-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Встановлення систем охоронної сигналізації
Завершена
461 462.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 614.62 UAH
мін. крок: 1% або 4 614.62 UAH
Період оскарження:
27.09.2023 15:30 - 02.10.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Про скасування рішення упоноваженої особи
Номер:
4c71219dcdb94d0e8cb439776944ec62
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-27-010598-a.c1
Назва:
Про скасування рішення упоноваженої особи
Вимога:
27 вересня 2023 року через систему електронних державних закупівель Prozorro було оголошено про проведення відкритих торгів UA-2023-09-27-010598-a, Замовником яких виступає Костопільський ліцей №6 Костопільської міської ради, щодо закупівлі послуг – 45310000-3 «Електромонтажні роботи» (за предметом закупівлі – Встановлення систем охоронної сигналізації), очікуваною вартістю 461 462 грн.
УПО в Рівненській області (надалі – Учасник, Скаржник) було прийняте рішення взяти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з чим було вивчено тендерну документацію Замовника.
Відповідно до протоколу розкриття у закупівлі взяли участь 2 учасники:
1. ФОП Шептинський Євгеній Костянтинович – 460 980 грн.
2. Управління поліції охорони у Рівненській області – 438 000 грн.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закон України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Учаснику - Управління поліції охорони в Рівненській області (код ЄДРПОУ: 40108908) було затверджено повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду тендерної пропозиції невідповідностей.
Протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Учасником - Управління поліції охорони в Рівненській області (код ЄДРПОУ: 40108908) було завантажено до системи файли «пояснення» та «лист-аякс».
Не зважаючи на це, рішенням від 10.10.2023 р. №20 уповноваженої особи Костопільський ліцей №6 Костопільської міської ради вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника Управління поліції охорони в Рівненській області (код ЄДРПОУ: 40108908) на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
В процесі аналізу умов закупівлі стало відомо, що Тендерна документація (надалі – ТД) Замовника містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та обмежують право Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі, при цьому не є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Зокрема, дискримінаційними є умови, передбачені тендерною документацією, а саме надання учасником довідок щодо:
- підтвердження у формі гарантійного листа від виробника обладнання охоронної сигналізації, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання охоронної сигналізації, а саме: централь системи безпеки; бездротова зовнішня сирена; бездротовий датчик руху; ретранслятор (підсилювач) сигналу; бездротовий датчик відкриття дверей, бездротова сенсорна клавіатура, бездротовий датчик руху охоронний оптико-електронний радіоканальний бездротовий з фотопідтвердженням тривоги та функцією "фото за запитом", бездротовий датчик руху оптико-електронний скомбінований, запропоновані учасником у складі тендерної пропозиції (зазначити посилання на номер оголошення закупівлі), не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації.
- підтвердження від виробника обладнання статусу Учасника як офіційного інсталятора обладнання системи безпеки.
Зазначаємо, що Скаржник має відповідні ліцензії і має законні підстави здійснювати електромонтажні роботи.
Вважаємо, що умова ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вказаних показників порушує принцип недискримінації учасників закупівель та суперечить законодавству.
Зазначимо, що Скаржник не має вказаних показників і більш того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Усі вимоги замовника обов’язкові до виконання, навіть приховані та дискримінаційні, якщо учасники торгів вже подали тендерну пропозицію, завчасно не звернувшись до замовника з вимогою їх усунути або не подали скаргу на замовника до Антимонопольного комітету України.
В той же час, інформую Вас, що за своїми характеристиками прилади, наведені у додатку №2 до Тендерної документації аналогічні приладам, які виробляються ТОВ «Аякс Манюфекчурінг» і в даний час іншого еквівалента не існує.
Своїм листом за вих. №2995/43/37/01-2023 від 03.10.2023 р. УПО в Рівненській області звернулося до виробника приладів - централь системи безпеки; бездротова зовнішня сирена; бездротовий датчик руху; ретранслятор (підсилювач) сигналу; бездротовий датчик відкриття дверей, бездротова сенсорна клавіатура, бездротовий датчик руху охоронний оптико-електронний радіоканальний бездротовий з фотопідтвердженням тривоги та функцією "фото за запитом", бездротовий датчик руху оптико-електронний скомбінований (запропоновані учасником у складі тендерної пропозиції UA-2023-09-27-010104-a) з проханням надати Гарантійний лист від виробника обладнання охоронної сигналізації, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання охоронної сигналізації, а саме: централь системи безпеки AJAX Hub 2 Plus; бездротова зовнішня сирена AJAX StreetSiren; бездротовий датчик руху AJAX MotionProtect; бездротовий датчик руху з мікрохвильовим сенсором AJAX MotionProtect Plus; ретранслятор (підсилювач) сигналу AJAX REX 2; бездротовий датчик відкриття дверей DoorProtect, бездротова сенсорна клавіатура AJAX Keypad Plus, бездротовий датчик руху охоронний оптико-електронний радіоканальний бездротовий з фотопідтвердженням тривоги та функцією "фото за запитом" AJAX MotionCam, бездротовий датчик руху оптико-електронний скомбінований AJAX CombiProtect, запропоновані учасником у складі тендерної пропозиції, не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації та Республіки Білорусь.
Відповідь на лист управління від ТОВ «Аджакс Сістемс Манюфекчурінг» була отримана лише 09.10.2023 р., тобто після закінчення аукціону.
Тому, вважаємо зазначені вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси УПО в Рівненській областіта інших потенційних учасників, пов’язані з участю у процедурі закупівлі
Зазначимо, що з рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Відповідно до преамбули ЗУ «Про публічні закупівлі», цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», дискримінацією є ситуація, за якої особа зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними;
Непрямою дискримінацією є ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Звертаємо увагу, що у складі тендерної пропозиції, наданої управлінням міститься гаратійний лист за вих. №3010/43/37/01-2023 від 04.10.2023 про те, що при поданні тендерної пропозиції враховуються норми:
— постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з країною-агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови;
— постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
— Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII.
Таким чином, вимога щодо надання Гарантійного листа про підтвердження від виробника обладнання охоронної сигналізації, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання охоронної сигналізації запропоновані учасником у складі тендерної пропозиції, не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації та підтвердження від виробника обладнання статусу Учасника як офіційного інсталятора обладнання системи безпеки, є дискримінаційними.
Відтак, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси УПО в Рівненській області, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі.
Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», -
ВИМАГАЄМО:
2. Скасувати рішення від 10.10.2023 р. №20 уповноваженої особи Костопільський ліцей №6 Костопільської міської ради, яким відхилено тендерну пропозицію учасника Управління поліції охорони в Рівненській області (код ЄДРПОУ: 40108908) на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 13.10.2023 15:40
Дата подачі:
12.10.2023 16:01
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Інформуємо Вас, що всі публічні закупівлі здійснюються відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (надалі - Особливості). Тендерна документація за предметом закупівлі Послуги із встановлення системи охоронної сигналізації згідно ДК 021:2015 – 45310000-3 «Електромонтажні роботи» (відповідний код - ДК 021:2015: 5312200-9 — Встановлення систем охоронної сигналізації) розроблена відповідно до вимог вказаних вище нормативно-правових актів.
Згідно з вимогами чинного законодавства у Вас була можливість діяти:
1) у порядку пункту 54 Особливостей та статті 24 Закону, звернувшись до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернувшись до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції),
2) за процедурою оскарження відкритих торгів, особливості здійснення якої деталізовано в пунктах 55-67 Особливостей та статті 18 Закону (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій).
Вкотре наголошуємо, що Вами не було реалізовано ні одну, ні іншу можливість, тому Ваші посилання на начебто дискримінаційні вимоги (які зміг виконати інший учасник закупівлі та, ймовірно, змогли б виконати і Ви, якби вчасно звернулись за отриманням авторизаційного листа, а не очікували 5 днів з моменту оголошення закупівлі, та/або виконали б певні дії для отримання сертифіката інсталятора виробника обладнання) не можуть розглядатись Замовником на етапі кваліфікації тендерних пропозицій, що Ви самі також підтвердили у завантаженому до системи файлі «пояснення» від 07 жовтня 2023 р. №б/н/43/37/01-2023.
Подаючи свою тендерну пропозицію Ви погодились з умовами тендерної документації, а зараз намагаєтесь усвідомлено здійснювати тиск на Замовника, апелюючи до «дискримінаційних вимог» та практики АМКУ, яку, втім, не застосували у передбачений законодавством спосіб та строки.
Вас законно дискваліфіковано у відповідності до вимог абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей за не виправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, а саме за ненадання протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі підтвердження у формі гарантійного листа від виробника обладнання охоронної сигналізації, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання охоронної сигналізації, а саме: централь системи безпеки; бездротова зовнішня сирена; бездротовий датчик руху; ретранслятор (підсилювач) сигналу; бездротовий датчик відкриття дверей, бездротова сенсорна клавіатура, бездротовий датчик руху охоронний оптико-електронний радіоканальний бездротовий з фотопідтвердженням тривоги та функцією "фото за запитом", бездротовий датчик руху оптико-електронний скомбінований, запропоновані учасником у складі тендерної пропозиції (UA-2023-09-27-010598-a), не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації та підтвердження від виробника обладнання статусу Учасника як офіційного інсталятора обладнання системи безпеки. Адже «пояснення» і «лист-аякс» не є документами, вимога щодо наявності яких містилась у тендерній документації, та вимога щодо виправлення/довантаження яких надавалась Уповноваженою особою.
Замовник не відповідає за те, наскільки швидко чи правильно учасник надсилає запит щодо отримання авторизаційного листа до інших суб’єктів господарювання, або за те, чому Ви не сертифіковані виробником обладнання, яке Ви пропонували за даною закупівлею, як інсталятор, або за те, чому Ви не можете запропонувати обладнання іншого виробника, адже технічні характеристики передбачали можливість підбирати еквіваленти товарів, або ж за те чому Ви не оскаржили вимоги тендерної документації, які вважали дискримінаційними.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, згідно пункту 59 Особливостей, подаються до Органу оскарження, а не до Замовника, протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Доводимо до Вашого відома, що відповідно до абзацу 2 пункту 46 Особливостей, у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. У Вашій вимозі не міститься прохання згідно абзацу 2 пункту 46 Особливостей щодо надання додаткової аргументації, тобто за своєю правовою природою вона не є законною.
Дякуємо за Ваш інтерес до закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено