• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

23Т-300_44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Пробовідбірники в асортименті)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 680 днів назад

886 423.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 26 592.00 UAH
Період оскарження: 12.10.2023 11:04 - 27.10.2023 01:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника, щодо відміни процедури відкритих торгів та зобов'язання Замовника надати документи

Номер: 0542d6b3d0d7474c8fc5e7f77f908f42
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-12-004027-a.a2
Назва: СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника, щодо відміни процедури відкритих торгів та зобов'язання Замовника надати документи
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.02.2024 17:43
Дата прийняття рішення по скарзі: 14.02.2024 11:46
Автор: ТОВ "НГХ СЕРВІС", Денис Григор'єв +380503926202 tenders@ogcs.com.ua http://www.ogcs.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8680bd0b561f493ea4728f67c2d98637
Заголовок пункту скарги: Рішення уповноваженої особи Замовника про відміну тендеру суперечить Тендерній документації, законодавству, та фактичним обставинам Закупівлі.
Опис заперечення: Скаржник не погоджується із рішенням уповноваженої особи Замовника (про відміну тендера / протокол № 022 від 24.01.2024), оскільки тендерна процедура по Закупівлі проведена належним чином, за достатньої кількості учасників, із наявною найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, із об’єктивним вибором переможця, а також за відсутності неусунених порушень, із підписанням Переможцем та надсиланням Замовнику договору про закупівлю у день його отримання від Замовника (тобто за відсутності зволікань у цьому збоку Переможця) тощо.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Перевищення строку укладення договору про закупівлю, недостатньо пролонговано рішенням Замовника (або ж своєчасно не пролонгованого його рішенням), з урахуванням встановленого законодавством терміну можливого оскарження, – не визначено підставою відміни процедури Закупівлі. Натомість, чинність тендерної пропозиції Переможця вказує на наявність загально допустимого строку на укладення цього договору.
Чинне законодавство, ані Тендерна документація не передбачають такої підстави для відміни публічної закупівлі, як неприйняття чи несвоєчасне прийняття Замовником рішення про продовження строку укладення договору про закупівлю. Закінчення через прострочення Замовника строку на укладення договору про закупівлю також не обумовлене як підстава для відміни тендеру .
Слід прийняти до уваги чинність строку дії тендерної пропозиції Переможця на момент відміни процедури торгів по Закупівлі та на момент подання цієї Скарги й потому (до 01.04.2024).
"Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника», – про що Замовнику вже було зауважено Органом оскарження у попередньому рішенні по цій Закупівлі.
Всі ці аргументи та обставини свідчать про необ’єктивність та упередженість оскаржуваного рішення Замовника, а також про недобросовісне користування уповноваженою особою Замовника своїми правами. Через це, відміна процедури Закупівлі, що фактично завершена із об’єктивно визначеним переможцем, який без зволікань підписав та надіслав Замовникові договір про закупівлю, є невиправданою.
Необґрунтовано відмінивши тендер, Замовник причиняє збитки Переможцю, та порушує принципи публічних закупівель, такі як «ефективність», «відкритість та прозорість» та «запобігання зловживанням» (п. 2, п. 3 та п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону № 922-VIII), а також Замовником та його представником (уповноваженою особою) порушено обов’язок добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом (ч. 5 ст. 5 Закону № 922-VIII) .
Ці порушення можна виправити, а негативних наслідків відміни процедури Закупівлі можна уникнути шляхом прийняття Органом оскарження рішення за вимогами, що далі зазначені у цій Скарзі, а також враховуючи наявність достатніх підстав для укладення договору про закупівлю із Переможцем.
У такий спосіб права та законні інтереси Суб’єкта оскарження можуть бути захищені рішенням Органу оскарження, за умови його належного виконання Замовником та без допущення останнім інших штучних способів неукладення договору про закупівлю.
На підставі вищевикладених обставин, фактів, змісту порушень та вимог Тендерної документації й приведених норм законодавства, а також враховуючи умови п. 50 та керуючись п.п.: 55, 56, 58, 59 Особливостей, статтею 18 Закону № 922-VIII, – П Р О С И М О:

Пролонгація укладення договору про закупівлю здійснюється за рішенням Замовника, проте без доведення цього рішення Переможцю, однак ця пролонгація вочевидь має враховувати строки можливого оскарження, що обумовлені законодавством.
Лише із протоколу за № 022 від 24.01.2024 (про відміну тендеру), який опублікований на вебсторінці Закупівлі, Переможець дізнався про інше рішення Замовника - щодо продовження терміну укладення договору до 23.12.2023.
Замовник не надсилав Переможцю протокол № 863 від 29.11.2023 із рішенням про продовження терміну укладення договору, не публікував цей протокол на вебсайті Уповноваженого органу, а також у будь-який інший спосіб не повідомляв Переможцю про закінчення терміну укладання договору.
Переможець Закупівлі не має вини у неукладенні договору в межах строку, контрольованого Замовником, та який «заочно» обчислений уповноваженою особою Замовника в рішенні за протоколом № 863 від 29.11.2023.
То ж у ситуації, що склалась по Закупівлі зі строком укладення договору (якщо має місце несвоєчасне, або недостатньо тривале продовження цього строку рішенням Замовника), – вина Переможця відсутня.
Тобто причиною такого, як зазначено вище, прострочення в укладенні договору про закупівлю можуть бути лише несвоєчасні дії або бездіяльність Замовника. Таке прострочення Замовника не може обумовлювати для Переможця наслідків у вигляді неукладення договору про закупівлю.

Процедура погодження проєкту договору про закупівлю серед служб Замовника в період 15-ти денного строку (починаючи із дати повідомлення про намір укласти договір про закупівлю) та понад цей строк тривала за ініціативою Замовника і під його контролем та віданням.
Так, 08.11.2023 уповноважена особа Замовника прийняла рішення про намір укласти договір з учасником ТОВ "НГХ СЕРВІС".
Отже, починаючи із 08.11.2023, 15-денний строк на укладення договору про закупівлю із Переможцем мав би сплинути 23.11.2023.
17.11.2023 Андрій Климчук із Департаменту МТЗ Замовника надіслав ТОВ «НГХ СЕРВІС» е-повідомлення про знаходження проекту договору на погодженні внутрішніми підрозділами АТ "Ургазвидобування" та після чого договір буде направлено (авт.: Переможцю) на підписання.
Після 17.11.2023 та аж до початку грудня 2023 року, жодних повідомлень від Замовника про результат погодження уцілому проєкту договору та про можливість його підписання у відповідно заповненій редакції, ТОВ «НГХ СЕРВІС» не отримувало.
05.12.2023 Ганна Пущик (е-пошта: ganna.pushchyk@ugv.com.ua) від Замовника надіслала ТОВ «НГХ СЕРВІС» е-повідомлення із вкладеним проєктом договору (заповненим), погодженим внутрішніми службами (авт.: Замовника) та із проханням підписати його та надіслати на конкретну адресу та отримувачу Замовника.
Зважаючи на цю електронну переписку із посадовими особами Замовника, у Переможця не було приводів вважати, що погодження договору про закупівлю здійснюється без продовження Замовником строку на його укладення.
У день отримання вказаного е-повідомлення із погодженим Замовником та заповненим ним текстом проєкту договору, Переможець зі своєї сторони підписав цей проєкт договору та надіслав його зазначеному адресату Замовника того ж дня через кур’єрську службу (ТОВ «НОВА ПОШТА»).
Отже, переможець процедури Закупівлі (ТОВ «НГХ СЕРВІС»):
- не відмовився від підписання договору про закупівлі по отриманню заповненого та погодженого його проєкту від Замовника;
- у мінімально можливий строк надіслав підписаний проєкт договору про закупівлю Замовникові.

Строк дії тендерної пропозиції учасника/переможця Закупівлі, в межах якого можливе укладення договору про закупівлю, є чинним.
Починаючи із 30.10.2023, 90-денний строк дії будь-якої тендерної пропозиції від будь якого учасника Закупівлі спливає лише 28.01.2024 о 15-й годині.
Тобто, 24.01.2024 (коли прийняте оскаржуване цією Скаргою рішення про відміну тендеру) ще не сплинув строк дії тендерної пропозиції ТОВ «НГХ СЕРВІС». 26.01.2024 ТОВ «НГХ СЕРВІС» продовжило термін дії своєї тендерної пропозиції до 01.04.2024

Із оскаржуваного рішення Замовника слідує: "Зважаючи на порушення строків укладання договору, встановлених Особливостями, необхідно відмінити зазначену процедуру закупівлі з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень."
При цьому як на підставу відміни тендеру Замовник посилається на "пп. 2 п. 50 Особливостей, а саме: неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень".
Проте, тендерною документацією по закупівлі строки укладення договору про закупівлю унормовано таким чином:
«Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю зупиняється.»
Ця умова Тендерної документації корелюється зі змістом абз. 4 п. 49 Особливостей та є такою, що не містить обов’язків Переможця, однак унормовує процедурні аспекти, якими відає та керує суто Замовник, проте не передбачає її порушення як таке, що неможливо усунути або як таке, що відміняє тендер.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення уповноваженої особи Замовника

Номер: 14f549eeb9a945ab91d9a49657173cb7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-12-004027-a.c1
Назва: Скарга на рішення уповноваженої особи Замовника
Скарга:
Скарга на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відміни процедури торгів
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 05.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.12.2023 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.01.2024 12:56
Дата виконання рішення Замовником: 24.01.2024 11:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасування рішення Уповноваженої особи №665 від 20.12.2023р. про відміну процедури відкритих торгів, проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Пробовідбірники в асортименті), №23Т-300, ідентифікатор закупівлі №UA-2023-10-12-004027-a.
Автор: ТОВ "НГХ СЕРВІС", Денис Григор'єв +380503926202 tenders@ogcs.com.ua http://www.ogcs.com.ua/