-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Шафи металеві та сейфи
Завершена
377 976.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 779.76 UAH
мін. крок: 1% або 3 779.76 UAH
Період оскарження:
02.10.2023 11:30 - 06.10.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо неправомірної дискваліфікації пропозиції переможця
Номер:
abc5f2efba5148e1a468fdb436616191
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-02-003344-a.b1
Назва:
Щодо неправомірної дискваліфікації пропозиції переможця
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 6 від 12.10.2023 р. (далі - Протокол) Вами було відхилено тендерну пропозицію переможця процедури спрощеної закупівлі «UA-2023-10-02-003344-а» (Шафи металеві та сейфи) – Товариства з обмеженою відповідальністю «IP COM».
Згідно п. 1 вказаного протоколу підставою відхилення зазначено: «згідно ч.1 ст. 17 та ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме, що переможець надав неправдиву інформацію в тендерній документації». «Неправдивою інформацією» замовник вважає те, що переможець є відповідачем у господарській судовій справі від 07.12.2022 № 922/1429/22 про стягнення коштів на користь Державного бюро розслідувань та є фігурантом журналістського розслідування Геннадія Карпюка від 27.02.2019 під заголовком «Держзакупівлі для армії: плюси, мінуси та чому 2019 рік має стати переламним» на інтернет-ресурсі «novynarnia.com».
Зазначена замовником інформація не витрумує ані якої критики.
По-перше, відповідно до ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону.
На підставі ч.15 ст. 29 Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Ч. 1 ст. 17 Закону, на яку посилається замовник як на одну з підстав щодо дискваліфікації нашої пропозиції містить вичерпний перелік з 13 пунктів підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції";
12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
В жодному з перелічених положень, що законодавством встановлено як підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі (і на які, доречі, посилається Замовник) не вбачається як підстава щодо відмови в участі в закупівлі наявність факту участі переможця як відповідача у господарській судовій справі та тим паче - фігурантом журналістського розслідування.
Відповідно до ч.2 ст. 17 Закону (доречі на яку Замовник навіть не посилається в Протоколі) Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. При цьому «Учасник процедури закупівлі, що перебуває в зазначених обставинах, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.»
Отже згідно норм ч.2. ст.17 підставою для відхилення тендерної пропозиції може бути лише «якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником». Замовником за закупівлєю № UA-2023-10-02-003344-а є юридична особа «Квартирно-експлуатаційна частина (місто Київ)», код ЄДРПОУ 24974770, який, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до юридичної особи «Державне бюро розслідувань» не має жодного відношення.
Тим паче, Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі не висувалося жодних вимог про те, що кваліфікаційним критерієм у учасника повинно бути відсутність судових спорів, відсутність виконавчих проваджень (без з’ясування їх виконання, а також суті спору, хто звернувся до суду, чи стягнуто з постачальника штрафні санкції, чи лише частково судовий збір, тощо).
Щодо підстави дискваліфікації учасника з підстави, що переможець є «фігурантом журналістського розслідування», жодним разом ані в положеннях оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, ані в положеннях Закону, ані в положеннях Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, не згадується жодним чином, отже взагалі не може розглядатися як аргумент щодо невідповідності переможця.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Ваші дії стосовно дискваліфікації нашої пропозиції є безпідставними, тому що тендерна пропозиція ТОВ «IP COM» повністю відповідає вимогам оголошення та чинного законодавства щодо державних закупівель
Прошу надати пояснення щодо підстави дискваліфікації учасника процедури закупівлі, викладеної в п.1 Протоколу та вимагаємо скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції переможця та переглянути нашу пропозицію.
У разі не виконання з Вашого боку нашої вимоги або залишення Вами вимоги без відповіді ми будемо вимушені звернутися до суду з позовною заявою про перегляд результатів закупівлі, а також віднесенням на Ваше підприємство усіх витрат пов'язаних з поданням позовної заяви.
У випадку протиправних дій та\або бездіяльності Замовника стосовно нашої вимоги, ми будемо вимушені звернутися з заявами до відповідних контролюючих органів для відстоювання своїх, охоронюваних чинним законодавством України прав.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.pdf 16.10.2023 15:00
Дата подачі:
16.10.2023 15:00
Вирішення:
Доброго дня. Згідно інформації яка зазначена в тендерній документації.
1)У разі отримання замовником достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв або факту зазначення у пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів спрощеної закупівлі, замовник відхиляє пропозицію такого учасника.
2) За надання недостовірної інформації учасник несе відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні