• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 33690000-3 Лікарські засоби різні (Лабораторні реактиви та витратні матеріали)

Завершена

157 293.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 786.47 UAH
Період оскарження: 06.10.2023 11:59 - 14.10.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога усунення дискримінаційних вимог

Номер: 13ec0d68a4e54098a1b2d9574418afb9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-06-005335-a.b1
Назва: Вимога усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимогами тендерної документації передбачено закупівля товарів різних постачальників, при цьому у Додатку 4 до тендерної документації наявна вимога гарантійних листів виробників або їх офіційних представників, а саме: «з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає ця документація, надати скановані оригінали гарантійних листів виробників або їх офіційних представників (офіційний представник надає документ від виробника, який підтверджує його повноваження, як офіційного представника.), якими підтверджується те, що Учасник має можливість поставки запропонованого товару для потреб Замовника у відповідній до вимог цієї документації, кількості, якості та у встановлені терміни. Гарантійний лист повинен містити посилання на повну назву Замовника та учасника, назву предмета закупівлі та номер оголошення закупівлі на офіційному сайті http://prozorro.gov.ua/. (які мають бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів).» Таким чином, Замовник зумисно звужує коло учасників до одного, у якого буде гарантійний лист виробника або офіційного представника, тим самим порушуючи основні принципи публічних закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». А тому ця вимога є дискримінаційною. Враховуючи зазначене, вимагаю прибрати вимогу надання гарантійних листів виробників або їх офіційних представників (офіційний представник надає документ від виробника, який підтверджує його повноваження, як офіційного представника) або, розуміючи важливість запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару, розділити перелік товарів цієї закупівлі на лоти за виробниками товарів або за їх офіційними представниками
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідно до п. 3 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Замовник здійснює публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". При цьому технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб. Хочемо наголосити, що ми зацікавлені у закупівлі якісного товару, адже, закупівля та використання якісних товарів, що надає змогу підвищити ефективність діагностичних процесів, прискорити виконання завдань Замовника, є невід’ємною і необхідною умовою функціонування закладу в цілому та, безумовно, впливає на своєчасність надання медичної допомоги пацієнтам лікарні. Медико-технічні вимоги, вказані Замовником у тендерній документації, ніяким чином не порушують принців закупівель, передбачених статтею 5 Закону, у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Всі ці принципи в повній мірі дотримуються при проведенні процедури відкритих торгів. Медико – технічні вимоги містять посилання на те, що «Учасник має право подати еквівалент товару», це стосується не тільки назви медичного виробу, а й всіх технічних характеристик, але не гірших за ті, що зазначені Замовником. Тобто, всі пропозиції з такими або кращими технічними характеристиками будуть розглянуті згідно Закону України «Про публічні закупівлі». Вимога щодо надання сканованих оригіналів гарантійних листів виробників або їх офіційних представників (офіційний представник надає документ від виробника, який підтверджує його повноваження, як офіційного представника.), якими підтверджується те, що Учасник має можливість поставки запропонованого товару для потреб Замовника у відповідній до вимог цієї документації, кількості, якості та у встановлені терміни не є дискримінаційною вимогою, що підтверджується наступними положеннями. Згідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Водночас відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги в тендерній документації, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. Зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником отримання вищевказаного гарантійного листа не є проблематичним. Такий гарантійний лист – це досить проста вимога для учасників ринку. Практика надання гарантійних листів широко розповсюджена у публічних закупівлях, що розміщуються у системі PROZORRO. Предмет закупівлі та характеристики до предмету закупівлі визначає виключно Замовник торгів згідно своїх потреб не порушуючи Закону України «Про публічні закупівлі». Вимога до Замовника що до розподілу переліку товарів цієї закупівлі на лоти за виробниками товарів або їх офіційними представниками вважається тиском на Замовника. Такий лист Учасника свідчить про особисту зацікавленість Учасника в такому розподілі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.10.2023 00:01