Риба хек, тушка без голови (200-400г), суха заморозка, вагова, код за ДК 021-2015:15220000-6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені»
Категорія Замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування зазначені у п.1 ч.1 ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Закупівля здійснюється у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а також з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів від 09.06.2021 року №590 "Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану" зі змінами. Мова, якою повинні готуватися пропозиції: українська. Надання забезпечення пропозиції та надання забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається. Критерієм оцінки є ціна.
Завершена
200 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:16.10.2023 12:17 - 22.10.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА На Рішення про визнання переможцем процедури закупівлі UA-2023-10-16-005589-a Риба хек, тушка без голови (200-400г), суха заморозка, вагова, код за ДК 021-2015:15220000-6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені» ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ від 30.10.2023 р.
Номер:135da7807e634d0a90d587f56a4614aa
Пов'язана кваліфікація:ФОП "ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ", UA-EDR 2596507051
Ідентифікатор запиту:UA-2023-10-16-005589-a.c3
Назва:СКАРГА На Рішення про визнання переможцем процедури закупівлі UA-2023-10-16-005589-a Риба хек, тушка без голови (200-400г), суха заморозка, вагова, код за ДК 021-2015:15220000-6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені» ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ від 30.10.2023 р.
Скарга:
Замовником, Управління гуманітарного розвитку Шацької селищної ради було оголошено закупівлю UA-2023-10-16-005589-a Риба хек, тушка без голови (200-400г), суха заморозка, вагова, код за ДК 021-2015:15220000-6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені».
25.10.2023 р. відбувся електронний аукціон та Замовник приступив до розгляду тендерних пропозицій. Скаржник, Фізична особа-підприємець ДЯЧУК ТЕТЯНА АНДРІЇВНА, за результатами аукціону подав третю цінову пропозицію з трьох Учасників.
30.10.2023 р. Замовником прийняте рішення про визнання переможцем процедури закупівлі UA-2023-10-16-005589-a Риба хек, тушка без голови (200-400г), суха заморозка, вагова, код за ДК 021-2015:15220000-6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені» ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ.
Скаржник, Фізична особа-підприємець ДЯЧУК ТЕТЯНА АНДРІЇВНА, не погоджується з зазначеним рішенням виходячи з наступного:
Закупівля UA-2023-10-16-005589-a Риба хек, тушка без голови (200-400г), суха заморозка, вагова, код за ДК 021-2015:15220000-6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені» оголошена в рамках ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова 1178).
Згідно п. 41 Постанови 1178 41. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п 43. Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, проте Учасник їх не усунув. Не зважаючи на ці факти Замовником було прийняте оспорювана рішення про визначення переможцем закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ.
Замовник, Управління гуманітарного розвитку Шацької селищної ради прийняв рішення про визначення переможцем закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ не зважаючи на наступні недоліки в тендерній пропозиції (з урахуванням документів завантажених в порядку п. 43 Постанови):
1. Згідно додатку №1 до тендерної документації Учасники мали надати в складі тендерної пропозиції копію акту обстеження складських приміщень за останні 6 місяців, виданий територіальним органом Держпродспоживслужби України.
Учасник не надав у складі тендерної пропозиції цей документ.
Замовник повідомив про відсутність цього документу в порядку п. 43 Постанови 1178 і надав вимогу про усунення.
Проте в порядку п. 43 Постанови 1178 Учасник не надав цей документ.
Не зважаючи на цю невідповідність Замовник визначив ФОП ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ переможцем процедури закупівлі, чим порушив вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови 1178.
2. Згідно додатку №1 до тендерної документації Учасники мали надати в складі тендерної пропозиції експлуатаційний дозвіл для потужностей (об’єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів, чинний на момент проведення процедури закупівлі.
Учасник не надав у складі тендерної пропозиції цей документ.
Замовник повідомив про відсутність цього документу в порядку п. 43 Постанови 1178 і надав вимогу про усунення.
Проте в порядку п. 43 Постанови 1178 Учасник не надав цей документ.
Не зважаючи на цю невідповідність Замовник визначив ФОП ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ переможцем процедури закупівлі, чим порушив вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови 1178.
3. Згідно додатку №1 до тендерної документації Учасники мали надати в складі тендерної пропозиції оригінал або завірену належним чином копію документу про державну реєстрацію потужності для виду дільності - транспортування, видана територіальним органом Держпродспоживслужби України. Надана Замовником довідка про реєстрацію потужностей надає інформацію про можливість постачання товарів за температури +10 градусів, тоді як постачатися має саме морожена риба і постачання товару з порушенням холодового ланцюга є порушенням вимог технічної специфікації де вказно «Заморожена не більше одного разу».
Учасник не надав у складі тендерної пропозиції документ про реєстрацію потужностей, який передбачає можливість поставки товару, що є предметом закупівлі.
Замовник повідомив про відсутність цього документу в порядку п. 43 Постанови 1178 і надав вимогу про усунення.
Проте в порядку п. 43 Постанови 1178 Учасник не надав цей документ.
Не зважаючи на цю невідповідність Замовник визначив ФОП ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ переможцем процедури закупівлі, чим порушив вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови 1178.
4. Згідно додатку №1 до тендерної документації Учасники мали надати в складі тендерної пропозиції оригінал або завірена належним чином копія аналогічного договору з усіма додатками та додатковими угодами, що є його невід’ємними частинами.
Як аналогічний договір Учасник вказав договір №76 від 22.03.2023 р. Зазначений договір опубліковано в ЕСЗ а посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-23-002413-a. За цим посиланням розміщена і додаткова угода №1 від 25.07.2023 р. яка не була долучена до тендерної пропозиції.
Замовник повідомив про відсутність цього документу в порядку п. 43 Постанови 1178 і надав вимогу про усунення.
Проте в порядку п. 43 Постанови 1178 Учасник не надав цей документ.
Не зважаючи на цю невідповідність Замовник визначив ФОП ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ переможцем процедури закупівлі, чим порушив вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови 1178.
5. Згідно додатку №1 до тендерної документації Учасники мали надати в складі тендерної пропозиції оригінал листа-відгука від контрагента, що підтверджує успішне виконання умов договору (з обов’язковим зазначенням №, дати, предмету закупівлі, обсяги та строк дії договору на постачання продуктів харчування, завірені належним чином відповідною установою) та поставку товару належної якості.
Проте Учасник не надав у складі тендерної пропозиції такого документу. Надане Учасником пояснення про неможливість надання відгуку є необгунтованою. Так, контрагент по аналогічному договору перебуває в стані припинення з 27.06.2023 р., що проте не першкоджело Учаснику укладати з ним додаткову угоду №1. А твердження в Поясненні, що «Замовник має сформовану думку» про Учасника є взагалі абсурдним і наводить на думки про упереджене ставлення до Учасника.
Замовник повідомив про відсутність цього документу в порядку п. 43 Постанови 1178 і надав вимогу про усунення.
Проте в порядку п. 43 Постанови 1178 Учасник не надав цей документ.
Не зважаючи на цю невідповідність Замовник визначив ФОП ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ переможцем процедури закупівлі, чим порушив вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови 1178.
6. Згідно додатку №1 до тендерної документації Учасники мали надати в складі тендерної пропозиції фінансову звітність за 2022 рік.
Проте Учасник не надав у складі тендерної пропозиції такого документу. Пояснення, що «Учасник не складає і не подає звітності» є абсурдною – усі суб’єкти господарювання подають звітність. Учасник міг надати звіт ФОП за 2022 рік (податкову декларацію) – проте не зробив цього.
Замовник повідомив про відсутність цього документу в порядку п. 43 Постанови 1178 і надав вимогу про усунення.
Проте в порядку п. 43 Постанови 1178 Учасник не надав цей документ.
Не зважаючи на цю невідповідність Замовник визначив ФОП ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ переможцем процедури закупівлі, чим порушив вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови 1178.
7. Згідно додатку №3 до тендерної документації Учасники мали надати в складі тендерної пропозиції «4. відомості про наявність укладеного договору з акредитованою лабораторією на дослідження продукції, що реалізується на агропродовольчому ринку (для сільськогосподарської продукції та іншої продукції, яка постачається Учасником з агропродовольчого ринку) (дата, номер, найменування та код за ЄДРПОУ лабораторії, її адреса, контактний телефон), а також сканкопію оригіналу зазначеного договору. Акредитована лабораторія повинна знаходитися у м. Кривий Ріг Дніпропетровської області. Дана вимога встановлена з метою реалізації права на проведення лабораторного дослідження товару на першу вимогу Замовника;»
Проте Учасник не надав у складі тендерної пропозиції такого документу.
Замовник повідомив про відсутність цього документу в порядку п. 43 Постанови 1178 і надав вимогу про усунення.
Проте в порядку п. 43 Постанови 1178 Учасник не надав цей документ.
Не зважаючи на цю невідповідність Замовник визначив ФОП ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ переможцем процедури закупівлі, чим порушив вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови 1178.
8. Згідно додатку №3 до тендерної документації Учасники мали надати в складі тендерної пропозиції «6. сканований оригінал сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів (відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000-2019)»;»
Проте Учасник не надав у складі тендерної пропозиції такого документу.
Замовник повідомив про відсутність цього документу в порядку п. 43 Постанови 1178 і надав вимогу про усунення.
Проте в порядку п. 43 Постанови 1178 Учасник не надав цей документ.
Не зважаючи на цю невідповідність Замовник визначив ФОП ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ переможцем процедури закупівлі, чим порушив вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови 1178.
Отже підсумовуючи: Замовник бачив недоліки тендерної пропозиції Учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ, надавав йому можливість усунути ці недоліки. Учасник не усунув ці невідповідності. ПРОТЕ ЗАМОВНИК ВСЕОДНО ВИЗНАЧИВ УЧАСНИКА ПЕРЕМОЖЦЕМ.
Згідно п. 44 Постанови 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2) тендерна пропозиція:
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
Враховуючи вищевказані недоліки Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ. Проте цього зроблено не було, що є порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови 1178 та прав Скаржника.
Визначивши переможцем ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ Замовник порушив вимоги Закону, тендерної документації та права Скаржника - Фізична особа-підприємець ДЯЧУК ТЕТЯНА АНДРІЇВНА.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закон України «Про публічні закупівлі» – ПРОШУ:
1. Зобов’язати Управління гуманітарного розвитку Шацької селищної ради скасувати рішення про визнання переможцем процедури закупівлі UA-2023-10-16-005589-a Риба хек, тушка без голови (200-400г), суха заморозка, вагова, код за ДК 021-2015:15220000-6 «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені» ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ від 30.10.2023 р.
Дата прийняття скарги до розгляду:02.11.2023 10:25
Дата розгляду скарги:13.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:06.11.2023 14:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:16.11.2023 18:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:На виконання РІШЕННЯ № 18141-р/пк-пз від 13.11.2023 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скасовано Рішення про визначення фізичної особи-підприємця ПЕЧУКА ВАСИЛЯ ІВАНОВИЧА переможцем процедури закупівлі — "Риба хек, тушка без голови (200-400г), суха заморозка, вагова, код за ДК 021-2015:15220000- 6 "Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-16-005589-a..
частиною 5 статті 25 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» забороняється вимагати видачу протоколів випробувань та документів про відповідність, зазначених у технічних регламентах та передбачених ними процедурах оцінки відповідності, виключно акредитованими органами з оцінки відповідності, якщо законодавством не встановлені вимоги щодо акредитації таких органів.
Чинним законодавством України не встановлено вимог щодо акредитації ООВ для видачі сертифікатів за стандартом ДСТУ ISO 22000-2019 Система управління безпечністю харчових продуктів.
Акредитація органів з оцінки відповідності, є добровільною та не вимагається чинним законодавством України. Це також підтверджується листом Мінекономіки «Щодо надання інформації». Згідно зі статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» діяльність з акредитації базується на принципі добровільності акредитації. Відповідно до частини 2 статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, у будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Такої ж думки притримується і НААУ у своїх основних принципах діяльності (офіційний сайт).
Крім того, виходячи зі змісту ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права установлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, не призводячи своїми діями до умисного або штучного обмеження кола учасників.
Прошу внести зміни в тендерну документацію шляхом вилучення вимоги "сканований оригінал атестату акредитації НААУ органу з сертифікації у сфері передбаченого ДСТУ ISO 22000-2019 Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга;"
Вирішення:Внесено зміни у п.10 Додатку 3 Тендерної документації
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Вирішена
що до акредитації органу сертифікації
Номер:fe24fc1e5a01462785bf981a7b0cd8a2
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-10-16-005589-a.c1
Назва:що до акредитації органу сертифікації
Вимога:
Замовник вимагає в тендерній документації: сканований оригінал атестату акредитації НААУ органу з сертифікації у сфері передбаченого ДСТУ ISO 22000-2019 Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга;
Замовник ставить дані незаконні вимоги ігноруючи наступні обставини:
1. Для Учсника, дані вимоги є незаконними, оскільки акредитація органу з оцінки відповідності є добровільною згідно ЗУ "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" (Стаття 5. Основні принципи діяльності з акредитації. Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах: добровільності акредитації).
2. Відсутність акредитації органу з оцінки відповідності не робить виданий ним сертифікат недійсним чи менш вагомим. Зате ставить Учасників, які подають такі сертифікати в завідомо негативне положення і обмежує можливість взяти участь в тендері, що є порушенням принципів рівності та недискримінації учасників.
Прошу внести зміни в тендерну документацію шляхом вилучення вимоги "сканований оригінал атестату акредитації НААУ органу з сертифікації у сфері передбаченого ДСТУ ISO 22000-2019 Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга;"