-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сіль промислова кам'яна 3 помолу із доставкою
Сіль промислова кам'яна 3 помолу із доставкою
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 501.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 501.00 UAH
Період оскарження:
10.10.2023 14:55 - 15.10.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК"
Номер:
bcf240acfb0b45e6b472cf501daf1f4c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-10-010113-a.c2
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК"
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНСТЮ
«ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК»
Україна, 04053, м. Київ, пров.Бехтерівський, буд.4-Б, офіс 45
Код 44907923
№ 02 від 20.10.2023 р.
Орган оскарження:
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Комісія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, місто Київ, вул. Митрополита Липківського, 45
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
«ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК»
ЄДРПОУ 44907923
Юридична адреса: 04053, м. Київ, Бехтерівський пров, буд. 4Б, оф. 45
Поштова адреса: 04053, м. Київ, Бехтерівський пров, буд.4Б, оф. 45
IBAN: UA 493225400000026006101090809
Банк: : АТ«Комінбанк»
Тел.: 044 334 59 68
E-Mail: tesoillogis@gmail.com
Замовник закупівлі (рішення якого оскаржуються): Комунальне підприємство Костопільської міської ради «Костопількомунсервіс»,
вул. Сарненська, 30, м. Костопіль, Рівненська обл., Україна, 35000
Код ЄДРПОУ 03352024
Тел.: (03657) 2-11-44, +380972122362
E-Mail: sr_tod@ukr.net
Закупівля: UA-2023-10-10-010113-a
(ДК 021:2015: 14410000-8 Кам’яна сіль)»
Відкриті торги з особливостями
СКАРГА
(в порядку чинного законодавства України)
10 жовтня 2023 року на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель (портал prozorro.gov.ua) Комунальним підприємством Костопільської міської ради «Костопількомунсервіс» (далі – Замовник) розміщено оголошення UA-2023-10-10-010113-a про закупівлю солі для промислового перероблення кам’яної ДК 021:2015 - 14410000-8 Кам’яна сіль. Процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями. Кінцевий термін подання пропозицій – 18.10.2023 р. Дата проведення Аукціону – 18.10.2023 р.
Очікувана вартість предмета закупівлі - 1 500 000,00 UAH (з ПДВ).
Пропозиції учасників:
- ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» - 1 080 000,00 UAH, з ПДВ.
- ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» - 1 409 900,00 UAH, з ПДВ.
- ПП «ВІКТОР-КОМ Імпекс» - 1 413 000,00 UAH, з ПДВ.
- ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КІП І КО» - 1 500 000,00 UAH, з ПДВ.
Проте, 19.10.2023 р., не дивлячись на набагато нижчу ціну та всі подані документи, Замовником прийнято рішення (протокольне рішення (протокол) № 122 , надалі - Протокол) про відхилення пропозиції ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» на підставі абз. 1 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості).
Вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції незаконним та таким, що порушує права і законні інтереси ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» з наступних підстав.
Дії Замовника в публічних закупівлях повинні ґрунтуватись на вимогах чинного законодавства у сфері державних закупівель, а дії Органу оскарження при розгляді скарг та прийнятті рішень повинні відповідати визначеній процедурі та чинному законодавству.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частина четверта вказаної статті встановлює, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно статті 4 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», Антимонопольний комітет України будує свою діяльність на принципах:
- законності;
- гласності;
- захисту конкуренції на засадах рівності фізичних та юридичних осіб перед законом та пріоритету прав споживачів.
Підстави для подання скарги.
Відповідно до частини першої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Відповідно до абз.3 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати та обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» вважає рішення Замовника про відхилення своєї пропозиції незаконним, необґрунтованими та направленими на порушення принципів публічних закупівель, враховуючи викладені у цій Скарзі фактичні обставини та їх нормативне обґрунтування.
1. Замовник у Протоколі вказує, що «Найбільш економічно вигідною було визнано пропозиція Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК". В ході розгляду пропозиції було встановлено що пропозиція Учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК" має наступні недоліки: - у складі пропозиції Учасника, всупереч вимогам ч. 2 та 3 абз. 1 Розділу 1 Додатку 2 Тендерної документації на закупівлю товару за ДК 021:2015; 14410000-8 Кам'яна сіль (сіль промислова 3 помелу з доставкою) за процедурою «відкриті торги з особливостями», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10- 10-010113-а відсутні документи, що підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються учасником в його Тендерній пропозиції, а саме:
- технічний паспорт продукту;
- експертний висновок дослідження на вміст радіонуклідів, токсичних елементів, фізико-хімічних показників».
Вважаємо, що вказана Замовником причина відмови є незаконною виходячи з наступного.
В додатку 2 до тендерної документації зазначено:
«1. ІНФОРМАЦІЯ
про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
(технічне завдання)
№ п/п НАЙМЕНУВАННЯ Опис та характеристика Кількість (т)
1 Сіль промислова кам’яна 3 помелу з доставкою Відповідно до ДСТУ 4246:2003 150
Товар, що поставляється, повинен відповідати встановленим стандартам, що має засвідчуватися документами, що підтверджують якість Товару, а саме:
- сертифікат відповідності та протокол випробувань фізико-хімічних показників;
- технічний паспорт продукту;
- експертний висновок дослідження на вміст радіонуклідів, токсичних елементів, фізико-хімічних показників».
Учасником у складі тендерної пропозиції було надано:
- Сертифікат відповідності (відповідність вимогам ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови.) № UA.CRT.00220-23 (термін дії до 10.05.2024 р.) виданий ТОВ «Укрсертифікейшн»;
- Протокол випробувань (відповідність вимогам ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови.) від 15.09.2023 р. № 1677 виданий ДП «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації»;
- Сертифікат (на вміст радіоактивних речовин та відповідність НРБУ-97 та ДР-2006) від 11.05.2023 р. № 208-БУ виданий випробувальним центром ДУ «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України»;
- Протокол випробувань (на вміст радіонуклідів та відповідність НРБУ-97) від 11.05.2013 р. № 320 виданий випробувальним центром ДУ «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України».
Вказані документи містять в собі всі технічно-якісні показники товару які вимагались Замовником в тому числі щодо відповідності ДСТУ 4246:2003, радіонуклідів та фізико-хімічних показників, а отже підтверджують відповідність продукції технічним регламентам і нормативам.
Відповідно до частини першої Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Відповідно до частини п’ятої Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
В частині шостій Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Тобто законодавством встановлено ПРАВО учасника подавати і ОБОВ’ЯЗОК Замовника розглянути технічний паспорт ЛИШЕ у випадку відсутності у учасника сертифікатів чи протоколів випробувань. Можна зробити висновок, що законодавець вважає, що сертифікати і протоколи випробувань мають пріоритет і містять більш повну інформацію про товар ніж технічний паспорт.
Враховуючи викладене, вважаємо, що ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» повністю виконало вимоги тендерної документації, а рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції є незаконним.
2. Замовник у Протоколі вказує, що «1. У зв'язку із невідповідністю тендерної пропозиції Учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі, що викладені у Тендерній документації на закупівлю товару за ДК 021:2015: 14410000-8 Кам'яна сіль (сіль промислова 3 помелу з доставкою) за процедурою «відкриті торги з особливостями», ідентифікатор закупівлі UA2023-10-10-010113-а - відхилити Тендерну пропозицію Учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК" на підставі абз. 1 пп. 2 п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України ' Про публічні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Однією з причин відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» (окрім відсутності двох документів технічної специфікації) Замовник вказує невідповідність іншим вимогам щодо предмету закупівлі.
Відповідно до п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням АРГУМЕНТАЦІЇ в електронній системі закупівель у разі, коли зокрема тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Проте, які саме ІНШІ вимоги не виконані нашим підприємством Замовник не обґрунтував і не аргументував, чим порушив законодавство у сфері публічних закупівель.
У преамбулі Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються зокрема за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Враховуючи вищевикладене, керуючись чинним законодавством України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2023-10-10-010113-a ДК 021:2015 - 14410000-8 Кам’яна сіль.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» зазначене в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.10.2023 р. № 122.
Додатки:
1. Протокольне рішення (протокол) від 19.10.2023 р. № 122.
2. Сертифікат відповідності (відповідність вимогам ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови.) № UA.CRT.00220-23 (термін дії до 10.05.2024 р.) виданий ТОВ «Укрсертифікейшн»;
3. Протокол випробувань (відповідність вимогам ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови.) від 15.09.2023 р. № 1677 виданий ДП «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації»;
4. Сертифікат (на вміст радіоактивних речовин та відповідність НРБУ-97 та ДР-2006) від 11.05.2023 р. № 208-БУ виданий випробувальним центром ДУ «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України»;
5. Протокол випробувань (на вміст радіонуклідів та відповідність НРБУ-97) від 11.05.2013 р. № 320 виданий випробувальним центром ДУ «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України».
Директор ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» О. Тесля
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ Костопіль.pdf 20.10.2023 11:35
- Протокол до ДСТУ 4246 (1).jpg 20.10.2023 11:41
- Протокол до ДСТУ 4246 (2).jpg 20.10.2023 11:41
- Радіаційний сертифікат.pdf 20.10.2023 11:41
- Протокол випробувань Іспанія.pdf 20.10.2023 11:42
- Рішення про відхилення ТОВ ТОЛ.doc.pdf 20.10.2023 11:42
- Сертифікат відповідності ДСТУ 4246.jpg 20.10.2023 12:02
- Додаткові пояснення АМКУ Костопіль.pdf 26.10.2023 11:56
- рішення від 23.10.2023 № 16855.pdf 23.10.2023 13:05
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.10.2023 № 17347.pdf 31.10.2023 13:40
- рішення від 30.10.2023 № 17347.pdf 02.11.2023 10:47
- Антимонопольний пояснення по скарзі ТОВ ТОЛ.pdf 25.10.2023 14:47
- Антимонопольний додаткове пояснення по скарзі ТОВ ТОЛ.pdf 27.10.2023 10:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.10.2023 11:54
Дата розгляду скарги:
30.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.10.2023 13:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.11.2023 10:48
Скарга
Скасована
Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК"
Номер:
fe95e8c19c3144cda5fdc31a81e24bac
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-10-010113-a.c1
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК"
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНСТЮ
«ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК»
Україна, 04053, м. Київ, пров.Бехтерівський, буд.4-Б, офіс 45
Код 44907923
№ 02 від 20.10.2023 р.
Орган оскарження:
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Комісія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, місто Київ, вул. Митрополита Липківського, 45
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
«ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК»
ЄДРПОУ 44907923
Юридична адреса: 04053, м. Київ, Бехтерівський пров, буд. 4Б, оф. 45
Поштова адреса: 04053, м. Київ, Бехтерівський пров, буд.4Б, оф. 45
IBAN: UA 493225400000026006101090809
Банк: : АТ«Комінбанк»
Тел.: 044 334 59 68
E-Mail: tesoillogis@gmail.com
Замовник закупівлі (рішення якого оскаржуються): Комунальне підприємство Костопільської міської ради «Костопількомунсервіс»,
вул. Сарненська, 30, м. Костопіль, Рівненська обл., Україна, 35000
Код ЄДРПОУ 03352024
Тел.: (03657) 2-11-44, +380972122362
E-Mail: sr_tod@ukr.net
Закупівля: UA-2023-10-10-010113-a
(ДК 021:2015: 14410000-8 Кам’яна сіль)»
Відкриті торги з особливостями
СКАРГА
(в порядку чинного законодавства України)
10 жовтня 2023 року на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель (портал prozorro.gov.ua) Комунальним підприємством Костопільської міської ради «Костопількомунсервіс» (далі – Замовник) розміщено оголошення UA-2023-10-10-010113-a про закупівлю солі для промислового перероблення кам’яної ДК 021:2015 - 14410000-8 Кам’яна сіль. Процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями. Кінцевий термін подання пропозицій – 18.10.2023 р. Дата проведення Аукціону – 18.10.2023 р.
Очікувана вартість предмета закупівлі - 1 500 000,00 UAH (з ПДВ).
Пропозиції учасників:
- ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» - 1 080 000,00 UAH, з ПДВ.
- ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» - 1 409 900,00 UAH, з ПДВ.
- ПП «ВІКТОР-КОМ Імпекс» - 1 413 000,00 UAH, з ПДВ.
- ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КІП І КО» - 1 500 000,00 UAH, з ПДВ.
Проте, 19.10.2023 р., не дивлячись на набагато нижчу ціну та всі подані документи, Замовником прийнято рішення (протокольне рішення (протокол) № 122 , надалі - Протокол) про відхилення пропозиції ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» на підставі абз. 1 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості).
Вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції незаконним та таким, що порушує права і законні інтереси ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» з наступних підстав.
Дії Замовника в публічних закупівлях повинні ґрунтуватись на вимогах чинного законодавства у сфері державних закупівель, а дії Органу оскарження при розгляді скарг та прийнятті рішень повинні відповідати визначеній процедурі та чинному законодавству.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частина четверта вказаної статті встановлює, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно статті 4 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», Антимонопольний комітет України будує свою діяльність на принципах:
- законності;
- гласності;
- захисту конкуренції на засадах рівності фізичних та юридичних осіб перед законом та пріоритету прав споживачів.
Підстави для подання скарги.
Відповідно до частини першої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Відповідно до абз.3 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати та обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» вважає рішення Замовника про відхилення своєї пропозиції незаконним, необґрунтованими та направленими на порушення принципів публічних закупівель, враховуючи викладені у цій Скарзі фактичні обставини та їх нормативне обґрунтування.
1. Замовник у Протоколі вказує, що «Найбільш економічно вигідною було визнано пропозиція Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК". В ході розгляду пропозиції було встановлено що пропозиція Учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК" має наступні недоліки: - у складі пропозиції Учасника, всупереч вимогам ч. 2 та 3 абз. 1 Розділу 1 Додатку 2 Тендерної документації на закупівлю товару за ДК 021:2015; 14410000-8 Кам'яна сіль (сіль промислова 3 помелу з доставкою) за процедурою «відкриті торги з особливостями», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10- 10-010113-а відсутні документи, що підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються учасником в його Тендерній пропозиції, а саме:
- технічний паспорт продукту;
- експертний висновок дослідження на вміст радіонуклідів, токсичних елементів, фізико-хімічних показників».
Вважаємо, що вказана Замовником причина відмови є незаконною виходячи з наступного.
В додатку 2 до тендерної документації зазначено:
«1. ІНФОРМАЦІЯ
про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
(технічне завдання)
№ п/п НАЙМЕНУВАННЯ Опис та характеристика Кількість (т)
1 Сіль промислова кам’яна 3 помелу з доставкою Відповідно до ДСТУ 4246:2003 150
Товар, що поставляється, повинен відповідати встановленим стандартам, що має засвідчуватися документами, що підтверджують якість Товару, а саме:
- сертифікат відповідності та протокол випробувань фізико-хімічних показників;
- технічний паспорт продукту;
- експертний висновок дослідження на вміст радіонуклідів, токсичних елементів, фізико-хімічних показників».
Учасником у складі тендерної пропозиції було надано:
- Сертифікат відповідності (відповідність вимогам ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови.) № UA.CRT.00220-23 (термін дії до 10.05.2024 р.) виданий ТОВ «Укрсертифікейшн»;
- Протокол випробувань (відповідність вимогам ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови.) від 15.09.2023 р. № 1677 виданий ДП «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації»;
- Сертифікат (на вміст радіоактивних речовин та відповідність НРБУ-97 та ДР-2006) від 11.05.2023 р. № 208-БУ виданий випробувальним центром ДУ «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України»;
- Протокол випробувань (на вміст радіонуклідів та відповідність НРБУ-97) від 11.05.2013 р. № 320 виданий випробувальним центром ДУ «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України».
Вказані документи містять в собі всі технічно-якісні показники товару які вимагались Замовником в тому числі щодо відповідності ДСТУ 4246:2003, радіонуклідів та фізико-хімічних показників, а отже підтверджують відповідність продукції технічним регламентам і нормативам.
Відповідно до частини першої Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Відповідно до частини п’ятої Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
В частині шостій Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Тобто законодавством встановлено ПРАВО учасника подавати і ОБОВ’ЯЗОК Замовника розглянути технічний паспорт ЛИШЕ у випадку відсутності у учасника сертифікатів чи протоколів випробувань. Можна зробити висновок, що законодавець вважає, що сертифікати і протоколи випробувань мають пріоритет і містять більш повну інформацію про товар ніж технічний паспорт.
Враховуючи викладене, вважаємо, що ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» повністю виконало вимоги тендерної документації, а рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції є незаконним.
2. Замовник у Протоколі вказує, що «1. У зв'язку із невідповідністю тендерної пропозиції Учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі, що викладені у Тендерній документації на закупівлю товару за ДК 021:2015: 14410000-8 Кам'яна сіль (сіль промислова 3 помелу з доставкою) за процедурою «відкриті торги з особливостями», ідентифікатор закупівлі UA2023-10-10-010113-а - відхилити Тендерну пропозицію Учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК" на підставі абз. 1 пп. 2 п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України ' Про публічні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Однією з причин відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» (окрім відсутності двох документів технічної специфікації) Замовник вказує невідповідність іншим вимогам щодо предмету закупівлі.
Відповідно до п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням АРГУМЕНТАЦІЇ в електронній системі закупівель у разі, коли зокрема тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Проте, які саме ІНШІ вимоги не виконані нашим підприємством Замовник не обґрунтував і не аргументував, чим порушив законодавство у сфері публічних закупівель.
У преамбулі Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються зокрема за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Враховуючи вищевикладене, керуючись чинним законодавством України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2023-10-10-010113-a ДК 021:2015 - 14410000-8 Кам’яна сіль.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» зазначене в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.10.2023 р. № 122.
Додатки:
1. Протокольне рішення (протокол) від 19.10.2023 р. № 122.
2. Сертифікат відповідності (відповідність вимогам ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови.) № UA.CRT.00220-23 (термін дії до 10.05.2024 р.) виданий ТОВ «Укрсертифікейшн»;
3. Протокол випробувань (відповідність вимогам ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови.) від 15.09.2023 р. № 1677 виданий ДП «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації»;
4. Сертифікат (на вміст радіоактивних речовин та відповідність НРБУ-97 та ДР-2006) від 11.05.2023 р. № 208-БУ виданий випробувальним центром ДУ «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України»;
5. Протокол випробувань (на вміст радіонуклідів та відповідність НРБУ-97) від 11.05.2013 р. № 320 виданий випробувальним центром ДУ «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України».
Директор ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» О. Тесля
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ Костопіль.docx 20.10.2023 11:30
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
20.10.2023 11:31