-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт покрівлі гімназії №283 ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району міста Києва,вул.Костянтина Данькевича,13
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 3% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
28.09.2023 14:43 - 03.10.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
25ec8997c2204d439698474ee3e7a0c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-28-008590-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
28.09.2023 року Гімназія 283 ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району міста Києва (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі Поточний ремонт покрівлі гімназії №283 ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району міста Києва, вул. Костянтина Данькевича,13 (далі – Процедура закупівлі).
Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію. Уважно ознайомившись з умовами тендерної документації виявлено дискримінаційні вимоги, що обмежують коло потенційних учасників, а саме: у відповідності до умов тендерної документацій учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції:
1. Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме:
- «копію сертифікату ДСТУ ISO 23932:2018 (або сертифікат стандарту ISO 23932 іншої чинної редакції) щодо будівельних робіт (або подібних видів діяльності), виданий органом сертифікації» - просимо прибрати даний сертифікат з тендерної документації у зв’язку з тим, що в Замовника відсутні в дефектному акті види робіт на, які розповсюджується дія даного сертифіката. Даний сертифікат Стандарт ISO 23932 використовується:
• при розробці проектної документації щодо пожежної безпеки;
• під час планування та виконання заходів пожежної безпеки;
• для контролю пожежної безпеки та інспектування дотримання чинних норм.
Перелік ключових моментів, описаних у стандарті стануть у пригоді інженерам – практикам з техніки пожежної безпеки та особам, контролюючим їх.
Сертифікат ISO 23932 – готовий шаблон для розробки послідовного набору технічних документів із пожежної безпеки згідно з вимогами, прийнятими у всьому світі.
- «копію сертифікату ISO 28000:2007 (або сертифікат стандарту ISO 28000 іншої чинної редакції) щодо будівельних робіт (або подібних видів діяльності, виданий органом сертифікації.» - даний сертифікат немає жодного відношення до виконання будівельних робіт. Він застосовується до організацій будь-якого розміру, від малих до транснаціональних, залучених до виготовляння, обслуговування, зберігання чи транспортування на будь-якій стадії виробництва чи ланцюга постачання, які мають намір:
а) розробити, запровадити, підтримувати та поліпшувати систему управління безпекою;
b) забезпечувати відповідність проголошеній політиці у сфері управління безпекою;
с) демонструвати іншим цю відповідність;
d) сертифікувати/зареєструвати свою систему управління безпекою акредитованим незалежним органом сертифікації;
е) самостійно визначити та задекларувати відповідність цьому стандарту.
Також, Замовник вимагає наявність у складі пропозиції «підтвердити наявність не менше двох транспортних засобів, одна з одиниць якого повинна бути достатньою для перевезення обладнання та матеріалів, а саме – вантажний – спеціалізований фургон категорії В, або N1, або транспорт, що відноситься до категорії C/D із копіями підтверджуючих документів (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, копії договорів оренди, купівлі/продажу тощо). У разі якщо автотранспорт орендується, або використовується на інших договірних засадах, для підтвердження права власності орендодавця надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. У разі якщо транспортні засоби власні, надати свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу» - хоча наявна відомість ресурсів в складі тендерної документації даного виду транспорту не передбачає.
- «На всіх працівників, зазначених в довідці, надати копії медичних книжок працівників для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я, чинні до завершення дії договору». Відповідно до нормативних документів обов’язковим проходження м медичних обліків є для наступних категорій підприємств та їх працівників:
• підприємств харчової промисловості, громадського харчування і торгівлі;
• лікувально-профілактичних, дошкільних і навчально-виховних закладів;
• водопровідних споруд, об'єктів комунально-побутового обслуговування;
• інших підприємств, установ, організацій, професійна чи інша діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може спричинити поширення інфекційних захворювань, виникнення
• харчових отруєнь;
Оскільки діяльність учасника не включає сфери діяльності на, які розповсюджуються обов’язковість проходження медичного обліку. Просимо виключити дану вимогу з тендерної документації.
Дані вимоги жодним чином не впливають на якість наданих послуг.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» №922 від 25.12.2015 зі змінами замовник може встановлювати наступні кваліфікаційні критерії:
«1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.»
Тобто, Замовник може встановлювати кваліфікаційний критерій про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; але умови повинні бути зазначенні відповідно до технічного завдання, які мають виконатися в даній закупівлі
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на скаргу 03.10.2023 12:23
Дата подачі:
02.10.2023 15:47
Вирішення:
Шановний Учаснику, ми уважно вивчили Вашу вимогу та повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
У тендерній документації обов’язково зазначаються:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально - технічної бази та технологій та наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
З урахуванням пункту 24 Особливостей та дотриманням принципів здійснення процедури закупівлі та недискримінації учасників, які закріплені частиною першою статті 5 Закону, Замовник має право самостійно визначати перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 23932:2018 (або сертифікату стандарту ISO 23932 іншої чинної редакції) щодо будівельних робіт (або подібних видів діяльності), виданий органом сертифікації та сертифікату ISO 28000:2007 (або сертифікату ISO 28000 іншої чинної редакції) щодо будівельних робіт (або подібних видів діяльності), виданий органом сертифікації, повідомляємо наступне.
Наявність сертифікату ДСТУ ISO 23932:2018 та сертифікату ISO 28000:2007 є необхідною, оскільки дає можливість Замовнику отримати дійсно якісні роботи та сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності виконувати роботи, які задовольняють вимоги Замовника та є предметом закупівлі, а також свідчить про відповідність організації вимогам стандартів на міжнародному рівні.
Крім того, сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 та сертифікат ISO 28000:2007 підтверджують наявність технологій.
Відповідно до пункту 11 статті 1 Закону України «Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій», технологія – результат науково – технічної діяльності, сукупність систематизованих наукових знань, технічних, організаційних та інших рішень про перелік, строк, порядок та послідовність виконання операцій, процесу виробництва та/або реалізації і зберігання продукції, надання послуг.
Таким чином, сертифікати ISO – є технологією.
Більш того, отримати сертифікати ISО може будь – яка організація незалежно від організаційної форми, розміру, форми власності, що працює у відповідності до вимог стандартів ISO.
Щодо наявності не менше двох транспортних засобів, одна з одиниць якого повинна бути достатньою для перевезення обладнання та матеріалів, а саме – вантажний – спеціалізований фургон категорії В, або N1, або транспорт, що відноситься до категорії C/D, повідомляємо наступне.
В Додатку 2 до тендерної документації наявна підсумкова відомість ресурсів, в якій міститься перелік матеріалів, які будуть використовуватися а об’єкті при виконанні робіт і які відповідно необхідно буде перевозити зі складу учасника на об’єкт.
Вважаємо, дану вимогу тендерної документації не дискримінаційною, оскільки учасник може взяти такі транспортні засоби або в оренду, або на субпідряд в іншого суб’єкта господарювання.
Щодо необхідності надання копії медичних книжок працівників, зазначаємо наступне.
Відповідно до Правил проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (затверджено Наказом Міністерства охорони здоров’я України 23.07.2002 № 280) передбачено:
- «1. Ці Правила визначають механізм проведення обов’язкових попередніх та періодичних профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, та видачі їм особистих медичних книжок.»;
- «10. Після закінчення лікування у разі відсутності протипоказань для зайняття відповідним видом діяльності заклад охорони здоров’я видає працівнику форму № 1-ОМК «Особиста медична книжка» (далі – форма № 1-ОМК), затверджену наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року № 150».
Крім того, доводимо до Вашого відома, що отримання особових медичних книжок в першу чергу регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 23.01.2001 р. № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок». На основі цієї постанови наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 № 150 затверджена сама форма первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка».
Крім того зазначаємо, що дані роботи будуть виконуватися в гімназії, де кожен день перебуває велика кількість учнів, викладачів та працівників даного закладу, що вимагає виконання робіт працівниками, які спроможні займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я.
Таким чином, вимоги встановлені в тендерній документації не є дискримінаційними і відповідають нормам чинного законодавства України.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.10.2023 00:04