• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 66510000-8 - Страхові послуги (Страхові послуги у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів)

Торги не відбулися

23 793.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 118.97 UAH
Період оскарження: 09.10.2023 14:32 - 14.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога тендерної документації та вимога, що протирічить законодавству у сфері страхування

Номер: 055a13ba898c414c85043d301839752f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-09-008353-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога тендерної документації та вимога, що протирічить законодавству у сфері страхування
Вимога:
Додаток № 2 до тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 66510000-8 - Страхові послуги (Страхові послуги у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів)" до закупівлі № UA-2023-10-09-008353-a містить вимогу до учасника: "Ризики пов'язані з здійсненням ОСЦПВВНТЗ повинні бути перестраховані у перестраховика – нерезидента (за виключенням будь-якого перестрахування та/або ретроцесії у страховиків/перестрахувальників Російської Федерації) із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств, що відповідає або не нижчій ніж «Moody's Investors Service» (США) – «А», «Standar and Poor's» (США) – «А», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А» (надати у складі пропозиції довідку за особистим підписом керівника Учасника, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані)." Дана вимога є дискримінаційною та такою, що протирічить законодавству. По-перше, всупереч Закону України "Про страхування " від 07.03.1996 р. № 85/96-ВР (зі змінами та доповненнями) Замовником вимагається перестрахування ризиків, які не підлягають перестрахуванню відповідно до Закону України "Про страхування " від 07.03.1996 р. № 85/96-ВР (зі змінами та доповненнями), оскільки Закону України "Про страхування " від 07.03.1996 р. № 85/96-ВР (зі змінами та доповненнями) визначено критерії необхідності та обов’язковості перестрахування ризиків, а саме: Відповідно до ст. 30 Закону України "Про страхування " від 07.03.1996 р. № 85/96-ВР (зі змінами та доповненнями): «ст. 30. Якщо страхова сума за окремим предметом договору страхування перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів, страховик зобов’язаний укласти договір перестрахування." Страхова сума за окремим договором ОСЦПВВНТЗ наразі становить 480 000 (чотириста вісімдесят тисяч грн.) 00 коп. та для компаній, що здійснюють таке страхування, з урахуванням ліцензійних вимог ця сума не підпадає під перестрахування. Відповідно, оскільки законодавством не встановлена обов’язковість перестраховування ризиків, пов’язаних із здійсненням обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, то вимога до учасника стосовно перестрахування цих ризиків, обмежує кількість учасників тендеру, та є дискримінаційною. По-друге, встановлена в тендерній документації вимога щодо перестрахування ризиків не відповідає законодавству у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, а саме: Закон України « Про обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 01.07.2004 р. № 1961- IV (зі змінами та доповненнями). Відповідно до ст. 17.7 Закон України « Про обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 01.07.2004 р. № 1961- IV (зі змінами та доповненнями): встановлення вимог до перестрахування ризиків, пов’язаних з здійсненням обов’язкового страхування цивільно правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, належить до компетенції Моторно-транспортного страхового бюро України (МТСБУ) (ст. 17.7. МТСБУ може встановлювати єдині умови перестрахування договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, які є обов’язковими для членів МТСБУ.). На підставі вищезазначеного просимо видалити вимогу стосовно перестрахування ризиків з Додатку № 2 до тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 66510000-8 - Страхові послуги (Страхові послуги у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів)" до закупівлі № UA-2023-10-09-008353-a, як таку яка є дискримінаційною та протирічить законодавству у сфері страхування.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня, шановний учасник! Замовник при закупівлі тих чи інших послуг та формуванні умов тендерної документації в першу чергу враховує те, що кошти закладу мають витрачатися виключно на ті послуги, отримання яких в повній мірі задовольнить вимоги Замовника, зокрема, Замовник має бути впевненим в тому, що при настанні страхового випадку страхове відшкодування буде отримане в повному обсязі у відповідні строки. Законом України «Про страхування» визначено, що страхування – це вид цивільно-правових відносин щодо захисту майнових інтересів фізичних осіб та юридичних осіб у разі настання певних подій (страхових випадків), визначених договором страхування або чинним законодавством, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати фізичними особами та юридичними особами страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та доходів від розміщення коштів цих фондів. Керуючись законодавством України та забезпечуючи захист своїх інтересів, Замовник в тендерній документації визначає «обов'язкове перестрахування ризиків, пов'язаних з здійсненням ОСЦПВВНТЗ у перестраховика – нерезидента та про надання довідки про існуюче перестрахування, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані». Зазначена умова дає можливість Страхувальнику, укладаючи договір ОСЦПВВНТЗ з страховою компанію, що перестраховує свою відповідальність , обрати не просто страхову компанію, яка буде не компенсувати збитки, але й яка має перестрахове покриття. Тобто, враховуючи ситуацію в країні, вторгнення країна-агресора на її територію, згортання діяльності страхових компаній, вимог Національного банку України (в тому числі і ліцензійних вимог до страховиків передбачених Постановою №153 (зі змінами)) Замовник має врахувати, що у випадку настання страхової події, при умові дотримання умов договору, потерпілій особі буде виплачене страхове відшкодування. Враховуючи, що ОСЦПВВНТЗ є обов'язковим видом страхування, а тарифна політика у страхових компаній визначена законодавчо, відповідно й платежі мають бути однакові, а отже договір на ОСЦПВВНТЗ із страховою компанією, що має перестрахове покриття, є безкоштовним бонусом та значною сервісною перевагою при тій самій ціні полісу. При цьому МТСБУ жодним чином не обмежує права страхових компаній, які бажають укласти договори перестрахування. Враховуючи викладене, вимога щодо надання учасником обов'язкового перестрахування ризиків, пов'язаних з здійсненням ОСЦПВВНТЗ у перестраховика – нерезидента та про надання довідки про існуюче перестрахування, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані не суперечить чинному законодавству (ст. 5 Закону), є доцільною, такою, що гарантує отримання Замовником якісних послуг, а Замовником дотримано всіх вимог Закону, зокрема і ст. 22 Закону. З викладеного випливає, що тендерна документація відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено