-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Страхові послуги (Страхування транспортних засобів)
Завершена
188 401.86
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 884.01 UAH
мін. крок: 1% або 1 884.01 UAH
Період оскарження:
29.09.2023 15:14 - 06.10.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
3c5a2e3643604f07bd000fbd610e054f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-29-008368-a.c2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний замовник, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, а саме надання:
- довідки, що підтверджує рівень страхових виплат не менше 30% відповідно до отриманих страхових платежів за 2022 рік;
- довідки, що підтверджує наявність страхових резервів у розмірі не менше 130 000 000 гривень за 2022 рік;
Закон про публічні закупівлі передбачає, що у разі встановлення критерію фінансової спроможності, замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Встановлення інших фінансових показників є порушенням Закону.
Враховуючи наступне, дискримінаційні вимоги — це вимоги, які встановлюються в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено необхідність страхової компанії мати такі показники, яких вимагає Замовник у п.8 та п.9 розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації.
Також, дискримінаційною є вимога щодо надання довідки Національним банком України, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг із зазначенням інформації про кількість застосованих, виконаних (не виконаних) заходів впливу на учасника або їх відсутність за 2022 рік.
Оголошення було опубліковано 29.09.2023 року та строк подачі до 09.10.2023 до 00 год.00хвилин. Довідки НБУ на запит надає протягом мінімум 10 робочих днів від дати запиту. Відтак, потенційні учасники, які не мали можливості заздалегідь замовити довідку, фізично не встигнуть її отримати до кінцевої дати подання пропозиції.
Враховуючи вище викладене вважаємо, що данні вимоги є дискримінаційною ознакою , просимо внести зміни до тендерної документації, а саме видалити п.8 та п.9, 11 з Додатка 2 «"Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.10.2023 13:31
Вирішення:
Шановний Учасник! Довідка, що підтверджує рівень страхових виплат не менше 30% відповідно до отриманих страхових платежів за 2022 рік; цей показник характеризує для замовника здатність компанії сплачувати страхові відшкодувань = відповідати по своїм зобов’язанням. По цьому показнику замовник може визначити чи розвивається страхова компанія. Низький рівень страхових виплат можна вважати неефективність роботи страхової компанії, низьку платоспроможність та її не доброчесність у виплаті страхових відшкодувань. Закон України Про страхування зобов’язує страховика:
Розділ III
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПЛАТОСПРОМОЖНОСТІ СТРАХОВИКІВ
Стаття 30. Умови забезпечення платоспроможності страховиків
Страховики зобов’язані дотримуватися таких умов забезпечення платоспроможності:
наявності сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика;
створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань;
перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності.
Тому встановлення вимоги щодо страхових резервів не є порушенням законодавства, а його розмір свідчить про здатність платоспроможності страховика та його стабільної діяльності.
Стосовно надання довідки Національним банком України, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг із зазначенням інформації про кількість застосованих, виконаних (не виконаних) заходів впливу на учасника або їх відсутність за 2022 рік. Замовник не обмежує датою видачі цієї довідки. Якщо у компанії не має порушень вимог законодавства НБУ надає довідку за 4 робочі дні
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.10.2023 00:01
Вимога
Вирішена
Щодо вимог тендерної документації
Номер:
278e19871aba43c9bd9f69a8a9fce882
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-29-008368-a.b1
Назва:
Щодо вимог тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник даної закупівлі!
Просимо Вас переглянути та внести зміни в Розділ 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Додаток 2 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі , п.7 та п.12", а саме, виключити:
п.7: Довідка (в довільній формі), яка підтверджує, що учасник є членом Угоди про пряме врегулювання збитків з Моторно (транспортним) страховим бюро України (МТСБУ), за підписом керівника і скріплена печаткою учасника (за наявності) та
п.12: Довідка в довільній формі, яка підтверджує, що компанія не працювала в статусі введеної національною комісією державних фінансових послуг України тимчасової адміністрації.
Враховуючи наступне, дискримінаційні вимоги — це вимоги, які встановлюються в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено необхідність страхової компанії мати такі показники, яких вимагає Замовник у п.7 та п.12 розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до ч. 1 ст. 984 Цивільного кодексу України, вимоги, яким повинен відповідати страховик, встановлюється законом. Статтею 30 Закону України «Про страхування» встановлено умови забезпечення платоспроможності страховиків, які не містять таких умов як відсутність управління тимчасовою адміністрацією протягом 10 років, що передують закупівлі. Крім того, відповідно до ст. 46 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» тимчасова адміністрація призначається не тільки у зв’язку з недостатнім рівнем платоспроможності але й з інших підстав, наприклад, наявності конфлікту у керівництві фінансової установи, ненаданні документів уповноваженим особам тощо. Тобто, зазначена вимога що компанія не працювала в статусі введеної національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг України тимчасової адміністрації фактично відсторонюють від участі у тендері фактично платоспроможну компанію лише через те, що колись вводилася тимчасова адміністрація.
Щодо Угоди про Пряме врегулювання збитків, участь в системі/програмі Прямого врегулювання є добровільною, а не обов'язковою і учасників в цій угоді невелика кількість, що дуже обмежуєте коло учасників .
Враховуючи вище викладене вважаємо, що данні вимоги є дискримінаційною ознакою , просимо внести зміни до тендерної документації, а саме видалити п.7 та п.12 з Додатка 2 «"Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.10.2023 12:22
Вирішення:
Шановний Учасник. Відповідні зміни будуть внесені в тендерну документацію
Статус вимоги:
Задоволено