-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фарш яловичини заморожений
Торги не відбулися
198 333.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 991.67 UAH
мін. крок: 0.5% або 991.67 UAH
Період оскарження:
03.10.2023 16:41 - 08.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Номер:
145b635ee2064d84b4558f0adb64f324
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-03-011846-a.c1
Назва:
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
03.10.2023 року КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я" МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ оголошено закупівлю UA-2023-10-03-011846-a на закупівлю фарш яловичий заморожений код ДК 021:2015: 15130000-8 – М’ясопродукти та в системі закупівель розміщено тендерну документацію.
Ознайомившись з Тендерною документацією вважаємо, що вона містить дискримінаційні положення, а тому до неї необхідно внести зміни для приведення у відповідність до вимог діючого законодавства.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до Додатку № 1 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» Учасник повинен надати:
1. акт за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений Держпродспоживслужбою України за формою, затвердженою наказом Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22 (далі – Акт 143-22). Акт 143-22 має бути складений на імя Учасника не раніше другого півріччя 2023 р.;
2. Копію експертного висновку виданого уповноваженою установою або підприємством щодо показників води яка використовується на підприємстві з відміткою про відповідність мікробіологічним, фізіко-хімічним, паразитологічним випробуванням .Експертний висновок повинен бути виданий на ім’я учасника. Експертний висновок має бути складений за третій квартал 2023 року.
5. складені мікробіологічною лабораторією результати дослідження, які підтверджують відсутність бактерій групи кишкової палички у змивах, взятих у будь-яких двох кварталах 2023 р. на поверхнях у виробничих та/або складських приміщеннях, а також на поверхнях у не менше ніж у двох автомобілях (не менше двох автомобілях- рефрижераторах, якщо предмет закупівлі потребує дотримання температурного режиму охолодження/заморозки), які будуть використовуватись у виробництві та/або зберіганні, а також перевезенні предмету закупівлі.
Зазначені умови мають дискримінаційний характер, оскільки таку вимогу зможе виконати лише Учасник, якому буде заздалегідь відомо про майбутнє оголошення таких торгів і про саме таку умову Документації.
Так, відповідно до статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року № 877-V не передбачено щоквартальне проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти. А тому Учасник, який не має відповідного Акту за друге півріччя 2023 року не зможе його отримати з моменту оголошення закупівлі, оскільки позапланова перевірка може бути проведена контролюючим органом за зверненням оператору ринку харчової продукції у строк до закінчення подання тендерних пропозицій, так як воно розглядається у порядку Закону України «Про звернення громадян», тобто протягом 30 календарних днів.
Дискримінаційні вимоги також стосуються і вимоги щодо експертного висновку виданого уповноваженою установою або підприємством щодо показників води яка використовується на підприємстві з відміткою про відповідність мікробіологічним, фізіко-хімічним, паразитологічним випробуванням, оскільки отримання цього висновку «уповноваженою особою», тобто не лабораторний висновок акредитованої лабораторії, вимагає наявності часу, на який об’єктивно потенційний Учасник не може впливати і не залежить від нього.
Дискримінаційним є вимога про складені мікробіологічною лабораторією результати дослідження, які підтверджують відсутність бактерій групи кишкової палички у змивах, взятих у будь-яких двох кварталах 2023 р. на поверхнях у виробничих та/або складських приміщеннях, а також на поверхнях у не менше ніж у двох автомобілях, оскільки відповідно до Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» будь-який оператор ринку харчових продуктів є об’єктом державного контролю, який проводиться у формі аудиту, інспектування, передзабійного та післязабійного огляду, відбору зразків, лабораторного дослідження (випробування), документальної перевірки, перевірки відповідності, фізичної перевірки, за результатами яких застосувуються акти державного контролю.
Тобто, лабораторні дослідження здійснюються органами державного контролю та відображаються у відповідних Актах.
Не зрозуміла мета замовника щодо надання лабораторних досліджень та у Тендерній документації не обґрунтована необхідність встановлення наведеної вимоги. Відповідність Учасника вимогам безпечності харчових продуктів підтверджується наявністю Експлуатаційного дозволу та Актах органів державного контролю.
Наявність таких вимог є дискримінаційним, що підтверджується рішенням Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14136-р/пк-пз від 23.06.2021
Враховуючи вище викладене, просимо внести зміни до Тендерної документації та виключити вимоги про надання Актів органів державного контролю із зазначенням строку їх складення та надання будь-яких досліджень, які не проведені в межах державного контролю оператора ринку харчових продуктів.
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД ф.docx 06.10.2023 12:57
- ВИМОГА про внесення змін до ТД Миколаїв.docx 06.10.2023 12:57
- 158 відповідь на вимогу.docx 09.10.2023 10:22
Дата подачі:
06.10.2023 12:57
Вирішення:
З наведеними Вами доводами не можна погодитись з огляду на наступне.
Відповідно до абзаців 6-7 п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затв. ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 (далі - Особливості) у тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Отже, замовник торгів самостійно визначає спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям. Законодавство про закупівлі не містить визначення поняття «дискримінаційна вимога». Фактично його сформульовано і деталізовано Верховним Судом України у Постанові від 29.01.2021р. у справі № 640/1042/19 (№ К/9901/688/20), де вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У цій справі суд зазначив, що дискримінації не було, адже вимоги конкурсної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну групу суб`єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників конкурсних торгів і були обов`язкові до виконання всіма потенційними учасниками.
Закон України «Про звернення громадян» регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Дія цього закону не поширюється звернення, суб’єктом яких є юридичні особи.
Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (ст. 6) встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є у тому числі подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням. Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів. Цим Законом строк розгляду заяви суб’єкта господарювання не встановлений. Не обмежена також кількість таких заяв і заходів державного нагляду (контролю), що здійснюються за бажанням суб’єкта господарювання. Те саме стосується кількості та періодичності проведення досліджень показників води та досліджень на відсутність бактерій групи кишкової палички.
Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» не містить заборони операторам ринку харчових продуктів здійснювати додаткові порівняно з обов'язковими встановленими законодавством заходи, спрямовані на контроль дотримання санітарно-гігієнічних вимог на будь-якій стадії обігу харчового продукту.
Кваліфікаційні вимоги встановлені у тендерній документації з метою переконатися у здійсненні потенційним постачальником харчової продукції регулярних заходів контролю дотримання санітарно-гігієнічних вимог, оскільки експлуатаційний дозвіл має необмежений строк дії (ч. 16 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»), а Акти органів державного контролю фіксують стан дотримання об’єктом перевірки вимог тільки на конкретну дату.
Таким чином відсутні об’єктивні перешкоди для виконання будь-яким потенційним учасником закупівлі вимог, встановлених тендерною документацією і адресованих необмеженій кількості суб’єктів. Отже встановлені вимоги не можуть вважатися дискримінаційними.
Відсутність доказів та документального підтвердження неможливості виконання потенційним учасником вимог згідно з практикою розгляду скарг Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель має наслідком відмову у задоволенні скарги (рішення № 4163-р/пк-пз від 08.04.2019).
Статус вимоги:
Відхилено