-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з нанесення дорожньої розмітки (для експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства Подільського району) код ДК 021:2015 –45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг
Торги відмінено
1 812 462.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 062.31 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 062.31 UAH
Період оскарження:
04.10.2023 13:29 - 09.10.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Порушення Закону України Про Публічні закупівлі
Номер:
eef1a165cecb4bc1b95f9d3e68b58898
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-04-006348-a.a4
Назва:
Порушення Закону України Про Публічні закупівлі
Скарга:
Неправомірна дискваліфікація
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга УКРКВАРЦ UA-2023-10-04-006348-a.pdf 06.11.2023 12:03
- Скарга УКРКВАРЦ UA-2023-10-04-006348-a.docx 06.11.2023 12:03
- Рішення від 08.11.2023 № 17908.pdf 08.11.2023 15:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.11.2023 № 18515.pdf 20.11.2023 17:34
- Рішення від 17.11.2023 № 18515.pdf 21.11.2023 17:57
- рішення від 30.10.2023 № 17329.pdf 10.11.2023 14:08
- Інформація по суті скарги.PDF 10.11.2023 14:08
- Інформацією по суті скарги УКРКВАРЦ.docx 10.11.2023 14:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.11.2023 12:30
Дата розгляду скарги:
17.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.11.2023 15:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.11.2023 17:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.11.2023 № 18515-р/пк-пз зобов’язано Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Подільського району» скасувати Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРКВАРЦ" та рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ГОРИЗОНТАЛЬ-77" переможцем процедури закупівлі
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 03.11.2023 № 37-ВО , від 06.11.2023 № 37-ВО
Скарга
Скасована
1
Номер:
d3cec4933b6245a789faef5b72aece9b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-04-006348-a.b3
Назва:
1
Скарга:
1
Пов'язані документи:
Учасник
- 7.1 Статут.pdf 03.11.2023 14:58
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
06.11.2023 11:42
Скарга
Виконана замовником
Незаконні дії замовника
Номер:
897ff75a2e1341c08ba6c6676159b43f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-04-006348-a.c2
Назва:
Незаконні дії замовника
Скарга:
Тендерна пропозиція учасника ТОВ "УКРКВАРЦ" підлягає відхиленню відповідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1. Протокольне рішення №37-ВО.PDF 18.10.2023 18:05
- Скарга (Word) Поділ.docx 18.10.2023 18:05
- Скарга Поділ.pdf 18.10.2023 18:05
- рішення від 20.10.2023 № 16818.pdf 20.10.2023 14:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.10.2023 № 17329.pdf 31.10.2023 12:52
- рішення від 30.10.2023 № 17329.pdf 02.11.2023 13:37
- рішення АМКУ від 26.07.2023 № 11496.pdf 24.10.2023 16:59
- П. 2. Інформацією по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями 19.05.2023).docx 24.10.2023 16:59
- рішення АМКУ від 26.07.2023 № 11496.pdf 24.10.2023 16:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.10.2023 18:14
Дата розгляду скарги:
30.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.10.2023 14:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.11.2023 13:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 18.10.2023 № 37-ВО (далі – Рішення), згідно з яким пропозиція Учасника – Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРКВАРЦ» визначена переможцем закупівлі, відповідно до ст. 33 Закону та п. 49 Особливостей як така, що відповідає вимогам тендерної документації та додатком до неї, у т.ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника .
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.10.2023 № 17329-р/пк-пк зобов’язано Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Подільського району» скасувати Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 18.10.2023 № 37-ВО.
Вимога
Відхилено
Порушення закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
6d98355c2ebc4d5dbdab578f0bbe6961
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-04-006348-a.a1
Назва:
Порушення закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Шановний Замовник відповідно до положень ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верхо-вної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєст-рах, доступ до яких є вільним.
Нормами п. 1, 4 ч. 1 ст. 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89) визначено, що Закупівлі здійснюються за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них і запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до положень ч. 4 ст. 5 вказаного Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Так у додатоку 2 до тендерної документації "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ, ВІДСУТНІСТЬ ПІДСТАВ ДЛЯ ВІДМОВИ В УЧАСТІ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ ТА ІНШІ ВИМОГИ ЗАМОВНИКА" наявні дискримінаційні вимоги до учасників, а симе: розділ 2 "ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ (статті 16 Закону)", підпункт 3.1. пункту 3 "Наявність документального підтвердження власного досвіду виконання аналогічного договору" - Учасник повинен надати скановану довідку про досвід виконання протягом останніх 3 (трьох) років (2020 – 2023 роки) аналогічного договору щодо надання послуг з нанесення горизонтальної розмітки доріг в населених пунктах з високою інтенсивністю руху та кількістю населення не менше 1 млн. за встановленою формою.
Вимога аналогічного договору щодо надання послуг з нанесення горизонтальної розмітки доріг в населених пунктах з високою інтенсивністю руху та кількістю населення не менше 1 млн. за встановленою формою є дискримінаційною та обмежує коло учасників закупівлі, що підтверджується РІШЕННЯ АМКУ № 11589-р/пк-пз від 27.07.2023 (додається).
Також є дискримінаційною та обмежує коло учасників закупівлі вимоги розділу "Примітки" п.п. 2.1. "Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід", розділ 2 "ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ (статті 16 Закону)", додатку 2 до тендерної документації, а саме вимога щодо атестації працівників про проходження навчання законам і нормативним актам охорони праці, правил експлуатації електроустановок, пожежної безпеки (або курсу пожежно-технічний мінімум), навчання цивільного захисту та підготовку працівників до дій у надзвичайних ситуаціях, перевірку знань з надання першої долікарської допомоги. Зазначені документи повинні бути чинними на дату подання пропозиції.
Аналогічна позиція міститься у РІШЕННЯ АМКУ № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018 та РІШЕННЯ АМКУ №13112 р/пк-з від 17.09.2019.
Крім цього, дискримінаційними та такими, що обмежують коло учасників закупівлі є вимоги п.п. 3.1. п. 3. "Організаційні положення", додатоку 3 до тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі", а саме Учасник повинен надати в складі пропозиції: - сертифікат на систему екологічного управління виданий на учасника стосовно робiт з нанесення дорожнiхрозмiток про відповідність ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); - сертифікат на систему управління охороною здоровʼя та безпекою праці стосовно робiт з нанесення дорожніх розмiток виданий на учасника про відповідність ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 4500:2018, IDT).
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Дискримінаційними та такими, що обмежують коло учасників закупівлі є вимоги п.п. 3.2. п. 3. "Організаційні положення", додатоку 3 до тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі", а саме Учасник повинен надати в складі пропозиції Акт попереднього огляду об’єктів, на яких планується нанесення дорожньої розмітки, підписаний представником Замовника, ця вимога зазначена в наведеній редакції порушує вимоги пункту 1 статті 12 Закону.
При цьому, у Документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати надісланий запит, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати Акт обстеження об'єкта, де передбачається надання послуг у строк, поки триває період подачі пропозицій.
Проте, існує висока ймовірність, що у Процедурі закупівлі приймуть участь лише ті Учасники, що зможуть надати Акт обстеження об'єкта, де передбачається надання послуг, підписаний уповноваженою особою Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників Процедурі закупівлі.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати Акт обстеження об'єкта, де передбачається надання послуг, з підписом уповноваженої особи.
Разом з тим, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути не підписаний уповноваженою особою Замовника акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку Процедури закупівлі) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, просимо усунути вищенаведені порушення.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ про працівників.pdf 08.10.2023 22:33
- Рішення_АМКУ_від_18_11_2016_№1577_ПРО_ПРАЦІВНИКІВ.pdf 08.10.2023 22:33
- Рішення_АМКУ_Горизонталь_77_щодо_огляду_об'єкту_рішення_амку.pdf 08.10.2023 22:33
- Рішення_АМКУ_від_27_07_2023_№_11589_про_аналогічний_договір_в_певного.pdf 08.10.2023 22:36
- Рішення_АМКУ_від_26_09_2018_№_9941_Щодо_надання_підтвердних_документів.pdf 08.10.2023 22:36
Дата подачі:
08.10.2023 22:36
Вирішення:
Шановний Учаснику, шодо наданої вимоги, повідомляємо насутпне.
1. Під час підготовки і проведення процедури закупівлі послуг з нанесення дорожньої розмітки КП ШЕУ Подільського району, як замовник зазначених послуг, здійснює свої повноваження виключно в рамках законодавства, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про дорожній рух», Законом України «Про автомобільні дороги», Правилами благоустрою міста Києва, ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови», ДСТУ 3587:2022 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану» та іншими чинними законодавчими та нормативними документами. Вимогу стосовно досвіду роботи в містах з населенням понад 1 млн. осіб та з високою інтенсивністю руху в населених пунктах встановлено виходячи з наступних факторів, а саме у містах-мільйонниках передбачено нанесення переважної більшості видів горизонтальної дорожньої розмітки (згідно з ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови»). Для КП ШЕУ Подільського району, як замовника, важливий досвід виконавця у нанесенні/поновленні якомога більшої кількості видів горизонтальної дорожньої розмітки, що мінімізує вірогідність помилки під час виконання робіт та позитивно впливає на темпи виконання робіт.Вимога стосовно роботи на вулицях з високою інтенсивністю руху зумовлена в першу чергу необхідністю забезпечення безпеки дорожнього руху (досвід облаштування місць виконання робіт згідно з ДСТУ 8749 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт») під час виконання робіт, а у другу чергу – необхідністю унеможливлення заторових ситуацій на вулично-дорожній мережі Подільського району міста Києва (оперативне обмеження руху/зняття обмеження руху) з одночасним дотриманням часу висихання розмічальної фарби згідно СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування».
Враховуючи викладене, для КП ШЕУ Подільського району, як замовника робіт з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на вулично-дорожній мережі Подільського району міста Києва, прийнятним вважається досвід виконання робіт лише з урахуванням вище перелічених факторів
2. Оскільки автомобільні шляхи це джерело підвищеної небезпеки, однак це місце, де буде проводитись надання послуг з нанесення дорожньої розмітки. В порядку пункту 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право встановити кваліфікаційний критерій наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Отже працівники учасника мають бути підготовлені та повинні пройти навчання, щоб забезпечити дотримання норм з охорони праці, правил експлуатації електроустановок, пожежної безпеки, цивільного захисту та підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях, мати знання з надання першої долікарської допомоги. Замовник вважає вимогу в такій редакції обґрунтованою. Враховуючи, що учасник має право залучити спроможності субпідрядника для підтвердження зазначеного критерію, то така вимога не є дискримінаційною.
3.Щодо сертифікатів ISO. Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані послуги за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик послуг замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Отже, така вимога вважається правомірною відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
4.Щодо акту обстеження. Відповідно до технічного завдання, послуги з нанесення дорожньої розмітки необхідно виконати на кількох об’єктах вулично-дорожній мережі Подільського району міста Києва, учасник повинен розуміти місце їх проведення та обсяги. Враховуючи це, усі бажаючі можуть оглянути обʼєкти та отримати відповідні акти обстеження. Замовник ніяким чином не відмовляється їх підписувати та надає охоче всім, хто бажає взяти участь.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Порушення Закону України Про Публічні закупівлі
Номер:
363a0906ac3b41b1ae212448e5c7880f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-04-006348-a.b6
Назва:
Порушення Закону України Про Публічні закупівлі
Скарга:
Неправомірна відміна торгів
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення №20803.pdf 26.12.2023 11:53
- рішення від 25.12.2023 №20803.pdf 27.12.2023 17:26
- рішення від 18.12.2023 №20291.pdf 18.12.2023 17:43
- 20231215090701.pdf 15.12.2023 09:10
- Скарга УКРКВАРЦ UA-2023-10-04-006348-a на відміну.docx 15.12.2023 09:10
- Інформація по суті скарги щодо відміни.PDF 20.12.2023 16:54
- Інформацією по суті скарги УКРКВАРЦ щодо відміни.docx 20.12.2023 16:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.12.2023 09:22
Дата розгляду скарги:
25.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.12.2023 17:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.12.2023 17:27
Дата виконання рішення Замовником:
05.01.2024 12:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.12.2023 №20803-р/пк-пз, згідно з яким за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРКВАРЦ" від 15 грудня 2023 № UA-2023-10-04-006348-a.b6, постановила Зобов'язати комунальне підприємство "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Послуги з нанесення дорожньої розмітки (для експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства Подільського району) код ДК 021:2015 –45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-04-006348-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 05.12.2023 № 37-ВО про відміну процедури Закупівлі.
Скарга
Скасована
Скарга
Номер:
53425341d4e247c6800bd45bf41ec2e7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-04-006348-a.b5
Назва:
Скарга
Скарга:
...
Пов'язані документи:
Учасник
- vytiah_pro_nesudymist_vid_YYYY.MM.DD.zip 05.12.2023 16:29
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
05.12.2023 16:30