• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія Код ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія

Завершена

1 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 000.00 UAH
Період оскарження: 16.10.2023 12:57 - 21.10.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: fdf11ba90b274a4ba59232a54544940b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-16-006524-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до тендерної документації Розділу 3 , частини 1 : «Розрахунок ціни відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Цод. = Цр*Тп+T1+Т2; де Цр – вартість електричної енергії за розрахунковий період; «Цод» – ціна за 1 кВт/год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 4297,623 грн. за 1 МВт*год без ПДВ. Дане значення визначено як середньозважену ціну на РДН/ВДР у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України станом на вересень 2023 року – 3906,93 грн. за 1 МВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, з урахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання. Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі + 10%. (задля можливого нівелювання коливання цін на ринку вгору в період постачання електричної енергії). «Цод» включає , Т1, Т2, Тп.. «Т1» – затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послугу передачі електричної енергії НЕК «Укренерго» (оператор системи передачі – ОСП) відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 № 1788 в розмірі 485,10 грн/МВт·год. без ПДВ (з 1 липня 2023 року), «Т2» – затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послугу з розподілу електричної енергії (оператор системи розподілу – ОСР) відповідно до постанов НКРЕКП, «Т1,Т2» є регульованою складовою ціни Договору, «1,2» - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20 %), яке нараховується згідно Податкового кодексу України. «Тп» – тариф постачальника, зображений у вигляді коефіцієнту прибутковості Постачальника, запропонований Учасником у відсотках від базової ціни Цод тендерної пропозиції та виражений коефіцієнтом у формулі * (коефіцієнт не може мати більше 8 (восьми) знаків після коми). *Примітка. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, не спотворення конкуренції та дотримання етичних норм та правил при торгах на аукціонах, Замовник буде вважати відмовою від підписання договору та відхиляти пропозиції Учасників, в яких Тариф постачальника (коефіцієнту) буде меншим за "1". У складі пропозиції учасник подає гарантійний лист, в якому зазначає, що ціна є ринковою, а Тариф постачальника (коефіцієнт прибутковості) в пропозиції учасника не буде величиною меншою за "1" в тому числі за результатами аукціону.» При застосуванні даної формули із застосуванням гарантійного листа «У складі пропозиції учасник подає гарантійний лист, в якому зазначає, що ціна є ринковою, а Тариф постачальника (коефіцієнт прибутковості) в пропозиції учасника не буде величиною меншою за "1" в тому числі за результатами аукціону» , можна стверджувати, що Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції, максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного і неупередженого визначення переможця закупівлі передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». За допомогою даної формули розрахунку ціни Замовник ціленаправлено обмежує та унеможливлює участь потенційних Учасників грати на електронному аукціоні , а також надає технічну можливість для конкретного постачальника подати цінову пропозицію відразу, як тільки було оголошено закупівлю. Для прикладу: Закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-010225-a з ідентичним формуванням ціни призвела до того , що аукціон , як один із основних етапів проходження процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) було повністю порушено Замовником , що призвело до порушення Законодавства проведення процедури закупівлі . Стосовно аномально низької ціни тендерної пропозиції, аномально низька ціна тендерної пропозиції регулюється п.3 ч.1 ст.1 Закону України « Про публічні закупівлі» - аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота); Також зазначаємо , що відповідно до п. 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості): Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Також хочемо відзначити, що поняття «демпінг» не передбачено чинним Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями. Замовник підмінює поняття з метою ухилення від застосування норм Закону, які регулюють порядок оцінювання пропозицій учасників із цінами суттєво нижчими за пропозиції інших учасників, а саме – визначення аномально низької ціни. Адже згідно зі ст.1 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» демпінг – це ввезення на митну територію України товару за цінами, нижчими від порівнянної ціни на подібний товар у країні експорту, що заподією шкоду національному товаровиробнику подібного товару. А оскільки предметом даної закупівлі є постачання електричної енергії, а не ввезення на митну територію України будь-якого товару, то обґрунтовувати застосування дискримінаційних вимог щодо нижчої очікуваної ціни закупівлі терміном «демпінг» є таким, яке не відповідає предмету закупівлі, і водночас не відповідає нормам чинного Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей. Тож, метод аномально низької ціни є законним інструментом для боротьби із заниженням цін, а не встановлення обмеження щодо нижчої ціни пропозиції учасника через коефіцієнт прибутковості, що не передбачений жодним нормативно - правовим актом. Тому, дана вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки кожен Учасник вправі встановлювати власну ціну тендерної пропозиції. Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено , що Замовник може встановлювати лише очікувану вартість закупівлі. «Нижня межа ціни» не передбачена нормативими актами. На підставі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вказану вище неправомірну, дискримінаційну вимогу. У разі бездіяльності Замовника стосовно даної вимоги , щодо дискримінаційних умов тендерної закупівлі , Учаснику доведеться використати свою можливість оскарження умов тендерної документації Замовника «Комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради» у Антимонопольному комітеті України (АМКУ), та звернутись до уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції – це органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Комунальне підприємство «Козятинська центральна районна лікарня» Козятинської міської ради 22100, Вінницька область, Хмільницький район, м. Козятин, вул. Винниченко,9 код ЄДРПОУ 35814729 ПРОТОКОЛ№12/10 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ 18 жовтня 2023 року м. Козятин Порядок денний: 1. Про розгляд звернення учасника за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, щодо вимог до предмета закупівлі(далі — Звернення) щодо закупівлі Електрична енергія Код ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія, UA-2023-10-16-006524-a за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Закупівля). 2. Про оприлюднення роз’яснення на звернення в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2023-10-16-006524-a Під час розгляду першого питання порядку денного: Відповідно до абзацу 1 частини 7 статті 14 Закону 15.09.2023 09:38 в електронній системі закупівель оприлюднено звернення щодо вимог до предмета закупівлі (далі — Звернення) від учасника наступного змісту: "Шановний Замовник! Відповідно до тендерної документації Розділу 3 , частини 1 : «Розрахунок ціни відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Цод. = Цр*Тп+T1+Т2; де Цр – вартість електричної енергії за розрахунковий період; «Цод» – ціна за 1 кВт/год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 4297,623 грн. за 1 МВт*год без ПДВ. Дане значення визначено як середньозважену ціну на РДН/ВДР у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України станом на вересень 2023 року – 3906,93 грн. за 1 МВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, з урахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання. Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі + 10%. (задля можливого нівелювання коливання цін на ринку вгору в період постачання електричної енергії). «Цод» включає , Т1, Т2, Тп.. «Т1» – затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послугу передачі електричної енергії НЕК «Укренерго» (оператор системи передачі – ОСП) відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 № 1788 в розмірі 485,10 грн/МВт·год. без ПДВ (з 1 липня 2023 року), «Т2» – затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послугу з розподілу електричної енергії (оператор системи розподілу – ОСР) відповідно до постанов НКРЕКП, «Т1,Т2» є регульованою складовою ціни Договору, «1,2» - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20 %), яке нараховується згідно Податкового кодексу України. «Тп» – тариф постачальника, зображений у вигляді коефіцієнту прибутковості Постачальника, запропонований Учасником у відсотках від базової ціни Цод тендерної пропозиції та виражений коефіцієнтом у формулі * (коефіцієнт не може мати більше 8 (восьми) знаків після коми). *Примітка. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, не спотворення конкуренції та дотримання етичних норм та правил при торгах на аукціонах, Замовник буде вважати відмовою від підписання договору та відхиляти пропозиції Учасників, в яких Тариф постачальника (коефіцієнту) буде меншим за "1". У складі пропозиції учасник подає гарантійний лист, в якому зазначає, що ціна є ринковою, а Тариф постачальника (коефіцієнт прибутковості) в пропозиції учасника не буде величиною меншою за "1" в тому числі за результатами аукціону.» При застосуванні даної формули із застосуванням гарантійного листа «У складі пропозиції учасник подає гарантійний лист, в якому зазначає, що ціна є ринковою, а Тариф постачальника (коефіцієнт прибутковості) в пропозиції учасника не буде величиною меншою за "1" в тому числі за результатами аукціону» , можна стверджувати, що Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції, максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного і неупередженого визначення переможця закупівлі передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». За допомогою даної формули розрахунку ціни Замовник ціленаправлено обмежує та унеможливлює участь потенційних Учасників грати на електронному аукціоні , а також надає технічну можливість для конкретного постачальника подати цінову пропозицію відразу, як тільки було оголошено закупівлю. Для прикладу: Закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-010225-a з ідентичним формуванням ціни призвела до того , що аукціон , як один із основних етапів проходження процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) було повністю порушено Замовником , що призвело до порушення Законодавства проведення процедури закупівлі . Стосовно аномально низької ціни тендерної пропозиції, аномально низька ціна тендерної пропозиції регулюється п.3 ч.1 ст.1 Закону України « Про публічні закупівлі» - аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота); Також зазначаємо , що відповідно до п. 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості): Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Також хочемо відзначити, що поняття «демпінг» не передбачено чинним Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями. Замовник підмінює поняття з метою ухилення від застосування норм Закону, які регулюють порядок оцінювання пропозицій учасників із цінами суттєво нижчими за пропозиції інших учасників, а саме – визначення аномально низької ціни. Адже згідно зі ст.1 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» демпінг – це ввезення на митну територію України товару за цінами, нижчими від порівнянної ціни на подібний товар у країні експорту, що заподією шкоду національному товаровиробнику подібного товару. А оскільки предметом даної закупівлі є постачання електричної енергії, а не ввезення на митну територію України будь-якого товару, то обґрунтовувати застосування дискримінаційних вимог щодо нижчої очікуваної ціни закупівлі терміном «демпінг» є таким, яке не відповідає предмету закупівлі, і водночас не відповідає нормам чинного Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей. Тож, метод аномально низької ціни є законним інструментом для боротьби із заниженням цін, а не встановлення обмеження щодо нижчої ціни пропозиції учасника через коефіцієнт прибутковості, що не передбачений жодним нормативно - правовим актом. Тому, дана вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки кожен Учасник вправі встановлювати власну ціну тендерної пропозиції. Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено , що Замовник може встановлювати лише очікувану вартість закупівлі. «Нижня межа ціни» не передбачена нормативими актами. На підставі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вказану вище неправомірну, дискримінаційну вимогу. У разі бездіяльності Замовника стосовно даної вимоги , щодо дискримінаційних умов тендерної закупівлі , Учаснику доведеться використати свою можливість оскарження умов тендерної документації Замовника «Комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради» у Антимонопольному комітеті України (АМКУ), та звернутись до уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції – це органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро.". Таким чином, необхідно надати роз’яснення на Звернення наступного змісту: "Шановний потенційний учасник! Висловлюємо вам свою повагу за проявлений інтерес до нашої закупівлі та на вашу вимогу повідомляємо наступне. Замовник – це об'єкт особливого обслуговування, тим паче під час режиму воєнного стану. Замовник має певні критерії до відбору постачальників з точки зору їх надійності, добросовісності належного ціноутворення. Для безперебійного постачання предмету закупівлі Замовник розраховує на якість поставки, обслуговування та відповідність компанії – постачальника високим стандартам. Замовник має не обов'язкове, але переважне право встановити додаткові критерії до учасників, але таким чином, щоб була проведена виключно конкурентна процедура закупівлі. Замовник дотримався даної вимоги та дав можливість усім учасникам подати свої пропозиції без обмеження по часу подання пропозицій та суми. Дискримінаційні вимоги — це вимоги, які встановлюються в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник не встановлював обмежень щодо участі будь кого із учасників. Тепер щодо твердження потенційного учасника що "Замовник ціленаправлено обмежує та унеможливлює участь потенційних Учасників грати на електронному аукціоні". В першу чергу потрібно розуміти що на аукціоні не грають, а приймають участь, просимо учасника більш свідомо підходити до розуміння публічних закупівель. Учасник так і не обґрунтував, чому саме він не може прийняти участь в аукціоні та які права його порушенні згідно вищезгаданої Тендерної документації. Замовник наголошує, що він не приймає участь в аукціоні, в аукціоні проймають участь учасники, відповідно Замовник не може порушити правила проведення аукціону, а також Замовник не встановлює технічних обмежень щодо пониження ціни на аукціоні. Щодо вимоги Замовника не демпінгу. Демпінг здійснюється учасника в розрахунку на компенсацію поточних збитків доходами в майбутньому, коли буде досягнута бажана мета за рахунок підписання десятка додаткових угод на підняття ціни. Відповідно замовник встановлює даний критерій аби унеможливити спотворення конкурентних торгів. Підсумовуючи, учасник так і не привів у приклад практику АМКУ чи ДАСУ, що вищезгадана вимога є дискримінаційною, щоб у замовника була належне обґрунтування щодо внесення змін до Тендерної документації. Ви як, відповідальний учасник повинні були повідомити замовника у Вимозі, що не маєте можливості пройти вищезгадану процедуру, не можете прийняти участь в аукціоні, а також не надсилали Замовнику комерційну пропозицію з постачання електричної енергії за ціною нижчою, а ніж замовник вказує у закупівлі. Просимо учасників не маніпулювати юридичними трактуваннями або обґрунтовано подавати вимоги. З огляду на Ваші аргументи, у Замовника, немає об'єктивних підстав вносити будь які зміни до Тендерної документації. З повагою". Під час розгляду другого питання порядку денного: Відповідно до вимог абзацу 3 частини 7 статті 14 Закону замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на Звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та / або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та / або вимог до предмета закупівлі. Таким чином, необхідно оприлюднити роз’яснення на Звернення в електронній системі закупівель. ВИРІШИЛА: 1. Надати роз’яснення на Звернення щодо Закупівлі у вище запропонованому варіанті. 2. Оприлюднити роз’яснення наЗверненняучасника в електронній системі закупівель відповідно до статті 14 Закону. Уповноважена особа КП «Козятинська ЦРЛ» Ірина КУЧЕР
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.10.2023 00:03