• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

охорона об’єктів Подільського лісового офісу

Завершена

44 877 047.76 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 224 385.23 UAH
Період оскарження: 13.10.2023 18:50 - 18.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 17251d3406e34d4ca3071467bd25e015
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-13-013874-a.b2
Назва: дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Тендерна документація Замовника прописана таким чином, що реально прийняти участь у закупівлі може один єдиний учасник – Поліція охорони. Зазначене вище створює дискримінаційні умови для інших охоронних структур, що є недопустимим в умовах вільної конкуренції, яка на сьогоднішній день забезпечується чинним законодавством України. Зазначене вище аргументується наступним: 1) Об’єднання трьох областей України в один лот. Забезпечення одночасної охорони об’єктів, які розташовані в Чернівецькій, Хмельницькій та Тернопільській областях реально під силу лише Поліції охорони. Тим більше, оцінивши кількість об’єктів охорони, можна дійти висновку, що вимоги щодо кількісного складу охоронників (212 осіб) на нашу думку є необгрунтованими. 2) Відповідно до умов тендерної документації, всі охоронники повинні бути забезпечені посвідченнями, форменим одягом відповідної пори року, спеціальними засобами (мінімально: бронежилети, гумові кийки, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії), які відповідають чинному законодавству, мобільним зв'язком та персональними супутниковими GPS-трекерами для перегляду інформації стосовно часу та шляхів обходу територій об’єктів охорони охоронниками. Охоронники на Об’єктах, повинні бути додатково забезпечені переносними радіостанціями потужністю не менше 2 Вт, використання, яких може здійснюватися у відповідній області України, з групою швидкого реагування або між собою в межах досягнення. Працівники охорони, задіяні для надання послуг, повинні мати не нижче 3-го кваліфікаційного розряду. Зазначені вимоги є необгрунтованими, враховуючи специфіку об’єктів охорони. Зокрема, вимоги щодо наявності у всіх охоронників мінімум 3-го кваліфікаційного розряду штучно звужують коло потенційних учасників, які в своєму штаті мають достатню кількість охоронників 3-го і вище розрядів, але їх кількість менша за 212 осіб. 3) Згідно з умовами тендерної документації, в разі виникнення (або загрози виникнення) ситуації, що не дає можливості забезпечити підтримання порядку на території об’єкта наявними силами охорони, охоронники об’єкту посилюють охорону групою швидкого реагування за допомогою кнопки тривожного виклику. Суб'єкт охоронної діяльності повинен надати в безоплатне користування на строк надання послуг технічні засоби (кнопку тривожного виклику для кожного поста охорони), та самостійно (за власний кошт) підключити відповідні технічні засоби, надані Замовнику у користування від Виконавця. Зазначена вимога суперечить принципам здійснення підприємницької діяльності, оскільки призводить до додаткових витрат надавача послуг. 4) Згідно з умовами тендерної документації, учасник має надати скановану/-і копію/-ї довідки учасника за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічного/-их* за предметом закупівлі договору/-ів** (в кількості не менше зазначених у технічному завданні постів у різних областях України по одному (кожному) договору). Зазначена умова є дискримінаційною, оскільки поняття «наявність позитивного досвіду виконання аналогічних договорів» не тотожне з поняттям «ідентичного» договору. Таким чином, встановлення замовником вимоги щодо кількості постів у аналогічному договорі та охоплення різних областей України штучно звужує перелік потенційних учасників до мінімуму, чим має негативний вплив на конкуренцію на ринку охоронних послуг. Крім того, вимога замовника надати у підтвердження виконання аналогічних договорів таких документів, як «Сканована/-і копія/-ї роздруківку з системи реєстрації податкових накладних, податкову декларацію з податку на додану вартість, податкові накладні за період дії договору, додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість, квитанція №2 (відмітка (штамп) контролюючого органу про одержання)» (вимагається повний перелік цих документів) не є обгрунтованою, оскільки не дає можливості приймати участь у процедурі закупівлі суб’єктам – не платникам ПДВ, чим спричиняє негативний вплив на конкуренцію. 5) Вимога замовника мати зареєстровані у встановленому законом порядку відокремлені підрозділи (представництва або філії) у кожній області, де дислокуються об’єкти охорони суперечить чинному законодавству України, оскільки ним не встановлено жодного обов’язку реєструвати свої філії в регіонах надання послуг. Крім того ринок охоронних послуг не обмежується конкретною областю, а дає змогу надавати відповідні послуги без «прив’язки» до місця реєстрації. 6) Крім того, вимоги Замовника щодо надання документального підтвердження про те, що «Учасник має особу, яка відповідальна за попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів (надати довідку),; надання довідки в довільній формі з переліком охоронників, які надаватимуть послуги з швидкого реагування (не менше 1 працівника на 1 автомобіль) та які забезпечені зброєю; дозволу кожного залученого працівника учасника на зберігання та носіння зброї; дозволу, виданого МВС України учаснику на право зберігання зброї; документального підтвердження про те, що кожен працівник групи швидкого реагування пройшов курс вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з нею та застосування і здали відповідний залік тощо» такі вимоги Замовника свідомо унеможливлюють участь у процедурі закупівлі приватних охоронних структур, які не мають і не можуть мати перелічених вище дозволів та довідок, зокрема що стосується використання зброї. Перелічені вище факти напряму свідчать про намір укласти договір з конкретним надавачем послуг, оскільки прописані в тендерній документації умови і вимоги на сьогоднішній день здатна забезпечити лише Поліція охорони. Таким чином, замовник свідомо усуває конкуренцію на ринку надання охоронних послуг чим порушує чинне законодавство України у сфері захисту економічної конкуренції. Враховуючи зазначене, відповідно до вимог чинного законодавства у сфері організації та здійснення публічних закупівель, пропонуємо невідкладно внести зміни до тендерної документації по процедурі закупівлі UA-2023-10-13-013874-a, зокрема, виключити усі дискримінаційні умови та вимоги.
Вирішення: Доброго дня! Ознайомившись із Вашою вимогою, роз’яснюємо наступне: 1) В межах даної закупівлі послуги закуповуються за предметом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги (Охорона об'єктів Подільського лісового офісу). Об’єкти лісових господарств Подільського лісового офісу знаходяться в 3-х різних областях України: Чернівецькій, Хмельницькій та Тернопільській. Законодавчо відсутні зобов’язання Замовника поділяти предмет закупівлі на лоти, зокрема за територіальним принципом. Замовник має право самостійно приймати рішення щодо наявності чи відсутності потреби виокремлення лотів у закупівлі. Зокрема, мультилотовість при закупівлі одного виду послуг несе ризик підірвати виконання умов контракту через необхідність координувати діяльність різних підрядників при наданні аналогічних послуг. Щодо кількісного складу Ваші твердження є необгрунтованими, оскільки тривалість, склад, режим і порядок обліку робочого часу регулюються Кодексом законів про працю України. розрахунки щодо необхідної кількості персоналу всіх постів проведені згідно статті статті 50 КЗпП України, щодо якої нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. В зв’язку з встановленими нормами в статтях КЗпП України для забезпечення охорони об’єктів силами 54 постів, ми не можемо вимагати меншої кількості працівників, ніж 212 осіб. 2) Замовник прагне отримати послуги найвищої якості, саме тому Виконавець повинен мати працівників, які мають необхідні знання та досвід. Тендерна документація не звужує коло учасників, оскільки Виконавець може залучати працівників не нижче 3го кваліфікаційного розряду. Ви маєте право залучати працівників 3го, 4го або більше розрядів, але їх кількість має бути не менша ніж 212 осіб. Обґрунтування кількісного складу роз’яснено вище. Згідно Ліцензійних вимог провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960: Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 “Про затвердження Випуску 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників”. Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством. При поданні на кваліфікацію своєї пропозиції Ви маєте відповідати цим вимогам. 3) Згідно статті 42 Господарського кодексу України: Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Шановний учаснику, Ви самостійно приймаєте рішення щодо доцільності подання пропозиції для участі у закупівлі. Згідно потреб нашого технічного завдання, ми закуповуємо фізичну охорону з посиленням групи швидкого реагування для забезпечення порядку на об’єкті за допомогою технічних засобів, а саме кнопки тривожного виклику. Ви маєте передбачити дані витрати та включити їх у своїй ціновій пропозиції. 4) Замовник прагне отримати послуги найвищої якості, саме тому Виконавець повинен мати досвід та бути спроможний одночасно надати послуги у різних адміністративно-територіальних одиницях, саме тому кількість постів у аналогічному (-их) договорі (-ах) та місцерозташування об’єктів охорони у різних областях України вимагається через те, що наші об’єкти знаходяться в різних областях України. Наявність у Вас такого (-их) договору (-ів) підтвердить, що Ви маєте змогу якісно надати весь об’єм послуг, який передбачено в межах даної закупівлі та які потрібно надавати одночасно згідно термінів вказаних в умовах документації в різних областях України. Щодо надання роздруківки з системи реєстрації податкових накладних, податкової декларації з податку на додану вартість, податкових накладних за період дії договору, додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість, квитанції №2 (відмітка (штамп) контролюючого органу про одержання): дана вимога передбачена тільки для платників ПДВ, логічно, що якщо Ви не є таким платником, Ви не подаєте ці документи. Згідно Додатку 2 тендерної документації: Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Таким чином, Ви можете подати лист-пояснення щодо даного пункту, роз’яснити, що Ви платники єдиного податку і не маєте відповідних документів. 5) Згідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога щодо наявності відокремлених підрозділів в учасника детально обґрунтована в умовах тендерної документації. Додатково підкреслюємо Вам, що в нашій країні введений воєнний стан, і Виконавець повинен забезпечити оперативну взаємодію з керівниками підрозділів замовника на місцях організації роботи охоронників та дієвого контролю за роботою охоронників, налагоджену та швидку заміну/зміну охоронників у разі нагальної потреби та оперативного посилення постів в разі виникнення позаштатних ситуацій. Очікування представників Виконавця або виклик групи швидкого реагування з іншого регіону є для нас неприйнятними. Наявність відокремленого підрозділу (представництва або філії) у кожному регіоні надання послуг необхідне для швидкої взаємодії відповідальних осіб учасника (керівників підрозділів) з питань, які виникають на об’єктах під час надання відповідних послуг. Також даний кваліфікаційний критерій підтверджує, що учасник має матеріально-технічну базу, офісне приміщення, групи швидкого реагування та функціонує в відповідному регіоні. 6) Щодо наявності особи в учасника, яка відповідальна за попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів, така вимога зумовлена відповідною ситуацією, яка існує в нашій країні. Через війну мінами та вибухонебезпечними залишками війни забруднено більш ніж третину території України, також щоденно у засобах масової інформації ми бачимо інформацію про анонімні повідомлення про замінування тих чи інших об’єктів. Тому у разі таких ситуацій охоронник має викликати відповідну службу, а також відповідальну зі свого боку особу із відповідними знаннями та навичками. Вимога щодо надання довідки в довільній формі з переліком охоронників, які надаватимуть послуги з швидкого реагування (не менше 1 працівника на 1 автомобіль) та які забезпечені зброєю; дозволу кожного залученого працівника учасника на зберігання та носіння зброї; дозволу, виданого МВС України учаснику на право зберігання зброї; документального підтвердження про те, що кожен працівник групи швидкого реагування пройшов курс вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з нею та застосування і здали відповідний залік складена у відповідності до Ліцензійних вимог провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960, і є обов’язковою для суб’єктів охоронної діяльності, які надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження. Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Штучно завищені вимоги до охорони

Номер: 2ba9e3bf6d734187b4763f226397819e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-13-013874-a.c1
Назва: Штучно завищені вимоги до охорони
Вимога:
Шановний Замовнику! Закупівля передбачає надання послуг у двох областях - Чернівецькій та Хмельницькій. Чи не доцільніше було б оголосити в такому випадку мультилотову закупівлю? А також просимо надати розяснення чим саме викликана необхідність забезпечення персоналу охорони саме зброєю, а не спецзасобами,
Вирішення: Доброго дня! Дякуємо за запитання та повідомляємо наступне: по-перше, закупівля передбачає надання послуг у трьох областях – Чернівецькій, Хмельницькій та Тернопільській. По-друге, законодавчо відсутні зобов’язання Замовника поділяти предмет закупівлі на лоти, зокрема за територіальним принципом. Замовник має право самостійно приймати рішення щодо наявності чи відсутності потреби виокремлення лотів у закупівлі. Зокрема, мультилотовість при закупівлі одного виду послуг несе ризик підірвати виконання умов контракту через необхідність координувати діяльність різних підрядників при наданні аналогічних послуг. Щодо Вашого питання про зброю: персонал охорони повинен бути забезпечений спецзасобами передбаченими технічним завданням та спецзасобами передбаченими в додатку ІІ тендерної документації. Наявність зброї передбачено тільки для персоналу груп швидкого реагування.
Статус вимоги: Відхилено