-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Інші енергоносії (пелети паливні з лушпиння соняшника)
Торги відмінено
1 398 202.08
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 982.02 UAH
мін. крок: 1% або 13 982.02 UAH
Період оскарження:
28.09.2023 13:25 - 25.10.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
щодо неправомірної дискваліфікації Учасника
Номер:
be97764d69ca469e87552a0b3aa05e95
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-28-006734-a.b2
Назва:
щодо неправомірної дискваліфікації Учасника
Вимога:
Добрий день!
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
02.11.2023 ПPOTOKOЛЬНИМ PІШЕННЯМ № 408 Уповноваженої особи з публічних закупівель Управління освіти, культури, молоді та спорту Лозуватської сільської ради (далі — Замовник) оголошено, що в процедурі закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (далі — Процедура закупівлі) відхилено тендерну пропозицію Учасника ФОП Ковтун Руслан Миколайович, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; згідно абз.2 пп.2 п.44 Особливостей: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей (показник механічної міцності за результатами випробувань не відповідає вимогам тендерної документації).
Таким чином, рішення, яке оскаржується скаржником, це ПPOTOKOЛЬНЕ PІШЕННЯ від 02.11.2023 № 408 Уповноваженої особи з публічних закупівель Управління освіти, культури, молоді та спорту Лозуватської сільської ради в процедурі закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (далі — Процедура закупівлі) про відхилення тендерної пропозиції Учасника ФОП Ковтун Руслан Миколайович.
ФОП Ковтун Руслан Миколайович вважає, що зазначене рішення прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), з огляду на наступне.
Замовником під час оголошення процедури закупівлі та внесення змін до тендерної документації, зокрема у Додаток № 3, визначено якісні характеристики предмета закупівлі: Інші енергоносії (пелети паливні з лушпиння соняшника), а саме: у Додаток 3 до тендерної документації внести зміни та викласти в наступній редакції: «Масова частка вологи та летких речовин: не більше 12%; Зольність: не більше 4%; Кількість пилу й осипу (механічна міцність): не більше 5%».
Невірна оцінка Замовником наданих з боку Скаржника ФОП Ковтун Р.М. у складі тендерної пропозиції документів на підтвердження якісних характеристик предмету закупівлі призвела до прийняття неправомірного рішення та неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Так, Замовником обґрунтовано рішення тим, що в наданих Протоколі випробувань від 02.10.2023 № 2/10-23 та в сертифікаті якості серія AD № 01929 зазначено показник механічної міцності товару становить 96%, а в у Додаток 3 до тендерної документації Замовником заявлено показник кількості пилу й осипу товару повинен бути не більше 5%».
З поданого вбачається неправомірність оскаржуваного рішення виходячи з того, що:
- Замовник неправомірно обґрунтував своє рішення порівнянням різних якісних показників: механічна міцність та кількість пилу й осипу;
- відповідно до ДСТУ 2825-94 Розрахунки та випробування на міцність. Терміни та визначення основних понять. – «Механічна міцність це здатність матеріалу чинити опір незворотній (пластичній, в'язкій) деформації і руйнуванню (розділенню на частини) під дією навантажень або інших факторів (усадка, нерівномірне температурне поле і т.д.). Втрата міцності або перевищення її граничного значення призводить до руйнування матеріалу і деталі чи конструкції з нього виготовленої. Міцність є однією з основних механічних характеристик матеріалу». Також зазначено, «Механічні властивості матеріалу (англ. mechanical properties of materials) - сукупність показників, що характеризують здатність матеріалу чинити опір навантаженням, які діють на нього та його здатність до деформування при цьому, а також особливості його поведінки у процесі руйнування»;
- механічні властивості матеріалу можуть вимірюватись напруженнями (зазвичай у МПа чи МН/м²), відносними деформаціями (у %), питомою роботою деформування та руйнування (зазвичай у МДж/м²), швидкістю розвитку процесу руйнування при статичних чи циклічних навантаженнях (переважно, у мм/с чи в мм за 1000 циклів повторень навантажування, мм/кцикл). Механічні властивості матеріалу визначаються при механічних випробуваннях зразків різної форми в умовах різних способів навантажування;
- Замовником у Додатку № 3 до тендерної документації зазначено показник - кількість пилу й осипу, а в дужках зазначено механічна міцність: не більше 5%, таким чином, Замовник визначив, що товар, який пропонується повинен мати показник наявності пилу й осипу не більше 5%, тобто механічна міцність або відносна деформація одиниці товару повинна бути не менше 95%, в свою чергу Скаржник ФОП Ковтун Р.М. пропонує товар, який має показник пилу й осипу 4%, виходячи з цього механічна міцність товару становить 96%;
- Замовником не взято до уваги, що отриманню сертифікату якості серія AD № 01929 передує лабораторне дослідження, де використовується Лабораторний прилад Лігнатестер ЛТ-1 (або лігнометр) використовуваний для випробування твердого біопалива (деревних гранул) на механічну міцність, а точніше перевірка деревних пелет на стирання. Витирання - один із найважливіших показників якості гранул. Цей показник є основним для отримання сертифікатів DIN і DINplus, а також EN plus-A1, EN plus-A2. Прилад-вимірювач міцності гранули Лігнатестер (Pellet Durability Tester) призначений для симуляції транспортування машиною пелети від заводу до складу та споживача. Даним приладом визначається PDI-pelletdurabilityindex (індекс міцності гранули). Це відсоток міцних гранул після тестування 500 обертів і сумісного удару один об одного пелет і об барабан. Принцип роботи лігвотестера ЛТ-1 полягає в тому, що зразки гранул пелет поміщаються у випробувальний барабан, у якому під час обертання гранули стикаються один з одним, у такий спосіб відчуваючи їх на міцність. Барабан із протиточною лопаткою обертається з регульованою кількістю обертів і швидкістю обертання циклу випробувань, гранули витягуються для подальшого ручного зважування «Індекс міцності гранул» (PDI) - це різниця між вагою гранул до і після випробувань, що вимірюються у відсотках, при цьому зважуванню підлягають гранули, а не пил та осип, які не залишаються в барабані.
Показник механічної міцності визначається за допомогою лігвотестера. Цей прилад визначає, наскільки пелети здатні чинити опір розломам і стиранню. Після закінчення тесту фіксується відсоток дрібної фракції (пилу й осипу). Для якісних гранул він становить не більш ніж 1%, інакше гранули погано перенесуть транспортування.
З поданого вбачається, що в результаті невірного співставлення взаємозворотніх показників Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення кращої пропозиції Учасника торгів ФОП Ковтуна Руслана Миколайовича, так як механічна міцність 96% свідчить про те, що пилу й осипу або відсоток дрібної фракції в запропонованих гранулах пелет не більше 4%.
Наголошую, що прийняте рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ФОП Ковтуна Р.М. свідчить про порушення порядку проведення торгів і про необ’єктивне, безпідставне відхилення пропозиції, також оскаржуване рішення порушує права та охоронювані Законом України «Про публічні закупівлі», а саме: право на відкритість, прозорість та об’єктивність на всіх стадіях закупівель, право на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом скасування ПPOTOKOЛЬНОГО PІШЕННЯ від 02.11.2023 № 408 Уповноваженої особи з публічних закупівель Управління освіти, культури, молоді та спорту Лозуватської сільської ради прийнятого, що в процедурі закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (далі — Процедура закупівлі), про відхилення тендерної пропозиції Учасника ФОП Ковтуна Руслана Миколайовича.
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Незаконне та безпідставне відхилення пропозиції ФОП Ковтун Р.М. порушує Учасника на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника, об'єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі
Статтею 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної
закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно пункту 52 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно частини 18 статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1. про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом;
2. про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника від 02.11.2023 № 408 про відхилення тендерної пропозиції Учасника ФОП Ковтуна Р.М. неправомірним та прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Скасувати рішення Замовника від 02.11.2023 № 408 про відхилення тендерної пропозиції Учасника ФОП Ковтуна Р.М.
4. Зобов’язати Замовника прийняти нове рішення, згідно з яким прийняти пропозицію Учасника ФОП Ковтуна Р.М.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.11.2023 09:56
Вирішення:
Шановний ФОП "КОВТУН РУСЛАН МИКОЛАЙОВИЧ"!
На Вашу вимогу від 06.11.2023 року за ідентифікатором UA-2023-09-28-006734-a.b2 щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель повідомляємо наступне:
Відповідно до п.29 Особливостей «У разі здійснення закупівель твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).»
Звертаємо Вашу увагу, що в Україні діє національний стандарт, що встановлює нормативні межі для відповідної продукції - ДСТУ 7124:2009 "Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови" з правками згідно Змін № 1, де зазначені наступні фізико-хімічні показники:
Розмір гранул, брикетів, довжина, мм - Від 5 до 50
Масова частка вологи та летких речовин, %, не більше ніж - 12,0
Зольність, %, не більше ніж - 4,0
Теплота згорання (найнижча), МДж/кг, не менше ніж - 15,0
Об'ємна (насипна) вага, кг/м3 , не менше ніж - 450,0
Масова частка загальної сірки, %, не більше ніж - 0,23
Кількість пилу й осипу (механічна міцність), % - 5,0
Примітка 1. Під час зберігання допустиме збільшення масової частки вологи та летких речовин до 15 %.
Примітка 2. Зниження об'ємної (насипної) ваги до 350 кг/м3 не бракувальним чинником.
Оскільки національним стандартом визначено, що показник кількості пилу й осипу (механічної міцності) має складати до 5%, то Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ФОП "КОВТУН РУСЛАН МИКОЛАЙОВИЧ" було визначено, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей згідно абз.2 пп.2 п.44 Особливостей.
Замовник розуміє, що, фактично, механічна міцність не є тотожним поняттям кількості пилу та осипу, але у національному стандарті зазначено саме вищенаведену редакцію фізико-хімічних показників. Також варто наголосити, що відповідно до п.29 Особливостей, у разі, якщо Замовник не притримується дійсних національних стандартів при закупівлі відповідного товару, то це є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Виходячи з вищенаведеного, вважаємо відхилення тендерної пропозиції ФОП "КОВТУН РУСЛАН МИКОЛАЙОВИЧ" правомірним.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Скарга, що стосуються тендерної документації
Номер:
ce90b3c81ca54acfacf0e855fe5ecbb4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-28-006734-a.b1
Назва:
Скарга, що стосуються тендерної документації
Скарга:
Скарга, що стосуються тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Управління освіти Лозуватської СР 04.10.23.pdf 04.10.2023 08:52
- Щодо змін до тендерної документації_пелети.doc 06.10.2023 15:12
- Пояснення до скарги.pdf 09.10.2023 13:35
- Інформація про закупівлю (скриншоти).pdf 09.10.2023 13:35
- Пояснення до скарги.doc 09.10.2023 13:35
- Протокол 354.pdf 23.10.2023 10:25
- Перелік змін до тендерної документації_пелети (оновлено).docx 23.10.2023 10:25
- Тендерна документація за Особливостями (пелети) зі змінами (оновлена).docx 23.10.2023 10:26
- рішення від 06.10.2023 № 15975.pdf 06.10.2023 15:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.10.2023 № 16590.pdf 18.10.2023 13:21
- рішення від 17.10.2023 № 16590.pdf 20.10.2023 16:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.10.2023 08:54
Дата розгляду скарги:
17.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.10.2023 15:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.10.2023 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення № 16590-р/пк-пз від 17.10.2023 Замовником було внесено відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю "Інші енергоносії (пелети паливні з лушпиння соняшника)", ідентифікатор закупівлі № UA-2023-09-28-006734-a. Оновлена редакція тендерної документації та перелік змін опубліковані Замовником в електронній системі закупівель з продовженням терміну подачі пропозицій відповідно до п.54 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р.
Порушення усунуте.