• Спрощена закупівля
  • Мультилотова
  • КЕП

Шини та покришки до військової автомобільної техніки

Завершена

30 480 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 820.00 UAH
Період оскарження: 07.10.2023 19:51 - 16.10.2023 19:56
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: 149e579f55924afd80fc8239451d9bfb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-07-000368-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
ВИМОГА про усунення порушень пов’язаних зі встановленням дискримінаційних вимог в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (умови, визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимоги до предмета закупівлі) затвердженого протоколом Уповноваженої особи військової частини А0297 від 06 жовтня 2023 року № 51 Військовою частиною А0297 (далі – Замовник) було оголошено про проведення спрощеної закупівлі (умови, визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимоги до предмета закупівлі) затвердженого протоколом Уповноваженої особи військової частини А0297 від 06 жовтня 2023 року № 51 на закупівлю: шини та покришки до військової автомобільної техніки (код згідно з Єдиним закупівельним словником: 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності) (далі – Оголошення). Ідентифікатор закупівлі - UA-2023-10-07-000368-a. Інформація про оголошення оприлюднена на сайті уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-07-000368-a. Відповідно до п. 16 Оголошення, воно розроблено згідно з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (із змінами й доповненнями) (далі – Особливості № 1275). Терміни, які використовуються в цьому оголошенні, вживаються у значенні, наведеному в Законі. У свою чергу, ст. 3 Закону визначені принципи здійснення закупівель, зокрема, визначено, що закупівлі здійснюються за принципами: - добросовісної конкуренції серед учасників; - максимальної економії та ефективності; - відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; - недискримінації учасників; - об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Пунктом 3 ст.5 Закону закріплено, що Замовник не може установлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частина 4 ст.22 Закону регламентує, що тендерна документація не повинна містити вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, ознайомившись з Оголошенням, ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК» вважає, що визначення Замовником предмету закупівлі одним лотом (11 найменувань) є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників торгів, та, як наслідок визначення предмету закупівлі шляхом об’єднання 11 позицій в один предмет закупівлі обмежує коло та право потенційних учасників на участь у закупівлі, у тому числі ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК», що обґрунтовується наступним. Відповідно до Оголошення поділ предмета закупівлі на лоти не передбачений. Це по суті означає, що потенційні учасники закупівлі мають подати свої пропозиції стосовно предмету закупівлі в цілому за 11 найменуваннями. Відповідно до Додатку 2 до Оголошення «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» Замовником визначено наступну назву товару номенклатурної позиції предмету закупівлі та кількість поставки товару: 1 285/75R16 покриш ка (126/123Q) шт. 40 2 215/75R17.5 покришка (128/126M) універсальна шт. 120 3 12.00R18 шина в зборі (135К) комплект 450 4 265/70R19.5 покришка (143/141J) універсальна шт. 200 5 12.00R20 шина в зборі (156/153K) комплект 300 6 14.00R20 шина в зборі (164/161G) комплект 400 7 15.00R20 шина в зборі (173G) комплект 24 8 15.00-21 (425/85R21) шина в зборі (161F ) комплект 100 9 1220х400-533 (400/85R21) шина в зборі (142G) комплект 200 10 385/65 R22.5 покришка (160K) шт. 360 11 445/65 R22.5 покришка (168J) універсальна шт. 50 Виведення предмету закупівлі в єдиний предмет закупівлі, який зосереджує всі зазначені 11 найменувань шин штучно унеможливлює доступ учасників до закупівлі та не є законодавчо обґрунтованим з наступних підстав. 1. В один предмет закупівлі об’єднані товари різних виробників та навіть країн виробництва. Об’єднання означених товарів в один лот штучно звужує коло потенційних учасників торгів, що призводить до обмеження конкуренції та унеможливлює забезпечення прозорого здійснення закупівель та ефективного використання державних коштів, створення конкурентного середовища у сфері закупівель для потреб оборони, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, здешевлення предмету закупівлі. У зв’язку із зазначенням, будь-який виробник, його офіційний представник (дилер, дистриб’ютор) не зможе взяти участь у закупівлі, оскільки може бути дистрибютором/дилером/виробником лише деяких позицій товару з 11-ти. 2. Потенційні учасники, які бажають прийняти участь у торгах і мають дешевші від всіх інших потенційних учасників закупівлі цінові пропозиції на одну чи на декілька моделей шин, не мають можливості цього зробити, оскільки предмет закупівлі є загальним та не поділений на лоти. Пропозиції інших учасників, у тому числі ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК», котрі не зможуть запропонувати певну ексклюзивну позицію, незалежно від можливості запропонувати всі інші позиції за конкурентними цінами, не будуть відповідати умовам Оголошення та у зв’язку з цим будуть відхилені Замовником. Отже, коли деякі шини об’єднані в один предмет закупівлі без розподілу їх на лоти, за обставин, що хоча б одна модель шин може бити поставлена лише одним ексклюзивним дилером/дистриб’ютором/виробником, інші особи, які не можуть його поставити, не зможуть взяти участь у торгах. І навпаки, особа, яка може поставити лише одну модель шин, не маючи змоги поставити інші 10, також не зможе прийняти участь у закупівлі, адже не виготовляє (не продає) такі моделі взагалі. Такий підхід до формування предмета закупівлі є свідомим обмеженням прав потенційних учасників закупівлі на прийняття участі у ній. За таких обставин відбувається обмеження конкуренції та ліквідується механізм, котрий дає змогу економити бюджетні кошти. Оголошення викладене у такий спосіб, який не дає можливості нашому підприємству брати участь у закупівлі, оскільки Замовник встановив вимоги, які зменшують конкуренцію серед учасників ринку шинної продукції. Товари, що становлять предмет закупівлі, для уникнення дискримінації та збільшення конкуренції необхідно поділити на лоти, при цьому, кожне найменування буде закуплено окремо одне від одного та буде представлене різними дилерами/дистриб’юторами/виробниками своєї продукції за найнижчою ціною, що забезпечить добросовісну конкуренцію серед учасників та забезпечить дотримання принципу недискримінації учасників. Лише так буде досягнута основна мета державного регулювання у сфері публічних закупівель – максимальна економія та ефективність використання державних коштів. Внаслідок дій Замовника, що суперечать законодавству, порушуються права та законні інтереси ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК», як потенційного учасника торгів, з огляду на наступне. ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК» є постачальником продукції ТОВ «ПРЕМІОРІ» що є виробником шин на промислових потужностях заводу відомого під брендом РОСАВА (Україна, м.Біла Церква), тобто є вітчизняним виробником шин. Більше того, ТОВ «ПРЕМІОРІ» виготовляє лінійку шин для ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК» шини під його власною торгівельною маркою «UkrTechProm», що підтверджується договором № 236 від 31.08.2022 року. Тобто, ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК» є ексклюзивним правовласником вказаної продукції. Самою ж продукцією за цим договором є, зокрема шини: - 12.00R18; - 15.00-21 (425/85R21); - 1220х400-533 (400/85R21), що відповідає позиціям 3.3, 3.8, 3.9 п.3 р.1 Додатку 2 до Оголошення. Копія договору № 236 від 31.08.2022 року з додатками до нього, в яких відображені відповідні моделі шин, додаються. То ж, ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК» є потенційним учасником торгів, може запропонувати товар за найнижчою ціною та бажає взяти участь у закупівлі за вказаними позиціями, проте не може цього зробити, адже не займається виготовленням та/чи продажем шин інших моделей з переліку, опублікованого в Оголошенні. Сформувавши предмет закупівлі без поділу на лоти, Замовник обмежив коло учасників закупівлі тими особами, які зможуть запропонувати шини одразу по всім 11 позиціям. Враховуючи те, що інші шини з преліку, який не може наразі поставити ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК», не виробляються в Україні, їх потрібно імпортувати, а до того, знайти відповідного виробника, провести перемовини, укласти договір, виготовити півтори тисячі шини, поставити їх на митну територію України. Жодне підприємство не зможе пройти такий шлях з 07.10.2023 (дата публікації Оголошення) по 20.12.2023 року (кінцева дата поставки шин) – це фізично неможливо. Як висновок вважаємо, що Замовник має внести відповідні зміни до документації конкурсних торгів в цій частині, що підвищить вільну конкуренцію серед учасників, нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти, а у разі неможливості це зробити, відмінити закупівлю та оголосити її повторно вже з урахуванням зазначеного. На підставі викладеного, ВИМАГАЄМО: 1. Привести Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (умови, визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимоги до предмета закупівлі) затвердженого протоколом Уповноваженої особи військової частини А0297 від 06 жовтня 2023 року № 51 на закупівлю: шини та покришки до військової автомобільної техніки (код згідно з Єдиним закупівельним словником: 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності) у відповідність до вимог законодавства, шляхом поділу предмета закупівлі на частини (лоти) сформувавши кожну окрема модель шин як лот, а у разі неможливості виправити допущені порушення – відмінити закупівлю UA-2023-10-07-000368-a, та опублікувати оголошення повторно з врахуванням викладеного у цій вимозі. Додатки: • Копія договору з виробником з додатками
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Вимога ТОВ «УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК» щодо поділу предмета закупівлі на частини (лоти) підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Задоволено