-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт будівлі дитячого садка «Лісова казка» за адресою: вул. Танкістів, 54а,смт. Гончарівське Чернігівського району Чернігівської області (усунення аварій, що сталися внаслідок військової збройної агресії російської федерації)» Коригування (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул.Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .
Завершена
86 014 519.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 860 145.19 UAH
мін. крок: 1% або 860 145.19 UAH
Період оскарження:
10.10.2023 15:37 - 15.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога щодо досвіду
Номер:
20b9b747c59345058320b2fe643d2790
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-10-011368-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога щодо досвіду
Вимога:
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації «Аналогічним вважається договір (ри), укладений(ні) протягом останніх 5 років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, предметом якого є виконання робіт з нового будівництва, реконструкції , капітального ремонту чи реставрації будівель (згідно з визначенням діючої редакції ДК 018) , при цьому клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків обʼєкта будівництва за предметом закупівлі, а саме СС2 і більше. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують клас наслідків об’єкта за аналогічним договором (проєктна документація, дозвільний документ з ДАБІ/ДІАМ чи сертифікат готовності об’єкту до експлуатації)….. Сума виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) має складати не менше 40% від очікуваної вартості предмета закупівлі.».
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує коло можливих Учасників закупівлі, як в частині класу наслідків, так і в сумі виконання.
Законом встановлено право замовника вимагати саме аналогічні договори, а не ідентичні, що підтверджується практикою розгляду скарг колегії АМКУ. Так, з рішень колегії АМКУ вбачається, що з метою реалізації принципу недискримінації коло визначення «аналогічних договорів» не слід «звужувати». «Аналогічні» договори не означає «тотожні». З урахуванням правової природи договору, аналогічним може бути визнаний договір з виконання подібних робіт незалежно від класу наслідків об’єкту, а тим більше суми виконання договору.
Згідно практики АМКУ під поняттям «аналогічні договори» слід розуміти не договори, які є аналогічними за сумою, обсягом або юридичним статусом контрагента, а договір з виконання робіт подібних до переліку робіт, передбачених закупівлею/вимогами до предмету закупівлі/Технічною специфікацією, під час якого виконувалися роботи подібні до переліку робіт, що є складовими предмету закупівлі. А ні сума, а ні клас наслідків немає відношення до предмету закупівлі саме в частині наявності досвіду з виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Навіть відповідно до практики Верховного Суду визначено, що аналогічним вважається договір той, який відповідає предмету закупівлі.
Окремо слід зазначити, щодо суми виконання – згідно практики оскарження дана вимога у всіх випадках без виключень є дискримінаційною (обґрунтування даного факту наявне в численних рішеннях, прийнятих органом оскарження).
Вважаємо, що Замовником умисно встановлено вимогу, що надання інформації по аналогічним договорам за класом наслідків СС2 і більше, оскільки обмеження щодо виконаних договорів саме за класом наслідків може свідчити про умисне створення перешкод для участі у торгах більшій кількості учасників чи надання переваг іншим. Виявлені дискримінаційні вимоги значно обмежують коло потенційних учасників та, у свою чергу, призведе в майбутньому до надання переваг окремим суб’єктам господарювання.
На підставі викладеного, з метою уникнення оскарження затягування процедури закупівлі, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення зазначених положень Тендерної документації, та викладення п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації в частині кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)» в наступній редакції:
«Скан-копія(ю) договору(ів) з усіма додатками, що наведений(ні) в довідці (Таблиця 2).
Аналогічним вважається договір (ри), укладений(ні) протягом останніх 5 років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, предметом якого є виконання робіт з нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту чи реставрації будівель.
Надати документи, підтверджуючі виконання договору частково або в повному обсязі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 13.10.2023 12:59
- ПР 321.PDF 16.10.2023 12:05
Дата подачі:
13.10.2023 12:59
Вирішення:
Шановний Учаснику, на ваше звернення, повідомляємо, що відповідно до п.2 ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», категорія складності об’єкта будівництва визначається відповідно до державних будівельних норм та стандартів на підставі класу наслідків (відповідальності) такого об’єкта будівництва, проектною організацією і замовником будівництва.
Клас наслідків (відповідальності) будівлі або споруди визначається відповідно до ДБН В.1.2-14:2018 Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об’єктів. Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд. Зі Змінами.
Проектною документацією визначена категорія складності об’єкту будівництва з урахуванням класу наслідків (відповідальності), у даному випадку - СС-2.
Стосовно підтвердження відповідності учасника встановленому кваліфікаційному критерію у складі тендерної пропозиції, повідомляємо, що відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та зазначає у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям.
Виходячи зі специфіки предмета закупівлі та згідно з ч. 3 ст.22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, тому рішення щодо викладених умов тендерної документації Замовником залишається незмінним, враховуючи необхідність документального підтвердження Учасником класу наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором , який повинен бути не нижче класу наслідків обʼєкту будівництва за предметом закупівлі, а саме СС2 і більше.
Статус вимоги:
Відхилено