• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Під місцем поставки слід розуміти: м.Калуш, вул. Б.Хмельницького, 32; Будівельників,3; Дзвонарська,5; с.Кропивник, вул.С.Стрільців, 2 Калуського району; с.Студінка, вул.Панаса Мирного, 10 Калуського району; с.Бабин Зарічний, вул.Шевченка, 38 Калуського району; с.Бабин Середній вул.Л.Українки, 1а, с.Голинь, вул.Коновальця,19 Калуського району; с.Тужилів, вул.Б.Хмельницького,17 Калуського району; с.Довге-Калуське, вул.Л.Українки,13 Калуського району; с.Пійло, вул.Грушевського,103 Калуського району; с.Копанки, вул.С.Бандери,14 Калуського району; с.Боднарів, вул.Галицька,66 Калуського району; с.Мислів, вул.Шевченка, 45 Калуського району; с.Ріп’янка, вул.І.Франка,71 Калуського району; с.Яворівка, вул.Л.Українки, 79а Калуського району; с.Сівка-Калуська, вул.Франка, 57

Завершена

423 135.55 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 115.68 UAH
Період оскарження: 09.10.2023 11:40 - 15.10.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 16d296cff912425e8ef159672bee37ce
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-09-004456-a.a3
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
В п.5 розділу 3 "Інші документи" вказано що Учасник має надати «Довідку в довільній формі, про наявність в Учасника кол-центру, згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол- центрами» від 12.06.2018 №373 або, у разі, якщо створення кол-центру не є обов‘язковим для Учасника, довідку з інформацією про засоби комунікації та службову особу(осіб) Учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол- центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий Учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу (далі – ОСР), до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Довідки повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної процедури закупівлі в електронній системі закупівель.»Вважаємо таку вимогу дискримінаційною та такою, що неправомірно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому вона має бути виключена з умов тендерної документації, виходячи з наступних підстав: Вказана вимога необґрунтовано дискримінує всіх учасників з кількістю споживачів менше 100000 учасників, адже учасники з більшою кількістю споживачів подавати такі довідки не зобов’язані. Для потенційних учасників процедури закупівлі, якими обслуговується менше 100000 споживачів (яким, власне, і є скаржник) зазначену вимогу виконати фізично не можливо, оскільки частина операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, відмовляється надавати інформацію про кількість споживачів, яких постачальник електричної енергії обслуговує на території відповідного ОСР, мотивуючи це тим, що відповідно до укладеного Договору електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії (між відповідним Оператором системи та Постачальником, ОСР не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. Задля можливості прийняти участь у вказаній закупівлі, потенційні Учасники повинні надіслати лист (запит) Оператору системи розподілу, до мереж яких такий Учасник приєднаний щодо надання довідки з інформацією про кількість споживачів, яких Учасник обслуговує на території відповідного ОСР. При цьому, Замовником встановлено обмежений час для одержання відповідної довідки (який включає в себе час для направлення запиту та отримання відповіді на нього), оскільки від моменту її видачі до дати розкриття тендерних пропозицій встановлюється термін всього лише у 8 діб, з них – лише 6 робочих днів. При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, кожному оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді, поштового відправлення, тощо. Відповідно до ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. Проте, ОСР вважають що зазначена інформація не може бути віднесена до публічної. Якщо для аналогії застосувати ч.1 ст.20 Закону України «Про звернення громадян», то звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. Тобто за 8 діб отримати таку відповідь неможливо. Більше того на теперішній час, жодними нормативно-правовими актами України не встановлено обов’язку надавити Операторами систему розподілу саме довідку про кількість споживачів, яких такий Учасник обслуговує на території відповідного ОСР на відповідну дату та/або період, а також відсутній порядок, строки і форма надання (видачі) такої довідки, що затверджений у встановленому законом порядку. Також, надання вказаної довідки не передбачено умовами договору, що укладений між таким Учасником і Оператором системи розподілу. Тобто надання такої довідки Учаснику буде залежати виключно від бажання Оператора системи розподілу і у будь-якому разі не залежить, а ні від волі, а ні від дій Учасника спрямованих на отримання зазначеної довідки задля його участі у закупівлі, а враховуючи відсутність однозначної та чіткої вимоги за тендерною документацією щодо форми такої довідки, може спричинити вибіркове право Замовника надати перевагу тому чи іншому учаснику в залежності від лояльності Замовника до певного суб’єкта господарювання – Учасника закупівлі. Зазначені вище обставини створюють умови для обмеження кількості потенційних Учасників, які виявили бажання прийняти участь у закупівлі, а також і нашої участі у закупівлі, оскільки наше товариство не може гарантувати вчинення дій третіми особами, а саме Оператором системи розподілу. Наше товариство може виконати лише вимогу, що стосується безпосередньо нашої діяльності , а відтак така вимога за своє суттю є дискримінаційною. Також зазначаємо, що відповідно до п. 1.2.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії, державний контроль за дотриманням учасниками роздрібного ринку електричної енергії законодавства у відповідний сфері та/або ліцензійних умов здійснюється Регулятором відповідно до законодавства. Тобто, саме Регулятор (яким відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» визначається НКРЕКП), а не Замовник здійснює контроль за наявністю кол-центрів Споживачів та інших вимог, зокрема, щодо мінімальних стандартів обслуговування Споживачів. Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 «Про затвердження форм звітності з моніторингу для учасників ринку електричної енергії та інструкцій щодо їх заповнення», (із його змістом можна ознайомитися за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0450874-19), затверджено форми звітності для учасників ринку електричної енергії та інструкцій щодо їх заповнення, зокрема, серед іншої звітності, що зазначена у цій Постанові, суб'єкти господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, повинні подавати до НКРЕКП форму звітності № 2- НКРЕКП-моніторинг-постачання (річна) «Звіт про характеристику споживачів електричної енергії». «Кількість споживачів за договорами постачання електричної енергії споживачу» зазначеної форми передбачає наявність інформації щодо кількості усіх споживачів такого Учасника за певний період, тобто кількість споживачів, що обслуговує Учасник. Враховуючи зазначене Замовник у вимозі за тендерної документацією всупереч вказаних нормативно-правових документів вимагає надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної процедури закупівлі в електронній системі закупівель.. Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачено, що: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником». Отже на підставі викладеного, Замовник зобов’язаний внести зміни до тендерній документації в цій частині ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, дякуємо Вам за звернення, Замовником торгів будуть внесені відповідні зміни в тендерну документацію.
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Так
Вимога
Вирішена

Щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 0fd3e2867ef545f29079ece065f022b9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-09-004456-a.a2
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
В п.5 розділу 3 "Інші документи" вказано що Учасник має надати "Довідку від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів), створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами), що зазначений у вказаній Довідці.". Проте згідно цієї ж Постанови створення центру обслуговування споживачів/клієнтів не є обов’язковим для учасника, якщо ним обслуговується менше 50000 споживачів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Відповідно до п. 5.2.1 Розділу 5 тендерної документації у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ї роз'яснення/нь державних органів або ненакладення електронного підпису.
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Так
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: f25174576b3e4c119d83436c61b306cd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-09-004456-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією передбачено надання учасниками документів про створення Учасником у на території в регіоні Замовника власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території в регіоні Замовника Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території в регіоні Замовника не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території в регіоні Замовника. Крім того, Відповідно до тендерної документації передбачено надання документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO. Відповідно до пункту 29 постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – постанова КМУ № 1178) передбачено: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).» Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати: 1) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)". 2) будь-яке підтвердження сертифікації електричної електричної енергіїї. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. У звя'зку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію", та припиненням існування державної системи сертифікації Електрична енергія не підлягає обов'язковій сертифікації. Параметри якості електричної енергії в точках приєднання Споживача у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення" (ДСТУ EN 50160:2014). У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства. Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-17-012915-a). Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо надання сертифікатів ISO. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику, дякуємо Вам за звернення, Замовником торгів будуть внесені відповідні зміни в тендерну документацію.
Статус вимоги: Задоволено