• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону «Про публічні закупівлі». Назва товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником: Електрична енергія, код ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська з урахуванням вимог тендерної документації. Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається. Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону: не застосовується. Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування) - не застосовується вид закупівлі - процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, відкриті торги (з особливостями), закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178; застосовані критерії оцінки – ціна.

Завершена

120 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження: 03.10.2023 16:34 - 08.10.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Невідповідна п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону та абз. 1 п. 28 Особливостей умов тендерної документації

Номер: 906b72f11cbf4e50a43923372fb785ec
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-03-011703-a.c3
Назва: Невідповідна п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону та абз. 1 п. 28 Особливостей умов тендерної документації
Вимога:
В абазаці третьому розділу "Вимоги щодо якості електричної енергії" Додатку 4 до тендерної документації, Замовник встановивив вимогу надати підтвердження комерційної якості послуг, які надаються "Замовнику-споживачу, що передбачає вчасне та повне інформування споживача про умови постачання електричної енергії, ціни на електричну енергію та вартість послуг, що надаються, надання роз’яснень щодо положень актів чинного законодавства, якими регулюються відносини сторін правочину, а також можливість вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання відповідно до постанови НКРЕКП від 12.03.2009 р. № 299, що підтверджується окремим документом в довільній формі. Крім того, Учасник надає інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою 14-НКРЕКП-якість-постачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії», затвердженою Постановою НКРЕКП «Про затвердження форм звітності щодо показників якості електропостачання та інструкцій щодо їх заповнення» № 374 від 12.06.2018 року (із змінами) за останній звітний період." Така вимога не є вимогою щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, а тому не відповідає п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публінчі закупівлі" (яким визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)) та абз.1 п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178, з урахуванням змін (згідно якого, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей). Така вимога стосується не предмета закупівлі, а іншої послуги, що на підставі законодавчого акту (постанова НКРЕКП від 12.06.2018 р. №374) надається споживачеві, і полягає в наданні йому інформації щодо якості електропостачання. Так, згідно з абз. 5 п. 1.3. затвердженої постановою НКРЕКП від 12.06.2018 р. №374 Інструкції щодо заповнення форми звітності N 14-НКРЕКП-якість-постачання (квартальна) "Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії" (далі - Інструкція), комерційна якість надання послуг з постачання електричної енергії - якість надання послуг ліцензіатом споживачеві, що передбачає дотримання ліцензіатом строків надання послуг та виконання робіт, розгляд звернень споживачів, установлених чинним законодавством, зокрема Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року N 312. З додатку 2 до вказаної Інструкції слідує, що Надання даних про споживання електричної енергії споживачем переліком послуг, які надаються постачальником споживачеві, і щодо яких надається звітність є: S1 Надання даних про споживання електричної енергії споживачем S2 Розгляд звернень/скарг/претензій споживачів S2.1 розгляд звернень/скарг/претензій споживачів S2.2 розгляд звернень/скарг/претензій споживачів (якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліку) S2.3 розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку на оплату Тобто, як слідує, зазначена вимога абзацу третього розділу "Вимоги щодо якості електричної енергії" Додатку 4 до тендерної документації не є вимогою щодо технічних, якісних та кількісних характеристики предмета закупівлі. А відтак її встановлення є порушенням п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону та абз. 1 п. 28 Особливостей. Тобто, є незаконним. Тому, пропонуємо Замовнику усунути дану невідповідність і виключити дані умови з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! дякуємо за ваше звернення, найближчим часом замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні умови Тендерної документації (далі - ТД)

Номер: f7d4de6b5ada46d78705fcf94f5f0b05
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-03-011703-a.c2
Назва: Дискримінаційні умови Тендерної документації (далі - ТД)
Вимога:
1. Є незаконною та дискримінаційною вимога, передбачена в Додатку 4 "ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" до ТД вимога до учасника надати підтвердження відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі. Так, така вимога щодо технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, не відповідає вимогам пункту 3 частини другої ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки стосується діяльності учасника, а не технічних та якісних вимог до предмета закупівлі, яким є товара - електрична енергія. Також дана вимога, є дискримінаційною, оскільки внаслідок її визначення в Додатку 4 до ТД, замовник фактично звужує коло учасників та/або створює штучні підстави для безпідставного відхилення тендерної прпопозиції учасника, який до не має передбаченого нею сертифікату добровільної (!!!) сертифікації, і який жодним жодним законодавчим актом України не визначений обов'язковим. Згаданим п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. У відповідності до абзацу першого п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178, з урахуванням змін, (далі - Особливості) - тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Враховуючи що до складу технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівлі включено вимоги до учасника (якими є незаконні кваліфікаційні вимоги), і що така вимоги обмежують коло учасників, які можуть взяти участь та/або мають право бути визнані переможцем закупівлі (в разі найнижчої цінової пропозиції), така умова п. 1 Додатку 4 до ТД, не відповідає п. 3 ч. 2 ст. 22 Закон. А відтак, є незаконною. Враховуючи, що вимога надати сертифікат є дсикримінаційною, така вимога також порушує ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", згідно якої замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а також передбачений п. 4 ч. 1 ст. 5 цього Закону принцип - недискримінація учасників та рівне ставлення до них. А відтак, така вимога є незаконною. Тому, пропонуємо Замовнику виключити п. 1 Додатку 4 НФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" до ТД за для уникнення оскарження її умов - в термін до 06.10.2023
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! дякуємо за ваше звернення, найближчим часом замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога підпункту 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації

Номер: 53e77c9c5a604ed3bf9baa0fdccf3027
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-03-011703-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога підпункту 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації
Вимога:
Пунктом 3 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено кваліфікаційну вимогу: "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору". Однак, підпунктом 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації вказану кваліфікаційну вимогу істотно звужено, шляхом встановлення дискримінаційної вимоги, що документом на підтвердження вказаної кваліфікаційної вимоги є: «3.1. Копія аналогічного договору стосовно предмета закупівлі за останні 3 (три) роки до дати подання тендерної пропозиції та копія(ї) документу(ів), що підтверджують виконання договору, що подаються учасником у пропозиції, а саме: копія Акту приймання-передачі обсягів купівлі-продажу електричної енергії. Аналогічним договором у цій закупівлі вважається договір, предметом договору якого є електрична енергія.» Встановивши таку дискримінаційну вимогу, Замовник суттєво обмежив право інших учасників ринку електричної енергії – постачальників, що здійснюють постачання електроенергії споживачу, які працюють на ринку менше 3 років (в т.ч. з 2021, 2022 та 2023 р.) на участь в оголошеній закупівлі. Вимога підтвердити досвід виконання аналогічного договору шляхом надання копії договору за останні 3 роки – це дискримінаційна умова Тендерної документації, яка обмежує участь в закупівлі постачальників електроенергії, які за період їх роботи на ринку мають кілька одиниць, десятків чи сотень договорів, укладених на строк менше 3-х років. Так, електропостачальник який має за 1 рік роботи на ринку, наприклад, 50 договорів не відповідатиме умовам Вашої Тендерної документації, чим обмежується вільна конкуренціє за критерієм оцінки згідно Вашої Тендерної документації (ціна 100%) і дискримінуються інші учасники. Враховуючи, що вимога підпункту 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації є дискримінаційною, пропонуємо Замовнику для уникнення оскарження такої умови учасником в Антимонопольний комітет України усунути невідповідність Тендерної документації законодавству.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! дякуємо за ваше звернення, найближчим часом замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено