-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Обладнання(вуличні відеокамери)з монтажем та пусконалагодженням
Торги відмінено
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
04.10.2023 17:13 - 09.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
дискримінаційні умови та порушення у ТД
Номер:
9856396a4e0c49c69fd65c6926ebd938
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-04-012709-a.c2
Назва:
дискримінаційні умови та порушення у ТД
Вимога:
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначає Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-IІI від 25.12.2015 (далі – Закон).
Відповідно до пункту 34 статті 1 Закону, товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Згідно з пунктом 21 статті 1 Закону, послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Таким чином чинне законодавтво України у сфері публічних закупівель чітко розмежовує такі поняття, як «товар» і «послуга».
Стаття 164 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначає, серед іншого, відповідальність посадових осіб Замовників у випадку:
- порушення порядку визначення предмета закупівлі;
- несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації;
- якщо тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону, тощо.
Такі порушення тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім того, відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до інформації, розміщеної в системі публічних закупівель Prozorro, предметом публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-04-012709-a є:
- ДК 021:2015:32230000-4: Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм. Тобто- товар.
Відповідно до умов Тендерної документації Замовника по вказаній вище Процедурі предметом закупівлі є:
- Код ДК 021-2015: 32230000-4: Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм (Обладнання (вуличні відеокамери) з монтажем та пусконалагодженням). Основний ДК021-2015:32234000-2 Камери відеоспостереження.
Уважно ознайомившись з Додатком 2 до Тендерної документації, «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі. Обладнання (вуличні відеокамери) з монтажем та пусконалагодженням. Код ДК 021-2015: 32230000-4: Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм» можна дійти висновку, що Замовник має намір придбати і встановити 16 вуличних відеокамер по м. Чернівці.
У складі Тендерної документації Замовник вимагає на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надати договір щодо постачання відеокамер, щодо ремонту та/або обслуговування обладнання для відеоспостереження, відеореєстрації, відеозапису за ДК 021:2015:32230000-4.
При цьому, враховуючи зазначене вище, згідно з Єдиним закупівельним словником (Національний Класифікатор України) код ДК 021-2015: 32230000-4 включає саме Апаратуру для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм. Вуличні відеокамери НЕ є такими пристроями. Крім того, ДК 021-2015: 32230000-4 не містить будь-яких послуг.
Описана вище невідповідність, серед іншого, створює дискримінаційні умови для потенційних учасників торгів, які мають великий досвід у продажу, монтажу, пусконалагоджуванні та обслуговуванні систем вуличного відеоспостереження за іншими ДК, наприклад, ДК 021:2015-51310000-8 «Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури», але при цьому не мають укладених раніше договорів з предметом ДК 021-2015: 32230000-4.
Крім того, здійснивши моніторинг закупівель систем відеоспостереження з їх встановленням, які опубліковано в системі Prozorro, можна дійти висновку, що значна кількість таких закупівель успішно проведена саме за ДК 021:2015-51310000-8 «Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури». Зокрема, це наступні процедури закупівель: UA-2023-10-06-010390-a, UA-2023-10-06-004095-a, UA-2023-10-06-002370-a, UA-2023-10-06-000828-a, UA-2023-10-05-011052-a та багато інших.
Зазначене вище свідчить, що навмисне і свідоме «звуження» замовником кола суб’єктів господарювання, які можуть взяти участь у Процедурі закупівлі UA-2023-10-04-012709-a, шляхом виставлення умови наявності досвіду виконання договорів виключно з предметом ДК 021-2015: 32230000-4 є нічим іншим, як встановленням дискримінаційних вимог, що має негативний вплив на конкуренцію на ринку послуг з реалізації та монтажу обладнання для вуличного відеоспостереження.
Наявність в системі Prozorro великої кількості успішних закупівель з предметом, ідентичним/подібним предмету закупівлі по процедурі UA-2023-10-04-012709-a «вуличні відеокамери з монтажем та пусконалагодженням» свідчить про здатність суб’єктів господарювання, які мають досвід виконання договорів за предметом ДК 021:2015-51310000-8 «Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури» якісно надавати відповідні послуги.
Враховуючи зазначене, відповідно до вимог чинного законодавства у сфері організації та здійснення публічних закупівель, пропонуємо невідкладно внести зміни до тендерної документації по процедурі закупівлі UA-2023-10-04-012709-a, зокрема, привести у відповідність предмет закупівлі та вимоги до підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, внести відповідні уточнення до вимог підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, тим самим виключити дискримінанційні умови з Тендерної документації по процедурі закупівлі UA-2023-10-04-012709-a
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу.pdf 09.10.2023 16:54
Дата подачі:
08.10.2023 19:50
Вирішення:
08.10.2023 р. в електронній системі закупівель оприлюднено Вимогу UA-2023-10-04-012709-a.c2
Виходячи зі змісту Вимоги та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, Вимога підлягає незадоволенню з таких підстав.
«Відповідно до інформації, розміщеної в системі публічних закупівель Prozorro, предметом публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-04-012709-a є: Обладнання (вуличні відеокамери) з монтажем та пусконалагодженням, Код ДК 021-2015: 32230000-4: Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм, Основний ДК021-2015:32234000-2 Камери відеоспостереження(далі Закупівля»), тобто Товар.
Замовник здійснює Закупівлю за КЕКВ 3110» Придбання обладнання і предметів довгострокового користування». Відповідно до НАКАЗу Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету»:
П.3.1.1. Код 3110 „Придбання обладнання і предметів довгострокового користування” включає:
Пп.1) придбання виробничого обладнання і предметів довгострокового користування для установ (організацій) і для реалізації багатоцільових проектів (програм), створення комплексних систем;
пп.22) видатки на монтаж та пусконалагодження обладнання на місцях його безпосередньої експлуатації, якщо це обумовлено договором на придбання зазначеного обладнання. »
Згідно Наказу №1163 ,затвердженого Постановою КМУ від 16.01.2007 р. №34 первісна вартість Основних засобів у разі придбання за плату включає такі витрати:
- витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження основних засобів;
- Інші витрати, безпосередньо пов’язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою;
-витрати щодо встановлення структурованої кабельної системи, настройки локальної обчислювальної мережі тощо, а також витратні матеріали(кабельні лотки, монтажні панелі, розетки, коректори тощо)що використані при проведенні таких робіт, відносяться до вартості основних засобів на підставі первинних документів(акти виконаних робіт, тощо).
Відповідно до пункту 34 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-IІI від 25.12.2015 (далі – Закон) товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. При визначенні очікуваної вартості Закупівлі, згідно поданих цінових пропозицій видно, що вартість послуг з монтажу та пусконалагодження обладнання (вуличних відеокамер) не перевищує вартості самих товарів (відеокамер) та матеріалів для їх встановлення(які відносяться до вартості основних засобів, як було зазначено вище.) Отже, Замовником правильно визначено предмет Закупівлі.
Відповідно до статті 16 Закону « Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі»:
1.Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
п.3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 р. № 708 замовник визначає предмет закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник, ДК 021:2015, класифікатор), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Згідно Додатку 1до тендерної документації »Кваліфікаційні критерії та вимоги п.47 Особливостей, інша інформація встановлена відповідно до законодавства» Закупівлі:
«Аналогічним вважається договір щодо постачання відеокамер, щодо ремонту та/або обслуговування обладнання для відеоспостереження, відеореєстрації, відеозапису за ДК 021:2015:32230000-4 у поточному та/або у попередні роки, але не раніше 2021 р.», що відповідає вищезазначеному п.3 ст. 16 Закону» наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Дана вимога щодо аналогічного за предметом закупівлі договору прослідковується у рішенні ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ від 04.01.2022 року №114-р/пк-пз, закупівлі UA-2021-11-16-014655-a.
Відповідно до статті 5 Закону Закупівля здійснюється за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, тощо.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
умови тендерної документації
Номер:
ea81ceb9c5734729a093f0b621da454c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-04-012709-a.c1
Назва:
умови тендерної документації
Вимога:
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначає Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-IІI від 25.12.2015 (далі – Закон).
Відповідно до пункту 34 статті 1 Закону, товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Згідно з пунктом 21 статті 1 Закону, послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Таким чином чинне законодавтво України у сфері публічних закупівель чітко розмежовує такі поняття, як «товар» і «послуга».
Стаття 164 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначає, серед іншого, відповідальність посадових осіб Замовників у випадку:
- порушення порядку визначення предмета закупівлі;
- несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації;
- якщо тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону, тощо.
Такі порушення тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім того, відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до інформації, розміщеної в системі публічних закупівель Prozorro, предметом публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-04-012709-a є:
- ДК 021:2015:32230000-4: Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм. Тобто- товар.
Відповідно до умов Тендерної документації Замовника по вказаній вище Процедурі предметом закупівлі є:
- Код ДК 021-2015: 32230000-4: Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм (Обладнання (вуличні відеокамери) з монтажем та пусконалагодженням). Основний ДК021-2015:32234000-2 Камери відеоспостереження.
Уважно ознайомившись з Додатком 2 до Тендерної документації, «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі. Обладнання (вуличні відеокамери) з монтажем та пусконалагодженням. Код ДК 021-2015: 32230000-4: Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм» можна дійти висновку, що Замовник має намір придбати і встановити 16 вуличних відеокамер по м. Чернівці.
У складі Тендерної документації Замовник вимагає на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надати договір щодо постачання відеокамер, щодо ремонту та/або обслуговування обладнання для відеоспостереження, відеореєстрації, відеозапису за ДК 021:2015:32230000-4.
При цьому, враховуючи зазначене вище, згідно з Єдиним закупівельним словником (Національний Класифікатор України) код ДК 021-2015: 32230000-4 включає саме Апаратуру для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм. Вуличні відеокамери НЕ є такими пристроями. Крім того, ДК 021-2015: 32230000-4 не містить будь-яких послуг.
Описана вище невідповідність, серед іншого, створює дискримінаційні умови для потенційних учасників торгів, які мають великий досвід у продажу, монтажу, пусконалагоджуванні та обслуговуванні систем вуличного відеоспостереження за іншими ДК, наприклад, ДК 021:2015-51310000-8 «Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури», але при цьому не мають укладених раніше договорів з предметом ДК 021-2015: 32230000-4.
Враховуючи зазначене, відповідно до вимог чинного законодавства у сфері організації та здійснення публічних закупівель, пропонуємо невідкладно внести зміни до тендерної документації по процедурі закупівлі UA-2023-10-04-012709-a, зокрема, привести у відповідність предмет закупівлі та вимоги до підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, 666665+внести відповідні уточнення до вимог підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, тим самим виключити дискримінанційні умови з Тендерної документації по процедурі закупівлі UA-2023-10-04-012709-a
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.10.2023 18:01
Опис причини скасування:
подано уточнену вимогу
Дата скасування:
08.10.2023 19:52