-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автоматичний біохімічний аналізатор відкритого типу настільний, код НК 024:2023: 56676 - Біохімічний багатоканаловий аналізатор лабораторний IVD (діагностика in vitro) автоматичний
Завершена
1 050 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 500.00 UAH
Період оскарження:
28.09.2023 13:02 - 28.10.2023 01:00
Скарга
Виконана замовником
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
ea7eff3f795a438fa47ff76aabd25d57
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-28-006285-a.c1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
28.09.2023 року Замовник, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАНЬКІВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" МАНЬКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ, (далі – замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за кодом згідно ДК 021:2015 -38430000-8: Детектори та аналізатори (Автоматичний біохімічний аналізатор відкритого типу настільний, код НК 024:2023: 56676 - Біохімічний багатоканаловий аналізатор лабораторний IVD (діагностика in vitro) автоматичний), ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-28-006285-a.
Фізична особа - підприємець Ярмоленко Тетяна Володимирівна (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
Відповідно до преамбули Закону України "Про публічні закупівлі" метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Уважно ознайомившись з тендерною документацією Замовника КНП "МАНЬКІВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" МАНЬКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ, що затверджена протокольним рішенням від 28.09.2023 року уповноваженої особи та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-09-28-006285-a, не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме:
порушує вимоги ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі»;
порушує вимоги ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»
порушує вимоги ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скаржник має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що тендерна документація Замовника містить вимоги, порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Скаржник зазначає, що редакція Тендерної документації Замовника КНП "МАНЬКІВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" МАНЬКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ, а саме наведений нижче у таблиці перелік медико-технічних вимог Додатку 2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) за пунктами 1.1, 4.1, 5.8, 6.1-6.9 являються дискримінаційними, такими, що дає можливість прийняти участь у закупівлі тільки одному учаснику, який запропонує товар виробництва High Technology, Inc. (Хай Технолоджі Інк.), представлений в Україні єдиним уповноваженим представником Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтермедика-Україна»
Таким чином, медико-технічні вимоги, що викладені у Додатку №2 до Тендерної документації до предмету закупівлі, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства та унеможливлюють запропонувати еквівалентний предмет закупівлі.
Встановивши такі вимоги у додатку 2 тендерної документації взяти участь у закупівлі може продукція одного конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника та порушує його право взяти участь у закупівлі.
На підтвердження встановлення дискримінаційних вимог у додатку 2 тендерної документації Скаржник на розгляд Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає:
1. Декларацію про відповідність № 7-HTI (High Technology, Inc. (Хай Технолоджі Інк.), видану уповноваженим представником ТОВ «Інтермедика-Україна».
2. Certificate to Foreign Government (FDA).
На підставі викладеного, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених медико-технічних вимог порушують вимоги:
частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачена:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
частини другої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією відкритих торгів за Особливостями на закупівлю код ДК 021:2015 -38430000-8: Детектори та аналізатори (Автоматичний біохімічний аналізатор відкритого типу настільний, код НК 024:2023: 56676 - Біохімічний багатоканаловий аналізатор лабораторний IVD (діагностика in vitro) автоматичний), ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-28-006285-a, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАНЬКІВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" МАНЬКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015 -38430000-8: Детектори та аналізатори (Автоматичний біохімічний аналізатор відкритого типу настільний, код НК 024:2023: 56676 - Біохімічний багатоканаловий аналізатор лабораторний IVD (діагностика in vitro) автоматичний), ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-28-006285-a, на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги.
Додатки: документальне підтвердження (докази) – декларація про відповідність, сертифікат Foreign Government (FDA) – всього 2 файли
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга (UA-2023-09-28-006285-a).pdf 02.10.2023 16:16
- 2 Сертифікат.pdf 02.10.2023 16:16
- Скарга (UA-2023-09-28-006285-a).docx 02.10.2023 16:16
- 1 Декларація Інтермедіка.pdf 02.10.2023 16:16
- payment_34.pdf 02.10.2023 16:58
- Рішення від 04.10.2023 №15812.pdf 04.10.2023 14:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.10.2023 №16282.pdf 12.10.2023 13:07
- Рішення від 11.10.2023 № 16282.pdf 16.10.2023 11:57
- Лист пояснення АМКУ.doc 06.10.2023 14:34
- лист 06.10.pdf 06.10.2023 14:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.10.2023 16:38
Дата розгляду скарги:
11.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.10.2023 14:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.10.2023 11:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Ваше рішення виконано шляхом внесення змін до тендерної документації