-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тонер – картридж для Kyocera ECOSYS M3145dn
Завершена
256 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 565.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 565.00 UAH
Період оскарження:
29.09.2023 15:38 - 06.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Просимо прибрати дискримінаційні обмеження
Номер:
f4cd68f9d0a040e690bc96c98f38d138
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-29-008959-a.b1
Назва:
Просимо прибрати дискримінаційні обмеження
Вимога:
Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення якісного виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія, гарантія фінансових установ, істотні умови договору про якість та порядок поставки товару), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного представництва) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує що учасник має право здійснювати продаж товару, що є предметом закупівлі.
Наявність/відсутність листа (іншого документу) від виробника або офіційного представництва немає жодної юридичної сили і жодним чином не впливає на якість виконання замовлення, оскільки жодним чином не забезпечує правовідносини між замовником та учасником, а лише створює зайві регулятивні обставини, можливість дискримінації та звуження потенційного кола учасників торгів.
Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати лист або будь який інший документ, що інформує що учасник має право здійснювати продаж товару, що є предметом закупівлі ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним представництвом, тобто є дискримінацією.
Отже для усунення передумов зменшення кола учасників, які б відповідали кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, і відповідно дискримінації та обмеженням конкуренції, просимо виключити з тендерної документації вимогу про надання листа або будь якого іншого документу, що інформує що учасник має право здійснювати продаж товару, що є предметом закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол (відповідь на вомигу) 05.10.2023 17:24
Дата подачі:
03.10.2023 18:06
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено основні принципи здійснення закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до пункту 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено перелік інформації, яка має міститися в оголошенні про проведення відкритих торгів. Водночас, цією ж статтею визначено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація.
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Таким чином, Замовник самостійно визначає вимоги до предмету закупівлі та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та дотримуючись основних принципів здійснення публічних закупівель.
Водночас частиною 4 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
На ринку України, окрім, оригінальної продукції присутня також контрафактна, підроблена та така, що була у вжитку (відновлена) продукція, зокрема і багатофункціональні пристрої, що виготовлені з порушенням патенту виробників оригінальних пристроїв для друку та фотокопіювальної розмножувальної техніки. Відрізнити підроблену або відновлену продукцію від оригінальної не завжди можливо та необхідно додаткові фінансові витрати на проведення відповідних експертиз, що також потребує додаткового часу.
Авторизаційний (уповноважуючий) лист в довільній формі від виробника товару або його офіційних представництв, про те що Учасник має право здійснювати продаж даного товару, що є предметом даної закупівлі підтверджуватиме легальне (офіційне) походження та можливість поставки належної якості запропонованого Учасниками товару, тобто Замовник, таким чином, уникне ризику придбання неякісного товару невідомого походження.
Зазначена вимога не є дискримінаційною та не може бути нею, оскільки Учасники закупівлі можуть надати у складі своєї пропозиції як лист-авторизацію від виробника запропонованого товару, так і лист-авторизацію від офіційного представництва.
Тобто, якщо Учасник не має договірних відносин з виробником товару, то він має альтернативну можливість надати його від офіційного представництва.
Виробники та їх представництва не обмежують видачу авторизаційних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Таким чином, Замовником визначено зазначені умови, з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у належній кількості та якості, що забезпечує дотримання принципу максимальної економії та ефективності, визначеного статтею 5 Закону.
Вказана вимога ніяким чином не суперечить положенням ані Цивільного, ані Господарського кодексів України.
Статтею 31 Господарського кодексу України визначено поняття дискримінація суб'єктів господарювання, що немає нічого спільного з тим, що Учасник називає дискримінаційною ознакою. Більш того, у статті 32 Господарського кодексу України надається визначення недобросовісна конкуренція.
Що стосується даної закупівлі, то Замовник переслідує єдину мету – придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні та кращим в своїй ціновій категорії.
З огляду на зазначене, тенедрна документації, затвердженна Замовником, не містить умов чи вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників, не обмежує право на участь інших Учасників, а також не ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших Учасників.
Більш того, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, звертає увагу в першу чергу на те, чи було Учасником доведено та документально підтверджено неможливість виконати умови тендерної документації, а також надати документальне підтвердження, яким чином наведена умова порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову.
Отже, враховуючи вищенаведене, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних Учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі.
З огляду на зазначене, дана вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено