-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія).
Завершена
8 105 693.70
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 528.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 40 528.47 UAH
Період оскарження:
13.10.2023 18:00 - 18.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови
Номер:
6a8a4312e0ad46edaead17113ad70a52
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-13-013777-a.c3
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною по відношенню до тих учасників, які мають можливість запропонувати ціну електроенергії зі скидкою до ціни РДН, але не можуть це зробити через зазначену вище вимогу.
Окремо зауважимо, що питання аномально низької ціни серед учасників врегульовано Розділом V, ч.1, пункту 5.1.7 Тендерної документації «Згідно абз. 9 п. 37 Особливостей “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
5.1.8. Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної в ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію в разі, якщо учасник не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.»
Знову ж таки зазначаємо, що саме УЧАСНИК, а не замовник, САМОСТІЙНО ВИЗНАЧАЄ і ПРОПОПОНУЄ ту ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, за яку він готовий здійснювати постачання електричної енергії. Законом України «Про публічні закупівлі», Особливостями не передбачено право Замовника встановлювати ціну тендерної пропозиції Учасника, оскільки в такому випадку взагалі знижується сутність проведення публічних закупівель.
Зважаючи на викладене вище, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу 3.docx 17.10.2023 13:42
Дата подачі:
16.10.2023 17:02
Вирішення:
Шановний Учасник! Тендерну документацію було розроблено у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та рекомендацій Антимонопольного комітету України від 05.03.2020 року №5-рк про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, відповідно до Закону України «Про Антимонопольний комітет України» під час здійснення публічних закупівель на ринку електричної енергії. Вимоги встановлені Замовником в Документації, не обмежують конкуренцію, не встановлюють привілеї стосовно певного учасника а тому не призводять до дискримінації учасників. Єдиною метою застосування зазначеної формули – є уникнення необґрунтовано низької, або аномально низької ціни за одиницю. Замовники, враховуючи діюче законодавство, є фактично заручниками недобросовісних учасників під час проведення закупівель електричної енергії. Пропонуючи за низьку ціну за результатами аукціону, такі учасники в подальшому відмовляються від роботи за запропонованими умовами не підписуючи договори за результатами проведеної закупівлі, тим самим затягуючи процедуру закупівлі або заключивши договір за низькими цінами погрожують розірванням договору, та переведенням на «постачальника останньої надії» та змушують укладати додаткові угоди про підвищення ціни за одиницю товару.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо розрахунку ціни
Номер:
7ff8d6be01b7483cb88aaa5e203f2416
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-13-013777-a.c2
Назва:
Щодо розрахунку ціни
Вимога:
Доброго дня. Шановний Замовнику!
Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 3.1.9 ч.1 Розділу ІІІ Тендерної документації:
Ціна тендерної пропозиції = Цфакт * Ф, де
Ф – плановий обсяг споживання електричної енергії (кВт*год), який Замовник має намір придбати за результатами цієї процедури закупівлі.
Розрахунок ціни відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Цфакт = (Цод*(1+К/100)+T+Р)*1,2; де:
Цфакт – вартість електричної енергії за розрахунковий період;
«Цод» – ціна за 1 кВт*год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 4,594965 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Дане значення визначено як середньозважену ціну на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система за І декаду жовтня 2023 року – 4,17724 грн за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, з урахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання. Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників . «Цод» не включає ПДВ, Т, К,Р
«Т» – тариф на передачу електричної енергії встановлюється постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» від 21.12.2022 № 1788 «Т» є регульованою складовою ціни Договору – 0,4851 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
«Р» - тариф на розподіл електричної енергії, який встановлюється відповідною постановою НКРЕКП від 21.12.2022 № 1794 – 1,76978 грн за 1 кВт*год без ПДВ (2кл напруги).
«1,2» - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%), яке нараховується згідно Податкового кодексу України.
«К» – коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), запропонований Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Цод), % *.
*Примітка: «К» – коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), що визначається Учасником у ціні своєї тендерної пропозиції, не може бути величиною від’ємною,. З метою запобігання демпінгу Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде від’ємна. Учасник письмово гарантує, що показник коефіцієнт прибутковості Постачальника не буде від’ємним, у тендерній пропозиції.
3.1.10. Закупівля здійснюється на очікувану вартість згідно потреби до кінця 2023 року, відповідно після укладення договору про закупівлю обсяги закупівлі можуть бути зменшені з урахуванням фактичного споживання електричної енергії та розміру фінансування.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Даним нормативним актом не передбачено жодних критеріїв щодо оцінки електричної енергії.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Кожен Учасник вправі встановлювати власну ціну тендерної пропозиції. Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено можливість Замовника встановлювати лише очікувану вартість закупівлі. «Нижня межа ціни» не передбачена нормативими актами.
Тому просимо виключити дану вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.10.2023 11:02
Вирішення:
Шановний Учасник! Тендерну документацію було розроблено у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та рекомендацій Антимонопольного комітету України від 05.03.2020 року №5-рк про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, відповідно до Закону України «Про Антимонопольний комітет України» під час здійснення публічних закупівель на ринку електричної енергії. Вимоги встановлені Замовником в Документації, не обмежують конкуренцію, не встановлюють привілеї стосовно певного учасника а тому не призводять до дискримінації учасників. Єдиною метою застосування зазначеної формули – є уникнення необґрунтовано низької, або аномально низької ціни за одиницю. Замовники, враховуючи діюче законодавство, є фактично заручниками недобросовісних учасників під час проведення закупівель електричної енергії. Пропонуючи за низьку ціну за результатами аукціону, такі учасники в подальшому відмовляються від роботи за запропонованими умовами не підписуючи договори за результатами проведеної закупівлі, тим самим затягуючи процедуру закупівлі або заключивши договір за низькими цінами погрожують розірванням договору, та переведенням на «постачальника останньої надії» та змушують укладати додаткові угоди про підвищення ціни за одиницю товару.
Також звертаємо Вашу увагу, що Замовник вимагає гарантійний лист що: «Учасник письмово гарантує, що показник коефіцієнт прибутковості Постачальника не буде від’ємним, у тендерній пропозиції.» а не за результатами аукціону. Ми розуміємо, що на момент проведення аукціону середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система може змінюватись як в сторону збільшення так і в сторону зменшення. І це не є дискримінаційними вимогами .
Стосовно закупівлі яку Ви навели для прикладу (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-010225-a), то в тендерній документації прописано: «Учасник надає гарантійний лист, що Тпос тариф на послуги постачальник не буде величиною від’ємною, у тому числі за результатами аукціону. У разі якщо величина Тпос за результатами аукціону буде від’ємна , це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови
Номер:
5622cbfb937843219d6e01482a95ad17
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-13-013777-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до Тендерної документації розділу III ч. 1 пункту 3.1.9.
Ціна тендерної пропозиції = Цфакт * Ф, де
Ф – плановий обсяг споживання електричної енергії (кВт*год), який Замовник має намір придбати за результатами цієї процедури закупівлі.
Розрахунок ціни відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Цфакт = (Цод*(1+К/100)+T+Р)*1,2; де:
Цфакт – вартість електричної енергії за розрахунковий період;
«Цод» – ціна за 1 кВт*год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 4,594965 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Дане значення визначено як середньозважену ціну на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система за І декаду жовтня 2023 року – 4,17724 грн за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, з урахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання. Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників . «Цод» не включає ПДВ, Т, К,Р
«Т» – тариф на передачу електричної енергії встановлюється постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» від 21.12.2022 № 1788 «Т» є регульованою складовою ціни Договору – 0,4851 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
«Р» - тариф на розподіл електричної енергії, який встановлюється відповідною постановою НКРЕКП від 21.12.2022 № 1794 – 1,76978 грн за 1 кВт*год без ПДВ (2кл напруги).
«1,2» - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%), яке нараховується згідно Податкового кодексу України.
«К» – коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), запропонований Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Цод), % *.
*Примітка: «К» – коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), що визначається Учасником у ціні своєї тендерної пропозиції, не може бути величиною від’ємною,. З метою запобігання демпінгу Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде від’ємна. Учасник письмово гарантує, що показник коефіцієнт прибутковості Постачальника не буде від’ємним, у тендерній пропозиції.
Вважаємо дану вимогу тендерної документації неправомірною з огляду на наступне:
Тендерною документацією в Розділі V, п.5.1.1. «Оцінка тендерних пропозицій» зазначається, що: «Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною.
Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою
Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Згідно пунктом 37 Особливостей оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації.
Якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною.
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг».
Згідно з вищезазначеною інформацією сказано , що саме УЧАСНИК, а не замовник, САМОСТІЙНО ВИЗНАЧАЄ і ПРОПОПОНУЄ ту ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, за яку він готовий здійснювати постачання електричної енергії. Законом України «Про публічні закупівлі», Особливостями не передбачено право Замовника встановлювати ціну тендерної пропозиції Учасника, оскільки в такому випадку взагалі знижується сутність проведення публічних закупівель.
При застосуванні даної формули із застосуванням письмової гарантії , у даній закупівлі, можна стверджувати, що Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції, максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного і неупередженого визначення переможця закупівлі передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
За допомогою даної формули розрахунку ціни Замовник ціленаправлено обмежує та унеможливлює участь потенційних Учасників грати на електронному аукціоні , а також надає технічну можливість для конкретного постачальника подати цінову пропозицію відразу, як тільки було оголошено закупівлю.
Для прикладу: Закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-010225-a з ідентичним формуванням ціни призвела до того , що аукціон , як один із основних етапів проходження процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) було повністю порушено Замовником , що призвело до порушення Законодавства проведення процедури закупівлі .
На підставі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вказану вище неправомірну вимогу.
У разі бездіяльності Замовника стосовно даної вимоги , щодо дискримінаційних умов тендерної закупівлі , Учаснику доведеться використати свою можливість оскарження умов тендерної документації Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛАДЖИТЛОСЕРВІС" у Антимонопольному комітеті України (АМКУ), та звернутись до уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції – це органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу 2.docx 16.10.2023 13:21
Дата подачі:
16.10.2023 10:42
Вирішення:
Шановний Учасник! Тендерну документацію було розроблено у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та рекомендацій Антимонопольного комітету України від 05.03.2020 року №5-рк про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, відповідно до Закону України «Про Антимонопольний комітет України» під час здійснення публічних закупівель на ринку електричної енергії. Вимоги встановлені Замовником в Документації, не обмежують конкуренцію, не встановлюють привілеї стосовно певного учасника а тому не призводять до дискримінації учасників. Єдиною метою застосування зазначеної формули – є уникнення необґрунтовано низької, або аномально низької ціни за одиницю. Замовники, враховуючи діюче законодавство, є фактично заручниками недобросовісних учасників під час проведення закупівель електричної енергії. Пропонуючи за низьку ціну за результатами аукціону, такі учасники в подальшому відмовляються від роботи за запропонованими умовами не підписуючи договори за результатами проведеної закупівлі, тим самим затягуючи процедуру закупівлі або заключивши договір за низькими цінами погрожують розірванням договору, та переведенням на «постачальника останньої надії» та змушують укладати додаткові угоди про підвищення ціни за одиницю товару.
Також звертаємо Вашу увагу, що Замовник вимагає гарантійний лист що: «Учасник письмово гарантує, що показник коефіцієнт прибутковості Постачальника не буде від’ємним, у тендерній пропозиції.» а не за результатами аукціону. Ми розуміємо, що на момент проведення аукціону середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система може змінюватись як в сторону збільшення так і в сторону зменшення. І це не є дискримінаційними вимогами .
Стосовно закупівлі яку Ви навели для прикладу (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-010225-a), то в тендерній документації прописано: «Учасник надає гарантійний лист, що Тпос тариф на послуги постачальник не буде величиною від’ємною, у тому числі за результатами аукціону. У разі якщо величина Тпос за результатами аукціону буде від’ємна , це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю»
Статус вимоги:
Відхилено