• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт даху житлового будинку за адресою: Україна, м. Вінниця, просп. Коцюбинського, 31 (підготовка до опалювального сезону)

Завершена

1 779 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 895.00 UAH
Період оскарження: 12.10.2023 16:30 - 17.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 0691eb1f441748668f7b1c5350a126a5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-12-013093-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Вимога:
Доброго дня! У Додатку № 2 до Тендерної документації зазначаються такі вимоги до Учасників: «Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму, Учаснику в період роз’яснень, зазначеної замовником в оголошенні про проведення тендерної процедури закупівлі, необхідно особисто відвідати та оглянути об’єкт, оцінити можливості виконання робіт, їх види, перелік та обсяги у робочі дні з 10-00 до 14-00 години, про що скласти акт огляду об’єкту (в довільній формі) за підписом Учасника (керівника/директора) та Замовника (керівника/директора та містити печатку Замовника). Акт огляду надається в складі пропозиції Учасника». Повідомляємо, що відповідно до сталої практики АМКУ вимога про обов'язкове оформлення Акту огляду об’єкта, підписання його представниками Замовника та подання Учасниками у складі документів тендерної пропозиції визначена як ДИСКРИМІНАЦІЙНА та така, що НЕ відповідає Закону "Про публічні закупівлі". Рішення АМКУ № 5567-р/пк-пз від 27.04.2023р. "У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Додаток 2 містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі. Обов’язковою умовою для Учасників є ознайомлення з об’єктом проведення робіт, що підтверджується поданим в складі тендерної пропозиції актом із зазначенням назви об’єкту, дати ознайомлення, посади та ПІП представників Замовника та Учасника, та скріплений підписами та печатками Сторін. З підстав, незалежних від учасника, представники Замовника можуть не допустити учасника до відвідування об’єкта проведення робіт та не підписати вищенаведений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині." Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внести відповідні зміни до Додатку № 2 до Тендерної документації та виключити вимогу щодо надання акту огляду об’єкту зі складу Тендерної документації.  
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовником було затверджено та оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель тендерну документацію з додатками до неї. Так, згідно вимог додатку 2 до тендерної документації, для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму, Учаснику, в період роз’яснень, зазначеної замовником в оголошенні про проведення тендерної процедури закупівлі, необхідно особисто відвідати та оглянути об’єкт, оцінити можливості виконання робіт, їх види, перелік та обсяги у робочі дні з 10-00 до 14-00 години, про що скласти акт огляду об’єкту (в довільній формі) за підписом Учасника (керівника/директора) та Замовника (керівника/директора та містити печатку Замовника). Акт огляду надається в складі пропозиції Учасника. Також, наявне застереження наступного змісту: підрядник виконує усі види робіт згідно технічних вимог та відповідно до вимог Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва", затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281 (надалі – Настанова). Згідно п. 5.32 Настанови з визначення вартості будівництва, під час визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), представнику Учасника закупівлі (назва Учасника) надана можливість обстежити об’єкт та ознайомитись зі змістом проєктно-кошторисної документації згідно об’єкту, для доцільного обстеження Учасником об’єкта з метою виявлення можливих ризиків, що можуть виникнути на зазначеному об’єкті. Крім того, абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону встановлено: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, законодавчо та вимогами тендерної документації, які є однаковими для всіх учасників, визначено необхідність проведення огляду об’єкту з метою виявлення ризиків, що можуть виникнути під час проведення будівельних робіт. Публічні закупівлі здійснюються за принципом прозорості на всіх стадіях закупівлі. Водночас, в зазначених випадках для учасника вимога про надання такого документу не порушує право на конфіденційність інформації, також вказана вимога не несе у собі корупційні ризики. Замовником прийнято рішення, що встановлення у тендерній документації необхідності огляду об’єкта та складання акту за його результатами, не порушує вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також не порушує права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. З урахуванням викладеного, Замовником прийнято рішення не вносити зміни в тендерну документацію та залишити вимогу без задоволення.
Статус вимоги: Відхилено