• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія

Завершена

100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
Період оскарження: 15.10.2023 21:29 - 20.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 3020b7e9bb9a40e2a1ca839bbc292682
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-15-000412-a.a2
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Відповідно до п.5 додатку 5 до тендерної документації замовник встановлює: «Ми погоджуємося, що запропонована цінова пропозиція не повинна бути нижча середньої ціни ринку «на добу наперед» (РДН) ОЕС України за період 10 днів до дня оголошення закупівлі …» Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Кожен Учасник сам вправі встановлювати ціну тендерної пропозиції. Законом передбачено можливість Замовника встановлювати лише очікувану вартість закупівлі. Нижня межа ціни не передбачена нормативими актами. Закон України «Про публічні закупівлі» п.3 ч.1 ст.1 встановлює: аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Дана межа встановлена задля усунення демпінгу цін. Замовник встановив власну, не підкріплену жодним нормативним актом, нижню межу ціноутворення, що дискримінує Учасників.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, звертаємо увагу, що у листі від 14.08.2019 № 3304-04/33869-06 Мінекономрозвитку наголошує, що, згідно з частиною шостою статті 67 Закону № 2019-VIII, як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії можуть бути використані ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду. Середньозважена закупівельна ціна електричної енергії без урахування тарифу на розподіл електричної енергії та тарифу на послуги передачі електричної енергії є фактично індикатором вартості закупівлі її на рину електричної енергії, та має значний вплив на формування кінцевої ціни електричної енергії. Відповідно кінцева ціна на електричну енергію не може бути нижчою від закупівельної ціни в оператора ринку електроенергії – середньозваженої ціни.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Незаконні та дискримінаційні умови Тендерної документації

Номер: e753af9f57dd4ea98b534f6be70ffdcc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-15-000412-a.b1
Назва: Незаконні та дискримінаційні умови Тендерної документації
Вимога:
Умови додатку №1 до Тендерної документації не відповідають законодавству, зокрема, є дискримінаційними. Так, є дискримінаційними та не відповідають пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178, (далі - Особливості), якими вимагається від учасників надати: - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник відповідає новітнім вимогам у сфері енергетичного менеджменту. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі, - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів, - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі, - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження інформації із обмеженим доступом у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі. Згідно з п. 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Як зазначалося, такі Особливості затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178. Згідно з п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Всупереч умовам п. 29 Особливостей замовник встановив до предмету закупівлі критерії, що не передбачені відповідним національним стандартом. Так, предметом закупівлі є електрична енергія (є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), вимоги щодо якої визначено Національним стандартом ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі – ДСТУ EN 50160:2014). Зазначеним ДСТУ EN 50160:2014 не передбачено вимог, включених Замовником до Тендерної документації. Крім цього, така вимога є дискримінаційною для учасників, оскільки отримання вказаних сертифікатів є добровільним, а передбачена Тендерною документацією сертифікація належить до добровільної. Тому, пропонуємо замовнику виключити вказані дискримінаційні та незаконні вимоги з Тендерної документації. Рішення Комісії з розгляду скарг у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України з вказаного питання додається. 2. Є дискримінаційною щодо учасників, які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії з 2023 р. вимоги, визначені в Додатку №1 до Тендерної документації надати: - Інформацію щодо кількості прийнятих кол-центром/контакт-центром звернень за тематикою за формою згідно з додатком 1 до Мінімальних організаційно-технічних вимог до функціонування кол-центрів електропостачальників, встановлених Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 р. № 373, за останній звітний квартал 2022 року, - гарантійний лист про те, що протягом поточного та 2019, (2020,2021,2022) року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного»та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168, і також повинен підтвердити, що до нього така інформація не надсилалась операторами системи розподілу за визначені вище періоди, - Копії договору (договорів), якими підтверджується укладання і виконання Учасником аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) протягом періоду 2019-2022 років (далі - Договори) - копії підтверджуючих постачання за Договорами документів. Дана вимога дискримінує учасників, що працюють на ринку електроенергетики з моменту, з якого надання звітності за 2022 р. не було передбачено. А тому суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", якою визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Крім цього, така вимога не може бути встановлена до предмету закупівлі, оскільки не передбачена ДСТУ EN 50160:2014, а отже суперечить п. 29 Особливостей. Тому вимагаємо внести зміни до ТД, якими виключити дану дискримінаційну вимогу з ТД або викласти її таким чином, щоби вона не стосувалася учасників ринку, які працюють з 2023 р.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, звертаємо увагу, що замовник може визначати необхідний перелік документів для відповідної закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», можливості отримати зазначений сертифікат або аналогічний із цього питання в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу та підтвердити можливість надання послуг постачання електричної енергії на належному рівні. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001,ISO 14000,ISO 18001,ISO 27000, ISO 37001:2018, ISO 50001 та інші. Для підтвердження якості процесу надання послуг/виконання технічного завдання закупівлі необхідно отримати сертифікат, згідно вимог закупівлі.Учасники заздалегідь ознайомлені з умовами Документації та мають достатньо часу для виконання вимог Тендерної документації, в тому числі для отримання необхідних документів - складність у їх отриманні не виникає в інших аналогічних закупівлях у інших Замовників, тому твердження Вимоги є не об'єктивним та не обґрунтованими в частині складності отримання таких документів, як приклад, залучити до участі субпідрядників із досвідом надання послуг такого рівня чи таких обсягів на ринку електричної енергії. На підставі наведеного вище, відмовляємо по Вимозі, Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси особи, що звернулася із Вимогою, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині. Це рішення прийнятно відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а також практики АМКУ (Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021). Звертаємо Вашу увагу, що вимоги закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі. Також необхідно зазначити, що компанії постачальники в Україні здатні забезпечити вказані вимоги, чим підтвердять можливіть виконання договору постачання елеткринної енергії тож вищезазначені вимоги не є дискримінаційними, і можуть бути виконані на стадії підготовки пропозиції учасниками." 2. Статус дефолтного присвоюється у випадку, якщо постачальник не може виконати свої обов'язки на ринку електроенергетики, а саме – не купує і не постачає споживачеві електроенергію. При набутті статусу дефолтного такий постачальник не може здійснювати постачання електроенергії споживачу. Згідно із Правилами ринку електричної енергії та ЗУ «Про ринок електричної енергії» ми зацікавлені отримати надійного постачальника електроенергії, тому вимога для учасників: "надати гарантійний лист про те, що протягом поточного та 2019, (2020,2021,2022) року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168, і також повинен підтвердити, що до нього така інформація не надсилалась операторами системи розподілу за визначені вище періоди". Якщо ваше підприємство створено пізніше 2019 року, просимо підтвердити вищевказану вимогу з моменту створення вашого підприємства.
Статус вимоги: Відхилено