-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорії В
Завершена
190 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
Період оскарження:
12.10.2023 11:33 - 17.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
ebaa274ebb274f618e5359dde74b7436
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-12-004995-a.a2
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до п.2 Додатку 1 до тендерної документації, довідку про наявність не менше двох підготовлених водіїв та двох вантажників щодо поводження з небезпечними вантажами, а також двох уповноважених з безпеки на транспорті (надати копії свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі та здійснюють наповнення і опорожнення цистерн з небезпечними вантажами», уповноважених з безпеки на транспорті).
З огляду даної вимоги не зрозуміло, чим обумовлена необхідність наявності саме двох уповноважених з безпеки на транспорті. Відповідно до кадрових вимог провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (затверджених постановою КМУ № 446 від 13.07.2016 р.) «Під час здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами згідно з отриманою ліцензією екологічні знання є обов’язковою кваліфікаційною вимогою для посадових осіб (диплом, сертифікат тощо). Ліцензіат повинен мати штатну чисельність спеціалістів (виконавців робіт залежно від видів робіт та рівня забезпечення матеріально-технічної бази) відповідного рівня підготовки та освітньо-кваліфікаційного рівня. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити допуск до поводження з небезпечними відходами тільки тих осіб, які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством. Працівники, крім завдань, обов’язків та знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).».
Враховуючи зазначене, законодавством не встановлено обов’язкову наявність саме двох уповноважених з безпеки на транспорті.
Відповідно до ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Оскільки законодавством не встановлено обов’язкову наявність саме двох уповноважених з безпеки на транспорті – зазначена вимога є дискримінаційною, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації, та скасувати вимогу щодо наявності саме двох уповноважених з безпеки на транспорті
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.10.2023 14:43
Вирішення:
Шановний учасник!
З оглду на ваші запитання (З огляду даної вимоги не зрозуміло, чим обумовлена необхідність наявності саме двох уповноважених з безпеки на транспорті. Враховуючи зазначене, законодавством не встановлено обов’язкову наявність саме двох уповноважених з безпеки на транспорті.) надаємо відповіді:
Згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Зауважимо, в ст. 16 вказано працівників, а не працівника, що передбачає більгу кількість кваліфікованих працівників ніж один!
Відповідно до частина 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовник закупівлі надає роз’яснення відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». Вся документація відповідає чинному законодавству України. Згідно пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. №1178, зі змінами (далі-Особлвості) тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Вимога не задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Ліцензія
Номер:
3c8cd56176e144b79fa0e5a7d952d348
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-12-004995-a.b1
Назва:
Ліцензія
Вимога:
У додатку 2 до тендерної документації вимагається надати:
Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами зазначеними у специфікації, а саме надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію чинної ліцензії та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, утилізації, знешкодження наступних видів небезпечних відходів:
- клінічні та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають у результаті медичного догляду, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт.
В чинному законодавстві відсутнє визначення операції «утилізація». В ЗУ «Про управління відходами» операцію утилізація замінили визначенням «рециклінг»
31) рециклінг - операція з відновлення, у результаті якої відходи переробляються у продукцію, матеріали або речовини для їх використання за первинною або іншою метою. Ця операція включає перероблення органічного матеріалу, але не включає виробництва енергії чи перетворення відходів у матеріали, що можуть бути використані як паливо або як матеріали для зворотного заповнення.
Згідно, вже втратившого чинність ЗУ «Про відходи»:
утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів;
Отже, ні за старим, ні за чинним законодавством: до медичних відходів категорії В операція «Утилізація» не застосовується.
Згідно Наказу №1602 від 06.09.2022року:
Розділ 5. Вимоги до відходів категорії В 1
«До відходів категорії В належать контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення:
1) використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби (наприклад, голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі та їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові) забруднені біологічними рідинами;
2) імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського
засобу, яка не втратила цілісність:
із закінченим терміном придатності;
які зберігалися із порушенням холодового ланцюга;
із візуальними характеристиками, що змінилися, які не визначені в інструкції виробника (наприклад, наявність осаду та/або сторонніх домішок, зміна кольору і прозорості);
3) медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (наприклад, кисневі маски, шприци без одягненої голки, ЗІЗ), окрім відходів зазначених в підпункті 5 пункту 1 розділу IV цих Правил;
4) органні відходи та інфіковані експериментальні тварини (тканини, органи, частини тіла, плацента, ембріони тощо);
5) відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання, а також лабораторні чашки та обладнання для їхнього перенесення; залишки живильних середовищ, інокуляції, змішування мікробіологічних культур збудників інфекційних хвороб);
6) препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби.
2. Відходи, визначені у підпунктах 1, 2 пункту 1 цього розділу, підлягають інсинерації (знешкодження)
Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, що можуть бути використані як вторинна сировина, але сортування і збирання яких в закладі утруднено (наприклад, відсутність достатньої кількості працівників для сортування відходів), підлягають інсинерації, про що зазначається в типовій схемі. (знешкодження)
4. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які не можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні рукавички латексні), підлягають інсинерації (знешкодження)
6. Відходи, визначені у підпункті 4 пункту 1 цього розділу, підлягають кремації (знешкодження)
Також наголошуємо, що згідно чинного законодавства
Компанії, які мають чинні ліцензії з поводження з небезпечними відходами, а саме збирання, зберігання, оброблення, знешкодження та мають власні інсинераторні комплекси (згідно пункту 13 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Суб’єкти господарювання для здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом з документами, що дають можливість її ідентифікувати), власні або орендовані виробничі площі, приміщення») здійснюють свою діяльність з операції з видалення відходів згідно Закону України «Про управління відходами» та «Переліку операцій з видалення відходів» - «D10 Спалювання на суші», що відповідає такій операції з поводження з небезпечними відходами , як знешкодження відходів.
Згідно статті 1 Закону України «Про управління відходами»:
-Пункт 3: «Видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1»
- Пункт 20 : об’єкт оброблення відходів - установка, інженерна споруда або інший об’єкт, що використовується для здійснення операцій з відновлення або видалення відходів;
- Пункт 37: Термічне оброблення відходів - технологічний процес з термічного оброблення відходів, який відповідає правилам технічної експлуатації відповідної установки;
Пункт 39: Установка спалювання відходів - будь-яка стаціонарна або мобільна технічна одиниця та обладнання, призначене для термічного оброблення відходів, з відновленням утворюваного при горінні тепла або без нього, з метою видалення шляхом спалювання за допомогою окислення, а також інших процесів термічного оброблення, таких як піроліз, газифікація, плазмовий процес, якщо речовини, що утворюються в результаті термічного оброблення, у подальшому спалюються.
Наказ МОЗУ №1602 дає чітке визначення, що саме необхідно робити з відповідним видом відходів. Тому відповідно до того, які відходи Замовник зазначив у Технічній специфікації Додатку 3, операція "утилізація" не застосовується до відходів предмету закупівлі.
Вимагаємо видалити вимогу щодо наявності в ліцензії Учасника такої операції як «утилізація», адже до предмету закупівлі дані операції не застосовується і виставити дану вимогу у наступній редакції:
Копію ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видану Міністерством екології та природних ресурсів України, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі, а також наказ Міністерства екології та природних ресурсів України, в якому вказується перелік необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога утилізація до відходів к.В 16.10.docx 16.10.2023 14:30
Дата подачі:
16.10.2023 14:30
Вирішення:
Шановний учасник!
З огляду на вашу вимогу, звертаємо увагу на Код ДК 021:2015 90520000-8 передбачено види поводження з медичними відходами: збирання, вивезення, транспортування та утилізація/видалення:
Підтвердження:
90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
90524000-6 - Послуги у сфері поводження з медичними відходами
90524100-7 - Послуги зі збирання медичних відходів
90524200-8 - Послуги з утилізації/видалення медичних відходів
90524300-9 - Послуги з вивезення біологічних відходів
90524400-0 - Збирання, транспортування та утилізація/видалення відходів лікарень
Предмет закупівлі - ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорії В).
Ваше твердження "Отже, ні за старим, ні за чинним законодавством: до медичних відходів категорії В операція «Утилізація» не застосовується." не є вірним, оскільки підкод ДК 90524400-0 - Збирання, транспортування та утилізація/видалення відходів лікарень надає іншу інформацію!
Отже, наш медичний заклад обрав "утилізацію" з-посеред "утилізація/видалення", що є правомірним.
Вимога не задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено