• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини(хлор рідкий у контейнерах, коагулянти)

2023-2024 роки

Завершена

55 229 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 276 147.00 UAH
Період оскарження: 12.10.2023 09:16 - 06.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 7ef830556a654e4baf0a4fc643f5582b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-12-000921-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Вих. № 807 від 16.10.2023р. Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель _____________________________________________ 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Державне міжрайонне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Дніпро-Західний Донбас" Код ЄДРПОУ: 03564045 Адреса: 52591, Україна, Дніпропетровська область, Воронове, вул. Дніпровська, будинок 28 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» Код в ЄДРПОУ 33075701 Місцезнаходження суб’єкта оскарження: смт. Аули Криничанський район Дніпропетровська область 52310 Тендерна документація Замовника, що затверджена уповноваженою особою в закупівлі: UA-2023-10-12-000921-a СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Державне міжрайонне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Дніпро-Західний Донбас" (надалі за текстом – Замовник) 12 жовтня 2023 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-10-12-000921-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю Код ДК 021:2015 - 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини. Очікувана вартість закупівлі становить 55 229 400,00 грн. з ПДВ. Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Товариство з обмеженою відповідальністю «Аульська хлоропереливна станція» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «АХПС» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що у своїй сукупності не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію. Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному: Пунктом 4.1. Тендерної документації визначено назву предмета закупівлі, КОД ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (хлор рідкий у контейнерах, коагулянти). Відповідно до п.1 Розділу ІІІ Документації,Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, в тому числі: інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації. Додаток № 3 до тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, встановлює технічне завдання, відповідно до якого предметом закупівлі є: І. Коагулянт РАХ-18 або еквівалент Найменування показників Норма Зовнішній вигляд Світло-жовтий розчин. Допустимі інші відтінки Масова частка алюмінію,% 9,0±0,3 Масова частка оксиду алюмінію, % 17,0±0,6 Основність, % 41±3 Масова частка нерозчинного залишку, %, не більше 0,1 Густина, кг/м3 1360±10 Масова частка хлорид-іонів, % 21±2 рН 1,0±0,2 Термін придатності при дотриманні температурного режиму від - 180С; 12 (дванадцять) місяців з дня виготовлення Кількість (обсяг) поставки товарів, тонн 350 ІI. Коагулянт високоосновний Найменування показників Норма Зовнішній вигляд Рідина від безбарвного до зеленувато-жовтого кольору. Допустимі інші відтінки. Масова частка алюмінію,% 5,83-6,89 Масова частка оксиду алюмінію, % 11,0-13,0 Відносна основність, % 62+2 Масова частка нерозчинного залишку, %, не більше 0,1 Густина, г/см3 1,15-1,30 Масова частка заліза, %, не більше 0,1 Масова частка сульфат-іонів, % 0,3-0,4 Масова частка хлорид-іонів, % ˃14 рН 1,5-3,0 В’язкість при 20 оС, мПа•с 55-60 Термін придатності при дотриманні температурного режиму від - 180С; 12 (дванадцять) місяців з дня виготовлення Кількість (обсяг) поставки товарів, тонн 70,0 III. Хлор рідкий в контейнерах Вміст хлору, % об’єму, не менше 99,5 Вміст вологи, % об’єму, не більше 0,002 Вміст інших газів, % об’єму, не більше 0,5 Тара постачання Контейнери Кількість (обсяг) поставки товарів, тонн 427,5 У відповідності до вимог тендерної документації, Замовник одночасно об'єднав в одній закупівлі, в одному лоті, продукцію яка є різнотипною (рідкий хлор та коагулянти), чим суттєво обмежив конкуренцію на ринку поставок основних неорганічних хімічних речовин, з огляду на наступне: Скаржник є підприємством, що має можливість запропонувати до поставки рідкий хлор в контейнерах, коагулянти вітчизняного виробника та коагулянти імпортовані в Україну. Однак, ознайомившись зі змістом вимог тендерної документації Замовника, які він висуває до кожного з коагулянту, Скаржник об'єктивно позбавлений можливості прийняти участь у даній закупівлі навіть з рідким хлором, оскільки Замовник об'єднав в одній закупівлі продукцію різних виробників, а тому прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники які зможуть запропонувати до поставки всі три види продукції, при цьому, виробництво кожного з коагулянтів, що є предметом даної закупівлі здійснює, окремий виробник, і лише один. А тому, лише продукція конкретного єдиного виробника буде у своїй сукупності відповідати всім встановленим замовником показникам якості Замовника. При цьому, загальна кількість рідкого хлору, що закуповується в даній закупівлі, становить більше 50% всієї продукції. При цьому, звертаємо увагу Орган оскарження, що на території України немає жодного виробничого підприємства, яке б здійснювало виробництво одночасно і рідкого хлору, і коагулянту РАХ-18, і високоосновного коагулянту. Виробництво продукції, що є предметом даної закупівлі, здійснюють різні виробники. Так, Додатком 3 тендерної документації Замовника, встановлено вимоги до Учасників під час закупівлі коагулянту РАХ-18. Замовник хоч і зазначив можливість постачання “еквіваленту”, однак, висуваючи вимоги до потенційних учасників, повністю позбавив можливості запропонувати аналогічний коагулянт, з огляду на наступне: Коагулянт РАХ-18 є коагулянтом, імпортованим в Україну. Виробником даного коагулянту є підприємство, що розташоване в Польщі — KEMIPOL Sp. z o.o. Офіційним представником даної компанії в Україні є ТзОВ «ВЕГЛО-СТАЛ». З інформації, що розмішена на сайті компанії ( https://weglo-stal.all.biz/uk/) зазначено, що «Компанія ТзОВ «ВЕГЛО-СТАЛ» є ексклюзивним дистриб'ютором відомих виробників коагулянтів, флокулянтів, алюмінатів натрію, піногасників, антискалантів та інших хімічних реагентів - KEMIPOL(Польща), міжнародного концерну KEMIRA (Фінляндія). «Компанія ТзОВ «ВЕГЛО-СТАЛ» на рику України біля 10 років компанія є офіційним представником компанії КЕМІРА (Фінляндія) на всю Україну (скріншот з сайту Скаржник надає для зручності). З огляду на викладене, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники мають можливість запропонувати коагулянт Польського виробника, які співпрацюють з офіційним представником виробника на території України, з ТзОВ «ВЕГЛО-СТАЛ», що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі і Скаржника. Окрім цього, Замовник у своїй тендерній документації зазначив, що, для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає: - сертифікат/паспорт якості на запропонований товар де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність товару всім якісним вимогам, що встановлені в тендерній документації; Тобто, жодної альтернативи, жодної можливості запропонувати еквівалент іншим учасникам, окрім тих, що пропонують коагулянт РАХ-18 (!), документація не містить. Лише коагулянт РАХ-18 буде відповідати всім якісним вимогам, що встановлені в тендерній документації Замовника. З огляду на викладене, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію єдиного виробника такого коагулянту KEMIPOL (Польща). Окрім цього, Замовник у своїй тендерній документації зазначив, що, для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає: копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, у разі пропозиції еквіваленту коагулянту РАХ-18, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника; у разі виготовлення запропонованого Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає оригінали документів (з перекладом на українську мову) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальними та поетапними методиками проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність всім фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника; Тобто, в даному випадку, Учасник також має підтвердити нормування всіх властивостей товару, що встановлені в тендерній документації. Жодної можливості запропонувати еквівалент товару іншим учасникам, окрім тих, що пропонують коагулянт РАХ-18 (!), документація не містить. Лише коагулянт РАХ-18 буде відповідати всім властивостям товару, що встановлені в тендерній документації Замовника. З огляду на викладене, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію єдиного виробника такого коагулянту KEMIPOL (Польща). Окрім цього, Замовник у своїй тендерній документації зазначив, що, для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає: У разі, якщо Учасник закупівлі буде постачати еквівалент коагулянту РАХ-18 іноземного виробництва, на виконання вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці», він додатково надає: скан-копії дилерських листів, або дилерських/представницьких договорів, або договорів постачання (купівлі-продажу), що підтверджують співпрацю учасника з виробником чи постачальником запропонованого товару, у разі якщо Учасник не є виробником товару (Замовник залишає за собою право перевірити дану інформацію); гарантійний лист, що запропоновані технічні, якісні характеристики товару передбачають усі заходи із захисту довкілля; лист – підтвердження, що товар не був у використанні. копію експертного висновку, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації. Доставка має здійснюватися разовими партіями по 13,7 тони автоцистернами з обладнанням для перекачування коагулянту в ємкості для зберігання або у єврокубах. Тобто, Замовник, у своїй тендерній документації встановив додаткові вимоги для Учасників, які б все ж таки знайшли еквівалент РАХ-18 в країнах Європи та наважились запропонувати еквівалент РАХ-18, однак Замовник також обмежив участь таких Учасників. При цьому, звертаємо увагу Орган оскарження, що такі вимоги встановлені виключно для учасників, які запропонують еквівалент РАХ-18. Для самого коагулянту РАХ-18, який також є коагулянтом іноземного виробництва, Замовник не встановив таких аналогічних вимог. Скаржник переконаний, такі вимоги встановлені виключно з огляду того, що потенційний учасник задля якого викладено зміст тендерної документації саме таким чином, не має таких документів. При цьому, звертаємо увагу на те, що стаття 21 Закону України “Про охорону праці” не містить вимог, щодо необхідності надання скан-копії дилерських листів, або дилерських/представницьких договорів, або договорів постачання (купівлі-продажу), що підтверджують співпрацю учасника з виробником чи постачальником запропонованого товару, у разі якщо Учасник не є виробником товару (Замовник залишає за собою право перевірити дану інформацію); гарантійний лист, що запропоновані технічні, якісні характеристики товару передбачають усі заходи із захисту довкілля; лист – підтвердження, що товар не був у використанні. копію експертного висновку, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації. Стаття 21 Закону України “Про охорону праці” визначає механізм додержання вимог щодо охорони праці під час проектування, будівництва (виготовлення) та реконструкції підприємств, об'єктів і засобів виробництва. З огляду на вищевикладене, тендерна документація Замовника, в цій частині, містить вимоги, що не передбачені діючим законодавством України. Так, Додатком 3 тендерної документації Замовника, встановлено вимоги до Учасників під час закупівлі високоосновного коагулянту. Замовник у своїй тендерній документації зазначив, що, для підтвердження якості запропонованого товару, Учасник надає: - сертифікат/паспорт якості на запропонований товар де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність товару всім якісним вимогам, що встановлені в тендерній документації; Тобто, жодної альтернативи, жодної можливості запропонувати еквівалент іншим учасникам, документація не містить. Учасники мають можливість запропонувати лише високоосновний коагулянт, який буде відповідати всім якісним вимогам, що встановлені в тендерній документації Замовника, саме з такими показниками якості. З огляду на викладене, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують саме коагулянт, який за своїми показниками якості буде відповідати: Найменування показників Норма Зовнішній вигляд Рідина від безбарвного до зеленувато-жовтого кольору. Допустимі інші відтінки. Масова частка алюмінію,% 5,83-6,89 Масова частка оксиду алюмінію, % 11,0-13,0 Відносна основність, % 62+2 Масова частка нерозчинного залишку, %, не більше 0,1 Густина, г/см3 1,15-1,30 Масова частка заліза, %, не більше 0,1 Масова частка сульфат-іонів, % 0,3-0,4 Масова частка хлорид-іонів, % ˃14 рН 1,5-3,0 В’язкість при 20 оС, мПа•с 55-60 Термін придатності при дотриманні температурного режиму від - 180С; 12 (дванадцять) місяців з дня виготовлення Кількість (обсяг) поставки товарів, тонн 70,0 Окрім цього, Замовник у своїй тендерній документації зазначив, що, для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає: копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника; у разі виготовлення запропонованого Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає оригінали документів (з перекладом на українську мову) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальними та поетапними методиками проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність всім фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника; Тобто, в даному випадку, Учасник також має підтвердити нормування всіх властивостей товару, що встановлені в тендерній документації. Жодної можливості запропонувати еквівалент товару іншим учасникам, документація не містить. Окрім цього, у разі, якщо Учасник закупівлі буде постачати товар іноземного виробництва, на виконання вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці», він додатково надає: скан-копії дилерських листів, або дилерських/представницьких договорів, або договорів постачання (купівлі-продажу), що підтверджують співпрацю учасника з виробником чи постачальником запропонованого товару, у разі якщо Учасник не є виробником товару (Замовник залишає за собою право перевірити дану інформацію); гарантійний лист, що запропоновані технічні, якісні характеристики товару передбачають усі заходи із захисту довкілля; лист – підтвердження, що товар не був у використанні. копію експертного висновку, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації. Доставка має здійснюватися разовими партіями по 13,7 тони автоцистернами з обладнанням для перекачування коагулянту в ємкості для зберігання або у єврокубах. Тобто, Замовник, у своїй тендерній документації встановив додаткові вимоги для Учасників, які мали б можливість запропонувати до поставки високоосновний коагулянт іноземного виробництва, однак Замовник також обмежив участь таких Учасників, висунувши до такого коагулянту додаткові вимоги. При цьому, звертаємо увагу Орган оскарження, що в даному випадку, замовник встановив такі вимоги для всіх коагулянтів імпортного виробництва (а не для еквіваленту, як під час закупівлі РАХ-18, про що зазначено вище). Скаржник переконаний, такі вимоги встановлені виключно з огляду на те, що постачальник високоосновного коагулянту, якого хоче бачити Замовник в якості переможця, буде постачати коагулянт єдиного виробника України, продукція якого у своїй сукупності буде відповідати всім визначеним Замовником показникам якості. При цьому, звертаємо увагу на те, що стаття 21 Закону України “Про охорону праці” не містить вимог, щодо необхідності надання скан-копії дилерських листів, або дилерських/представницьких договорів, або договорів постачання (купівлі-продажу), що підтверджують співпрацю учасника з виробником чи постачальником запропонованого товару, у разі якщо Учасник не є виробником товару (Замовник залишає за собою право перевірити дану інформацію); гарантійний лист, що запропоновані технічні, якісні характеристики товару передбачають усі заходи із захисту довкілля; лист – підтвердження, що товар не був у використанні. копію експертного висновку, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації. Стаття 21 Закону України “Про охорону праці” визначає механізм додержання вимог щодо охорони праці під час проектування, будівництва (виготовлення) та реконструкції підприємств, об'єктів і засобів виробництва. З огляду на вищевикладене, тендерна документація Замовника, в цій частині, містить вимоги, що не передбачені діючим законодавством України. З огляду на викладене, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію єдиного виробника, оскільки в Україні існує лише єдиний виробник високоосновного коагулянту, продукція якого буде відповідати всім зазначеним показникам якості які вимагає Замовник. При цьому, звертаємо увагу Орган оскарження, що Замовником не висунуто жодних вимог під час закупівлі рідкого хлору, зокрема у разі, якщо Учасник закупівлі буде постачати товар іноземного виробництва, на виконання вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці» (!). Проте, Скаржник переконаний, що саме під час закупівлі рідкого хлору в контейнерах (обладнанні підвищеної небезпеки), Замовник повинен був передбачити необхідність дотримання ст. 21 Закону, оскільки саме в ній передбачено, що «Технологічні процеси, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію (до застосування) лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України. Не допускається застосування у виробництві шкідливих речовин у разі відсутності їх гігієнічної регламентації та державної реєстрації». При цьому, Замовник відстоював позицію щодо обов'язкового застосування ст. 21 Закону України “Про охорону праці” під час проведення процедури закупівлі рідкого хлору № UA-2019-11-06-001738-b.с1. Всі наведені доводи Скаржника свідчать про те, що Замовник, об'єднуючи в одній закупівлі продукцію різних виробників, обмежив конкуренцію в даній закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі, і Скаржника, який має можливість запропонувати до поставки рідкий хлор в контейнерах (що підтверджується договорами укладеними з виробниками), однак об'єктивно позбавлений можливості прийняти участь у даній закупівлі, оскільки саме таких коагулянтів з визначеними Замовником показниками якості та з долученням документів які хоче Замовник, Скаржник не має. Зазначаємо, що без поділу на окремі лоти, такі дії обмежують право Скаржника на участь у закупівлі. Наявність порушених прав обґрунтовується тим, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним постачальником рідкого хлору в контейнерах протягом багатьох років. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Товариство не може прийняти участь у закупівлі. На нашу думку, дії Замовника в частині встановлення технічних вимог передбачених в тендерній документації до предмета закупівлі порушують один з принципів здійснення закупівель - недискримінація учасників та вимог частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, хочемо додатково зазначити, що існує практика Антимонопольного комітету України, де під час ухвалення рішення Орган оскарження прийшов до висновку, що у разі можливості взяти участь у закупівлі лише суб'єктами господарювання, які можуть запропонувати продукцію конкретного виробника, це є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника та зобов’язало Замовника поділити предмет закупівлі на Лоти - (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-11-26-002624-c). Та на основі цього рішення був поділений предмет закупівлі на Лоти (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-02-21-001585-a), рішення АМК (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-10-000183-a), а також рішення АМК (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-17-000347-c). Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності свідчать про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними. На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Аульська хлоропереливна станція» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем. Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-10-12-000921-a. 3. Зобов’язати Державне міжрайонне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Дніпро-Західний-Донбас" внести зміни до тендерної документації та розділити предмет закупівлі на окремі лоти. Додатки: - тендерна документація Замовника, з додатками. - Договори на постачання хлору рідкого. - сертифікат якості на коагулянт РАХ-18. - Скріншот з сайту https://weglo-stal.all.biz/uk/ Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.10.2023 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.11.2023 14:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішенням уповноваженої особи 30.11.2023р. внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», Водопян Наталія 05695 9-05-14 2774375@UKR.NET