• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ПЗЗ-23Т_300_ВО: Лампи прожекторні

Більш детальна інформація та проект договору розміщено в тендерній документації.

Завершена

1 653 642.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 16 536.42 UAH
Період оскарження: 05.10.2023 16:18 - 10.10.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на рішення Замовника про порушення останнім порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 5f174fd6cf5d471b98ae0f3e4e981761
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-05-012698-a.b1
Назва: Скарга на рішення Замовника про порушення останнім порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-західна залізниця» (далі – Замовник) проводить процедуру відкритих торгів на закупівлю по предмету закупівлі ПЗЗ-23Т_300_ВО: Лампи прожекторні (лот), форма проведення закупівлі: відкриті торги з особливостями, категорія: 31510000-4 Електричні лампи розжарювання», оголошення про проведення закупівлі оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-05-012698-a (далі – Процедура закупівлі). Участь у даній закупівлі приймав і Скаржник - ФОП Токар Роман Анатолійович, і запропонував найкращу ціну. Отже, саме Скаржника Замовник повинен був обрати переможцем. Однак, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції Скаржника, яке оформлене протоколом №562/1 від 19.10.2023 року з підстав того, що тендерна пропозиція ФОП Токаря Романа Анатолійовича не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме: - документ, наданий у складі тендерної пропозиції учасника на вимогу пункту 2.1 Додатку № 1 до тендерної документації "Документальне підтвердження технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі" про передачу повноважень на використання ТУ (файл "Лист про передачу ТУ.pdf") наданий іноземною мовою без перекладу, що не відповідає вимогам пункту 1.7 Розділу 1 тендерної документації "Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції". На підставі викладеного пояснення, та керуючись пунктом 44 Особливостей, було вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Токар Роман Анатолійович. З таким рішенням Скаржник не згоден, та вважає, що Замовник допустив дискримінаційні дії по відношенню до Скаржника, чим знехтував принцип змагальності та визначення переможця шляхом відкритих публічних закупівель, визначені у Порядку закупівель. Замовником суттєво порушено умови конкурсної документації: Відповідно до ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Крім цього, відповідно до розділу «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» тендерної документації замовника формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерних пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, зокрема технічні помилки та описки, у т.ч. пропущені слова/літери, що не впливають на зміст пропозиції та її відповідність, зокрема, вимогам Додатку 4 тендерної документації; зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий в складі тендерної пропозиції учасника; помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі; окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі. Також замовник не відхиляє тендерні пропозиції через допущення такої формальної помилки, передбаченої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710, як помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Документ, наданий у складі тендерної пропозиції Скаржника на вимогу пункту 2.1 Додатку № 1 до тендерної документації "Документальне підтвердження технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі" про передачу повноважень на використання ТУ (файл "Лист про передачу ТУ.pdf") наданий іноземною мовою без перекладу, жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції: та не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Зазначене підтверджується і практикою АМКУ, зокрема рішеннями: №2135-р/пк-ск від 02.11.2016 р., №2217-р/пк від 08.12.2015 р., №158-р/пк від 01.02.2016 р., №19734-р/пк-пз від 22.10.2020 Підстави для відхилення тендерної пропозиції викладені в п. 44 Особливостей. З 19.10.2022, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) на виконання вимог Закону. Чергові зміни до постанови №1178 набули чинності 19 травня 2023 року. Перелік підстав для відхилення замовником тендерної пропозиції за новою редакцією викладено в п. 44 Особливостей. Частиною першою п. 44 Особливостей визначаються підстави для відхилення, які стосуються учасника процедури закупівлі та/або його дій. Так, пропозиція відхиляється, якщо учасник процедури закупівлі: – підпадає під підстави, встановлені п. 47 цих Особливостей; Учасник не відповідає вимогам щодо доброчесності, які дозволяють суб’єкту господарювання брати участь у закупівлях за кошти держави і замовник під час розгляду тендерної пропозиції встановив, що учасник, наприклад, є пов’язаним з іншим учасником закупівлі або протягом трьох останніх років притягався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій або до учасника застосовано відповідні санкції тощо. – зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим п. 42 цих Особливостей. Зауважу, що недостовірна інформація має дійсно бути суттєвою для визначення результатів торгів, тобто це не помилка у назві вулиці. Результати власної перевірки відкритих джерел замовником не є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Підтвердження недостовірності повинно бути отримано саме від третіх осіб. Крім того, при виявленні подання учасником недостовірної інформації 24 години на виправлення не надається. – не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; Якщо забезпечення у вигляді банківської гарантії не надано взагалі – пропозиція відхиляється. Якщо забезпечення подане з помилками – учасник має можливість виправити недоліки протягом 24 годин. – не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; Учасник має виправити виявлені замовником невідповідності в його пропозиції протягом 24 годин. Якщо учасник не виправив невідповідності, виправив, але частково, або ж таке виправлення призвело до зміни предмета закупівлі (його назви, марки, моделі) – пропозиція учасника відхиляється. – не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої ст. 29 Закону / абзацом дев’ятим п. 37 цих Особливостей; Учасник отримує повідомлення електронної системи закупівель, що запропонована ним ціна є аномально низькою та протягом одного робочого дня повинен завантажити обґрунтування щодо ціни. Замовник не надсилає учаснику повідомлення щодо обґрунтування. Обґрунтуванням АНЦ можуть бути, наприклад, надана постачальником система знижок, наявність пільг, запровадження ефективних технологій тощо. – визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог п. 40 цих Особливостей; Друга частина п. 44 Особливостей визначає підстави для відхилення, що стосуються поданої учасником тендерної пропозиції, а саме – тендерна пропозиція відхиляється, якщо вона: – не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п. 43 цих Особливостей; Тобто невідповідність технічним умовам, вимогам щодо предмета закупівлі, якщо ці невідповідності не підлягають виправленню є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Під час розгляду пропозиції учасника замовник припустив, що дані, подані учасником, можуть бути недостовірні. Для підтвердження або спростування замовник звертається із запитом до третіх осіб. У разі підтвердження, а саме отримання переконливих даних про подання учасником недостовірної інформації, що є суттєвою, замовник відхиляє пропозицію такого учасника. Крім цього, відповідно до ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Зазначена норма Закону не є правом замовника, а його обов’язком, що неодноразово підтверджувалося практикою АМКУ та судовою практикою. При цьому замовником в порушення даних норм Закону України «Про публічні закупівлі» не було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації на підтвердження права підпису договору про закупівлю. У зв'язку з вищезазначеним, рішення про дискваліфікацію і відхилення тендерної пропозиції ФОП Токаря Романа Анатолійовича прийняте з надмірним формалізмом та всупереч чинному законодавству України. У відповідності з ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Прошу звернути Вашу увагу й на той факт, що умовами пункту 1.7 Тендерної документації замовником не зазначено, що відсутність українського перекладу призводить до відхилення пропозиції Учасника. Причина не надання Скаржником перекладу документу на вимогу пункту 2.1 Додатку № 1 до тендерної документації "Документальне підтвердження технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі" про передачу повноважень на використання ТУ (файл "Лист про передачу ТУ.pdf") полягає в помилці під час сканування та збереження вищевказаного документу, про це свідчить англійська версія завантаженого документу яка і була передана виробнику продукції для дотримання вимог пункту 2.1 Додатку № 1 до тендерної документації. На останок звертаю Вашу увагу, що власником документу, особиста письмова передача якого вимагається Замовником (файл «ТУ.pdf») за для захисту Авторських прав його власника, є сам Скаржник ФОП Токар Роман Анатолійович, таким чином його авторське право ніяк не порушується через відсутність українського перекладу. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі». СКАРЖНИК ПРОСИТЬ: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Встановити порушення Процедури закупівлі щодо неправомірного відхилення Скаржника з підстав наведених в протоколі засідання тендерного комітету Замовника № 562/1 від 19.10.2023; 3. Зобов'язати Замовника скасувати рішення, оформлене протоколом № 562/1 від 19.10.2023 про дискваліфікацію і відхилення тендерної пропозиції ФОП Токаря Романа Анатолійовича у процедурі закупівлі UA-2023-10-05-012698-a. 4. Зобов'язати Замовника надати Скаржнику можливість для усунення недоліків згідно пункту 43 Особливостей. Додатки: 1. Копія Протоколу № 562/1 щодо розгляду тендерної документації в закупівлі «Лампи прожекторні», №ID оголошення UA-2023-10-05-012698-a 2. Копія Листа від 10.10.2023 р. передачі ТУ SICHUAN ZHONGLI HENGSHENG MECHANICAL ELECTRONIC NTHNOLOGY CO LTD 3. Копія документу Технічні умови Лампа Прожекторна ПЖ 50-500 ТОКАР РОМАН АНАТОЛІЙОВИЧ 23.10.2023 р.
Дата розгляду скарги: 06.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.10.2023 15:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.11.2023 17:38
Автор: ФОП Токар Роман Анатолійович, Роман Токар 380668974115 fop.tokar.roman@gmail.com