-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (Вугілля кам`яне)
Завершена
210 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 050.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 050.00 UAH
Період оскарження:
09.10.2023 09:52 - 17.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
585a2ba4411b4ecda309efc6f5590852
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-09-001433-a.c4
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно Вашої оновленої тендерної документації від 20.10.2023року.ДОДАТОК 2 "Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. «Технічна специфікація»" вугілля Г (Г1) або Г (13-100) не міститься в ДСТУ 7146:2010, стандартом для вугілля кам’яного марки Г (Г1) є ДСТУ 3472:2015. Тому ДСТУ 3472:2015 не передбачає надання:
- Чинного на момент подачі пропозиції сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, на підтвердження якості вугілля. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути виданий уповноваженим органом, а саме ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ», або Технічним комітетом України з стандартизації ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ДП «УкрНДІвуглезбагачення»,
А також:
- Якісні показники вугілля повинні підтверджуватися посвідченням якості, складеним відповідно до ДСТУ 7146:2010.
А також, ДСТУ 3472:2015 для вугілля Г(Г1) не містить ні показник зольності,вологості ні нижчої теплоти згорання.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010.
Просимо внести відповідні зміни.В іншому випадку будемо звертатись до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.10.2023 13:25
Вирішення:
Доброго дня. Ваше питання буде вивчене.
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Номер:
afd0bfde7f274d6796a5d2685b96b1cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-09-001433-a.a3
Назва:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Скарга:
Дубівська гімназія №1 Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-10-09-001433-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
ОБСТАВИНИ:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 18.10.2023 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
І.
Відповідно до Додатку №2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. «Технічна специфікація»» Замовник вимагає:
Марка вугілля
Фракція вугілля Зольність на сухий стан палива Загальна волога на робочий стан палива Нижча теплота
згорання на робочий стан палива
(ккал/кг) Кількість тонн
Г (Г1) або Г 13-100 Не більше ніж 24%
(або не більше ніж 14% для вугілля, яке не є Львівсько-Волинським) Не більше ніж 8%
(або не більше ніж 12% для вугілля, яке не є Львівсько-Волинським) 5300 ккал/кг
(не менше ніж 5600 - для для вугілля, яке не є Львівсько-Волинським) 18
А також зазначає наступне:
Учасник у складі пропозиції надає:
1. Чинний на момент подачі пропозиції сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, на підтвердження якості вугілля. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути виданий уповноваженим органом, а саме ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ», або Технічним комітетом України з стандартизації ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ДП «УкрНДІвуглезбагачення».
2. Якісні показники вугілля повинні підтверджуватися посвідченням якості, складеним відповідно до ДСТУ 7146:2010.
Примітка: вугілля Г поділяється на Г1 та Г2, згідно із ДСТУ 3472:2015. Оскільки Г1 та Г2 є групою марки Г. А отже може дозволятися надання Г1 та Г2 вугілля.
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для вугілля Г(Г1) або Г 13-100.
Відповідно до Додатку №2 Замовник зазначає: «Примітка: вугілля Г поділяється на Г1 та Г2, згідно із ДСТУ 3472:2015. Оскільки Г1 та Г2 є групою марки Г. А отже може дозволятися надання Г1 та Г2 вугілля.»
1) Таким чином, відповідно до вимог тендерної документації національним стандартом для вугілля кам’яного марки Г (Г1) є ДСТУ 3472:2015 (додається до скарги).
2) Національним стандартом для вугілля кам’яного марки Г 13-100 є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Отже, замовником прописано 2 типи вугілля за різними ДСТУ проте, використано одні й ті ж самі вимоги і характеристики щодо підтвердження технічних та якісних вимог.
Звертаємо увагу, що ДСТУ 3472:2015 для вугілля Г(Г1) передбачає наступні класифікаційні показники:
Також, звертаємо увагу, що ДСТУ 7146:2010 для вугілля Г 13-100 передбачає інші класифікаційні показники:
Інформуємо орган оскарження, що ДСТУ 3472:2015 не передбачає надання:
- Чинного на момент подачі пропозиції сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, на підтвердження якості вугілля. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути виданий уповноваженим органом, а саме ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ», або Технічним комітетом України з стандартизації ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ДП «УкрНДІвуглезбагачення»,
А також:
- Якісні показники вугілля повинні підтверджуватися посвідченням якості, складеним відповідно до ДСТУ 7146:2010.
Разом з тим, ДСТУ 7146:2010 для вугілля Г 13-100 передбачає наявність:
- Чинного на момент подачі пропозиції сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, на підтвердження якості вугілля. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути виданий уповноваженим органом, а саме ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ», або Технічним комітетом України з стандартизації ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ДП «УкрНДІвуглезбагачення»,
А також:
- Якісні показники вугілля повинні підтверджуватися посвідченням якості, складеним відповідно до ДСТУ 7146:2010.
Отже, просимо орган оскарження, зобов’язати Замовника РОЗДІЛИТИ ВИМОГИ ДЛЯ ВУГІЛЛЯ МАРКИ Г(Г1) ТА Г 13-100 в різні таблиці, та вимагати поставку або одного, або іншого вугілля.
Викласти вимогу до вугілля марки Г 13-100 відповідно до вимог національних стандартів ДСТУ 7146:2010 для вугілля в наступній редакції:
Назва продукції Марка вугілля згідно з ДСТУ 3472 Розмір кусків згідно з ГОСТ 19242, мм Назва показника
Зольність на сухий стан палива Ad, %, не більше ніж Загальна волога на робочий стан палива Wtr, %, не більше ніж Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, %, не більше ніж Масова частка мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше для незбагаченого вугілля , %, не більше ніж Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qir, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж
Збагачене та незбагачене розсортоване вугілля
Г 13—100 14 12 17 — 23,446 (5600)
Г**
Для вугілля львівсько-волинського марок Г, Ж. 13—100 24 8 20 — 22,190 (5300)
Та залишити наступну вимогу:
Учасник у складі пропозиції надає:
1. Чинний на момент подачі пропозиції сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, на підтвердження якості вугілля. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути виданий уповноваженим органом, а саме ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ», або Технічним комітетом України з стандартизації ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ДП «УкрНДІвуглезбагачення».
2. Якісні показники вугілля повинні підтверджуватися посвідченням якості, складеним відповідно до ДСТУ 7146:2010.
Викласти вимогу до вугілля марки Г(Г1) відповідно до вимог національних стандартів ДСТУ 3472:2015 для вугілля в наступній редакції:
Та ВИДАЛИТИ ВИМОГУ, ЯКА НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА ДСТУ 3472:2015, А САМЕ:
Учасник у складі пропозиції надає:
1. Чинний на момент подачі пропозиції сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, на підтвердження якості вугілля. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути виданий уповноваженим органом, а саме ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ», або Технічним комітетом України з стандартизації ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ДП «УкрНДІвуглезбагачення».
2. Якісні показники вугілля повинні підтверджуватися посвідченням якості, складеним відповідно до ДСТУ 7146:2010.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 3472:2015
5. ДСТУ 7146:2010
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
ІІ.
Відповідно до Додатку №2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. «Технічна специфікація»» Замовник вимагає:
Кількість тонн вугілля Ж 13-50: 1 тонна
Вугілля Зольність на сухий стан палива Загальна волога на робочий стан палива Нижча теплота
згорання на робочий стан палива
(ккал/кг)
Марка
Ж
Розмір куска (фракції)
13-50 мм Не більше ніж 10%
(Не більше ніж 10%
Для суміші вугілля з залученням вугілля марок ДГ, Г Західного Донбасу) Не більше ніж 12%
(Не більше ніж 14%
Для суміші вугілля з залученням вугілля марок ДГ, Г Західного Донбасу) Не менше ніж - 6400
(не менше ніж 6300 ккал/кг
Для суміші вугілля з залученням вугілля марок ДГ, Г Західного Донбасу)
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для вугілля Ж 13-50 є ДСТУ 7146:2010.
Для марки вугілля Ж 13-50 ДСТУ 7146:2010 передбачає показник:
Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri , МДЖ/кг (ккал/кг), А НЕ ЛИШЕ ККАЛ/КГ.
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ та просимо усунути дискримінаційний показник Замовника та зазначити його відповідно до ДСТУ 7146:2010, та викласти в наступній редакції:
Вугілля Зольність на сухий стан палива Загальна волога на робочий стан палива Нижча теплота
згорання на робочий стан палива
Qri , МДЖ/кг (ккал/кг)
Марка
Ж
Розмір куска (фракції)
13-50 мм Не більше ніж 10%
Не більше ніж 12%
Не менше ніж
26,795 (6400) Qri , МДЖ/кг (ккал/кг)
Не більше ніж 10%
Для суміші вугілля з залученням вугілля марок ДГ, Г Західного Донбасу) Не більше ніж 14%
Для суміші вугілля з залученням вугілля марок ДГ, Г Західного Донбасу) Не менше ніж
26,377 (6300) Qri , МДЖ/кг (ккал/кг)
Для суміші вугілля з залученням вугілля марок ДГ, Г Західного Донбасу)
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 2 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІІІ.
Відповідно до Додатку №2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. «Технічна специфікація»» Замовник вимагає:
Вугілля Зольність на сухий стан палива Загальна волога на робочий стан палива Нижча теплота
згорання на робочий стан палива
(ккал/кг) Кількість тонн
Марка
А
Розмір куска (фракції)
100-200 мм Не більше ніж 11% Не більше ніж 6% Не менше ніж
6000
1 тонна
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Відповідно до листа Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.06.2015 року №2/35-2062 зазначено, що "на території підконтрольній українській владі вугілля антрацитової групи не видобувається. Родовища вугілля, зокрема марки А (антрацит) розташовані у частині Луганської та Донецької областей, яка контролюється незаконними збройними формуваннями. Відповідно до чинного законодавства України - на тимчасово окупованої території забороняється діяльність, що підлягає дерегулюванню (ліцензування, отримання дозвільних документів, сертифікація та інша) господарська діяльність, ввезення та або вивезення відповідних товарів, організація залізничних, автомобільних, морських, річкових, поромних, повітряних сполучень. Заборонено також користування державними ресурсами, в тому числі природними, фінансовими і кредитними, заборонено здійснення грошових переказів, а також фінансування або інше сприяння вище переліченої діяльності. Указом Президента України №62/2017 від 15.03.2017 р. введено в дію Рішення ради національної безпеки і оборони України від 15.03.2017 р. "Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України", яким заборонено переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей. Усі вітчизняні виробники вугілля марки "А" територіально розташовані у зоні дій незаконних збройних формувань, тому, починаючи з серпня 2014 року вугілля антрацитової групи не поставляється. Родовища марки А (антрацит) на території України знаходяться у Луганський і Донецькій областях. На території України, що контролюється Урядом України відсутні вугледобувні та вуглепереробні підприємства, які виробляють/збагачують вугілля марки А (антрацит).
Тому, просимо орган оскарження зобов’язати Замовника ВИДАЛИТИ ВИМОГУ ЩОДО ПОСТАВКИ ВУГІЛЛЯ МАРКИ А РОЗМІР КУСКА (ФРАКЦІЇ) 100-200 ММ ТА ПРОПИСАТИ РІВНОЗНАЧНИЙ ТОВАР, ЯКИЙ ВИДОБУВАЄТЬСЯ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ.
Звертаємо увагу, що аналогом товару вугілля марки А Розмір куска (фракції) 100-200 мм може бути вугілля марки Д 13-100 відповідно до ДСТУ 7146:2010.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 3 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010
5. Указ Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 березня 2017 року "Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/62/2017#Text
6. РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ РІШЕННЯ від 15 березня 2017 року https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0002525-17#n2
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІV.
Відповідно до Додатку №2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. «Технічна специфікація»» Замовник вимагає:
Вугілля Зольність на сухий стан палива Загальна волога на робочий стан палива Нижча теплота
згорання на робочий стан палива
(ккал/кг) Кількість тонн
Марка
П
Розмір куска (фракції)
13-25 мм Не більше ніж 13% Не більше ніж 10% Не менше ніж
6300 1 тонна
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
На даний час в Україні не видобувається дана марка П (пісне) 13-25, з 2014 року дві шахти що добували дане вугілля знаходяться на окупованій території, а поставка імпортного вугілля проводиться з країни агресора- Росії.
Тому, просимо орган оскарження зобов’язати Замовника ВИДАЛИТИ ВИМОГУ ЩОДО ПОСТАВКИ ВУГІЛЛЯ МАРКИ П - РОЗМІР КУСКА (ФРАКЦІЇ) 13-25 ММ ТА ПРОПИСАТИ РІВНОЗНАЧНИЙ ТОВАР, ЯКИЙ ВИДОБУВАЄТЬСЯ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ.
Звертаємо увагу, що аналогом товару вугілля марки П Розмір куска (фракції) 13-25 мм може бути вугілля марки ДГ 13-50 відповідно до ДСТУ 7146:2010.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 4 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 3472:2015
5. ДСТУ 7146:2010
6. Указ Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 березня 2017 року "Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/62/2017#Text
7. РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ РІШЕННЯ від 15 березня 2017 року https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0002525-17#n2
Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічними предметами та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 3472:2015
5. ДСТУ 7146:2010
6. Указ Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 березня 2017 року "Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/62/2017#Text
8. РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ РІШЕННЯ від 15 березня 2017 року https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0002525-17#n2
Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за кодом ДК 09110000-3 Тверде паливо Тверде паливо (Вугілля кам`яне), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-10-09-001433-a.
3) Зобов’язати Замовника Дубівська гімназія №1 Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 3472-2015.pdf 19.10.2023 16:07
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 19.10.2023 16:07
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 19.10.2023 16:07
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf 19.10.2023 16:07
- Скарга на умови_UA-2023-10-09-001433-a.docx 19.10.2023 16:07
- Рішення РНБО.pdf 19.10.2023 16:07
- Скарга на умови_UA-2023-10-09-001433-a.pdf 19.10.2023 16:07
- Указ пезидента .pdf 19.10.2023 16:07
- Тендерна документація вугілля жовтень 2023 (5) (1).docx 19.10.2023 16:07
- Рішення від 23.10.2023 № 16859.pdf 23.10.2023 15:41
- інформація про перенесення розгляду скарги від 30.10.2023 № 1574.pdf 30.10.2023 18:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.11.2023 № 17918.pdf 09.11.2023 15:38
- Рішення від 08.11.2023 № 17918.pdf 13.11.2023 16:44
- лист 151.pdf 25.10.2023 15:11
- ПОЯСНЕННЯ — 2.docx 01.11.2023 12:37
- 171 від 01.11.20230001.pdf 02.11.2023 18:34
- ЗМІНИ (3).docx 14.11.2023 09:37
- Тендерна документація вугілля жовтень 2023 -20.10.2023 (1).docx 14.11.2023 09:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.10.2023 16:11
Дата розгляду скарги:
30.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.10.2023 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.11.2023 16:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ № 17918-р/пк-пз від 08.11.2023 виконано. Внесено відповідні зміни.
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Номер:
a6fa78a2051b48048c054b1bae29edb7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-09-001433-a.b2
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Скарга:
Тендерна документація, опублікована у електронній системі публічних закупівель 9 жовтня 2023 року, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та ПОСТАНОВІ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.”
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 13.10.2023 14:44
- ОСОБЛИВОСТІ здійснення публічних закупівель товарів, (1).pdf 13.10.2023 19:52
- Скарга Дубівська гімназія №1.PDF 13.10.2023 19:52
- примірна ТД.pdf 13.10.2023 19:52
- Витяг липень 2023.pdf 13.10.2023 19:52
- примірна ТД.rtf 13.10.2023 19:52
- Скарга Дубівська гімназія №1.doc 13.10.2023 19:52
- Скарга Дубівська гімназія №1 (1).pdf.p7s.zip 13.10.2023 19:52
- Тендерна документація вугілля жовтень 2023.docx 13.10.2023 19:52
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 13.10.2023 19:52
- повноваження Василиин оригінал.pdf 13.10.2023 19:52
- рішення від 17.10.2023 № 16502.pdf 17.10.2023 17:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.10.2023 № 17176.pdf 27.10.2023 11:52
- рішення від 26.10.2023 № 17176.pdf 31.10.2023 16:04
- лист150.pdf 25.10.2023 15:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.10.2023 15:34
Дата розгляду скарги:
26.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.10.2023 17:56
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
31.10.2023 16:05
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
31.10.2023 16:05
Вимога
Вирішена
тех характеристики
Номер:
d2ba747340e045acab258e261596ce7a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-09-001433-a.b1
Назва:
тех характеристики
Вимога:
Згідно ДОДАТОК 2. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. «Технічна специфікація», Загальна волога на робочий стан палива- 5300 ккал/кг.
Нижча теплота згорання на робочий стан палива (ккал/кг) - Не більше ніж 8%.
Така вимога є дискримінаційною з огляду на таке:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі є: ДК(021:2015) 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне). Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом.
Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля Є ДСТУ 7146:2010 “Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови”.
У ДСТУ вказано- Загальна волога на робочий стан палива r t W , %, не більше ніж - 8%, Нижча теплота
згорання на робочий стан палива r i Q , МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж 22,190 (5300). Просимо привести тех показники у відповідність вимог ДСТУ. в іншому випадку ми будемо звертатись до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.10.2023 13:06
Вирішення:
Доброго дня! Дякуємо за запитання! Будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено