-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 32330000-5 Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу (Нагрудний відеореєстратор; Док-станція для управління цифровою нагрудною відеокамерою)
Торги не відбулися
892 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 460.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 460.00 UAH
Період оскарження:
11.10.2023 16:41 - 18.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
7da39ea2b3894b9fa9c22b16661a94d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-11-013200-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний замовнику! Відповідно до пункту 11 додатку " до ТД зазначено наступне "11. Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції документ (довідка або експертний висновок Торгово-промислової палати України або довідка з товарної біржи), який підтверджує ринкову вартість, яка відповідає запропонованій ціні за одиницю товару (рівню цін), яку заявлено в пропозиції про кон’юнктуру ринку товару, відповідно до предмету закупівлі, виданий не раніше дати оголошення проведення процедури закупівлі".
Отже, експертний висновок Торгово-промислової палати України щодо ринкової вартості товару надаеться заявнику на підставі заяви. Розгляд заяви здійснються на протязі 20 робочих днів. Тобто для надання відповідної довідки або висновку, Торгово-промислова палата України здіснює аналіз ринку, відправляє запити відповідним виробникам та дістрібьютерам зазначеної продукції, та з урахуванням аналізу ринку та відповіді від організацій та установ, надає відповідний висновок про ринкової вартості товару.
Отже для виконання відповідної роботи необхідно час.
А вимога замовника, що зазначений документ повинен бути виданий не раніше дати оголошення проведення процедури закупівлі, є дискримінаційною.
Отже оголоження було опубліковано 11.10.2023, а надання пропозиція до 19.10.2023. Тобто за 6 робочих днів неможливо отримати відповідний висновок від Торгово промислової палати.
Для усунення дискримінаційних вимог, прошу внести зміни до тендерної документації, та зазначити, що відповідний висновок може бути наданий під час підписання договору про закупівлі із переможцем процедури.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.10.2023 21:48
Вирішення:
Доброго дня, шановний учасник! Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Частиною другою статті 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимоги замовника формуються виходячи зі специфіки предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні публічних закупівель. Встановлені замовником у тендерній документації вимоги та критерії не мають на меті дискримінацію або обмеження кола учасників закупівлі. Так, вимога щодо надання довідки щодо ринкової вартості товару, виданої органом статистики чи ТПП чи товарною біржею обумовлена необхідністю отримати якісний та найбільш економічно вигідний товар, що є предметом закупівлі. У вимогі Учасник ссилається лише на ТПП. Також слід зазначити, що Учасник не обмежений у виборі органу статистики чи ТПП чи товарної біржі та його територіальному розташуванні. Замовником було проведено аналіз та визначено, що термін виконання такої довідки в середньому становить: в звичайному режимі – 2-4 роб. дні, в терміновому – протягом доби. Термін виконання залежить від складності і може змінюватись. Вимога щодо надання довідки щодо ринкової вартості товару, виданої органом статистики чи ТПП чи товарною біржею у складі тендерної пропозиції ні яким чином не є неправомірною, є повністю можливою для виконання будь-яким учасником процедури закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
c7da05a4c4f047eea29dc007e6e5bf46
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-11-013200-a.c2
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Скарга подається відносно рішення уповноваженої особи Одеського державного університету внутрішніх справ (надалі Замовник), яке оформлено протоколом № 242 від 26.10.2023.
Одеським державним інститутом внутрішніх справ 11.10.2023 року було оголошено тендер за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету закупівлі: товари. Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:32330000-5: Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу в якому прийняли участь 2 (два) учасника:
- ФОП КИРИЧЕНКО АНТОН ВОЛОДИМИРОВИЧ
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРТЛАЙН ІНТЕГРАЦІЯ"
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі :
70 штуки Нагрудний відеореєстратор
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 65014, Україна, Одеська область, місто Одеса, провулок Сабанський, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
4 шт. Док-станція для управління цифровою нагрудною відеокамерою
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 65014, Україна, Одеська область, місто Одеса, провулок Сабанський, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
Уповноваженою особою Замовника 26.10.2023 року прийнято рішення, яке оформлене протоколом № 242 :
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
У рішення яке прийнято Замовником у якості його обґрунтування зазначено :
«Під час проведення процедури щодо Закупівлі було встановлено факт необхідності у збільшенні об’єму Закупівлі. Враховуючи викладене, подальша потреба в Закупівлі відсутня.
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
В якості підстави для прийнятого рішення щодо відміни процедури закупівлі, Замовник послався на підпункт 1 пункту 50 Особливостей, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
При цьому у рішенні, яке оскаржується до колегії АМКУ Замовник зазначає що під час проведення процедури закупівлі : було встановлено факт необхідності у збільшенні об’єму Закупівлі.
Скаржник вважає що вказане рішення Замовника про відміну процедури закупівлі є таким, що суперечить нормам статті 20 та 32 Закону України «Про публічні закупівлі», реальній потребі Замовника та прийняте з метою уникнути проведення законної та відкритої закупівлі за процедурою - відкриті торги.
Так, згідно із преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
У відповідності до статті 3 п. 4 Закону передбачено, що відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Згідно із п. 1 статті 20 Закону передбачено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Стаття 32 Закону передбачає вичерпний перелік випадків та підстав для можливості відміни тендеру Замовником.
Пункт 50 Особливостей здійснення публічних, закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, передбачає, що Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Замовник у протоколі про відміну закупівлі від 26.10.2023 року послався на пп. 1 пункту 50 Особливостей, а саме відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг, але це рішення не відповідає реальним обставинам.
У відповідності до п. 1 ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Так, згідно офіційно опублікованого річного плану закупівель Замовника – Одеський інститут внутрішніх справ за посиланням : https://zakupivli.pro/gov/plans/UA-P-2023-10-11-004329-c до річного плану закупівлі Замовника включена закупівля товару –
ДК 021:2015: 32330000-5 Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу (Нагрудний відеореєстратор; Док-станція для управління цифровою нагрудною відеокамерою) очікувана вартість – 892 000 грн. Планова дата – жовтень 2023 року
До теперішнього часу жодних змін до цього розділу плану закупівель Замовника не внесено, що підтверджує необхідність у придбанні цього товару у тому ж обсязі що і було передбачено умовами закупівлі - UA-2023-10-11-013200-а.
В якості обґрунтування рішення про відміну процедури закупівлі у протоколі № 242 від 26.04.2021 року Замовник зазначив: «встановлено факт необхідності у збільшенні об’єму Закупівлі».
Яким саме чином через 15 днів після оголошення передбаченої річним планом закупівлі, було встановлено що необхідно збільшити її об`єм та чим це підтверджується не зрозуміло.
З огляду на зазначене, Замовник не довів відсутності потреби у закупівлі товару та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Оскаржуване рішення Замовника порушує права та законні інтереси Скаржника - ФОП Кириченко А.В. через те, що учасник прийняв участь у цій процедурі закупівлі та оскаржуване рішення Замовника позбавляє його подальшої можливості в участі у цій процедурі закупівлі у якій переможець буде визнаний у встановленому законом порядку, ціна закупки буде визначатися внаслідок проведеного аукціону, що дозволить домогтися максимальної економії бюджетних коштів та додержатися всіх принципів публічних закупівель.
Стаття 5 Закону визначає принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників.
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до пункту 52 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (надалі Особливості), оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, вважаю, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі та зобов’язати його провести закупівлю відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей за номером UA-2023-10-11-013200-a.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Керуючись пунктом 55, 56 Особливостей та нормами статей 5, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”,
ПРОШУ :
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати порушення Замовником Одеським інститутом внутрішніх справ процедури закупівлі за номером UA-2023-10-11-013200-a.
3. Зобов’язати Замовника:
- скасувати рішення, яке оформлено протоколом № 242 від 26.10.2023.
- провести закупівлю відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей за номером UA-2023-10-11-013200-a.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол № 271 УО про відміну прийнятого рішення за результатом розгляду скарги АМКУ (відеореєстратори).pdf 20.11.2023 10:44
- Пояснення по суті скарги.pdf 07.11.2023 18:08
- Тендерна-документація-35810000-5 Індивідуальне обмундирування (Нова редакція).docx 07.11.2023 18:08
- Доповідна ВКПЗ.pdf 07.11.2023 18:08
- Довідка ВФЗБО.pdf 07.11.2023 18:08
- Заява форма.pdf 07.11.2023 18:08
- ВТО в системі.pdf 07.11.2023 18:08
- Пояснення по суті скарги (у форматі з можливістю копіювання тексту).doc 07.11.2023 18:08
- рішення від 10.11.2023 № 18074.pdf 15.11.2023 16:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.11.2023 № 18074.pdf 13.11.2023 17:53
- рішення від 03.11.2023 № 17629.pdf 03.11.2023 14:21
- Скарга до АМКУ ФОП Кириченко А. В. Одеса.pdf.p7s 01.11.2023 11:47
- Скарга до АМКУ ФОП Кириченко А. В. Одеса.doc 01.11.2023 11:47
- Скарга до АМКУ ФОП Кириченко А. В. Одеса.pdf 01.11.2023 11:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.11.2023 12:14
Дата розгляду скарги:
10.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.11.2023 14:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.11.2023 16:47
Дата виконання рішення Замовником:
20.11.2023 10:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 26.10.2023 № 242 (далі – Рішення), згідно з яким під час проведення процедури щодо Закупівлі було встановлено факт необхідності у збільшенні об’єму Закупівлі. Враховуючи викладене, подальша потреба в Закупівлі відсутня. Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 10.11.2023 № 18074-р/пк-пз зобов’язано скасувати Рішення про відміну процедури закупівлі — "ДК 021:2015: 32330000-5 Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу (Нагрудний відеореєстратор; Док-станція для управління цифровою нагрудною відеокамерою)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-11-013200-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 26.10.2023 № 242.