• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Утилізація медичних відходів категорії «В»

Завершена

1 155 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 775.00 UAH
Період оскарження: 04.10.2023 10:15 - 05.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника

Номер: 3538e35a95ba4b46b9fd167f429a0ae6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.a20
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Від 08 грудня 2023 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) Код в ЄДРПОУ 05415958 Юридична адреса 02125, Україна, Київська область, Київ, вулиця Петра Запорожця, будинок 26 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a Очікувана вартість закупівлі 1 155`000.00 Гривня (з ПДВ) Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 04.10.2023 року о 10:15 год. Замовником Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a. Свої пропозиції до участі у даній закупівлі подали ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» з ціною 600`500.00 Гривня з ПДВ, ТОВ «Еко Нова» з ціною 600`600.00 Гривня з ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 890`000.00 Гривня з ПДВ,ТОВ "Еко Захист-Україна" з ціною 891`000.00Гривня з ПДВ. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 207 від 6 грудня 2023 року Замовником було визначено тендерну пропозицію ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» переможцем та прийнято рішення про намір укладення договору про закупівлю. Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 08.11.2023 року о 00:00 закінчився строк подання тендерних пропозицій по закупівлі «Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a. В участі у даній процедурі закупівлі були подані наступні тендерній пропозиції: ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» з ціною 600`500.00 Гривня з ПДВ, ТОВ Еко Нова з ціною 600`600.00 Гривня з ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 890`000.00 Гривня з ПДВ, ТОВ "Еко Захист-Україна" з ціною 891`000.00 Гривня з ПДВ. Протоколом уповноважено особи Замовника № 181 від 10 листопада 2023 року тендерну пропозицію ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» було відхилено та таким учасником подано скаргу до Антимонопольного комітету України про скасування вказаного рішення про дискваліфікацію. Також, Протоколом № 192 від 14 листопада 2023 року тендерну пропозицію ТОВ «Еко Нова» визнано переможцем процедури даної закупівлі та прийнято намір укладення договору із вказаним учасником. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19011-р/пк-пз від 27.11.2023, зобов'язано комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №3" Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" переможцем процедури закупівлі — "Утилізація медичних відходів категорії "В", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-04-002205-a. На виконання вищевказаного Рішення № 19011-р/пк-пз від 27.11.2023 року, Замовником комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №3" Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації), скасовано своє рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Нова" переможцем процедури закупівлі. Замовник розмітив учаснику ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» повідомлення по усунення невідповідностей, вказаних у мотивувальній частині Рішення № 19011-р/пк-пз від 27.11.2023 року, та з урахуванням наданих додаткових документів визначив тендерну пропозицію ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» переможцем даної закупівлі. Учасник-скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини. Так, з урахуванням обставин, вказаних у мотивувальній частині Рішення № 19011-р/пк-пз від 27.11.2023 року, Замовником було опубліковано повідомлення про усунення невідповідностей, а саме Учасником (ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС») надано протокол 24-11/01 вимірювань вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: відповідно до пункту 6 Загальних вимог Технічного завдання Додатку 4 до Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції повинно бути надано підтвердження здійснення виробничого контролю та моніторингу впливу діяльності підприємства на довкілля: протокол вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі caнітарно-захисної зони підприємства. 3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: підтвердження здійснення виробничого контролю та моніторингу впливу діяльності підприємства на довкілля: протокол вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі caнітарно-захисної зони підприємства. На виконання вказаного повідомлення, учасником ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» долучено до тендерної пропозиції копію Протоколу Дослідження повітря (населених місць, робочої зони) №5091/1 від 14 листопада 2012 року, в якому вказано: «Місце відбору проб повітря та викидів в атмосферу – комплекс по виробництву альтернативного виду палива та енергоносіїв з відходів деревини, органічних, біоорганічних та інших відходів на проммайданчику за адресою: Київська область, м. Обухів, вул. Промислова, 14а.» «Характеристика джерел забруднення, висота джерел викидів над поверхнею землі (м) мінімальна, максимальна – фонове забруднення повітря до початку будівництва об’єкту.» Тобто, наданий учасником ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» протокол №5091/1 від 14 листопада 2012 року підтверджує фонове забруднення повітря до початку будівництва об’єкту, а не підприємства вказаного учасника та впливу його діяльності, отже такий документ не відповідає вимозі тендерної документації згідно перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник на підтвердження здійснення виробничого контролю та моніторингу впливу діяльності підприємства на довкілля: протокол вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі caнітарно-захисної зони підприємства. Крім того, звертаємо увагу Колегії на наступні обставини, що вказують на невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС», зокрема на невідповідність вимогам до паковання, що пропонується таким учасником, вимогам тендерної документації, та підтверджується наступним. Відповідно до частини 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (додаток 4 до тендерної документації). Інформація про відповідність запропонованого предмета закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена документами та інформацією, передбаченими додатком 4 до тендерної документації. Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації. Додатком 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Тендерної документації, Замовник встановив, що: «Вимоги до пакування (тари): Пакування (тара), згідно вимог тендерної документації, це - спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В, розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною 100-130мкм. Пакування (тара) має містити інформацію: - напис «ОСОБЛИВО НЕБЕЗПЕЧНО»; - назва суб’єкта господарювання, якому передані відходи; - дата передавання» Учасником у складі тендерної пропозиції надаються: - видаткова накладна на пакування (тару). Проте, Учасником Товариство з обмеженою відповідальністю «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС», в складі тендерної пропозиції було надано копію видаткової накладної №1646 від 06.11.2023 року на придбання пакетів поліетиленових міцних непроникних пластикових одноразового використання для збору медичних відходів категорії В розміром 600 х 680 х 40мкм, яка не підтверджує інформацію про відповідність пакування (тари) вимогам тендерної документації, а саме не підтверджено розмір паковання, яке пропонується таким учасником, а саме розмір 500 х 1000 мм, товщиною 100-130 мкм, що не відповідає умовам тендерної документації, а також у відповідності до пункту 43 Особливостей вимога про усунення виявлених недоліків (по технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі) протягом 24 годин учаснику надаватись не могла б, оскільки у складі документів учасника відсутня інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Такий учасник відхиляється одразу згідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей). Згідно п. 41 Особливостей, визначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Відповідно до абз. 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Також, відповідно до частини 1 Додатку 2 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» тендерної документації встановлено, що На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи: - Надати довідку про наявність спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту), або договір оренди спецтранспорту діючий на момент подачі тендерних пропозицій. Водночас, відповідно до пункту 2) частини 4, Додатку 4 до тендерної документації «Технічне завдання», Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів, а саме надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію чинного на період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті. Учасником ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» у складі документів тендерної пропозиції не надав підтвердження, що такий учасник має право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів, а саме копію чинного на період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті, що не відповідає вимогам тендерної документації. Водночас, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» надано копію ліцензії на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, видану Товариству з обмеженою відповідальністю «Український центр поводження з відходами», також копії договорів укладених із зазначеним підприємством, а саме, Договір «Про надання послуг з внутрішнього перевезення небезпечних відходів» №03/2023 від 03 квітня 2023 року, та Договір найму (оренди) транспортного засобу №15/04-15 від 15 квітня 2015 року, строком дії до 31 грудня 2016 року із правом пролонгації на такий же самий строк (тобто на 20 місяців), у п. 10.3. якого зазначено, що всі зміни та доповнення до цього договору здійснюються за взаємною згодою сторін у письмовому вигляді шляхом підписання письмової додаткової угоди до цього договору уповноваженими представниками сторін та скріплення печатками сторін. Всі додатки до цього договору є його невід’ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані сторонами та скріплені їх печатками. Також надано Додаткову угоду №1/04 датовану від 15 квітня 2023 року, тобто після закінчення строку дії вказаного договору, оскільки інших додаткових угод, укладених сторонами до 31 грудня 2016 року у складі тендерної пропозиції не додано, а отже учасником ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» не надано підтвердження наявності в учасника спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту), або договір оренди спецтранспорту діючий на момент подачі тендерних пропозицій. Згідно п. 1.3. Договору «Про надання послуг з внутрішнього перевезення небезпечних відходів» №03/2023 від 03 квітня 2023 року, сторонами узгоджено, що на постачальника (ТОВ «Український центр поводження з відходами») покладається організація виконання робіт, забезпечення охорони праці і техніки безпеки при виконання робіт, забезпечення необхідними матеріально-технічними, енергетичними і трудовими ресурсами. Разом з тим, учасник ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» надав довідку, в якій вказав про залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а саме: Товариство з обмеженою відповідальністю «Український центр поводження з відходами», код ЄДРПОУ 37441144, місцезнаходження: 03065, місто Київ, вулиця Козелецька, будинок 24. Частиною 7 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що у разі залучення субпідрядної організації в рамках даної закупівлі, Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та послуг) місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю). У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, Учасник у складі тендерної пропозиції надає дозвільні документи необхідні для здійснення їх господарської діяльності у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (свідоцтва, посвідчення, ліцензії, сертифікати тощо), завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг, на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг за Договором, а також чинний на весь період надання послуг Договір на операції, що відповідають предмету закупівлі та/ або які необхідні для надання послуг і відсутні в ліцензії Учасника, з субпідрядником / співвиконавцем та гарантійний лист завірений печаткою (у разі її використання) та підписом уповноваженої особи суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати, датований не раніше дати оголошення закупівлі, про його згоду на виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця Учасника за даною закупівлею на весь період надання послуг. Проте, учасником ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» не надано у складі тендерної пропозиції дозвільні документи необхідні ТОВ «Український центр поводження з відходами» для здійснення господарської діяльності у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, а також свідоцтва, посвідчення, ліцензії, сертифікати тощо на відповідних працівників субпідрядника, які безпосередньо будуть залучені до надання відповідних послуг, зокрема копії посвідчень працівників про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325; сертифікат про «Професійну підготовку працівників щодо поводження з небезпечними відходами», завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг. З огляду на вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та оформлення результатів такого розгляду Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №207 від 06.12.2023 року, Замовником грубо порушено вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням. Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium). Певне відображення цієї доктрини у нашому законодавстві знаходиться у п. 6 ст. 3 Цивільного кодексу України, де зазначено, що однією із засад цивільного законодавства є добросовісність. Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17). Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документів, що оскаржується. За іншого підходу суб`єкт владних повноважень міг би самостійно та довільно змінювати (доповнювати) обґрунтування своїх дій (рішень) після їх вчинення (ухвалення), що не сумісне з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17). Виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки коштом приватної особи, яка діяла добросовісно (у такій ситуації - коштом платника податку у зв`язку з порушенням принципу остаточності судового рішення, прийнятого на користь такого платника податку) Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 лютого 2020 року у справі № П/811/1015/16. Труднощі в організації своєчасного виконання обов`язків представників суб`єкта владних повноважень не є об`єктивними та непереборними обставинами, які перешкоджають оскаржити судові рішення в межах встановленого законодавством строку оскарження. Враховуючи вищенаведене, слід зазначити, що принцип «належного урядування» має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу «належного урядування» забезпечує прийняття суб’єктами владних повноважень легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип «належного урядування» підкреслює те, що між людиною та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства. Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №207 від 06.12.2023 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації), скасувати рішення, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №207 від 06.12.2023 року про визначення тендерної пропозиції ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» переможцем процедури закупівлі з особливостями «Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a. Додатки: 1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №207 від 06.12.2023 року. 2. Тендерна документація на закупівлю «Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a. 3. Протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою №201, 202 від 30.11.2023 року. 4. Копії документів ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» на паковання. 5. Копії документів ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» на транспортні засоби, Договори «Про надання послуг з внутрішнього перевезення небезпечних відходів» №03/2023 від 03 квітня 2023 року, та Договір найму (оренди) транспортного засобу №15/04-15 від 15 квітня 2015 року. 6. Копія Ліцензії на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, видану Товариству з обмеженою відповідальністю «Український центр поводження з відходами». Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.12.2023 18:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.12.2023 10:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» переможцем процедури закупівлі — «Утилізація медичних відходів категорії «В»., оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-04-002205-a.
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога Замовнику

Номер: 4796f54d237e4808b1da091553cb29c5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.c19
Назва: Вимога Замовнику
Вимога:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19011-р/пк-пз від 27.11.2023 зобов'язано комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня №3» Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Нова» переможцем процедури закупівлі — «Утилізація медичних відходів категорії «В». Згідно з п. 6 Загальних вимог Технічного завдання додатку 4 до Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції повинно бути надано підтвердження здійснення виробничого контролю та моніторингу впливу діяльності підприємства на довкілля: протокол вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі caнітарно-захисної зони підприємства. Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.10.2023 № 17100-р/пк-пз вказана вимога Замовника досліджувалась та залишена без змін. У рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.10.2023 № 17100-р/пк-пз враховано, що для дотримання санітарно-гігієнічних норм та виконання Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 "Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами" необхідно забезпечити Центр послугами з утилізації медичних відходів за наступними показниками: Послуги у сфері поводження з медичними відходами категорії "В": 1. Медичні відходи категорії В (епідемічно небезпечні медичні відходи). Загальні вимоги, зокрема: 9. Надати підтвердження здійснення виробничого контролю та моніторингу впливу діяльності підприємства на довкілля: - протокол вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі санітарно-захисної зони підприємства. У рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19011-р/пк-пз від 27.11.2023 встановлено, що «у складі Пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» відсутній протокол вимiрювання вмісту забруднюючих речовин саме на межi caнітарно-захисної зони пiдприємства. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.» Протоколом Замовника № ___ від скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Нова» переможцем процедури закупівлі – «Утилізація медичних відходів категорії «В», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-04-002205-a. Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» невідповідностей з урахуванням рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19011-р/пк-пз від 27.11.2023. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» для усунення виявлених невідповідностей: підтвердження здійснення виробничого контролю та моніторингу впливу діяльності підприємства на довкілля: протокол вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі caнітарно-захисної зони підприємства. Згідно до п. 6 Загальних вимог Технічного завдання додатку 4 до Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції повинно бути надано підтвердження здійснення виробничого контролю та моніторингу впливу діяльності підприємства на довкілля: протокол вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі caнітарно-захисної зони підприємства. ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» в електронній системі закупівель завантажено протокол № 5091/1 дослідження повітря (населених місць, робочої зони) від 14.11.2012 (файл «Протокол вимiрювання вмісту забруднюючих речовин на межi caнітарно-захисної зони пiдприємства.pdf»). Разом з цим, ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» не виконано вимогу Замовника у встановлений строк, а саме не надано протокол вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі caнітарно-захисної зони підприємства. Таким чином, ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції. Відповідно до абзаца 6 підпункту 1) пункту 44 Особливостей вимагаємо відхилити тендерну пропозицію ТОВ “ТАКРОМ ЕКОСЕВІС” із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19011-р/пк-пз від 27.11.2023 Учасником (ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС») надано протокол протокол вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі caнітарно-захисної зони підприємства№ 5091\1 від 14.11.2012 року ,який є дійсним,за інформацією завідуючого.лабораторією Бабій В.Ф. ДУ «Інститут гігієни та медичної екології ім.О.М.Марзєєва НАМН України».
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення замовника

Номер: 17a5207289f746b5a5b6f3db8804fa6a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.b18
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Від 17 листопада 2023 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) Код в ЄДРПОУ 05415958 Юридична адреса 02125, Україна, Київська область, Київ, вулиця Петра Запорожця, будинок 26 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a Очікувана вартість закупівлі 1 155`000.00 Гривня (з ПДВ) Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 04.10.2023 року о 10:15 год. Замовником Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a. Свої пропозиції до участі у даній закупівлі подали ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» з ціною 600`500.00 Гривня з ПДВ, ТОВ «Еко Нова» з ціною 600`600.00 Гривня з ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 890`000.00 Гривня з ПДВ,ТОВ "Еко Захист-Україна" з ціною 891`000.00Гривня з ПДВ. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 192 від 14 листопада 2023 року Замовником було визначено тендерну пропозицію ТОВ «Еко Нова» переможцем та прийнято рішення про намір укладення договору про закупівлю. Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 08.11.2023 року о 00:00 закінчився строк подання тендерних пропозицій по закупівлі «Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a, та після закінчення вказаного строку, найбільш економічно вигідною пропозицією системою визначено пропозицію ТОВ «Еко Нова». Учасник-скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини. Відповідно до частини 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (додаток 4 до тендерної документації). Інформація про відповідність запропонованого предмета закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена документами та інформацією, передбаченими додатком 4 до тендерної документації. Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації. Додатком 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Тендерної документації, Замовник встановив, що: «Вимоги до пакування (тари): Пакування (тара), згідно вимог тендерної документації, це - спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В, розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною 100-130мкм. Пакування (тара) має містити інформацію: - напис «ОСОБЛИВО НЕБЕЗПЕЧНО»; - назва суб’єкта господарювання, якому передані відходи; - дата передавання» Учасником у складі тендерної пропозиції надаються: - видаткова накладна на пакування (тару). Проте, Учасником Товариство з обмеженою відповідальністю «Еко Нова», в складі тендерної пропозиції було надано копію видаткової накладної №1333 від 19.09.2023 року, яка не підтверджує інформацію про відповідність пакування (тари) вимогам тендерної документації, а саме не підтверджено об’єм 50 л, що не відповідає умовам тендерної документації, отже у відповідності до пункту 43 Особливостей вимога про усунення виявлених недоліків (по технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі) протягом 24 годин учаснику ТОВ «Еко Нова» надаватись не могла б, оскільки у складі документів учасника відсутня інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Такий учасник відхиляється одразу згідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей). Згідно п. 41 Особливостей, визначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Відповідно до абз. 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до частини 1 Додатку 2 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» тендерної документації встановлено, що на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учаснику надати довідку про наявність в Учасника відповідного обладнання (із зазначенням назви обладнання та температурою горіння у камері спалювання) для спалювання клінічних та подібних їм відходів та чинний сертифікат відповідності вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів та відповідні протоколи дослідження/випробування, які зазначені в сертифікаті, якщо є посилання на дані документи, або договір з організацією, яка має ліцензію та обладнання на спалювання клінічних відходів. Учасником ТОВ «Еко Нова» надано інформацію (довідку) про наявність обладнання, матеріально-технічної бази №056/КЛКМЗ від 06.10.2023 року, в якій вказано обладнання для спалювання клінічних та подібних їм відходів – Утилізатор УТ 3000Д, та надано сертифікат відповідності № UA.TR.012.C.0571-13 на Уставки для термiчного знищення вiдходiв типiв УТ 50, УТ 100, УТ 200, УТ 300, УТ 500, УТ 750, УТ 1500, УТ 3000, УТ 5000, УТ 10000 з пальниками, із терміном його дії з 06 листопада 2013 року по 05 листопада 2015 року, який на даний час вже втратив чинність, а отже і не відповідає вимогам тендерної документації, крім того до вказаного сертифіката відповідності додано Протоколи випробування з оцінки відповідності №564/13 ВУОВ та №565/13 ВУОВе від 14 листопада 2013 року на установку для термічного знищення відходів УТ 100. Отже, учасником ТОВ «Еко Нова» у складі тендерної пропозиції не надано взагалі чинний сертифікат відповідності вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів УТ 3000Д та відповідні протоколи дослідження/випробування, які зазначені в сертифікаті, якщо є посилання на дані документи, або договір з організацією, яка має ліцензію та обладнання на спалювання клінічних відходів, що не відповідає умовам тендерної документації. Також, відповідно до частини 1 Додатку 2 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» тендерної документації встановлено, що на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник має надати, зокрема, копії посвідчень працівників про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325. Учасником ТОВ «Еко Нова» у складі документів тендерної пропозиції не надано копії посвідчень працівників про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325, що не відповідає вимогам тендерної документації. З огляду на вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Еко Нова» та оформлення результатів такого розгляду Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №192 від 14.11.2023 року, Замовником грубо порушено вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням. Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium). Певне відображення цієї доктрини у нашому законодавстві знаходиться у п. 6 ст. 3 Цивільного кодексу України, де зазначено, що однією із засад цивільного законодавства є добросовісність. Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17). Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документі, що оскаржується. За іншого підходу суб`єкт владних повноважень міг би самостійно та довільно змінювати (доповнювати) обґрунтування своїх дій (рішень) після їх вчинення (ухвалення), що не сумісне з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17). Виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки коштом приватної особи, яка діяла добросовісно (у такій ситуації - коштом платника податку у зв`язку з порушенням принципу остаточності судового рішення, прийнятого на користь такого платника податку) Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 лютого 2020 року у справі № П/811/1015/16. Труднощі в організації своєчасного виконання обов`язків представників суб`єкта владних повноважень не є об`єктивними та непереборними обставинами, які перешкоджають оскаржити судові рішення в межах встановленого законодавством строку оскарження. Враховуючи вищенаведене, слід зазначити, що принцип «належного урядування» має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу «належного урядування» забезпечує прийняття суб’єктами владних повноважень легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип «належного урядування» підкреслює те, що між людиною та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства. Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №192 від 14.11.2023 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації), скасувати рішення, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №192 від 14.11.2023 року про визначення тендерної пропозиції ТОВ «Еко Нова» переможцем процедури закупівлі з особливостями «Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a. Додатки: 1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №192 від 14.11.2023 року. 2. Тендерна документація на закупівлю «Утилізація медичних відходів категорії «В» Класифікація за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-04-002205-a. 3. Копії документів ТОВ «Еко Нова» на пакування. 4. Копії документів ТОВ «Еко Нова» на обладнання. Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.11.2023 16:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.11.2023 13:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Скасоване рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Нова» переможцем процедури закупівлі – «Утилізація медичних відходів категорії «В», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-04-002205-a. 2.Надати ТОВ "Еко Нова" 24 години з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чепурний Іван Іванович 380960886969 olestas2@ukr.net http://www.olestaseko.com.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 76c26419585c4434b0cd22c798daf51b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.c17
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга на рішення замовника щодо відхилення пропозиції скаржника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.11.2023 17:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.11.2023 16:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Скасуване рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Нова» переможцем процедури закупівлі – «Утилізація медичних відходів категорії «В», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-04-002205-a. 2.Надати ТОВ "Тарком Екосервіс" 24 години з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: 20f2f04a2c814357b8bed8093cff28fa
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.b16
Назва: Вимога
Вимога:
З метою уникнення збільшення термінів проведення процедури закупівлі, яке пов’язане з оскарженням прийнятого рішення, ми звертаємось до Вас з наступною вимогою. Виправлення виявлених можливих невідповідностей, які зазначені в Протоколі відхилення не призводять до зміни запропонованого нами предмета закупівлі, ми просимо не порушувати вимоги п.43 Особливостей. Просимо скасувати рішення щодо відхилення нашої пропозиції, комплексно розглянути документи, які наявні в нашій пропозиції, в порядку визначеним Законом, в тому числі врахувати наявність протоколу вимірювання вмісту забруднюючих речовин на межі сзз підприємства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник,згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електроній системі закупівель у разі ,коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації,крім невідповідностей, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Отже виявлені невідповідності, а саме у вимогах до пакування і підтверження здійснення виробничого контролю та моніторингу впливу діяльності підприємства на довкілля відносяться до невідповідностей умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації і не може бути усунена. Враховуючи викладене Замовник законно відхилив пропозицію ТОВ “ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

ISO 14001:2015

Номер: f38c77d10dda444a892f751d9baf00f4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.b15
Назва: ISO 14001:2015
Вимога:
Якщо ми маємо діючий сертифікат ISO 14001:2015, але він не сертифікований НААУ. Замовник закуповує послуги з утилізації медичних відходів категорії В. Яке відношення має переробка відходів до утилізації медичних відходів категорії В? Це фактично дискримінаційна вимога, яка штучно обмежує конкуренцію серед учасників та призводить до неефективного використання коштів. Вимгаємо видалення дискримінаційних вимог, а саме що: Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, який сертифікований НААУ, та має право сертифікації за кодом ІАF/EA 24 "Переробка відходів".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ,ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому, Замовник вимагає від учасників надання сертифікату відповідності ISO 14001:2015, який підтверджує відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 14001, діючого в Україні. Головною метою впровадження вказаного стандарту є мінімізація шкідливого впливу виробничої діяльності підприємства на довкілля. Вимоги щодо зниження негативного впливу на навколишнє природне середовище застосовується до будь-якої організації, незалежно від її організаційної форми, розміру, форми власності, масштабу виробництва та галузево-функціонального виду діяльності. Таким чином, наявність у підприємства сертифікату на систему відповідності ISO 14001:2015 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації та не містить жодних дискримінаційних елементів. Дані вимоги тендерної документації у цій закупівлі не можуть вважатися дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних сертифікатів. Крім цього, встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання таких сертифікатів в чинному законодавстві не міститься. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що вимога Замовника щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності ISO 14001:2015, який повинен бути виданий органом з сертифікації,який сертифікований НААУ(Національна Академія Акредитації України), є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – національним стандартам якості. Вимога щодо того, що "Учасник повинен мати сертифіковану систему екологічного менеджменту" із наданням копій сертифікатів ISO базується на тому, що орган сертифікації обов'язково повинен мати право сертифікації за кодом IAF/EA 24 «Переробка відходів». Оскільки роботи, що мають виконуватись Виконавцем, пов'язані із переробкою та утилізацією небезпечних відходів, вимога щодо коду сертифікації IAF/EA 24 є цілком логічною і законною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.11.2023 00:04
Вимога
Відхилено

Висновок СЕС

Номер: 44ee1cae3f5a4d0d8f4c503675c3af4e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.b14
Назва: Висновок СЕС
Вимога:
Згідно вимог технічного завдання Замовник вимагає що учасник надає позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент утилізації(знешкодження) небезпечних та помірно небезпечних відходів. Однак предметом закупівлі передбачаєаться Утилізація медичних відходів категорії В. Медичі відходи категорії В, а не помірно небезпечні відходи. Зверніть будь ласка увагу. Вимагаємо видалити зазначену вимогу з умов тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) зазначаємо, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Пунктом 2 зазначеної статті уточняється, що установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв щодо матеріально-технічної бази, обладнання, технологій і .т.д. Отже виходячи із положень статті 16 Закону замовником самостійно на власний розсуд розробляється та затверджується тендерна документація в якій передбачені вимоги до учасників закупівлі. Тобто, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність критеріям та вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Дискримінація передбачає обмеження або перевагу, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Кожен з учасників має рівну можливість для отримання документів, передбачених п. 14, п. 15 Додатку 2 Технічні вимоги та опис предмета закупівлі», а тому відсутні підстави вважати такі вимоги дискримінаційними
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

ЗУ Про відходи

Номер: f545ab9c1e8f459a85d733e20e68b371
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.b13
Назва: ЗУ Про відходи
Вимога:
ЗУ Про відходи втратив чинність. Просимо внести зміни до технічного завдання та закуповувати послуги, які відповідають вимогам чинного законодаства
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно з законом Украіни «Про управління відходів» суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом. Суб’єкти господарювання у сфері управління відходами, установки яких експлуатуються на день набрання чинності цим Законом отримують дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів: протягом шести місяців після набрання чинності цим Законом.Ця вимога звужує коло учасників і неуможливлює виконання даної закупки.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.11.2023 00:04
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника

Номер: 499e04fc9f1f48d28db7f83f32b878a6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.a12
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
Дискримінаційні умови тендерної докуметації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2023 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.10.2023 18:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: внесені зміни до тендерної документації,згідно рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №17100-р/пк-пз від 25.10.2023року
Автор: ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"", Олена Храпчук +380963618006 tenderecozahist@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога про протоколи

Номер: e0ce3a27bc9342f786bcbc410ea6ff8a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-04-002205-a.a11
Назва: Вимога про протоколи
Вимога:
Шановний замовник! В додатку 2 п.1 Ви вимагаєте «Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу» та «Протоколи дослідження/випробування, які зазначені в сертифікат відповідності»Як дані цих Протоколів по впливають на якість наданих послуг? Яке значення вони мають для лікарні? Яким нормативно-правовим актом передбачено, що Замовником можуть вимагатись ці протоколи для надання послуг,які замовляє Замовник. Просимо внести зміни до додатку №2 до тендерної пропозиції, а саме п.1, п.п 1.1 та викласти в наступній редакції: 1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи: - надати копії підтверджуючих документів про право власності, а у разі оренди надати копію діючого договору оренди, що підтверджує право Учасника на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація), у разі суборенди також надається договір між орендодавцем та орендарем / суборендодавцем що підтверджує право на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація) . - Надати довідку про наявність спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту),або договір оренди спецтранспорту, діючий на момент подачі тендерних пропозицій. - Надати довідку про наявність в Учасника відповідного обладнання (із зазначенням назви обладнання та температурою горіння у камері спалювання) для спалювання клінічних та подібних їм відходів та чинний сертифікат відповідності вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів, або договір з організацією,яка має ліцензію та обладнання на спалювання клінічних відходів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна документація закупівлі складена у відповідності до вимог п.28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ» та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з роз’яснювальним листом Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Одним із встановлених Замовником критеріїв є наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (пп.1 п.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначено Замовником самостійно згідно із законодавством. Небажання учасника відповідати кваліфікаційним критеріям не є підставою для внесення змін у тендерну документацію. Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено