-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція)
Торги відмінено
3 230 442.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 304.42 UAH
мін. крок: 1% або 32 304.42 UAH
Період оскарження:
06.10.2023 22:44 - 15.10.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Номер:
ba37192e858540fe82fecd31eba0a84f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-06-000015-a.b1
Назва:
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512
Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044
Телефон: 380975984423
E-mail: oksana.slabyk@gmail.com
Найменування замовника рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області
Код ЄДРПОУ: 41064044
Місцезнаходження: 81300, Україна , Львівська обл., Яворівський р-н, місто Мостиська, вул. Грушевського М., будинок 22
Контактна особа: Мар'яна Миколаєвич, +380679078205
vommrlo@ukr.net
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-10-06-000015-a
Скарга
щодо прийнятих рішень замовником
06 жовтня 2023 р. Відділом освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція).
Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 18 жовтня 2023 р. завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 2 учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" 3 038 112,00
UAH з ПДВ 3 038 112,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ КОМПАНІЯ "ЗАХІДПРОЕКТІНЖБУДСЕРВІС" 3 195 000,89
UAH з ПДВ 3 195 000,89
UAH з ПДВ
Пропозиція нашого підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" електронною системою була визначена найбільш економічно вигідною.
24 жовтня замовником було оприлюднено нам Вимогу про усунення невідповідностей нашому підприємству.
25 жовтня по результату розгляду нашої пропозиції з врахуванням виправлення нами невідповідностей замовником було прийнято рішення щодо відхилення нашої пропозиції.
Вважаємо рішення замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав:
Нашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Постанови, а саме: «44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: …1) учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
В протоколі уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій № 7 від 25.10.2023 р. зазначено дві причини для відхилення нашої пропозиції:
1) Відсутність у довідці про наявність обладнання, будівельних машин і механізмів інформації про технології, які будуть використовуватись при виконанні робіт.
У протоколі замовника зазначено:
1. Відповідно до п. 1.1. Таблиці 1 додатку 1 Тендерної документації передбачалось подання: "1.1. Довідка складена у формі таблиці, в якій вказані найменування і кількість обладнання, будівельних машин і механізмів, технології, які передбачається використовувати учасником для виконання робіт; власне чи орендоване (чи знаходиться у користуванні, чи надаються послуги таким обладнанням, механізмами, машинами тощо); найменування орендодавця (надавача послуг тощо). Дана довідка повинна відображати основні машини, механізми, обладнання, передбачені кошторисом учасника («Підсумкова відомість ресурсів» розділ ІІ «Будівельні машини і механізми»)". У поданій учасником довідці не було вказано, які технології будуть використовуватись при виконанні робіт. Також після виправлення даної довідки учасником повторно не вказано, які технології будуть використовуватись при виконанні робіт.
Вважаємо, що замовник безпідставно відхилив нашу пропозицію з наведеної вище причини.
Закупівельним законодавством не встановлено визначення «технології» та їх види чи вимоги для підтвердження відповідності учасника відповідному критерію. Також Законом не передбачено, як повинен учасник підтверджувати свою відповідність у цій частині.
Таким чином, встановлення необхідних вимог в цій частині покладається саме на замовника. Учасник своєю чергою вже підтверджує свою відповідність з огляду на умови самої закупівлі.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації замовника Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей (шляхом самодекларації) і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям - згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
Додаток 1 Документації містить перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, зокрема:
1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
1.1. Довідка складена у формі таблиці, в якій вказані найменування і кількість обладнання, будівельних машин і механізмів, технології, які передбачається використовувати учасником для виконання робіт; власне чи орендоване (чи знаходиться у користуванні, чи надаються послуги таким обладнанням, механізмами, машинами тощо); найменування орендодавця (надавача послуг тощо).
Дана довідка повинна відображати основні машини, механізми, обладнання, передбачені кошторисом учасника («Підсумкова відомість ресурсів» розділ ІІ «Будівельні машини і механізми»).
З огляду на формулювання вимоги замовника – наявність технологій учасники повинні були підтвердити лише у випадку, якщо учасником передбачено їх використання для виконання робіт.
Додаток 4 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі —ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ на виконання робіт - «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 – Реконструкція).
В переліку робіт передбаченому технічним завданням немає робіт, які передбачають необхідність використання технологій.
Тендерна документація замовника не містить окремих вимог до технологій, які слід застосовувати при виконанні робіт а також не містить визначення поняття "технології".
У складі нашої тендерної пропозиція згідно вимог замовника подано, зокрема:
- Підсумкова відомість ресурсів (файл 615-ДЦ-ИВР, папка «кошторис.rar».
У розділі ІІ «Будівельні машини і механізми» передбачено застосування наступного обладнання:
- Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т;
- Машини свердлильні електричні
- Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму]
- Установки для гідравлічних випробувань трубопроводів, тиск нагнітання: низький 0,1 МПа [1 кгс/см2], високий 10 МПа [100 кгс/см2]
- Перевезення сміття до 5 км.
Кошторисом наданим нашим підприємством у складі пропозиції також не передбачено використання технологій для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
З урахуванням вищевикладеного, у нашій пропозиції відсутні невідповідності вимогам тендерної документації в цій частині. Замовник не повинен був звертатись до нас на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів і відхиляти нашу пропозицію на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Висновки про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції за аналогічних обставин відображенні в рішеннях органу оскарження рішення від 29.06.2023 № 9623, UA-2023-05-05-009033-a; від 14.07.2021 № 16154-р/пк-пз, закупівля № UA-2021-05-25-002208-b.
2. Безпідставне надання, на думку замовника, під час завантаження виправлень Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці підприємства ТОВ "Кулев-Інвест".
В протоколі замовника зазначено:
Відповідно до п. 6.3. Розділу ІІІ Тендерної документації передбачалось подання: " На підтвердження відповідності матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки учасник надає скан-копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці стосовно: робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпаклівок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо); верхолазних робіт; зварювальних, газополум’яних робіт, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я; обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів.". Всупереч вимозі учасником не надано Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці стосовно обстеження, ремонт і чищення димових та вентиляційних каналів. Учаснику було надано можливість виправлення даної невідповідності. Проте учасником під час виправлень так і не завантажено власної Декларації. Натомість завантажено Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка видана на ім'я ТОВ "Кулев-Інвест". Також завантажено довідку про залучення буцімто субпідрядної організації (вих.2/10 від 25.10.2023 р.). Проте, варто наголосити, що дана довідка суперечить тендерній пропозиції, в які був поданий документ - довідка про не залучення субпідрядника (вих. 23/10 від 09.10.2023 р.). Окрім того, завантажена довідка не містить інформації про обсяг виконання робіт, які будуть доручатись субпідряднику (всупереч вимог пп. 8.2.1., п. 8 Розділу ІІІ Тендерної документації). Також наявна ще одна довідка (вих. 10/10 від 25.10.2023 р.), в якій учасник сам же ж зазначає, що роботи субпідрядна організація виконувати не буде. Відповідно до ст. 3 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві" від 01.08.2005 N 668) передбачено: "Субпідрядник - підрядник, який в порядку, визначеному договором підряду та на підставі договору субпідряду, укладеного з генеральним підрядником, залучається до виконання робіт. Тобто за своєю суттю та згідно юридичного визначення (термінології) учасником насправді не буде залучатись субпідряд, оскільки вказане підприємство ТОВ "Кулев-Інвест" не буде виконувати жодні види та обсяги робіт, які передбачені тендерною документацією замовника. Відповідно учасником безпідставно надано під час завантаження виправлень Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці підприємства ТОВ "Кулев-Інвест".
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації замовника Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей (шляхом самодекларації) і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
- інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Згідно вимог п. 8.1 Тендерної документації:
Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого/яких учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
8.2. У випадку залучення субпідрядних організацій в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник процедури закупівлі подає:
8.2.1. Лист (довідку, тощо), де зазначає інформацію про повне найменування; місцезнаходження; код ЄДРПОУ кожного суб’єкта господарювання, якого він планує залучати до виконання робіт як субпідрядника; обсяг виконання робіт - у відсотках від вартості договору про закупівлю; види робіт.
8.2.2. Інформація про наявність чинної на дату розкриття пропозицій ліцензії із додатками / чи іншого дозвільного документа субпідрядної організації на здійснення господарської діяльності у будівництві згідно видів робіт відповідно до технічного завдання (подається в тому випадку, якщо субпідрядна організація буде залучатися до виконання тих видів робіт, які потребують наявність ліцензії). Дана інформація може подаватися або у формі безпосередньо ліцензії з додатками, або посилання на офіційний інтернет-ресур, де можна перевірити наявність/відсутність ліцензії в електронному вигляді. (подається в тому випадку, якщо субпідрядна організація буде залучатися до виконання тих видів робіт, які потребують наявність Ліцензії)*.
8.2.3. Письмові згоди субпідрядних організацій про можливість виконання ними на субпідряді в учасника окремих робіт, які є предметом закупівлі, з доданими копіями ліцензії на виконання робіт, якщо ці роботи/послуги підлягають ліцензуванню.
Згідно вимог п. 6.4 тендерної документації:
Учасник у складі тендерної пропозиції надає, зокрема:
На підтвердження відповідності матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки учасник надає скан-копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці стосовно: робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпаклівок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо); верхолазних робіт; зварювальних, газополум’яних робіт, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я; обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів.
З урахування документів доданих на вимогу замовника про усунення невідповідностей в нашій тендерній пропозиції міститься:
- Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці стосовно обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів видана на ім’я ТзОВ «Кулев-інвест» (файл «декларація Кулев- Інвест.pdf»)
- Інформація про те, що за умови виникнення необхідності в виконанні робіт з обстеження, ремонту і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів ТзОВ "Сервіскотломонтаж-Львів" візьме на субпідряд ТзОВ «Кулев-інвест» (файл «Інформація про субпідрядника (1).pdf»). До інформації долучене роз’яснення, що ТзОВ "Сервіскотломонтаж-Львів" не може зазначити обсяг робіт, що доручатимуться субпідряднику, оскільки вид робіт з обстеження, ремонту і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів не передбачений технічним завданням замовника.
- Лист–згода від ТзОВ «Кулев-інвест» виконувати роботи для ТзОВ "Сервіскотломонтаж-Львів" (файл Лист-згода субпідряд 2.pdf).
Додаток 4 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі —ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ на виконання робіт - «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 – Реконструкція).
В переліку робіт передбаченому технічним завданням немає робіт з обстеження, ремонту і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів. З огляду на це, наше підприємство ніяк не могло в довідці про субпідрядника зазначити обсяг робіт, які доручатимуться такому субпідряднику в межах виконання договору про закупівлю. Адже, по факту, потреби в залученні такого субпідрядника нема і не буде.
Водночас, наше підприємство змушене було виконувати, хоч і позбавлену будь-якого сенсу, але все-таки наявну в тендерній документації замовника вимогу щодо надання декларації на роботи, які не підлягають виконанню в межах закупівлі замовника.
Для цього нами і було надано декларацію від підприємства, яке спеціалізовано займається відповідним видом робіт і має необхідні дозвільні документи разом з документальним підтвердженням згоди від такого підприємства на використання його дозвільних документів і на виконання таких робіт при виникненні такої потреби.
Надавши документи пропозиції в такий спосіб, ми не порушили жодних вимог тендерної документації, адже:
- Тендерна документація не містила окремих вимог, що декларація має бути видана саме на ім’я учасника закупівлі.
- Вимога тендерної документації щодо зазначення в листі про субпідрядника інформації про обсяг виконання робіт у відсотках від вартості договору про закупівлю стосувалась лише випадків залучення субпідрядних організацій в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, в нашій пропозиції були відсутні невідповідності вимогам тендерної документації в цій частині.
Замовник неправомірно відхилив нашу пропозицію з наведеної вище підстави.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів".
Директор Липовецький Сергій Олександрович
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга СКМ Малнів.docx 28.10.2023 11:39
- Скарга.pdf 28.10.2023 11:39
- рішення від 31.10.2023 № 17385.pdf 31.10.2023 17:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.11.2023 № 17928.pdf 09.11.2023 14:37
- рішення від 08.11.2023 № 17928.pdf 13.11.2023 18:39
- Відповідь по Скарзі ПДФ.pdf 02.11.2023 23:49
- Відповідь на скаргу - ВОРД.doc 02.11.2023 23:49
- 9-Протокол-виконаРішення АМКУ.doc 06.12.2023 23:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.10.2023 13:05
Дата розгляду скарги:
08.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.10.2023 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.11.2023 18:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноважена особа з питань проведення публічних закупівель, на виконання рішення Органу оскарження №17928-р/пк-пз від 08.11.2023 р. вирішила:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" за процедурою закупівлі — "Реконструкція котельні ОЗ "Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області" в с. Малнів Яворівського району Львівської області" (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45454000-4 - Реконструкція)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-06-000015-a.
2. Оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (через електронний торговельний майданчик) даний протокол в порядку та в терміни, встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Постанови про особливості закупівель.
Скарга
Відхилено
Скарга на рішення про відміну торгів
Номер:
3d9624e9b2334429b77bb2c5d268cf4c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-06-000015-a.c2
Назва:
Скарга на рішення про відміну торгів
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512
Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044
Телефон: 380975984423
E-mail: oksana.slabyk@gmail.com
Найменування замовника рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області
Код ЄДРПОУ: 41064044
Місцезнаходження: 81300, Україна , Львівська обл., Яворівський р-н, місто Мостиська, вул. Грушевського М., будинок 22
Контактна особа: Мар'яна Миколаєвич, +380679078205
vommrlo@ukr.net
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-10-06-000015-a
Скарга
щодо відміни процедури закупівлі
06 жовтня 2023 р. Відділом освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція).
Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 18 жовтня 2023 р. завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 2 учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" 3 038 112,00
UAH з ПДВ 3 038 112,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ КОМПАНІЯ "ЗАХІДПРОЕКТІНЖБУДСЕРВІС" 3 195 000,89
UAH з ПДВ 3 195 000,89
UAH з ПДВ
Пропозиція нашого підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" електронною системою була визначена найбільш економічно вигідною.
24 жовтня замовником було оприлюднено нам Вимогу про усунення невідповідностей нашому підприємству.
25 жовтня по результату розгляду нашої пропозиції з врахуванням виправлення нами невідповідностей замовником було прийнято рішення щодо відхилення нашої пропозиції.
28 жовтня 2023 року нами було подано скаргу щодо неправомірного рішення замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Рішенням Комісії № 17928-р/пк-пз від 08.11.2023 було зобов’язано Відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
05 грудня 2023 року замовником було скасовано рішення про відхилення нащої тендерної пропозиції.
Проте, вже 14 грудня 2023 року замовником було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі з підстав відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
В протоколі від 13 грудня 2023 р. № 10 в якості обґрунтування відміни процедури закупівлі замовником зазначено про наступне:
«25.10.2023 р. уповноваженою особою відхилено усі подані тендерні пропозиції, а саме: ТОВ "Сервіскотломонтаж-Львів" та ТОВ КОМПАНІЯ "ЗАХІДПРОЕКТІНЖБУДСЕРВІС". У зв'язку з тим, що для забезпечення нормального перебігу опалювального сезону потрібно було в найкоротші терміни виконати роботи з реконструкції котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області», уповноваженою особою 26.10.2023 р. було повторно оголошено аналогічну процедуру відкритих торгів на закупівлю - «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція) (UA-2023-10-26-000033-a). Тобто, до моменту розгляду скарги Органом з оскарження по процедурі з ідентифікатором - UA-2023-10-06-000015-a, вже відбувся аукціон у повторно оголошеній процедурі. Таеож варто зазначити, що запропоновані тендерні пропозиції були значно нижчими від пропозицій першої процедури закупівлі. Відповідно 08.11.2023 р. уповноваженою особою обрано переможця процедури закупівлі, а 16.11.2023 р. укладено договір з переможцем процедури закупівлі по повторно оголошеній процедурі.
Враховуючи все вище викладене, а також той факт, що станом на сьогодні є вже укладений договір за результатами повторно проведеної процедури відкритих торгів на виконання робіт - «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція) (UA-2023-10-26-000033-a), відповідно відсутня потреба щодо виконання цих самих аналогічних робіт по процедурі з ідентифікатором в електронній системі - UA-2023-10-06-000015-a.
Отже, в даній ситуації наявні обґрунтовані підстави для відміни відкритих торгів на підставі пп. 1 п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі по тексту – Постанова про особливості закупівель або Особливості): «50. Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг».
Вважаємо рішення замовника щодо відміни процедури закупівлі незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав.
1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Для правомірної відміни закупівлі на підставі передбаченій в пп. 1 п. 50 Особливостей замовником має бути підтверджено саме відсутність потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Проте в протоколі замовника жодним чином не підтверджено відсутності потреби в роботах, що були предметом закупівлі «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція).
Навпаки, - наведена замовником в протоколі інформація лише додатково підтверджує, що в нього є надзвичайна і невідкладна потреба в виконанні цих робіт.
А інакше – з яких причин, замовник став би в період оскарження процедури закупівлі оголошувати нову процедуру з тотожного предмету закупівлі і укладати договір з її переможцем?
Очевидно ж, що для замовника ця закупівля є настільки критичною, що він ніяк не міг почекати допоки завершиться період оскарження і оголосив нову закупівлю 26 жовтня 2023 року, одразу ж на наступний день після того, як неправомірно і безпідставно відхилив нашу пропозицію.
І, вочевидь, саме через крайню потребу в предметі закупівлі, навіть після того, як нами було подано скаргу 28 жовтня щодо нашого неправомірного відхилення, – замовник не став відміняти нову процедуру, хоча цілком міг спрогнозувати, що рішення буде прийняте на нашу користь.
І в той самий день 08.11.2023, коли органом оскарження було прийнято рішення, яким зобов’язано замовника скасувати рішення про відхилення нашої пропозиції, замовник, повністю це рішення проігнорувавши, вирішив оприлюднити повідомлення укласти договір переможцю іншої процедури закупівлі за тотожним предметом.
А далі, - замість того, щоб виконувати рішення органу оскарження і скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції – замовник вирішив укласти договір з в іншій процедурі.
Вважаємо, що такими діями замовник продемонстрував повну зневагу до нас, як до учасника процедури закупівлі, до принципів проведення закупівель і, загалом, до інституту оскарження, як такого.
Попереджуючи пояснення замовника, що чинне закупівельне законодавство не містить обмежень чи заборон щодо оголошення нової процедури з тотожним предметом закупівлі в період оскарження, хочемо відзначити, що така заборона випливає з положень бюджетного законодавства.
Відповідно до інформації наданої в річному плані щодо проведення даної процедури закупівлі UA-P-2023-09-27-000002-a фінансування даної закупівлі заплановано за рахунок місцевого бюджету:
Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 3 230 442,20 UAH
Джерело фінансування закупівлі Опис Сума
Місцевий бюджет 3230442.2 UAH
Відповідно до п. 7 ч. 1 статті 2 до Бюджетного кодексу України 2456-VI:
Бюджетне зобов'язання - будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому.
Таким чином, розмістивши в ЕСЗ замовлення щодо виконання робіт «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області», замовник взяв на себе бюджетне зобов’язання на підставі наявного в нього бюджетного асигнування на закупівлю робіт «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області.
При цьому, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України (ч.1 статті 23).
За таких умов, при наявності фінансування лише на одну закупівлю, оголошення замовником в електронній системі 2-х ідентичних процедур є порушенням вимог бюджетного законодавства. Адже замовник, оприлюднивши оголошення по першій процедурі під наявне фінансування, фактично, вже використав бюджетне асигнування для взяття бюджетного зобов’язання.
При цьому, відповідно до частини 3 статті 48 Бюджетного кодексу: «Розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість.
Відповідно до частини 4 статті 48 «Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.
Вимоги фізичних і юридичних осіб щодо відшкодування збитків та/або шкоди за зобов'язаннями, взятими розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), стягуються з осіб, винних у взятті таких зобов'язань, у судовому порядку.
За таких умов, посилання замовника на укладений договір, як на підставу того, що його потреба в закупівлі робіт вже є закритою, не може братись до уваги, бо оголошення повторної закупівлі було ним здійснено з порушенням бюджетного законодавства і, як наслідок, укладений в межах такої процедури договір є недійсним.
Звісно, можна було б поспівчувати замовнику і переможцю повторної процедури закупівлі, які зараз опинилися в не найприємнішій ситуації, якщо б не розуміння, що замовник сам свідомо до такої ситуації призвів.
Очевидно, замовник вважає себе дуже хитрим, і, використовуючи певні нормативні прогалини закупівельного законодавства, а саме те, що Особливостями не встановлено обмеження для уповноваженої особи в частині того, коли саме їй оголошувати нову процедуру закупівлі, розраховує, що така креативність зійде йому з рук.
Проте, на нашу думку, якщо рішення органу оскарження буде не на нашу користь – практика таких зловживань може стати поширеною.
В такому випадку, чому б замовникам не оголошувати одразу по кілька процедур з того самого предмету і завершувати укладанням договору лише ту закупівлю, в якій переміг свій учасник, а всі інші, які пішли не по плану – відміняти, у зв’язку з відсутністю подальшої потреби ?!
На нашу думку, користуючись своїми правами наданими законодавством, замовники не повинні такими правами зловживати.
Ми чудово розуміємо, що в практиці замовників дійсно можуть мати місце ситуації, коли потреба в закупівлі зникає, але це точно не той випадок.
Вважаємо, що Замовник не довів відсутність подальшої потреби в придбанні робіт «Реконструкція котельні ОЗ «Малнівський ЗЗСО I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» в с. Малнів Яворівського району Львівської області» і правомірність відміни закупівлі з зазначеної в протоколі підстави.
2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та надав найбільш економічно вигідну цінову пропозицію.
На момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
#37801512 Очікує рішення
3 038 112,00
UAH з ПДВ 05 грудня 2023 23:30
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені обставини перешкоджають нормальному перебігу закупівлі. І, звісно, такі обставини не повинні бути штучно створені самим замовником.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції, на відвідування замовника аби отримати інформацію необхідну для підготовки пропозицій, на підготовку скарг і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Вважаємо, що самодіяльність замовника на етапі оскарження процедури закупівлі не може слугувати достатньою підставою для порушення ним наших законних прав та інтересів, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі.
Директор Липовецький Сергій Олександрович
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 29.12.2023 № 21198.pdf 03.01.2024 11:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.12.2023 № 21198.pdf 01.01.2024 13:36
- Рішення від 21.12.2023 № 20606.pdf 21.12.2023 17:54
- Додаток 1 - Звіт про виконання - UA-2023-10-26-000033-a-contract-ongoing.pdf 25.12.2023 23:56
- Відповідь на скаргу ВОРД.docx 25.12.2023 23:55
- Відповідь ПДФ.pdf 25.12.2023 23:55
- скарга.pdf 19.12.2023 18:40
- Скарга СКМ Малнів відміна.docx 19.12.2023 18:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.12.2023 18:52
Дата розгляду скарги:
29.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.12.2023 17:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.01.2024 11:40