-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код за ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо (Вугілля кам’яне (ДК021-2015: 09111100-1 — Вугілля))
Відповідно до Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників передбаченихЗаконом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення
Торги не відбулися
1 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 16 000.00 UAH
Період оскарження:
13.10.2023 09:16 - 03.11.2023 00:00
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Номер:
3e0841910b9849179787b6ac1a19dcae
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-13-000895-a.a2
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
13 жовтня 2023 року Замовником було розміщено файли тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга (16).pdf.asice.zip 17.10.2023 17:56
- Скарга (16).pdf 17.10.2023 17:56
- лист енерго.pdf 17.10.2023 17:56
- 7.ДСТУ 3472-2015_ (1)_page-0001 (8) (29).pdf 17.10.2023 17:56
- договір між виробником та постачальником.pdf 17.10.2023 17:57
- 89 від 22.05.20230001_page-0001.pdf 17.10.2023 17:57
- 20.ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 17.10.2023 17:57
- Сертифікат генетичних ДГ 13-100.pdf 17.10.2023 17:57
- протокол 135 з таблицею змін.pdf 18.10.2023 10:48
- ТД_ВУГIЛЛЯ — зі змінами.docx 18.10.2023 10:48
- протокол внесення змін 135.docx 19.10.2023 14:05
- П. 2. Інформацією по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями 19.05.2023).docx 20.10.2023 15:39
- інформація щодо скарги.pdf 20.10.2023 15:39
- пояснення по суті скарги 326.pdf 01.11.2023 12:15
- ТД_ВУГIЛЛЯ — зі змінами.docx 01.11.2023 12:15
- Інформацією по суті скарги на запит АМКУ (01.11.2023).docx 01.11.2023 12:15
- протокол 148.pdf 01.11.2023 12:15
- протокол 148.pdf 01.11.2023 12:15
- Рішення від 19.10.2023 № 16745.pdf 19.10.2023 13:38
- інформація про перенесення розгляду скарги та запит Замовнику від 30.10.2023 № 1576.pdf 31.10.2023 10:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.11.2023 № 17662.pdf 06.11.2023 11:46
- Рішення від 03.11.2023 № 17662.pdf 08.11.2023 15:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.10.2023 18:05
Дата розгляду скарги:
30.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.10.2023 13:38
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
08.11.2023 15:46
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
08.11.2023 15:46
Вимога
Вирішена
Незаконні (дискримінаційні) вимоги тендерної документації
Номер:
95c79d18a4064233a1f02810389ecce4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-13-000895-a.b1
Назва:
Незаконні (дискримінаційні) вимоги тендерної документації
Вимога:
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Згідно абзацу другого пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). В тендерній документації вказано предмет закупівлі – тверде паливо, такий же предмет вказано у відповідному полі в електронній системі закупівель, а отже Замовник при зазначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним чинним Національним стандартом. Станом на сьогодні, Національним стандартом для вугілля кам’яного для побутових потреб є виключно ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
1. Відповідно до п. 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовник, на підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до вугілля кам’яного, вимагає надання оригіналу або копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропоноване вугілля кам’яне та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції.
Норми ДСТУ 7146:2010 містять наступну вимогу щодо сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик:
п.3.6. Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (додаток А).
п.7.10. Під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Виходячи із вказаного, можна зробити висновок, що таке положення, що сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик видається на виробника вугілля, ДСТУ 7146:2010 немає. Тобто, даний сертифікат фактично видається на власника вугілля, заявника, що звернувся за отриманням такого документу (додаємо лист-відповідь від Інституту ВП «УКРНДІВВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ», що підтверджує дану тезу). Оскільки ми не співпрацюємо із виробником товару, а закуповуємо товар (вугілля кам’яне) у посередників, то за таких умов позбавлені права взяти участь у закупівлі. Замовник вирішив встановити таку вимогу поза національним стандартом, чим порушив п.29 Особливостей і штучно обмежив коло учасників. Тому просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та вимогу щодо надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик просимо викласти у наступній редакції: «3. Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропоноване вугілля кам’яне та дійсного на дату подання тендерної пропозиції».
2. Також, норми ДСТУ 7146:2010 не містять вимог щодо надання листів-дозволів на право використання документів від власника, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі. Таку вимогу було встановлено Замовником відповідно до додаткових умов, зазначених у Додатку 2 до тендерної документації. За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей та ДСТУ в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити дану додаткову вимогу.
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист_інститут.pdf 16.10.2023 17:39
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 16.10.2023 17:39
Дата подачі:
16.10.2023 17:39
Вирішення:
Доброго дня! Дане вимога прийнята до уваги і протягом відведеного законодавством часу, будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації. Дякуємо!
Статус вимоги:
Задоволено