• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

«ДК 021:2015: (CPV) : Охоронні послуги (79710000- 4) (послуги з охорони території і приміщень)»

4 лоти

Завершена

645 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 100.00 UAH
Період оскарження: 27.02.2018 20:48 - 20.03.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційна вимога щодо строків видачі листів відгуків

Номер: 943dfdb8a016478199442cf64cac2d77
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-27-002242-c.a1
Назва: дискримінаційна вимога щодо строків видачі листів відгуків
Вимога:
Згідно ДОДАТКУ 4 тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ НАДАТИ УЧАСНИК» замовником зазначена вимога до учасників: 24…..Лист-відгук повинен бути належним чином оформлений з вихідним номером та датою видачі не раніше березня 2018р. Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. У свою чергу, частиною другою статті 16 Закону визначається, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Статтею 3 Закону встановлено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників, що підтверджується вимогами частини 4 статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. По-перше, у статті 16 Закону чітко вказано, що одним з кваліфікаційних критеріїв є «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». Тобто, Законом передбачене право Замовника вимагати від учасника підтвердження виконання одного аналогічного договору, та не передбачено взагалі надання будь яких інших документів, будь то листів-відгуків з прив’язкою до якихось конкретних дат та періодів видачі таких листів. По-друге, У статті 16 Закону відсутнє будь-які обмеження щодо періоду видачі будь яких листів від замовників аналогічних послуг, таких як листів-відгуків, тощо, а тим паче до строків видачі листів-відгуків з прив’язкою до конкретних строків та термінів видачі таких листів. Для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі замовника достатнім є підтвердження наявності такого досвіду шляхом надання копії такого договору та/або надання актів виконаних робіт. А лист-відгук не є підтвердженням виконання аналогічного договору, а тим паче відсутні обмеження до строків видачі таких листів. По-третє, як свідчить практика проведення торгів, в яких замовником встановлені обмеження щодо видачі певних листів та документів, то такі вимоги в першу чергу направлені на те, щоб автоматично зменшити конкуренцію на даних торгах, та протягнути свого заздалегідь визначеного переможця, з яким замовник має домовленості, та якого було попереджено заздалегідь про таку вимогу. Тому можна стверджувати, що дана вимога носить усі признаки прихованої дискримінації учасників та прописана під заздалегідь визначеного переможця, який мав змогу заздалегідь підготуватися та отримати відповідні листи, а також може суттєво скорочує перелік майбутніх учасників, та призведе до зменшення конкуренції на торгах. Також дана вимога призводить до прихованої дискримінації між майбутніми учасниками. І як результат - закупівля послуг замовником по завищеній ціні ніж цього можна було досягти на конкурентних торгах без прихованої дискримінації до учасників. Практика розгляду скарг органом оскарження надає нам можливість стверджувати, що така вимога що до надання листів відгуків з прив’язкою до будь яких строків та термінів надання будь яких листів від замовників аналогічних послуг, є дискримінаційною і такою, що обмежує коло потенційних учасників та залишає поза межами тендерної процедури тих учасників, які виконали договори в повному обсязі та не отримали, або отримали такі листи відгуки більш ранньою датою ніж це визначив Замовник торгів в документації. Також це твердження підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Вимагаємо, виключити дану вимогу щодо надання листів відгуків, датованих не раніше березня 2018р, як такі, що носять дискримінаційний характер.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Під час підготовки тендерної документації, зокрема в частині опису вимог до учасників, нами були враховані норми ЗУ «Про здійснення публічних закупівель» та ряду інших підзаконних нормативних актів, що регулюють визначення предмету закупівлі під час оголошення процедури закупівлі та порядок проведення самої закупівлі. Так, ст. 16 ЗУ «Про здійснення публічних закупівель, в редакції, чинній на момент проведення закупівлі, містить вимоги щодо кваліфікаційних даних, які Замовник встановлює до учасників в тендерній документації. Зокрема, « … Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - Наявність обладнання та матеріально - технічної бази; - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Притому, встановлюючи перелік кваліфікаційних вимог, законодавство залишає право Замовнику обрати самому форми підтвердження таких вимог з врахуванням специфіки предмету закупівлі. Зокрема, така кваліфікаційна вимога, як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» може підтверджуватись як звичайною довідкою в довільній формі так і шляхом долучення певних документів (договорів, відгуків). Таким чином нами для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору встановлено вимогу про надання не менше однієї копії виконаного аналогічного договору, а також оригінал позитивного листа – відгуку виконання договору поданого в складі пропозиції. Лист-відгук повинен бути належним чином оформлений з вихідним номером та датою видачі не раніше березня 2018р. Відділом освіти не встановлено дискримінаційних вимог до учасників, оскільки якщо учасником належним чином було виконано умови договору, і претензій від замовника не було, отримати позитивний відгук від замовника, учаснику не буде складно.
Статус вимоги: Не задоволено