• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розроблення Історико-архітектурного опорного плану смт. Вишнівець Кременецького району Тернопільської області код ДК 021:2015 - 71410000-5 Послуги у сфері містобудування, категорія замовника: органи місцевого самоврядування

Завершена

450 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період оскарження: 05.10.2023 12:35 - 11.10.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Зміст Технічного завдання та терміни виконання робіт та послуг

Номер: cfc7372e47384e47ab484fcdfa221aa5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-004324-a.b2
Назва: Зміст Технічного завдання та терміни виконання робіт та послуг
Вимога:
Шановний Замовнику, у Технічному завданні на розроблення Історико-архітектурного опорного плану смт Вишнівець Кременецького району Тернопільської області (надалі – ІАОП) визначено термін надання послуг: 120 календарних днів з моменту підписання договору. Між тим, даним Технічним завданням, очевидно, не враховано необхідність розгляду ІАОП на засіданні Консультативної ради з питань охорони культурної спадщини органа охорони культурної спадщини обласної військової адміністрації, процедури затвердження проекту «Межі та режими використання зон охорони культурної спадщини місцевого значення смт Вишнівець …», розробленого в складі ІАОП; розгляд науково-проектної документації на засідання Науково-методичної ради при Департаменті культурної спадщини Міністерства культури та інформаційної політики України та затвердження ІАОП наказом МКІП. Практика свідчить, що терміни безпосереднього розроблення ІАОП, вищезазначені процедурні етапи його розгляду та затвердження, тривають 10 – 12 календарних місяців (з дня отримання розробником від замовника повного комплекту вихідних даних). Враховуючи вищевикладене, пропонуємо перелік робіт та послуг, які необхідно долучити до Технічного завдання: 1. «Обов’язковою умовою для Виконавця Проекту є: 1) Погодження меж історичного ареалу з Замовником. 2) Участь (у якості доповідача) у засіданні Консультативної ради з питань охорони культурної спадщини органа охорони культурної спадщини Тернопільської обласної військової адміністрації (надалі – Консультативна рада) під час розгляду й обговорення ІАОП. 3) Врахування пропозицій та зауважень Консультативної ради, відповідне доопрацювання ІАОП. 4) Отримання відповідного письмового підтвердження УМіА Тернопільської обласної військової адміністрації про усунення зауважень Консультативної ради до ІАОП. 5) Отримання наказу УМіА обласної військової адміністрації про затвердження проекту «Межі та режими використання зон охорони культурної спадщини місцевого значення смт Вишнівець…», розробленого в складі ІАОП. 6) Участь (у якості доповідача) у засіданні Науково-методичної ради при Департаменті культурної спадщини Міністерства культури та інформаційної політики України (надалі – НМР) під час розгляду й обговорення ІАОП. 7) Врахування пропозицій та зауважень НМР, відповідне, доопрацювання ІАОП. 8. Отримання наказу Міністерства культури та інформаційної політики України про затвердження ІАОП. 8) Виконавець на усіх етапах розгляду ІАОП, самостійно, за дорученням Замовника, подає (отримує) ІАОП до відповідних інстанцій.». 2. Внести зміни в терміни виконання робіт та послуг: «Термін надання послуг: 12 календарних місяців (з моменту надання комплекту вихідних даних згідно Додатку Б до ДБН Б.2.2-3:2021 «Склад вихідних даних, які надає замовник для розроблення (внесення змін до) Історико-архітектурного опорного плану населеного пункту») але, у будь якому випадку, до повного завершення робіт. 3. Відкоригувати відповідне положення договору.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: З метою забезпечення необхідного терміну виконання робіт з врахуванням рекомендацій даної вимоги буде внесено зміни до Тендерної документації і опубліковано в ЕСЗ замовником відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами)
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвіду

Номер: 124d283e7a8a406ca56807b84fd062c1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-004324-a.b1
Назва: Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвіду
Вимога:
Шановний Замовнику, пунктом 2.2. Додатку 1 до тендерної документації , вимагається «для підтвердження наявності в Учасника (перебування в трудових відносинах) працівників необхідної кваліфікації та досвіду роботи, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати щодо таких працівників: • Не менше двох штатних сертифікованих архітекторів, при цьому один з архітекторів має мати кваліфікаційний сертифікат з розроблення містобудівної документації, прийнятих на роботу не пізніше дати оголошення закупівлі. • Не менше одного штатного працівника з науковим ступенем кандидата архітектури, прийнятого на роботу не пізніше дати оголошення закупівлі. • Штатного працівника з наукової роботи прийнятого на роботу не пізніше дати оголошення закупівлі.». Дана вимога є дискримінаційною і звужує коло потенційних учасників закупівлі. Відповідно ст. 61 Постанови КМУ від 1 вересня 2021 р. № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації», «Здійснювати розроблення та внесення змін до історико-архітектурного опорного плану населеного пункту може суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та законодавства у сфері вивчення, охорони і використання культурної спадщини. Історико-архітектурний опорний план розробляється під керівництвом головного архітектора проекту, який має кваліфікаційний сертифікат з урахуванням наявних офіційних документів і відомостей, а також даних, одержаних під час натурних обстежень і наукових досліджень, визначених згідно з державними будівельними нормами.». Законодавчо не визначено, що для розроблення історико-архітектурного опорного плану суб’єкт господарювання повинен мати у своєму штаті працівників з науковим ступенем кандидата архітектури та працівників з наукової роботи. Тому, вимагаємо виключити вимогу щодо наявності «Не менше одного штатного працівника з науковим ступенем кандидата архітектури, прийнятого на роботу не пізніше дати оголошення закупівлі. Штатного працівника з наукової роботи прийнятого на роботу не пізніше дати оголошення закупівлі.» і викласти п. 2.2. в редакції: «Для підтвердження наявності в Учасника (перебування в трудових відносинах) працівників необхідної кваліфікації та досвіду роботи, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати щодо таких працівників: «Не менше одного архітектора, який має мати кваліфікаційний сертифікат з розроблення містобудівної документації, прийнятого на роботу не пізніше дати оголошення закупівлі. Працівник з науковим ступенем кандидата архітектури, при необхідності, може залучатися до роботи на підставі цивільно-правової угоди.».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Для усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації та для можливості прийняття участі більшої кількості учасників у закупівлі буде внесено зміни до Тендерної документації і опубліковано в ЕСЗ замовником відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами)
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника, щодо неправомірної відміни тендера

Номер: 4e3c850154554610a7a5af77c4a285c4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-004324-a.c3
Назва: Скарга на дії Замовника, щодо неправомірної відміни тендера
Скарга:
23.10.2023 року Протоколом № 79 Замовник відмінив закупівлю у зв’язку з п.п. 2 ст. 50 ЗУ «Про публічні закупівлі» з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, а саме: відповідно до ст. 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Частиною 10 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Під час розгляду на етапі кваліфікації пропозиції Скаржника Замовником були виявлені невідповідності, а саме: в п. 5 додатку 3 до Тендерної документації була вимога надати: • копію Статуту, засвідчену учасником (для юридичних осіб), • копію (засвідчену учасником) Витягу або Виписки з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Копії не були засвідчені учасником і Замовником була створена та опублікована 20.10.2023 р. о 18.16 год. в електронній системі вимога про усунення порушення, тобто на п’ятий день розгляду тендерних пропозицій. Вимогу про усунення вищезазначених невідповідностей Скаржником було задоволено у термін, що не перевищує 24 години. Але, згідно пункту 40 Постанови № 1178 повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Замовник розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. Таким чином, Замовником допущено порушення, яке ним же і «виявлено», після чого уповноваженою особою Вишнівецької селищної ради винесено на розгляд питання, щодо відміни процедури закупівлі та ухвалено рішення про відміну торгів (мовою оригінала): «Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Під час розгляду на етапі кваліфікації пропозиції учасника ТОВ «Наукова -Виробнича Компанія «Світязь» були виявлені невідповідності, а саме: в п. 5 додатку 3 до Тендерної документації була вимога надати: Копія Статуту засвідчена учасником (для юридичних осіб), копія (засвідчена учасником) Витягу або Виписки з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань -копії не були засвідчені учасником. Замовником було надано 24 години для виправлення на 5 день розгляду тендерної пропозиції учасника, але згідно пункту 40 Постанови № 1178 повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей замовник розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.» Зазначаємо, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник, а також звертаємо увагу на те, що допущена бездіяльність (невчасний розгляд пропозиції) Замовника призвела до неправомірної відміни тендера. Замовник, Допущене порушення, Замовник міг усунути, продовживши розгляд до 20 робочих днів, відповідно ч. 10 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «У разі продовження строку, замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення». Замовник, відмінивши процедуру закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону в цій частині. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Перевірити закупівлю UA-2023-10-04-004324-a на «Розроблення Історико-архітектурного опорного плану смт Вишнівець Кременецького району Тернопільської області, код ДК 021:2015 - 71410000-5 Послуги у сфері містобудування» на предмет порушень законності та вжити заходів щодо відміни рішення Замовника; 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника розглянути пропозицію ТОВ «НВК «Світязь», як економічно вигідну; 4. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. Додатки: 1. Протокол № 79 від 23.10.2023 р. уповноваженої особи Вишнівецької селищної ради 2. Скарга на дії Замовника № 93 від 26.10.2021р.
Дата розгляду скарги: 07.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.10.2023 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.11.2023 17:42
Дата виконання рішення Замовником: 13.11.2023 15:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом уповноваженої особи №89 від 09.11.2023р. скасовано рішення від 23.10.2023р. № 79 про відміну закупівлі. Відмінила дію через функціонал на https://my.zakupivli.pro
Автор: ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "СВІТЯЗЬ", Ірина Демешкан +380978966177 svityaz.corp@gmail.com