• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 34320000-6 «Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів». Запчастини для службового автотранспорту

Відповідно до постанови КМУ №178 від 02 березня 2022 р., установлено, що до припинення чи скасування воєнного стану операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту Збройних Сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Міністерства внутрішніх справ, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, інших утворених відповідно до законів військових формувань, їх з’єднань, військових частин, підрозділів, установ або організацій, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.

Завершена

431 756.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 317.56 UAH
Період оскарження: 16.10.2023 12:21 - 21.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінація учасника

Номер: d195f135b5c247118cbe24dd6a8e54cc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-16-005690-a.a1
Назва: Дискримінація учасника
Вимога:
Замовник під час проведення закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням. Вимога в ТД UA-2023-10-16-005690-a а саме у додатку 3 у розділі 9,10,13п1 які є дискримінаційною, це надання оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі відповідно до вимог в оголошенні, на систему управління якістю (а саме: сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля деталями, запчастинами, компонентами, інструментами, аксесуарами та приладдям для автотранспортних засобів), виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно з Реєстром НААУ (Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT, це ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі відповідно до вимог тендерної документації, на систему екологічного управління (а саме: сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля деталями, запчастинами, компонентами, інструментами, аксесуарами та приладдям для автотранспортних засобів), виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно з Реєстром НААУ (Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система екологічного управління учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». (ISO 14001:2015, IDT). Та Сертифікати відповідності повинні бути надані в повному обсязі (за наявності додатків – з усіма додатками та ін) на ім’я учасника, виданий акредитованим органом з оцінки відповідності у 2023 р, що має відповідну державну атестацію (атестат про акредитацію уповноваженого органу додати) чинний на дату розкриття на 10 будь-яких позицій запропонованого товару згідно технічних вимог до предмету закупівлі. Сертифікати відповідності мають містити інформацію про конкретну позицію товару відповідно до технічних вимог до предмету закупівлі з вказанням її каталожного номеру та характеристик (за наявності). Сертифікати відповідності повинні бути чинні за строком дії на кінцеву дату подання пропозиції учасником. Якщо строк дії документу про відповідність продукції закінчується до кінця року постачання продукції, учасник повинен надати гарантійний лист, що новий документ про відповідність буде наданий не пізніше закінчення строку дії чинного Таким чином Замовник обмежує коло учасників, предмету закупівлі, такими, які мають вказаний необов’язковий сертифікат на підставі Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку із втратою чинності з 01.01.2016. Тобто, для учасників створюються дискримінаційні умови, які негативно впливають на конкуренцію, що у свою чергу перешкоджає максимальній економії та ефективності використання бюджетних коштів, виділених на цю закупівлю. Враховуючи викладене, зміст та вимоги тендерної документації Вашого Оголошення порушують вимоги ч. 3 ст. 5 «Недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якими «Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників», а також частини 4 ст. 22 «Тендерна документація» вказаного Закону, згідно з якою Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі викладеного, з метою дотримання вимог щодо принципів публічної закупівлі, викладених у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимог ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 вказаного Закону та усунення дискримінації учасників вимогами вищевказаної тендерної документації, керуючись частиною 1 статті 23. «Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї» Зазначена у вказаній редакції вимога містить додаткові зобов’язання до учасника закупівлі, які не передбачені законодавством як обов’язкові для здійснення. Вказані Сертифікати ISOне передбачені чинним законодавством як обов’язковий для суб’єктів цього виду діяльності. Більш того, отримання вказаного документу є дороговартісним та не швидким у отриманні. В будь-якому випадку отримати Сертифікати ISO за 8 днів, що передбачено як строк для подання пропозицій будь-якому учаснику неможливо. Вказана вимога обмежує участь у закупівлі тих учасників, які заздалегідь не отримали вказаний документ. Це в свою чергу наштовхує на думку про можливе зловживання Замовника та порушення принципів здійснення закупівель, за якими усі учасники повинні бути в рівних умовах. При цьому вимоги Замовника до учасника вчинити дії, які не є обов’язковими згідно законодавства в частині оформленні запитуваного сертифікату ISO не лежать правовій площині, а отже є незаконними. У відповідності зі статтею 42 Конституції України «кожний має право на підприємницьку діяльність, не заборонену законом». Тому підприємства мають право без обмежень приймати рішення і здійснювати самостійно будь-яку діяльність, яка не суперечить чинному законодавству. Держава не має права втручатись у порядок ведення господарської діяльності суб’єктами господарювання, зокрема в частині формування для них додаткових вимог. Цивільним кодексом України за статтею 627 передбачено: «Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості». В порушення Конституції України Замовник встановлює вимогу вчинити дії, які держава не вважає обов’язковими. З огляду на вказане, відповідна вимога за тендерною документацією підлягає виключенню як незаконна та дискримінаційна
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимоги до учасників встановлюються замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями враховуючи специфіку предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі, залучення учасника, який спроможний належно, якісно та своєчасно виконати зобов‘язання за договором. Пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, на виконання вищевказаних норм Закону, замовником прийнято рішення у складі тендерної документації вимагати наявність сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги»., та ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління., та Сертифікати відповідності на товар який є предметом закупівлі. В свою чергу згідно вимог пункту 4 частини 10 статті 11 Закону, уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі. Кожен з учасників, який приймає участь в закупівлі має рівні пава та можливості для отримання сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», та ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. , та Сертифікати відповідності на товар який є предметом закупівлі - звернувшись із заявою до уповноважених органів з сертифікації в Україні. Відповідно до норм чинного законодавства України, відсутнє визначення терміну «Дискримінація». За загальноприйнятною практикою дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у вимогах Замовника жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг. В свою чергу, конкурентними вимогами можна вважати такі, яким відповідають два і більше учасника. Підсумовуючи вищевикладене, враховуючи нормами статті 5 Закону, неспроможність учасників забезпечити належне виконання умов тендерної документації, які жодним чином не порушують Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та жодним чином не є дискримінаційною вимогою. При цьому замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями жодні вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників не вимагалися
Статус вимоги: Відхилено