-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт (термомодернізація) корпусу лікарні "А-6", 1 блок комунального підприємства "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради за адресою: вул. Київська 60, м.Рівне
Завершена
15 766 470.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 157 664.70 UAH
мін. крок: 1% або 157 664.70 UAH
Період оскарження:
05.10.2023 15:39 - 10.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога Тендерної документації
Номер:
212569a4322742e3a5af60d1ea7fb93a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-05-011438-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога Тендерної документації
Вимога:
1. Вимогами п.7 Розділу V тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо надання учасниками сертифікату на систему соціальної відповідальності ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT), що виданий Учаснику органом сертифікації.
При встановлені такої вимоги, Замовником, жодним чином не аргументовано доцільність встановлення даної вимоги, та не надано інформації щодо того яким чином надання сертифікату на систему соціальної відповідальності вплине при виконанні робіт з капітального ремонту (термомодернізація) корпусу лікарні «А-6», 1 блок комунального підприємства "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради за адресою: вул. Київська 60, м.Рівне.
При аналізі Завдань щодо стандарту ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) є очевидним, що впровадження системи соціальної відповідальності прямо пов’язано з реалізацію питань очікувань суспільства. Враховуючи, що предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту, Учасник процедури закупівлі не вбачає доцільності наявності даного сертифікату у підрядної організації.
Враховуючи все вищевикладене, ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу, щодо надання у складі тендерної пропозиції Учасника сертифікату на систему соціальної відповідальності ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT), що виданий Учаснику органом сертифікації.
2. Вимогами п.7 Розділу V тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо надання учасниками сертифікат на систему енергетичного менеджменту, який посвідчує, що учасник здійснює господарську діяльність згідно з чинними нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT).
При встановлені такої вимоги, Замовником, жодним чином не аргументовано доцільність встановлення даної вимоги, та не надано інформації щодо того яким чином надання сертифікату на систему енергетичного менеджменту вплине при виконанні робіт з капітального ремонту (термомодернізація) корпусу лікарні «А-6», 1 блок комунального підприємства "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради за адресою: вул. Київська 60, м.Рівне.
При аналізі Вимог та настанов ДСТУ ІSО 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) щодо використання систем енергетичного менеджменту чітко вбачається, що впровадження системи енергетичного менеджменту направлено на оптимізацію витрат бізнесів з великою долею споживання електроенергії (виробництво, менеджмент будівлі). Враховуючи, що предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту, Учасник процедури закупівлі не вбачає доцільності наявності даного сертифікату у підрядної організації.
Водночас в п.0.1 Загальних положеннях ДСТУ ІSО 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) зазначено, що цей стандарт можна застосувати до проектування і закупівель будівель, споруд, мереж, обладнання, систем або процесів, що використовують енергію в рамках сфери застосування і меж СЕнМ. Оскільки предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту будівлі і жодним чином не відноситься, а ні до проектування, а ні до закупівель будівель, споруд, мереж, обладнання, систем або процесів, що використовують енергію в рамках сфери застосування і меж СЕнМ, тому вимога Замовника, щодо надання Учасником сертифікат на систему енергетичного менеджменту, який посвідчує, що учасник здійснює господарську діяльність згідно з чинними нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) є дискримінаційною та незаконною.
Враховуючи все вищевикладене, ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу, щодо надання у складі тендерної пропозиції Учасника сертифікат на систему енергетичного менеджменту, який посвідчує, що учасник здійснює господарську діяльність згідно з чинними нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT).
Також додатково повідомляємо, що не виключивши вимоги з тендерної документації щодо надання Учасником сертифікатів ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) та ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) було встановлено порушення в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10966-р/пк-пз від 19.07.2023 року.
Водночас повідомляємо, що у будь-якому разі залишаємо законне право звернутися зі СКАРГОЮ про неправомірне рішення, дій чи бездіяльності Замовника торгів до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель).
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 19.07.2023 № 10966.pdf 09.10.2023 13:50
- ВИМОГА про усунення порушення ОБЛАСНА.pdf 09.10.2023 13:50
- ВИМОГА про усунення порушення ОБЛАСНА.pdf.p7s 09.10.2023 13:53
Дата подачі:
09.10.2023 13:54
Вирішення:
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону № 922.
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону № 922 Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник має право вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів відповідності, сертифікатів якості тощо. Тобто тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Предметом даної закупівлі є будівельні роботи, які безпосередньо пов’язані з термодернизацією, про що зазначено, зокрема, у інформації про предмет закупівлі та Технічній специфікації (Додаток 1 до Тендерної документації). В той же час термодернизація є складовою частиною енергоефективності (енергоефетивного відновлення будівлі з метою зниження споживання енергії).
Слід відзначити, що мета стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) полягає в наданні можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та споживання енергії. Цей стандарт установлює конкретні вимоги до системи енергетичного менеджменту організації. Результативне впровадження цього стандарту дає змогу застосувати системний підхід до поліп¬шення енергетичної результативності, яку можуть змінити способи, що застосовуються організацією для здійснення енергетичного менеджменту. Інтегруючи енергетичний менеджмент у бізнес-практику, організація може створити процес для постійного поліпшення енергетичної результативності.
Слід відзначити також, що стандарт ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) відповідає вимогам ISO до стандартів на системи управління, забезпечуючи високий рівень сумісності з іншими стандартами на системи управління.
Враховуючи зазначене, з обґрунтованою впевненістю можна стверджувати, що організація – потенційний учасник закупівлі, яка відповідає вимогам цього стандарту та впровадила в своїй діяльності систему енергетичного менеджменту, в повній мірі розуміється на процесах та діяльності, що впливає на енергетичну результативність, на досягнення постійного поліпшення енергетичної результативності, а відтак, виходячи з власного досвіду, такий учасник має розуміння тих основних способів, заходів та принципів, якими він повинен керуватися для виконання будівельних робіт з термодернизації, що є предметом даної закупівлі, зокрема, при виборі матеріалів, продукції, обладнання, які будуть використовуватись для виконання робіт, способу та порядку виконання самих робіт тощо, з метою досягнення енергетичної ефективності.
В повній мірі вищезазначене стосується і застосовності ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT). Відповідно до цього стандарту соціальна відповідальність – відповідальність компанії за вплив її рішень та дій на суспільство, навколишнє середовище шляхом прозорої та етичної поведінки, яка сприяє добробуту суспільства; враховує очікування заінтересованих сторін; відповідає законодавству. В той же час в Україні діє Концепція реалізації державної політики у сфері розвитку соціально відповідального бізнесу в Україні на період до 2030 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 66-р, що передбачає заохочення з боку держави суб’єктів господарювання, які під час своєї діяльності дотримуватися міжнародних стандартів та принципів відповідального ведення бізнесу. При цьому, одним з основних напрямів розвитку соціально відповідального бізнесу, що реалізуються суб’єктами господарської діяльності, є, зокрема, впровадження енергоефективних технологій.
Враховуючи вищенаведене, з метою підтвердження того, що пропозиція з виконання робіт, які є предметом даної закупівлі, відповідають специфікації, характеристикам та вимогам, установленим у Додатку 1 до тендерної документації, Замовник і встановив у тендерній документації вимоги про надання діючих сертифікатів ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) та ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT). Наявність таких сертифікатів у потенційного учасника свідчить про відповідність його діяльності, застосованих методів, процесів та систем управління вимогам відповідного стандарту на міжнародному рівні, що забезпечує не тільки виконання якісних робіт, які є предметом даної закупівлі, а й реалізацію вирізняльної ознаки та головної спрямованості таких робіт – термомодернизація (енергоефективність).
Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов торгів. Отримати сертифікат може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт.
Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом № 922, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Статус вимоги:
Відхилено