-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Торги відмінено
109 480.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 547.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 547.40 UAH
Період оскарження:
02.10.2023 10:58 - 26.10.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
дискримінаційні вимоги
Номер:
5b26d4aa7e474d8ab147a3544c8d7c4e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-02-002228-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги
Скарга:
№1.08- 5515 Від .10.2023р. Антимонопольний комітет України
Постійно діюча Адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства України у сфері державних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м.Київ, індекс 03055
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«ЕНЕРА ВІННИЦЯ»
вул. Пирогова, 131, м. Вінниця,
індекс 21037, код – 41835359,
тел. (0432 ) 65-70-70, факс 52-50-59
електронна адреса:
http://www. vin.enera.ua
адреса електронної пошти:
info@vin.enera.ua
Замовник, дії
якого оскаржуються: Липовецький заклад дошкільної освіти №2 Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області
Код ЄДРПОУ 26243926
22500, Україна, Вінницька область, м. Липовець, вул.. Шевченка,85
Електронна адреса: oleksandraoleksandra2@gmail.com
Телефон, +380994519196
Інші засоби невідомі
Інформація про закупівлю:
Код ДК021: 09310000-5 Електрична енергія
ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-02-002228-a
СКАРГА
на незаконні вимоги тендерної документації Замовника
Відповідно до оголошення № UA-2023-10-02-002228-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 02 жовтня 2023 11:02 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-02-002228-a) Замовником – Липовецький заклад дошкільної освіти №2 Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю Електричної енергії.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 10 жовтня 2023 року о 00:00 год.
Вважаємо, що Замовником розроблено тендерну документацію з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги.
1. Відповідно до Тендерної документації Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції в п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції»:
«Учасники, як потенційні постачальники електричної енергії зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції проходження сертифікації стосовно надання послуг з передачі електроенергії (код ДКПП 35.11), розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13), торгівлі електроенергією (код ДКПП 35.14):
ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT),
ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)
з наданням відповідного сертифікату або еквівалент, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є дійсним на момент його подання до участі у закупівлі.
Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції в п.9 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)»:
«Учасники, як потенційні постачальники електричної енергії зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції проходження сертифікації стосовно надання послуг
з передачі електроенергії (код ДКПП 35.11),
розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13),
торгівлі електроенергією (код ДКПП 35.14):
ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT),
ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)
з наданням відповідного сертифікату або еквівалент, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є дійсним на момент його подання до участі у закупівлі.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014 немає жодної згадки про надання зазначених вище сертифікатів ДСТУ ISO, вимоги про надання яких встановлені в Тендерній документації
Крім того, звертаємо увагу на те, що Оператор системи передачі (ОСП) — організація, що є транспортувальником енергії у вигляді природного газу або електроенергії на національному або регіональному рівні, з використанням фіксованої інфраструктури. Термін визначено Європейською Комісією. Згідно з українським законодавством «Оператор системи передачі» (ОСП) визначений тільки для передачі електроенергії. Це юридична особа, відповідальна за експлуатацію, диспетчеризацію, забезпечення технічного обслуговування, розвиток системи передачі та міждержавних ліній електропередачі, а також за забезпечення довгострокової спроможності системи передачі щодо задоволення обґрунтованого попиту на передачу електричної енергії. Через витрати на створення інфраструктури передачі, таких як магістральні лінії електропередач, підстанції, магістральні газопроводи, ОСП зазвичай є Монополія/природною монополією і підлягає регулюванню ( стосовно . «передачі електроенергії (код ДКПП 35.11)», який має бути зазначений в ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT, ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)). В Україні оператором системи передачі є ПрАТ «Національна енергетична компанія „Укренерго“» та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.
Також звертаємо увагу на те, що Оператор системи розподілу (ОСР) — юридична особа, яка відповідає за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності. Усі обленерго набули статусу операторів системи розподілу при запровадженні нового ринку електроенергії та є Монополіями/природніми монополіями ( стосовно «розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13)», який має бути зазначений в ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT, ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)). В Україні операторами системи розподілу зареєстровано 32 оператори систем розподілу та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.
Отже керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей:
«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).»
Скаржник також звертає увагу, що зазначений вище вид діяльності не має жодного значення і ніяким чином не впливає на добросовісне виконання ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» умов договору про постачання електричної енергії Замовнику в разі перемоги в процедурі закупівлі.
А за наявності таких дискримінаційних вимог в ТД Замовника, потенційний Учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ», хоч і маючи чинну ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, видану відповідно до Постанови НКРЕКП № 429 від 14.06.2018, та маючи можливість здійснювати постачання електричної енергії Замовнику, не зможе взяти участь в процедурі через наявність в ТД незаконних та абсолютно необґрунтованих вимог.
Як наслідок, оскаржувані вимоги тендерної документації Замовника є дискримінаційними, такими, що штучно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому мають бути вилучені з тексту тендерної документації Замовника.
Підсумовуючи наведене, вважаємо, що Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, такі як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки встановлює очевидно дискримінаційні вимоги Тендерної документації.
З огляду на це вищезазначені вимоги ТД є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити всі оскаржувані нами вимоги.
Керувались відповідними ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року, ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII; «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 312, Кодексом систем розподілу, затверджений постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 310, Кодексом системи передачі, затверджений постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 року № 309, Кодексом комерційного обліку електричної енергії затверджений постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 року № 311 Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 «Про затвердження Правил ринку», Постанова НКРЕКП № 2589 від 17.12.2021р.
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації відповідно чинного законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі (додатки):
1. Тендерна документація Замовника.
2. ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання.
3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
4. Постанова № 429 від 14.06.2018.
5. Постанова НКРЕКП № 2589 від 17.12.2021р.
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання.pdf 05.10.2023 11:50
- Ліцензія на пост. (Постанова НКРЕКП №429.pdf 05.10.2023 11:50
- Постанова 1178 з останіми зміни.pdf 05.10.2023 11:50
- Тендерна документація за Особливостями версень (1).docx 05.10.2023 11:50
- Постанова 2589 від 17.12.2021.pdf 05.10.2023 11:50
- Тендерна документація за Особливостями версень (1).pdf 05.10.2023 11:50
- Липовецький заклад дошкільної освіти №2 Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області - щодо сертифікатів.docx 05.10.2023 13:53
- Липовецький заклад дошкільної освіти №2 Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області - щодо сертифікатів.PDF 05.10.2023 13:53
- скарга.PDF 05.10.2023 16:01
- рішення від 09.10.2023 № 15998.pdf 09.10.2023 16:29
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.10.2023 № 16580.pdf 18.10.2023 10:45
- рішення від 17.10.2023 № 16580.pdf 20.10.2023 16:22
- ДОДАТОК 4 Проект договору (1).docx 11.10.2023 16:12
- ДОДАТОК 3 форма ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (1).docx 11.10.2023 16:12
- Пояснення для АМКУ.docx 11.10.2023 16:12
- ДОДАТОК 4 Проект договору.pdf 11.10.2023 16:12
- ДОДАТОК 5 Тендерна гарантія - проект.pdf 11.10.2023 16:12
- ДОДАТОК 5 Тендерна гарантія - проект (1).docx 11.10.2023 16:13
- Тендерна документація за Особливостями версень.pdf 11.10.2023 16:13
- Тендерна документація за Особливостями версень (2).docx 11.10.2023 16:13
- Пояснення pdf.pdf 11.10.2023 16:13
- ДОДАТОК 2 Технічне завдання.pdf 11.10.2023 16:13
- ДОДАТОК 3 форма ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ.pdf 11.10.2023 16:13
- ДОДАТОК 2 Технічне завдання (1).docx 11.10.2023 16:18
- Протокол про внесення змін.pdf 23.10.2023 14:27
- Протокол щодо внесення змін до тендерної документації.pdf 24.10.2023 15:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.10.2023 14:58
Дата розгляду скарги:
17.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2023 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.10.2023 16:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Антимонопольного комітету України від 17 жовтня 2023 року №16580-р/пк-пк замовником внесено зміни до тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться за предметом закупівлі відповідно до коду ДК 021:2015: 09310000-5 (UA-2023-10-02-002228-a).