• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Хліб житній та батон

Торги відмінено

415 106.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 151.06 UAH
Період оскарження: 19.02.2018 09:58 - 03.03.2018 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання

Скарга на дії Замовника процедури відкритих торгів у вигляді прийняття рішення всупереч вимогам статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: c0d10f58faa24502bf9c2b2a2a25b062
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-19-000221-c.b5
Назва: Скарга на дії Замовника процедури відкритих торгів у вигляді прийняття рішення всупереч вимогам статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Місцезнаходження: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Найменування суб’єкт оскарження ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД Код за ЄДРПОУ 22647877 Місцезнаходження: 61085, м. Харків, вул. Астрономічна, 37-А тел.: +38(057) 719-93-36 ел. адреса: info@hazar.com.ua Найменування замовника Відділ освіти Охтирської міської ради Код за ЄДРПОУ 05399691 Місцезнаходження: 42700, Україна, Сумська обл., Охтирка, Сумська область, м. Охтирка, вул. Батюка, буд.3 тел.: +38(054) 462-46-91 ел. адреса: buhosvita@ukr.net Процедура закупівлі ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житній та батон) Ідентифікатор закупівлі UA-2018-02-19-000221-c Скарга на дії Замовника процедури відкритих торгів у вигляді прийняття рішення всупереч вимогам статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» 19 лютого 2018 року відділом освіти Охтирської міської ради (далі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі за кодом ДК 021-2015 - 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житній та батон), ідентифікатор закупівлі - UA-2018-02-19-000221-c (далі - закупівля). 12 березня 2018 року відбувся аукціон за вказаною закупівлею. В аукціоні, відповідно до реєстру пропозицій, приймали участь: № УЧАСНИК ПОЧАТКОВА ПРОПОЗИЦІЯ 1 ТДВ Охтирський хлібокомбінат 409`190.40 2 ФОП Чучкін Олег Вікторович 415`090.00 3 ТОВ фірма "Хазар" ЛТД 414`200.52 За результатами проведеного аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначена пропозиція ТДВ Охтирський хлібокомбінат з ціною 289`700,00 грн. 16 березня 2018 року в 11 год. 47 хв. замовником було оприлюднено Протокол № 51 засідання тендерного комітету в системі електронних закупівель через електронний майданчик smarttender.biz, в якому міститься інформація про те, що тендерним комітетом визначено переможцем на закупівлю ДК 021-2015 - 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житній та батон) учасника ТДВ Охтирський хлібокомбінат. (далі - учасник). ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД (далі - Товариство) не погоджується з прийнятим тендерним комітетом рішенням про визначення переможця, вважаємо дії Замовника такими, що порушують права та інтереси товариства в частині об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, оскільки тендерна пропозиція ТДВ Охтирський хлібокомбінат не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимогам тендерної документації (далі - ТД), з наступних підстав: 1. Відповідно до пп. 3 п. 1 ч. 1 Додатку 1 до ТД, учасник, на підтвердження наявності матеріально-технічної бази, повинен був надати акти виконаних робіт з дезінфекції автотранспортних засобів, якими буде здійснюватися поставка предмету закупівлі, за останній місяць до дати закінчення строку подання тендерних пропозицій. У складі тендерної пропозиції (файл «акт сан2».pdf, «акт сан».pdf) учасником були надані 2 акти здачі-приймання робіт (далі - акти), що не відповідають умовам тендерної документації, оскільки: а) в актах не зазначена інформація щодо транспортних засобів, які будуть залучені учасником під час постачання предмету закупівлі та підлягають проведенню дезінфекційних робіт. б) порушені строки проведення дезінфекції транспортних засобів. Порядок дезінфекції автотранспортних засобів регулюється Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», Санітарними правилами для підприємств продовольчої торгівлі від 16.04.1991 № 5781-91. Пунктом 194 Санітарних правил для підприємств продовольчої торгівлі від 16.04.1991 № 5781-91 зазначено, що періодичність проведення дезінфекції автотранспортних засобів здійснюється не рідше одного разу на 10 днів. Таким чином, на протязі одного місяця дезінфекція автотранспортних засобів має бути проведена щонайменше три рази та підтверджена актами виконаних робіт у відповідній кількості. Враховуючи вищезазначене, ТДВ Охтирський хлібокомбінат, на підтвердження наявності матеріально-технічної бази, не підтвердив виконання робіт з дезінфекції автотранспортних засобів, якими будуть здійснюватися поставка предмета закупівлі, за останній місяць до дати закінчення строку подання тендерних пропозицій, отже не відповідає кваліфікаційним критеріям, установлених ст.16 Закону та ТД. 2. Відповідно до п. 3 ч. 1 Додатку 1 до ТД, з метою підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, учасник повинен був надати оригінали видаткової накладної від усіх контрагентів, вказаних в довідці про наявність досвіду виконання аналогічного договору. Учасником ТДВ «Охтирський хлібокомбінат», у складі тендерної пропозиції (файл «аналог дог накладні».pdf), були надані копії товарно-транспортних накладних, засвідчені підписом та печатками ТДВ «Охтирський хлібокомбінат», що є порушенням умов тендерної документації, оскільки вимагалось надання саме оригіналів видаткових накладних, що документально підтверджують факт виконання аналогічних договорів. Хочемо зазначити, що товарно-транспортна накладна підтверджує тільки витрати щодо перевезення товарів сторонньою організацією (перевізником). А от видаткова накладна є документом, який застосовується для фіксування факту відвантаження товарів Враховуючи вищезазначене, ТДВ Охтирський хлібокомбінат, на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, не надав жодної видаткової накладної, отже, не підтвердив виконання договорів, наданих на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, у зв’язку з чим не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим ст.16 Закону та ТД. 3. Відповідно до ч. 1 Розділу ІІІ тендерної пропозиції, у складі тендерної пропозиції повинні бути надані: копія свідоцтва про реєстрацію автотранспортного засобу, яким буде здійснюватися поставка, та копії документів про право власності (оренди) на даний транспортний засіб. У складі тендерної пропозиції учасника були надані свідоцтва (файл «тех пасп тр» .pdf) про реєстрацію транспортних засобів (далі - свідоцтва) та договори (файл «дог корист авт.».pdf) позички наземного самохідного транспортного засобу від 01.10.2016 р. та від 12.02.2016 р. (далі - договори), що укладені між ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» та фізичної особи громадянки України Уманською М.М. Згідно з п. 1.1. Договорів Позичкодавець (гр. України Уманська М.М.) передає у безоплатне користування на строк, обумовлений цим Договором, наступні транспортні засоби та реєстраційні документи до нього: спеціалізований вантажний фургон хлібний, марки АС, модель АС-G 330202 AXX-1, 2015 року випуску, реєстраційний номер ВМ 0710 АМ та спеціалізований вантажний фургон хлібний, марки АС, модель АС-G 330202 AXX-1, 2015 року випуску, реєстраційний номер ВМ 1454 ВЕ. Тобто предметами зазначених договорів виступають саме транспортні засоби, а не наземний самохідний транспортний засіб. Також, свідоцтва на вищезазначені транспортні засоби, що були надані у складі пропозиції учасника, не підтверджують, що залучається саме наземний самохідний транспортний засіб. Отже, учасник залучає на підставі договору позички залучає саме спеціалізований транспортний засіб. Слід звернути увагу на те, що відповідно до ч. 4 ст. 828 ЦКУ, договір позички транспортного засобу (крім наземних самохідних транспортних засобів), в якому хоча б однією стороною є фізична особа, укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню. ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» не підтвердив наявність спеціалізованого транспорту, оскільки зазначені договори, де однією стороною є фізична особа, не є нотаріально посвідченими, а отже є нікчемними, оскільки не відповідає нормам діючого законодавства України. Враховуючи вищезазначене, учасник ТДВ Охтирський хлібокомбінат, на підтвердження наявності матеріально-технічної бази, не надав документів про право власності (оренди) на транспортні засоби, яким будуть здійснюватися поставка предмета закупівлі, в порядку, передбаченому чинним законодавством, отже не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим ст.16 Закону та ТД. 4. Відповідно до умов ТД, учасник повинен був надати особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду. У складі тендерної пропозиції (файл «поясн мед книж».pdf) ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» було надано лист-пояснення Вих. № 05/03-19 від 05.03.2018 р., де зазначено, що відсутність особистої медичної книжки є законною, оскільки в Постанові Кабінету Міністрів № 559 від 23 травня 2001 р. «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів» та видачі особистих медичних книжок» відсутня професія «дезінфектор». Однак, відповідно до ст. 1 Постанови Кабінету Міністрів № 559 від 23 травня 2001 р. «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів» наявні такі вимоги до працівників, що відносяться до професії «дезінфектор»: - персонал, який миє обладнання, готує мийні засоби та дезінфекційні розчини; - працівники, що мають доступ до миття обладнання, посуду, інвентарю (бригади з обслуговування підприємств для проведення прибирання, миття та дезінфекційних робіт), і працівники, що тимчасово залучаються до роботи на харчових об’єктах. Враховуючи вищезазначене, учасник ТДВ Охтирський хлібокомбінат, на підтвердження наявності матеріально-технічної бази, не надав особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду, отже не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим ст.16 Закону та ТД. 5. Відповідно до ч. 1 Розділу ІІІ ТД, учасник завантажує в систему, після проведення аукціону, кінцеву тендерну пропозицію (за формою, встановленою у Додатку 2 до тендерної документації). Остаточна пропозиція ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» після аукціону становила 289 700,00 грн. з ПДВ. 16.03.2018 року учасник завантажив кінцеву тендерну пропозицію (файл «цінова кінцева пропозиція. pdf), де в розрахунках було зроблено арифметичну помилку. Учасником було зазначено, що ціна за один кілограм батону становить 8,8659 грн. без ПДВ. При множинні ціни за одиницю без ПДВ (батону) та загальної кількості (батону) виходить 172 752,0615 грн. без ПДВ, але в кінцевій тендерній пропозиції зазначена сума 172 752,07 грн. без ПДВ. На підставі зазначених розрахунків загальна вартість продукції з ПДВ становить 289 699,9938 грн. Зазначена загальна вартість не співпадає з остаточною пропозицією, встановленою учасником в період проведення аукціону. Оскільки, в Законі Україні «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VII відсутнє поняття «арифметична помилка», ні тендерний комітет Замовника, ні учасник не можуть вносити корективи або будь-яким іншим чином трактувати розрахунки, які зазначені в пропозиції, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, оскільки кінцева загальна вартість пропозиція не співпадає з остаточною пропозицією, встановленою під час аукціону. Враховуючи вищезазначене, учасник ТДВ Охтирський хлібокомбінат, на підтвердження наявності матеріально-технічної бази, не надав кінцеву тендерну пропозицію, що відповідає остаточній ціні своєї пропозиції, за результатами аукціону, отже тендерна пропозиція не відповідає умовам ТД. До скарги додаються документи та матеріали, що підтверджують невідповідність тендерної пропозиції ТДВ Охтирський хлібокомбінат умовам тендерної документації, що свідчить про порушення процедури закупівлі та неправомірність прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника. Ґрунтуючись на вищезазначеному, тендерна пропозиція ТДВ Охтирський хлібокомбінат не відповідає умовам ТД та повинна бути відхилена замовником на підставі пунктам 1 та 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Дії Замовника щодо неправомірного визначення переможцем учасника – ТДВ Охтирський хлібокомбінат, пропозиція якого не відповідає умовам ТД, є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статті 3, якою визначені принципи здійснення закупівель та статті 30, якою визначені підстави відхилення тендерних пропозицій. Дії замовника щодо прийняття рішення про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ТДВ Охтирський хлібокомбінат є неправомірними, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, суперечать принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, а також неупередженої оцінки тендерних пропозицій, внаслідок чого Замовником порушуються права та охоронювані законом інтереси товариства як учасника цієї процедури закупівлі. Враховуючи наведене, та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Призупинити процедури закупівлі на строк до винесення рішення за скаргою; 3. Перевірити тендерну пропозицію ТДВ Охтирський хлібокомбінат на відповідність вимогам Тендерної документації за кодом ДК 021-2015 - 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житній та батон), ідентифікатор закупівлі - UA-2018-02-19-000221-c, та визнати такою, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника. 4. Визнати неправомірними дії Замовника та скасувати рішення тендерного комітету про визначення ТДВ Охтирський хлібокомбінат переможцем у процедурі закупівлі за кодом ДК 021-2015 - 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житній та батон), ідентифікатор закупівлі - UA-2018-02-19-000221-c. Додатки: 1. Платіжне доручення № 15527838 у сумі 5 000 грн. за подання скарги до органу оскарження з відміткою про зарахування коштів в дохід бюджету; 2. Акт здачі-приймання робіт від 15.02.2018р. (файл «акт сан 2».pdf); 3. Акт здачі-приймання робіт від 01.03.2018р.; (файл «акт сан».pdf); 4. Договір постачання № 53 від 03.04.2017р. (файл «аналог дог накладні».pdf); 5. Договір постачання № 33 від 01.04.2017р. (файл «аналог дог накладні».pdf); 6. Копії товарно-транспортних накладних на відпуск хлібобулочних виробів(файл «аналог дог накладні».pdf); 7. Договір позички наземного самохідного транспортного засобу від 01.10.2017р. (файл «дог корист авт.».pdf); 8. Договір позички наземного самохідного транспортного засобу від 12.02.2016р. (файл «дог корист авт.».pdf); 9. Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів(файл «тех пасп тр» .pdf); 10. Тендерна пропозиція (кінцева) (файл «цінова кінцева пропозиція. pdf); 11. Лист пояснення № 05/03-19 від 05.03.2018р(файл «поясн мед книж».pdf).
Дата прийняття рішення по скарзі: 18.04.2018 22:14
Автор: ТОВ фірма "Хазар" ЛТД, Маркова Олеся Ігорівна +380577199336 markova@hazar.com.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: 2105326e5cb84541b2cfbb6db6244b9e
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-19-000221-c.a4
Назва: Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
19 лютого 2018 року Відділом освіти Охтирської міської ради (далі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі за кодом ДК 021-2015 - 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житній та батон), ідентифікатор закупівлі - UA-2018-02-19-000221-c (далі - закупівля). 12 березня 2018 року відбувся аукціон за вказаною закупівлею, за результатами проведення якого найбільш економічно вигідною пропозицією визначено Товариство з додатковою відповідальністю «Охтирський хлібокомбінат» (далі – ТДВ «Охтирський хлібокомбінат», учасник) з ціною 289 700,00 грн. ПДВ та 16 березня 2018 року Замовником було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з зазначеним учасником. Проте, під час аналізу тендерної пропозиції ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» було виявлено невідповідність цієї пропозиції умовам тендерної документації за закупівлею, а саме: 1. Відповідно до пп. 3 п. 1 ч. 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник, на підтвердження наявності матеріально-технічної бази», повинен був надати акти виконаних робіт з дезінфекції автотранспортних засобів, якими будуть здійснюватися поставка предмета закупівлі, за останній місяць до дати закінчення строку подання тендерних пропозицій. У складі тендерної пропозиції учасником були надані 2 акти здачі-приймання робіт (далі - акти), що не відповідають умовам тендерної документації, оскільки: а) в актах не зазначена інформація щодо транспортних засобів, які будуть залучені учасником під час постачання предмету закупівлі та підлягають проведенню дезінфекційних робіт. б) порушені строки проведення дезінфекції транспортних засобів. 2. Відповідно до п. 3 ч. 1 Додатку 1 до тендерної документації, з метою підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, учасник повинен був надати оригінали видаткової від усіх контрагентів, вказаних в довідці про наявність досвіду виконання аналогічного договору. Учасником у складі тендерної пропозиції були надані копії товарно-транспортних накладних завірені підписом та печатками ТДВ «Охтирський хлібокомбінат», що є порушенням умов тендерної документації, оскільки вимагались оригінали видаткових накладних, що документально підтверджують виконання аналогічних договорів. Хочемо зазначити, що саме видаткова накладна фіксує факт отримання/передачі товарів або послуг і по суті завершує договір постачання між покупцем та постачальником. 3. Відповідно до ч. 1 Розділу ІІІ тендерної пропозиції, у складі тендерної пропозиції повинні бути надані: копія свідоцтва про реєстрацію автотранспортного засобу, яким буде здійснюватися поставка та копії документів про право власності (оренди) на даний транспортний засіб. У складі тендерної пропозиції були надані свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (далі - свідоцтва) та договори позички наземного самохідного транспортного засобу від 01.10.2016р. та 12.02.2016р. (далі - договори), що укладені між ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» та Гр. України Уманською М.М. Згідно з п. 1.1. Договорів Позичкодавець (Гр. України Уманська М.М.) передає у безоплатне користування на строк, обумовлений цим Договором, наступні транспортні засоби та реєстраційні документи до нього: спеціалізований вантажний фургон хлібний, марки АС, модель АС-G 330202 AXX-1, 2015 року випуску, реєстраційний номер ВМ 0710 АМ та спеціалізований вантажний фургон хлібний, марки АС, модель АС-G 330202 AXX-1, 2015 року випуску, реєстраційний номер ВМ 1454 ВЕ. Також свідоцтва на вищезазначені транспортні засоби, що були надані у складі пропозиції учасник, не підтверджують, що залучається саме наземний самохідний транспортний засіб. Тобто учасник залучає на підставі договору позички залучає спеціалізований транспортний засіб. Відповідно до ч. 4 ст. 828 Цивільного Кодексу України договір позички транспортного засобу (крім наземних самохідних транспортних засобів), в якому хоча б однією стороною є фізична особа, укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню. ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» не підтвердив наявність спеціалізованого транспорту, оскільки зазначені договори, де однією стороною є фізична особа, не нотаріально посвідчені. 4. Відповідно до умов тендерної документації, учасник повинен був надати особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду. У складі тендерної пропозиції ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» було надано лист-пояснення Вих. № 05/03-19 від 05.03.2018 р., де зазначено, що відсутність особистої медичної книжки є законною, оскільки в Постанові Кабінету Міністрів № 559 від 23 травня 2001 р. «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів» та видачі особистих медичних книжок» відсутня професій «дезінфектор». Відповідно до ст. 1 постанови Кабінету Міністрів № 559 від 23 травня 2001 р. «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів» наявні такі професії, що відносяться до професій «дезінфектор»: - персонал, який миє обладнання, готує мийні засоби та дезінфекційні розчини; - працівники, що мають доступ до миття обладнання, посуду, інвентарю (бригади з обслуговування підприємств для проведення прибирання, миття та дезінфекційних робіт), і працівники, що тимчасово залучаються до роботи на харчових об’єктах. Отже, учасник не відповідає умовам тендерної документації, оскільки не надав особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду. 5. Відповідно до ч. 1 Розділу ІІІ тендерної пропозиції, учасник завантажує в систему після проведення аукціону кінцеву тендерну пропозицію (за формою встановленою у Додатку « до тендерної документації). Остаточна пропозиція ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» після аукціону становила 289 700,00 грн. з ПДВ. 16.03.2018 року учасник завантажив кінцеву тендерну пропозицію, де в розрахунках було зроблено арифметичну помилку. Учасником було зазначено, що ціна за один кілограм батону становить 8,8659 грн. без ПДВ при множині ціна за одиницю (батону) та загальної кількості (батону) виходить 172 752,0615 грн. без ПДВ, але в кінцевій тендерній пропозиції зазначена сума 172 752,07 грн. без ПДВ. На підставі зазначених розрахунків загальна вартість продукції з ПДВ становить 289 699,9938 грн. Зазначена загальна вартість не співпадає з остаточною пропозицією, сформованою учасником в період проведення аукціону. Оскільки, в Законі Україні «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VII відсутнє поняття «арифметична помилка», ні тендерний комітет Замовника, ні учасник не можуть вносити корективи або будь-яким іншим чином трактувати розрахунки, які зазначені в пропозиції, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, оскільки кінцева загальна вартість пропозиція не співпадає з остаточною пропозицією, сформованою за результатами аукціону. Дії Замовника щодо неправомірного визначення переможцем учасника – ТДВ «Охтирський хлібокомбінат», пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи наведене, звертаємось до Замовника, з вимогою негайно припинити порушення Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом скасування рішення про визначення переможця, відміни рішення про намір укласти договір з ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» та відхилення пропозиції ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» на підставі вище перелічених аргументів. У разі незадоволення цієї вимоги, ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД залишає за собою право звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою про порушення Замовником Закону України «Про публічні закупівлі», з метою захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Посилаються на Пункт 194 Санітарних правил для підприємств продовольчої торгівлі від 16.04.1991 № 5781-91 В п.2 Розпорядження КМУ №94-Р від 20.01.2016р. зазначено – «Визнати такими, що не застосовуються на території України, акти санітарного законодавства, видані центральними органами виконавчої влади СРСР, в тому числі їх посадовими особами, якими затверджено санітарні, санітарно-гігієнічні, санітарно-протиепідемічні, санітарно-епідеміологічні, протиепідемічні, гігієнічні правила і норми, державні санітарно-епідеміологічні нормативи та санітарні регламенти.» 2. Накладні подані в оригіналах 3. Зазначають про необхідність нотаріального посвідчення договорів позички наземних самохідних транспортних засобів. Відповідно до ч. 4 ст. 828 ЦК України «Договір позички транспортного засобу (крім наземних самохідних транспортних засобів), в якому хоча б однією стороною є фізична особа, укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.» У законодавстві розшифровано лише термін "наземні транспортні засоби" (див. п. 1.5 ст. 1 Закону України від 01.07.2004 р. N 1961-IV) та "автомобільний транспортний засіб" (див. ст. 1 Закону України від 05.04.2001 р. N 2344-III). Водночас пп. "b" ст. 1 Європейської угоди, що стосується праці екіпажів транспортних засобів, здійснюючих міжнародні автомобільні перевезення (ЕСТР) (підписана 01.07.70 р., Україна приєдналася 07.09.2005 р.), під автомобілями розуміє будь-який механічний самохідний транспортний засіб (крім сільгосптракторів). Оскільки ст. 9 Конституції України визначено, що чинні міжнародні договори, згоду на обов'язковість яких надано ВРУ є частиною національного законодавства України, автомобілі все ж таки належать до наземних самохідних транспортних засобів. А отже, нотаріальне посвідчення не потрібне. 4. По-перше в зазначеній постанові не зазначена посада «Дезінфектора», що вимагає тендерна документація. А посилання на п. 1 постанови Кабінету Міністрів № 559 від 23 травня 2001 р. «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів» є некоректним, оскільки, там зазначені лише ознаки якихось професій, а також дані ознаки стосуються осіб Харчової та переробної промисловості (крім працівників підприємств з виробництва дріжджів, олії, сушених овочів, солі, молочної кислоти, фасування чаю, кави; млинів, крупорушок, зерносховищ, елеваторів; крохмалепатокових, соледобувних, спиртових, лікеро-горілчаних підприємств; складів зерна, борошна, круп) Послуги ж дезінфекції ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» надає Сумський обласний лабораторний центр МОЗ України, який не відноситься до Харчової та переробної промисловості . 5. Більш точні розрахунки зробити неможливо.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: 34dc4b5c3938488b91c268e000517cb3
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-19-000221-c.b3
Назва: Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
19 лютого 2018 року Відділом освіти Охтирської міської ради (далі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі за кодом ДК 021-2015 - 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб житній та батон), ідентифікатор закупівлі - UA-2018-02-19-000221-c (далі - закупівля). 12 березня 2018 року відбувся аукціон за вказаною закупівлею, за результатами проведення якого найбільш економічно вигідною пропозицією визначено Товариство з додатковою відповідальністю «Охтирський хлібокомбінат» (далі – ТДВ «Охтирський хлібокомбінат», учасник) з ціною 289 700,00 грн. ПДВ та 16 березня 2018 року Замовником було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з зазначеним учасником. Проте, під час аналізу тендерної пропозиції ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» було виявлено невідповідність цієї пропозиції умовам тендерної документації за закупівлею, а саме: 1. Відповідно до пп. 3 п. 1 ч. 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник, на підтвердження наявності матеріально-технічної бази», повинен був надати акти виконаних робіт з дезінфекції автотранспортних засобів, якими будуть здійснюватися поставка предмета закупівлі, за останній місяць до дати закінчення строку подання тендерних пропозицій. У складі тендерної пропозиції учасником були надані 2 акти здачі-приймання робіт (далі - акти), що не відповідають умовам тендерної документації, оскільки: а) в актах не зазначена інформація щодо транспортних засобів, які будуть залучені учасником під час постачання предмету закупівлі та підлягають проведенню дезінфекційних робіт. б) порушені строки проведення дезінфекції транспортних засобів. 2. Відповідно до п. 3 ч. 1 Додатку 1 до тендерної документації, з метою підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, учасник повинен був надати оригінали видаткової від усіх контрагентів, вказаних в довідці про наявність досвіду виконання аналогічного договору. Учасником у складі тендерної пропозиції були надані копії товарно-транспортних накладних завірені підписом та печатками ТДВ «Охтирський хлібокомбінат», що є порушенням умов тендерної документації, оскільки вимагались оригінали видаткових накладних, що документально підтверджують виконання аналогічних договорів. Хочемо зазначити, що саме видаткова накладна фіксує факт отримання/передачі товарів або послуг і по суті завершує договір постачання між покупцем та постачальником. 3. Відповідно до ч. 1 Розділу ІІІ тендерної пропозиції, у складі тендерної пропозиції повинні бути надані: копія свідоцтва про реєстрацію автотранспортного засобу, яким буде здійснюватися поставка та копії документів про право власності (оренди) на даний транспортний засіб. У складі тендерної пропозиції були надані свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (далі - свідоцтва) та договори позички наземного самохідного транспортного засобу від 01.10.2016р. та 12.02.2016р. (далі - договори), що укладені між ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» та Гр. України Уманською М.М. Згідно з п. 1.1. Договорів Позичкодавець (Гр. України Уманська М.М.) передає у безоплатне користування на строк, обумовлений цим Договором, наступні транспортні засоби та реєстраційні документи до нього: спеціалізований вантажний фургон хлібний, марки АС, модель АС-G 330202 AXX-1, 2015 року випуску, реєстраційний номер ВМ 0710 АМ та спеціалізований вантажний фургон хлібний, марки АС, модель АС-G 330202 AXX-1, 2015 року випуску, реєстраційний номер ВМ 1454 ВЕ. Також свідоцтва на вищезазначені транспортні засоби, що були надані у складі пропозиції учасник, не підтверджують, що залучається саме наземний самохідний транспортний засіб. Тобто учасник залучає на підставі договору позички залучає спеціалізований транспортний засіб. Відповідно до ч. 4 ст. 828 Цивільного Кодексу України договір позички транспортного засобу (крім наземних самохідних транспортних засобів), в якому хоча б однією стороною є фізична особа, укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню. ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» не підтвердив наявність спеціалізованого транспорту, оскільки зазначені договори, де однією стороною є фізична особа, не нотаріально посвідчені. 4. Відповідно до умов тендерної документації, учасник повинен був надати особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду. У складі тендерної пропозиції ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» було надано лист-пояснення Вих. № 05/03-19 від 05.03.2018 р., де зазначено, що відсутність особистої медичної книжки є законною, оскільки в Постанові Кабінету Міністрів № 559 від 23 травня 2001 р. «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів» та видачі особистих медичних книжок» відсутня професій «дезінфектор». Відповідно до ст. 1 постанови Кабінету Міністрів № 559 від 23 травня 2001 р. «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів» наявні такі професії, що відносяться до професій «дезінфектор»: - персонал, який миє обладнання, готує мийні засоби та дезінфекційні розчини; - працівники, що мають доступ до миття обладнання, посуду, інвентарю (бригади з обслуговування підприємств для проведення прибирання, миття та дезінфекційних робіт), і працівники, що тимчасово залучаються до роботи на харчових об’єктах. Отже, учасник не відповідає умовам тендерної документації, оскільки не надав особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду. 5. Відповідно до ч. 1 Розділу ІІІ тендерної пропозиції, учасник завантажує в систему після проведення аукціону кінцеву тендерну пропозицію (за формою встановленою у Додатку « до тендерної документації). Остаточна пропозиція ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» після аукціону становила 289 700,00 грн. з ПДВ. 16.03.2018 року учасник завантажив кінцеву тендерну пропозицію, де в розрахунках було зроблено арифметичну помилку. Учасником було зазначено, що ціна за один кілограм батону становить 8,8659 грн. без ПДВ при множині ціна за одиницю (батону) та загальної кількості (батону) виходить 172 752,0615 грн. без ПДВ, але в кінцевій тендерній пропозиції зазначена сума 172 752,07 грн. без ПДВ. На підставі зазначених розрахунків загальна вартість продукції з ПДВ становить 289 699,9938 грн. Зазначена загальна вартість не співпадає з остаточною пропозицією, сформованою учасником в період проведення аукціону. Оскільки, в Законі Україні «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VII відсутнє поняття «арифметична помилка», ні тендерний комітет Замовника, ні учасник не можуть вносити корективи або будь-яким іншим чином трактувати розрахунки, які зазначені в пропозиції, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, оскільки кінцева загальна вартість пропозиція не співпадає з остаточною пропозицією, сформованою за результатами аукціону. Дії Замовника щодо неправомірного визначення переможцем учасника – ТДВ «Охтирський хлібокомбінат», пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи наведене, звертаємось до Замовника, з вимогою негайно припинити порушення Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом скасування рішення про визначення переможця, відміни рішення про намір укласти договір з ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» та відхилення пропозиції ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» на підставі вище перелічених аргументів. У разі незадоволення цієї вимоги, ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД залишає за собою право звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою про порушення Замовником Закону України «Про публічні закупівлі», з метою захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Технічна помилка
Дата скасування: 20.03.2018 14:40
Вимога
Вирішена

Усунення дискримінаційних положень. Санітарний паспорт.

Номер: 9913d397b800494992acc7e0db668ad7
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-19-000221-c.c2
Назва: Усунення дискримінаційних положень. Санітарний паспорт.
Вимога:
Відповідно до розпорядження КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 20 січня 2016 р. № 94-р «Про визнання такими, що втратили чинність, та такими, що не застосовуються на території України, актів санітарного законодавства», що набрало чинності з 1 січня 2017 року: визнано такими, що втратили чинність, акти санітарного законодавства, видані центральними органами виконавчої влади Української РСР, в тому числі їх посадовими особами, якими затверджено санітарні, санітарно-гігієнічні, санітарно-протиепідемічні, санітарно-епідеміологічні, протиепідемічні, гігієнічні правила і норми, державні санітарно-епідеміологічні нормативи та санітарні регламенти; визнано такими, що не застосовуються на території України, акти санітарного законодавства, видані центральними органами виконавчої влади СРСР, в тому числі їх посадовими особами, якими затверджено санітарні, санітарно-гігієнічні, санітарно-протиепідемічні, санітарно-епідеміологічні, протиепідемічні, гігієнічні правила і норми, державні санітарно-епідеміологічні нормативи та санітарні регламенти. Зокрема, Санітарні правила для підприємств громадського харчування (СанПин 42-123-5777-91) від 19.03.91, в т.ч. в частині регулювання обігу санітарних паспортів – відмінені. Згідно зі змінами, внесеними до Закону України «Про забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення» з 20.09.2015 року дія цього Закону не поширюється на харчові продукти, крім харчових продуктів, щодо яких проводяться санітарно-епідеміологічні розслідування захворювань, спричинених інфекційними хворобами, масовими неінфекційними захворюваннями, отруєннями та радіаційним ураженням людей. Крім того, статтю 17 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», якою були встановлені вимоги до продовольчої сировини і харчових продуктів, умов їх транспортування, зберігання та реалізації, виключено. Статтями 43 та 44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» встановлені гігієнічні вимоги до рухомих та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, згідно з якими оформлення санітарних паспортів не передбачено. Згідно з нормами вищезазначеного Закону України відповідальність за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу покладено на операторів ринку. З огляду на зазначене, повноважень щодо видачі санітарних паспортів на автотранспорт, що задіяний в перевезенні харчових продуктів, чинним законодавством України не передбачено. Отримати діючі санітарні паспорти, на законних підставах на даний час, неможливо. Просимо виключити вимогу надання санітарних паспортів автомобіля, яким буде здійснюватися поставка товару та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України. У Вашому оголошенні (Ідентифікатор закупівлі UA-2018-01-17-001152-a) уже подавалася така Вимога і у відповіді Вами було зазначено, що "У тендерній документації на закупівлю хліба помилково передбачено подання потенційними учасниками копій експлуатаційного дозволу виробника та санітарного паспорту на автомобіль через значну кількість оголошених тендерів, у тому числі і на закупівлю продуктів харчування тваринного походження". Однак, в даній тендерній документації, ця помикла знову не врахована.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за поправку, внесені зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Усунення дискримінаційних вимог. Експлуатаційний дозвіл.

Номер: 820974a8cd0b41f2b68ec8159fbe7cd2
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-19-000221-c.b1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог. Експлуатаційний дозвіл.
Вимога:
Відповідно до умов тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції експлуатаційний дозвіл виробника. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Відповідно до оголошення про проведення закупівлі предметом закупівлі є код ДК 021:2015:15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби. Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників юридичних осіб/фізичних осіб, у тому числі для фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Підсумовуючи, просимо виключити вимогу щодо надання експлуатаційного дозволу виробника, у зв’язку з тим що для виробництва та//або обігу предмету закупівлі (ДК 021:2015:15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби) відсутня можливість та обов’язок отримання вищезазначеного документу. У Вашому оголошенні (Ідентифікатор закупівлі UA-2018-01-17-001152-a) вже подавалася така Вимога і Ви брали на себе зобов'язання врахувати дану вимогу і не включати до тендерної документації зобов'язання Учасника подавати експлуатаційний дозвіл.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за поправку, внесені зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено