-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Спеціальний робочий одяг
Завершена
643 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 216.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 216.00 UAH
Період оскарження:
29.09.2023 15:42 - 04.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Номер:
146f1b876cfa4c15a4c2a5b2f037c3e8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-29-009026-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Вимога:
Відповідно до ч.1. ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 3 Особливостей затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості):
«1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.»
Відповідно вимога:
У пп. 1.1. та 1.2. Додатку №1 Тендерної документації на закупівлю Спеціальний робочий одяг (код ДК 021:2015:18130000-9: Спеціальний робочий одяг) міститься вимога «Під час заповнення Таблиці А Учасник повинен надати відомості про наявність наступних працівників…»
Дана вимога є абсолютно незаконною, встановлена з порушеннями законодавства про публічні закупівлі, призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників з огляду на наступне.
Відповідно до ч.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 28 Особливостей:
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Тобто, законодавство передбачає можливість Замовника встановити кваліфікаційний критерій відносно наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання, однак не передбачає обмеження знань виключно здобуттям освіти за певною кваліфікацією, та/або окремим професіями та не передбачає можливості встановлення конкретної кількості працівників по кожній окремій спеціальності.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність наявності – 17 працівників швейного виробництва, для постачання товару згідно з предметом закупівлі, зокрема:
- Керівник виробництва (не менше 1);
- Інженер з охорони праці (не менше 1);
- Швачки (не менше 8);
- Дизайнер - конструктор (не менше 1);
- Головний технолог (не менше 1);
- Контролер якості (не менше 1);
- Закрійник (не менше 1);
- Оператор вишивальної машини (не менше 1);
- Прасувальник (не менше 1);
- Вантажник (не менше 1).
Крім того, Замовник не обґрунтував неможливість надання послуг передбачених даною закупівлею, меншою кількістю працівників або одноосібно, якщо участь прийматиме фізична особа-підприємець, який здійснює свою діяльність самостійно.
Разом з тим, у Додатку №2 до Тендерної документації «Технічна специфікація» міститься вимога щодо якості та кількості готового товару, який має поставитись, однак не встановлено вимог і не може бути встановлено вимог щодо технології виробництва, рівня автоматизації виробництва та іншої інформації щодо методів виробництва та/або шляхів виконання умов договору.
Звертаючи увагу на практику АМКУ, ми можемо побачити позитивну практику оскаржень аналогічних дискримінаційних умов тендерної документації та трактуванням незаконних вимог щодо працівників Замовника у рішеннях №14379 від 07.10.2019 р. та №10889 від 08.08.2019 р.
Отже, враховуючи вищезазначену інформацію та положення ст. 5 та ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» просимо привести у відповідність до законодавства положення тендерної документації та усунути дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2023 16:27
Вирішення:
У відповідь на вашу вимогу інформуємо, що Замовник жодним чином не порушив принципів здійснення публічних закупівель.
Інформуємо, що порядок складання тендерної документації закріплюється у ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням п.28 Особливостей затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, де чітко вказано, що Замовник має зазначити «один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;».
Надалі Закон у ст.16 не визначає, що ж слід розуміти під поняттям кваліфікаційний критерій: «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та які саме документи надавати. Замовник приймає рішенням самостійно, якими документами підтверджувати цей критерій залежно від предмета закупівлі та з урахуванням чинного законодавства.
Оскільки предметом цієї закупівлі є пошиття спеціального одягу для працівників нашої установи, було прийнято рішення додати такий кваліфікаційний критерій. Почнімо з кількості. Вказана чисельність працівників є цілком логічною та обгрунтованою, оскільки потрібно відшити значну кількість одягу за доволі короткий період. Замовник з урахуванням алгоритму здійснення відкритих торгів з особливостями зможе за найкращих обставин укласти договір орієнтовно у середині жовтня.
Від 15.10.2023 року до 31.12.2023 року залишається 55 робочих днів. Кількість одягу становить 804 одиниці (куртки і поло разом). Пропорційно, виходить, що 8 швей мають кожна відшивати по майже 2 одиниці одягу щодня. Тобто, Замовник може очікувати дійсно виконання такого контракту у цьому році та освоїти надані кошти з державного бюджету. Адже, як пише учасник про виконання договору одноосібно як ФОП, такий обсяг роботи за відведений термін одній людині здійснити просто неможливо.
Щодо працівників. Вимога ст.16 Закону містить інформацію про наявність в учасника процедури закупівлі саме працівників відповідної кваліфікації, а не когось іншого. Законодавство України говорить, що «Працівник — фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону». Відтак, вимагати наявність в учасника працівників є цілком законним та не обмежує конкуренцію серед учасників.
Щодо технології виробництва, рівня автоматизації виробництва та іншої інформації щодо методів виробництва та/або шляхів виконання умов договору. Замовник інформує, що шляхи виконання договору визначені у Додатку №5 Проект договору.
Виходячи з вказаного вище, прояв порушення принципів здійснення публічних закупівель відсутній. Замовник вимагає все те, що дозволено чинним законодавством, тому нікого не обмежує в участі. Варто відзначити, що вироби купуються з метою довготривалого користування працівників на державному кордоні, товар має бути належної якості, оскільки зовнішній вигляд працівника формує уявлення та імідж про установу.
Статус вимоги:
Відхилено