• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«КОД ДК 021:2015 24950000-8 - СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ПИТНОЇ ВОДИ)»

Джерело фінансування закупівлі: власні кошти Замовника. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, місцезнаходження Замовника: 49001, м.Дніпро, вул.Троїцька, 21А, Категорія Замовника - юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, згідно п.4 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: Документи або копії документів, що надаються Учасниками у складі їх тендерних пропозицій (у тому числі видані іншими установами, організаціями, підприємствами), повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою, (у розумінні цієї документації автентичним перекладом на українську мову виконується наступним чином: бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача). Визначальним є текст, викладений українською мовою.

Завершена

159 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 590 000.00 UAH
Період оскарження: 17.10.2023 11:49 - 16.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: e615e9698f7e457daabbbb9998a06de3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-17-005264-a.b2
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з особливостями від 25.09.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-10-17-005264-a (далі – Закупівля), КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 24950000-8 – СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ПИТНОЇ ВОДИ)». Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що тендерна документація Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі та фактичні обставини, що це підтверджують 1. Відповідно до тендерної документації Замовника предметом закупівлі є ДК 021:2015 24950000-8 – СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ПИТНОЇ ВОДИ)». Тобто, Замовник зазначає, що здійснює закупівлю флокулянту, що не відповідає дійсності, оскільки поліалюміній хлорид є коагулянтом на основі солей алюмінію, а не флокулянтом. Це підтверджується технічними характеристиками предмету закупівлі, наведеними в Додатку № 4. Флокулянти і коагулянти є речовинами, що використовуються в процесі водопідготовки для очищення води. Незважаючи на схожий принцип дії, у них є відмінності. Коагулянти осаджують частинки, використовуючи електролітичний вплив. Унаслідок цього частинки забруднень втрачають свій заряд і об'єднуються у важчі та більші сполуки, які легко видаляються з об'єму води. Флокулянти об'єднують забруднення, формуючи полімерні мости, зберігаючи електролітичні властивості частинок. Крім того, флокулянти та коагулянти різняться за своїми характеристиками (хімічним складом). Коагулянти є неорганічними хімічними речовинами, а флокулянти – органічними. Коагулянти – це неорганічні солі, в тому числі солі алюмінію, які при введенні в воду утворюють частинки з зарядом протилежним поверхні забруднень. Далі відбувається притягування цих частинок до поверхні забруднень і формування конгломератів, пластівців. Коагулянти – солі слабких основ, які при додаванні у воду здатні гідролізувати, тобто переходити в нерозчинний стан. Як правило коагулянти бувають двох видів: на основі алюмінію (сульфат, гідроксихлорид (поліалюміній хлорид), гідроксисульфат); та заліза (сульфат і хлорид). Коагулянти формують стійкий осад, який після осадження на дно можна легко видалити. Однак такий осад може бути не повністю захоплений фільтрами. Флокулянти забезпечують укрупнення пластівців, які легко видаляються механічними фільтрами будь-якого типу. Також відзначається відмінність у тривалості процесів коагуляції. Коагуляція може займати всього кілька секунд, тоді як флокуляція може тривати десятки хвилин. Флокулянти — це органічні полімерні високомолекулярні речовини, що мають довгі ланцюжки. Заряди флокулянта і коагулянта звичайно протилежні. У водопідготовці використовуються переважно флокулянтна основі поліакриламіду і його модифікації, оскільки він має високу ефективність при досить невисокій вартості. Флокуляція направлена на те, щоб зміцнити пластівці та забезпечити їх стійкість, посиливши дію коагулянту. Принцип дії флокулянтів полягає у створенні молекулярних містків між пластівцями. Таким чином, Замовник неправильно визначив назву предмету закупівлі, зазначивши, що поліалюміній хлорид є флокулянтом. Вважаємо, що це не відповідає діючому законодавству України, вводить в оману учасників закупівлі. Враховуючи зазначене, Замовник повинен визначити предмет закупівлі коректно у відповідності до його характеристик (хімічного складу) та Національного класифікатору Український Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015. 2. В додатку 4 до тендерної документації міститься вимога, відповідно до якої для підтвердження якості запропонованого товару учасник в складі тендерної пропозиції, в тому числі, повинен надати: технічну довідку (або Акт лабораторних досліджень, тощо) товару, щодо проведення лабораторних випробувань товар у в лабораторії Замовника. В разі відсутності в учасника такого документу, учасник має надати документ (и), підтверджує (ють) проведення лабораторних випробувань запропонованого товару на очисних спорудах питної води, що використовують воду з р. Дніпро. Обов'язковими вимогами до такого документу (ів) є: - зазначення параметрів вхідної води: кольоровість (не менше 100 град), температура (не вище 10°С), перманганатна окиснюваність (не менше 16 мгО2/л); - зазначення параметрів води після обробки флокулянтом: кольоровість (менш е 20 град), перманганатна окиснюваність (менше 5 мгО2/л), залишковий алюміній (менше 0,5 мг/л); - рекомендація до подальшого промислового застосування товару; - підпис представниками замовника. Скаржник вважає вищезазначені вимоги дискримінаційними, оскільки вони обмежують коло потенційних учасників виключно тими учасниками, які заздалегідь мають зазначені в тендерній документації документи з необхідними параметрами вхідної води та параметрами води після обробки флокулянтом. Скаржник має звіт та протокол лабораторних і промислових випробувань (копії додаються) на очисних спорудах питної води КП "ЧЕРКАСИВОДОКАНАЛ" (р. Дніпро, як і у Замовника), але з іншими параметрами вхідної води, що є підставою для відхилення його тендерної пропозиції. Треба зазначити, що параметри вхідної води постійно змінюються залежно від хімічного складу води, пори року та погодних умов. У зв'язку з цим навіть в одному місці знаходження очисних споруд ці показники будуть постійно змінюватись. В залежності від параметрів вхідної води будуть змінюватись і параметри води після обробки реагентом. Тому очевидно, що Замовник орієнтується на тих учасників, які проводили лабораторні або промислові випробування на його очисних спорудах у той час, коли параметри вхідної води та параметри води після обробки реагентом були саме такими. Таким чином, зазначені в тендерній документації вимоги щодо надання документів про лабораторні випробування з установленими Замовником параметрами води є дискримінаційними до тих учасників, які мають документи про випробування коагулянту на очисних спорудах питної води, але з іншими параметрами. Також вважаємо за потрібне зазначити, що чинне законодавство не вимагає проведення лабораторних або промислових випробувань до проведення закупівлі. Нормативно-правовим актом, що регулює діяльність з виробництва питної води є Закон України «Про питну воду та питне водопостачання в Україні», який поширюється на всіх суб’єктів господарювання, що виробляють питну воду, забезпечують міста, інші населені пункти, окремо розташовані об'єкти питною водою шляхом централізованого питного водопостачання або за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв), інших засобів нецентралізованого водопостачання, надають послуги з водовідведення, а також на органи державної влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за якістю питної води та/або послуг з водовідведення, станом джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, а також споживачів питної води та/або послуг з водовідведення (стаття 2 Закону). Законодавство у сфері питної води та питного водопостачання складається з Водного кодексу України, Кодексу України про надра, законів України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері. Правила технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30, встановлюють порядок технічної експлуатації систем і споруд водопостачання та водовідведення міст та інших населених пунктів України, є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - виробники). Розділ 6 зазначених Правил - виробництво питної води. Очисні споруди систем водопостачання і встановлює вимоги до виробників питної води, яким є Замовник, в тому числі, і щодо порядку, строків, умов проведення та ін. лабораторних досліджень питної води. В п. 6.1.1., зокрема, передбачено, що основними завданнями експлуатації очисних споруд систем водопостачання є: • виробництво питної води, що відповідає вимогам державних санітарних норм та правил, забезпечує надійність очищення та знезараження води; • забезпечення ефективної безперебійної та надійної роботи очисних споруд, зниження собівартості очищення та знезараження води, економія реагентів, електроенергії та води на власні потреби; • систематичний лабораторно-виробничий і технологічний контроль роботи очисних споруд і якості води у джерелі водопостачання на всіх етапах очищення та на виході із станції; • запобігання забрудненню навколишнього середовища скидами водоочисних споруд та контроль за цими скидами. 6.5.6. Кожну партію реагентів піддають контрольному аналізові на вміст активної частини реагента. п. 6.5.8. Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30, передбачає, що режими реагентної обробки води у різні періоди року та види реагентів встановлюють на підставі даних фізико-хімічних, санітарно-бактеріологічних та технологічних аналізів і досвіду обробки води та затверджуються керівництвом виробника. При цьому, визначають початок і кінець періоду застосування реагента, а також послідовність, інтервали часу між введенням окремих реагентів, місце і спосіб їх введення у воду. А до накопичення даних експлуатації концентрацію розчинів реагентів, їх дози, послідовність та інтервали часу між їх введенням у воду допускається приймання згідно з вимогами державних будівельних норм ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування» (далі - ДБН В.2.5-74:2013). Таким чином, необхідності щодо проведення лабораторних та промислових випробувань на очисних спорудах підприємств водопровідно-каналізаційного господарства України які в якості джерела водопостачання використовують поверхневі водойми, зазначені Правила не містять. В п. 6.5.3. Правил лише зазначено - Для хімічної обробки питної води допускається вживати хімічні реагенти відповідно до державних санітарних норм та правил. 6.5.9. Дози реагентів визначають на підставі даних технологічних аналізів води. У процесі експлуатації очисних споруд ці дози уточнюють за результатами перевірки ефективності їх дії на воду, що обробляється, з урахуванням змін якості води у джерелі постачання. Згідно з п. 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 марку і вид реагентів, розрахункові дози реагентів слід встановлювати на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик для різних періодів року в залежності від якості вихідної води та коригувати в період налагодження та експлуатації споруд. При цьому, потрібно враховувати допустимі їх залишкові концентрації в очищеній воді, які встановлені ДСанПіН 2.2.4-171 або галузевими будівельними нормами та особливими вимогами споживачів. Реагенти, які застосовуються в процесі підготовки питної води, повинні відповідати вимогам пункту 5.10. Пункт 5.10 ДБН В.2.5-74:2013 визначає, шо при водопідготовці (обробці), транспортуванні та зберіганні питної води слід використовувати обладнання, матеріали, речовини та сполуки (коагулянти, флокулянти, реагенти для знезараження, мийні та дезінфекційні засоби, внутрішні антикорозійні та гідроізоляційні покриття, будівельні матеріали тощо), які мають дозвіл для застосування у цій сфері відповідно до вимог чинного законодавства (Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24.02.1994 № 4004-ХІІ; Положення про Державну санітарно-епідеміологічну службу України ДБН В.2.5-74:2013 288 (Затверджено указом Президента України від 06.04.2011 № 400). Відповідно до ст. 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Замовник, згідно з п. 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 має розрахувати розрахункові дози реагентів на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик, що зазначені виробником у відповідних технічних
Дата розгляду скарги: 31.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.10.2023 18:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.11.2023 10:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення АМКУ шляхом внесення змін до тендерної документації.
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com
Вимога
Відхилено

format

Номер: da4e30fb49864d5e957cfa903608359f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-17-005264-a.c1
Назва: format
Вимога:
Please publish documents in Word format. Your scanned PDF documents are not suitable for OCR and translation. Будь ласка, опублікуйте документи у форматі Word. Ваші відскановані PDF-документи непридатні для OCR і перекладу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до пункту 54 Особливостей: « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель» З Вашого звернення не зрозуміло щодо якого пункту тендерної документації необхідно надати роз’яснення або які необхідно усунути порушення, зважаючи на те, що тендерна документація завантажена в машинозчитовальному форматі.
Статус вимоги: Відхилено