-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Індивідуальне обмундирування
Завершена
1 575 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 750.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 750.00 UAH
Період оскарження:
06.10.2023 14:52 - 14.10.2023 00:00
Скарга
Скасована
Скарга на технічні вимоги до предмету закупівлі
Номер:
dd06252e16fc45b6865493295af78a86
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-06-009526-a.c1
Назва:
Скарга на технічні вимоги до предмету закупівлі
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення Управлінням державної охорони України відкритих торгів з особливостями на закупівлю – Код ДК 021-2015 – 35810000-5 «Індивідуальне обмундирування», а саме: комбіновані фільтра (оголошення № UA-2023-10-06-009526-a оприлюднене через авторизовані електронні майданчики на веб - порталі Уповноваженого органу 06.10.2023 року)
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР» є офіційним офіційним партнером та дистриб’ютором на території України виробників засобів індивідуального захисту та постачальником засобів індивідуального захисту, протипожежного, рятувального та захисного обладнання тощо, є учасником процедури публічних (державних) закупівель, має усі необхідні потужності, обладнання та спеціалістів для виконання замовлень для потреб Замовника за даним оголошенням.
Має намір прийняти участь у вищевказаній процедурі закупівлі. 06 жовтня 2023 року через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу - prozorro.gov.ua, було опубліковано оголошення № UA-2023-10-06-009526-a, про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю - ДК 021-2015 – 35810000-5 «Індивідуальне обмундирування», а саме: комбіновані фільтра
Кінцевий строк подання пропозицій за вищевказаними торгами 14.10.2023 року о 10:00.
Кінцевий строк оскарження умов закупівлі по 11.10.2023року о 00:00.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР» є учасником процедури та має намір подати свою тендерну пропозицію у строк встановлений Змовником.
Відповідно до п. 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципом добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР» ознайомившись із тендерною документацією Замовника, вважає, що Замовником застосовано дискримінаційний підхід до учасників, умови закупівлі є такими, що обмежують конкуренцію, а саме:
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року, у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Відповідно до технічної специфікації Замовника (додаток №2 до ТД Замовника), останнім встановлено наступні вимоги до предмета закупівлі, вимоги до учасників: у складі документів тендерної пропозиції обов’язково завантажують: копію листа від виробника фільтру про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у термінах визначених в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Вимагаючи надання вказаного документу Замовник ставить в нерівне становище можливих учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де вказано, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Відтак з метою, отримання листа від виробника фільтру про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у термінах визначених в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР», який є офіційним партнером та дистриб’ютором на території України виробників складових протигазу, а саме: Компанії AVEC CHEM s.r.o. (реєстраційний номер CZ25271016, адреса: вул. Хрудімська 1555, 155 01 м. Пршелоуч, Чеська Республіка) – виробника фільтрувальних коробок NBC-3/SL M, Копія Авторизаційного листа від 01 січня 2023 року з перекладом на українську мову додається звернулося до Компанії AVEC CHEM про надання такого листа. Копія листа додається.
Однак, виробник фільтрів компанії AVEC CHEM надала відповідь, що те, що вони не можуть надати вищевказаний лист, оскільки такий лист вже наданий іншій компанії, а вони можуть надати лише один лист про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у термінах визначених в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Натомість, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР», який є офіційним партнером та дистриб’ютором на території України виробників складових протигазу, а саме: Компанії AVEC CHEM s.r.o. закупило та поставило в Україну фільтрувальні коробки NBC-3/SL M, копія вантажно-митної декларації (електронне декларування), вн.№968, з інформацією про походження фільтру NBC-3/SL M додається, ще до оголошення закупівлі та станом на сьогодні вони перебуваються на складі.
Відтак, ТОВ «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР» гарантує поставку товару визначеного тендерною документацією Код ДК 021-2015 – 35810000-5 «Індивідуальне обмундирування», а саме: комбіновані фільтра (оголошення № UA-2023-10-06-009526-a оприлюднене через авторизовані електронні майданчики на веб - порталі Уповноваженого органу 06.10.2023 року), а саме фільтр NBC-3/SL M, у кількості 1500 шт., у терміни визначені тендерною документацію, оскільки такий товар наявний на складі Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР».
Однак, через вимогу про надання копії листа від виробника фільтру про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у термінах визначених в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі, ТОВ «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР» не зможе взяти участі у закупівлі через дану вимогу.
Таким чином, із цього випливає висновок, якщо учасник не є безпосередньо виробником фільтру або якщо учасник купує фільтри не у виробника, а у посередників, або якщо учасник є офіційним партнером та дистриб’ютором виробника фільтрів на території України та першим не встиг звернутися до виробника фільтрів про надання листа із зазначенням ідентифікатора закупівлі, та у якого є наявність на складі необхідної кількості фільтрів для поставки (як ТОВ «ЕКОТЕСТ – ЦЕНТР», то він не може виконати цю вимогу Документації.
Вимога про надання копії листа від виробника фільтру про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у термінах визначених в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі значно обмежує кількість потенційних учасників торгів тільки виробників або тими, які першими звернулися до виробників про надання листа із інтенсифікаторам закупівлі, а це є суттєвим порушенням законодавства про державні закупівлі.
Виконати зазначену умову Документації зможуть суб’єкти господарювання, які мають домовленості з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР», який є офіційним партнером та дистриб’ютором на території України виробників складових протигазу, а саме: Компанії AVEC CHEM s.r.o. (реєстраційний номер CZ25271016, адреса: вул. Хрудімська 1555, 155 01 м. Пршелоуч, Чеська Республіка) – виробника фільтрувальних коробок NBC-3/SL M, та має можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі, оскільки такі фільтрувальні коробок NBC-3/SL M, які були закуплені до початку оголошення закупівлі та знаходяться на складі ТОВ «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР».
Також звертаємо увагу, що замовник необґрунтовано обмежив коло суб’єктів, які мають надати лист (лише виробник). Предмет закупівлі реалізується також дилерами, представниками, дистриб’юторами. А учасники закупівлі, які співпрацюють з компаніями, які є дилерами та дистриб’юторами, не зможуть надати листа від виробників запропонованого товару.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР».
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
З аналізу вищевикладеного вбачається, що Замовником встановлено технічні умови до предмета закупівлі, які обмежують права Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕСТ-ЦЕНТР» на участь в процедурі закупівлі, зазначивши у технічній специфікації Замовника (додаток №2 до ТД Замовника), вимогу надати копію листа від виробника фільтру про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у термінах визначених в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, та керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність порушення під час проведення процедури відкритих торгів з боку Управління державної охорони України Закарпатської обласної ради за оголошенням № UA-2023-10-06-009526-a.
3. Зобов’язати Управління державної охорони України, внести зміни до тендерної документації за оголошенням № UA-2023-10-06-009526-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВМД фільтр ЕЦ.pdf 10.10.2023 18:57
- Копія авторизаційний лист виробника фільтр ЕЦ.pdf 10.10.2023 18:57
- Відмова AVEC.jpg 10.10.2023 18:57
- Скарга UA-2023-10-06-009526-a.pdf 10.10.2023 18:57
- Лист до AVEC.jpg 10.10.2023 18:57
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
11.10.2023 00:02