-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту кладовища Новокиївське 2 по вул. Автовокзальна у м. Біла Церква Київської області (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Завершена
1 980 758.27
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 905.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 905.00 UAH
Період оскарження:
03.10.2023 14:32 - 08.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги в Тендерній документації по даній закупівлі
Номер:
7002b3157dad4dbbb8901726272aa02b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-03-008505-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги в Тендерній документації по даній закупівлі
Вимога:
Шановний ЗАМОВНИК!
У відповідності до частини 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за №1178 (далі – Постанова КМУ №1178), встановлено, що ФІЗИЧНА/ЮРИДИЧНА ОСОБА має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції ЗВЕРНУТИСЯ через електронну систему закупівель до замовника ЗА РОЗ’ЯСНЕННЯМИ ЩОДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ та/АБО ЗВЕРНУТИСЯ ДО ЗАМОВНИКА з ВИМОГОЮ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ТЕНДЕРУ. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що ЗАКУПІВЛІ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ за такими принципами: ДОБРОСОВІСНА КОНКУРЕНЦІЯ серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; НЕДИСКРИМІНАЦІЯ учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або ВЧИНЯТИ ДІЇ, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або СТАВЛЯТЬ У НЕРІВНЕ СТАНОВИЩЕ окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом ПОРУШУЮТЬ ПРАВИЛА КОНКУРЕНЦІЇ. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольноконкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку. Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України ДИСКРИМІНАЦІЯ суб'єктів господарювання НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ.. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, що ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ.
Ознайомившись з Тендерною документацією по закупівлі: Послуги з поточного ремонту кладовища Новокиївське 2 по вул. Автовокзальна у м. Біла Церква Київської області (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) встановлено, ми можемо виконати дані роботи/надати якісно послуги Замовнику, але встановлені ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ В Тендерній документації Замовника, не дають можливості підготовити якісно тендерну пропозицію, оскільки штучно звужують участь в даній закупівлі, та є дискримінаційними по відношенню до нас, як учасника даної закупівлі, а саме:
1. Наступна вимога ТД є дискримінаційною «У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати декларацію відповідності МТБ вимогам законодавства з охорони праці.» - на Послуги з поточного ремонту кладовища, згідно Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» - на такі роботи НЕ ВИДАЄТЬСЯ ДЕКЛАРАЦІЯ, оскільки роботи НЕ Є ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ.
2. Наступна вимога ТД є дискримінаційною по відношенню до нас, як до потенційного учасника даної закупівлі: «Аналогiчним буде вважатись договiр предметом закупівлі якого є надання послуг з поточного ремонту та/або виконання робіт з будівництва, капітального ремонту, реставрації об’єктів благоустрою, зокрема кладовищ.». Дана норма є дискримінаційною по відношенню до нас, як до учасника, оскільки може бути підставою для відхилення з наступних обставин: Ми як учасник даної закупівлі маємо аналогічні договори з благоустрою, але не маємо аналогічного договору саме з благоустрою кладовища. При цьому, склад робіт ніяким чином не відрізняється між такими договорами.
3. Наступна вимога ТД є дискримінаційною по відношенню до всіх учасників в тому числі нас, як до потенційного учасника даної закупівлі: «Фінансова звітність має підтверджувати отримання Учасником РІЧНОГО ДОХОДУ (виручки) у обсязі на менше 1 900 000,00 грн. (один мільйон дев’ятсот тисяч грвень, 00 копійок).». 24 лютого 2022 року Указом Президента на підставі підписаного Указу № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» було введено воєнний стан в Україні, який триває по сьогоднішній день. При цьому, не всі суб’єкти господарювання змогли поновити свою діяльність протягом 2022 року чи поновивши діяльність не всі змогли отримати дохід на протязі 2022 року в розмірі 1 900 000 грн. 00 коп.
4. Наступна вимога ТД є дискримінаційною по відношенню до всіх учасників, які вирішили прийняти участь в даній закупівлі: «Крім того Учасник завантажує до електронної системи довідку, видану кредитно-фінансовою установою, яка містить інформацію про наявність на рахунках Учасника залишку коштів у обсязі не менш, як 100% від очікуваної вартості предмета закупівлі.» - Встановивши таку вимогу, Замовник порушує норми діючого законодавства, що комерційної та конфіденційної інформації та права учасників визначені Конституцією України та Законами України, в тому числі «Про інформацію». Дана вимога визнана не одноразово Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг з публічних закупівель, що Замовник не має права вимагати в учасників дану довідку, яка відноситься до комерційної та конфіденційної інформації та не повинна бути розголошеною.
Враховуючи, вищезазначене, Просимо Замовника, внести зміни до Тендерної документації по закупівлі: Послуги з поточного ремонту кладовища Новокиївське 2 по вул. Автовокзальна у м. Біла Церква Київської області (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг, прибравши дискримінаційні умови, на які ми наголошуємо в даній Вимозі, оскільки тендерна документація згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, що ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ та ЗАМОВНИКИ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ, що встановлено в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та частиною 2 статті 31 Господарського кодексу України ДИСКРИМІНАЦІЯ суб'єктів господарювання НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ та враховуючи той факт, що нами було повідомлено Замовнику про наявні дискримінаційні умови по даній закупівлі по відношенню до нас, як до потенційного учасника, який вирішив прийняти участь в закупівлі та до інших можливих учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.10.2023 22:25
Вирішення:
На Вашу вимогу ідентифікатор UA-2023-10-03-008505-a.b1 подану на закупівлю послуг з поточного ремонту кладовища Новокиївське 2 по вул. Автовокзальна у м. Біла Церква Київської області (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) 07.10.2023 року повідомляємо.
1. Згідно пункту 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 визначено, що виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8. Декларація подається роботодавцем до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Враховуючи те, що під час надання послуг з поточного ремонту кладовища Новокиївське 2 по вул. Автовокзальна у м. Біла Церква Київської області (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) у будь якому разі будуть використовуватись машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки учасник закупівлі повинен мати декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
2. У розумінні тендерної документації аналогiчним буде вважатись договiр предметом закупівлі якого є надання послуг з поточного ремонту та/або виконання робіт з будівництва, капітального ремонту, реставрації об’єктів благоустрою, зокрема кладовищ. З викладеного вбачається, що будь який договір предметом якого є надання послуг або виконання робіт з поточного ремонту та/або виконання робіт з будівництва, капітального ремонту, реставрації об’єктів благоустрою (у тому числі й кладовищ) буде належним чином підтверджувати відповідність учасника такому кваліфікаційному критерію, як наявність в Учасника закупівлі досвіду виконання аналогічного договору.
3. Абзацом 2 пункту 48 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі - Особливості), встановлено, що у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Пунктом 3 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Відтак встановлення тендерною документацією вимоги щодо підтвердження Учасником відповідності такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності жодним чином не є дискримінаційною умовою.
4. Вимога тендерної документації щодо наявності на рахунках Учасника залишку коштів у обсязі не менш, як 100% від очікуваної вартості предмета, підтверджує відповідність Учасника такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності, встановлену згідно статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Пунктом 40 Особливостей передбачено, що інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону не може бути визначена учасником конфіденційною. Встановлення тендерною документацією вимоги щодо підтвердження Учасником відповідності такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності жодним чином не є дискримінаційною умовою.
Статус вимоги:
Відхилено