-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання та вивезення сміття для підготовки приміщення горища до проведення проектно-реставраційних робіт пам’ятки архітектури місцевого значення будівлі Празького банку, (ох.№429-м)
Торги не відбулися
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
11.10.2023 17:03 - 16.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги та виправлення невідповідності
Номер:
4118e38701d242edb23d79b47d840d11
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-11-014179-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги та виправлення невідповідності
Вимога:
За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вивчивши Тендерну документацію, потенційний учасник дійшов висновку, що її окремі положення містять вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників процедури Закупівлі та заздалегідь створюють загрозу зловживання з боку Замовника, а отже, суперечать вимогам частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту - Закон) та порушують інтереси учасників.
1. Додатком 3 Тендерної документації встановлена наступна вимога: «Учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися даний поточний ремонт, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника. Витрати на відвідування будівельного майданчику несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування (надати відповідний гарантійний лист)».
Отже, у оголошенні розміщеному на майданчику Prozorro міститься інформація про дану закупівлю, а саме: Дата оприлюднення:11 жовтня 2023 17:03; Звернення за роз’ясненнями: до 16 жовтня 2023 00:00; Оскарження умов закупівлі: до 16 жовтня 2023 00:00; Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 19 жовтня 2023 01:00.
Виходячи з вищезазначеного звернення за роз’ясненнями до 00:00 16 жовтня 2023 (тобто до 23:59 15 жовтня 2023), а тому відвідання об’єкту та складання відповідного Акту можливе 13 жовтня 2023, як крайній день, оскільки 14 та 15 жовтня є вихідними днями. Тобто, час для ефективного опрацювання інформації та ознайомлення із вимогами до даної закупівлі у потенційних учасників для здійснення огляду об’єкту було суттєво обмежено.
Разом з тим, встановлення такої дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження об’єкту, завіреного представником Замовника, є необґрунтованим та таким, що суперечить вимогам, які встановлені статтею 5 Закону, якою передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, оскільки відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати акт обстеження об’єкту за підписом особи замовника. Замовник має можливість погодити та підписати відповідний акт лише обраним безпосередньо ним учасникам, та встановити таким чином додаткові бар'єри для участі у Процедурі закупівлі. В тому числі, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та розкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право учасників та наступні принципи закупівель: максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо обстеження об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, на підтвердження вищенаведеного зазначаємо про аналогічну позицію АМКУ щодо надання акту обстеження у складі пропозиції до закупівлі UA-2023-06-07-014688-a, рішення АМКУ від 21.06.2023 № 9108 додається до вимоги окремим документом.
Тому вимагаємо Замовника усунути наведені вище зазначену дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме: виключити вимогу щодо надання Акту обстеження об’єкту.
2. Додаток 3 Тендерної документації містить наступну вимогу: «У складі тендерної пропозиції учасник має надати договір на вивезення до 15 км та утилізацію ТПВ.».
Виходячи з умов Дефектного акту, наданого у Додатку 3 до тендерної документації, учасник має передбачити перевезення сміття до 15 км, а вже відповідно до Примітки Замовником встановлена вимога про наявність договору на вивезення сміття до 15 км.
Звертаємо увагу Замовника на те, що ціни для розрахунку вартості надання послуг розраховуються учасником у відповідності до наданого завдання. Наявність договору на вивезення сміття у межах 15 км чи 100 км не буде впливати на можливість надавати послуги, оскільки, учасник бере на себе зобов’язання виконати дані послуги у межах встановленого Замовником технічного завдання.
Разом з тим наголошуємо на те, що встановлення вимоги Замовником щодо надання у складі тендерної пропозиції: «учасник має надати договір на вивезення до 15 км та утилізацію ТПВ», є дискримінаційною, оскільки наявність потужностей видалення та утилізації сміття, що знаходиться на відстані не більше 15 км обмежує коло суб’єктів господарювання лише тими учасниками хто має договір на утилізацію на відстані 15 км. Таким чином, Замовником чітко встановлюються обмеження щодо кола потенційних учасників закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Тому вимагаємо Замовника усунути наведену вище зазначену дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме: виключити вимогу щодо надання договору на вивезення та утилізацію ТПВ саме до 15км.
3. Пунктом 1 Примітки Додатку 3 Тендерної документації встановлено те, що: «Учасник розраховує вартість робіт виходячи із діючих вимог та стандартів, з урахуванням усіх своїх витрат, податків та обов’язкових платежів (зборів). Об’єми робіт є орієнтовними. Учасник подає у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості робіт.»
Отже, Замовником зазначено що об’єми робіт є орієнтовними, просимо надати інформацію яким чином та на підставі яких документів Замовником було здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Оскільки учасниками має бути надано розрахунок вартості робіт саме в межах очікуваної вартості, у разі виникнення при проведенні надання послуг /робіт додаткових або прихованих витрат у бік збільшення суми вартості договору та ці додаткові роботи не будуть враховані, а тому не будуть оплачені Замовником. Навіть при проведенні попереднього обстеження неможливо встановити додаткові витрати, які можуть виникнути при виконанні.
Відповідно до пункту 1 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).»
Враховуючи вище викладене, вимагаємо Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме: привести у відповідність дані наведені у Дефектному акті Додатку 3 до тендерної документації до чітко визначених кількостей наведених робіт і витрат.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 21.06.2023 № 9108.pdf 13.10.2023 15:36
Дата подачі:
13.10.2023 15:36
Вирішення:
Шановний потенційний учасник, щиро дякуємо Вам за запитання. Стосовно Ваших вимог:
1. Вимога щодо відвідин обєкта розміщена для того щоб можна було ознайомитись з відповідним обємом робіт та можливими ризиками які можуть виникнути при виконанні робіт адже роботи не є типовими та складність їх досить важко розрахувати та передбачити. Ніде в тендерній документації не вимагається акт обстеження об’єкта лише гарантійний лист про те що витрати на відвідування об’єкта несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування, що не є дискримінаційною умовою та не обмежує ніяким чином коло потенційних учасників.
2. Щодо 2 питання: В тендерній документації зазначено, що Послуга виконується згідно вимог Закону України «Про відходи», Правил благоустрою, та вимог інших діючих нормативних документів, що стосуються поводження з відходами. Пунктом 55 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні" (із змінами) передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Згідно з частиною третьою статті 35-1 Закону України "Про відходи" (із змінами) збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту. Статтею 1 вищезазначеного Закону визначено, зокрема, що: - побутові відходи - відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення; - послуги з вивезення побутових відходів - збирання, зберігання та перевезення побутових відходів, що здійснюються у населеному пункті згідно з правилами благоустрою, затвердженими органом місцевого самоврядування. Відповідно до пункту 3 Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 (із змінами), послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб’єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів. На території Бродівської територіальної громади відповідно до конкурсу послуги щодо вивезення та утилізації ТПВ здійснює КП «Броди» на відстані до 15 км. Тому укладення договору про вивезення та утилізацію ТПВ не обмежує коло учасників та ніяк їх не дискримінує.
3. Питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі врегульоване наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика).Зазначена Методика може застосовуватися замовником для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт і послуг. Однак враховуючи, що Методика є примірною, її застосування є правом замовника, але не обов’язком. Замовником було направлено 3 запити для визначення очікуваної вартості.
Статус вимоги:
Відхилено