-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Брикети (напівбрикети) торф’яні (код ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо)
Торги не відбулися
646 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 230.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 230.00 UAH
Період оскарження:
27.09.2023 11:59 - 20.10.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
9632f5594703410e8c6d277a8be3b649
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-27-005485-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
№ 2 від 29.09.2023 року
В КОМІСІЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ
ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Адреса: 03035, Україна, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45
Скажник (суб’єкт оскарження):
Товариство з обмеженою відповідальністю
«Енергооснова Лтд».
ЄДРПОУ 41448025 .
Юридична адреса: 43010, Волинська обл., м. Луцьк, вул, Глушець 49
Т. +380503781641
Замовник:
Старовижівська селищна рада
Код ЄДРПОУ :04333224
Адреса :44401 Україна, Волинська область, Стара Вижівка, площа Миру,3а:
Телефон: +380334621233
Електронна пошта: zakupivli@stvselrada.gov.ua
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-09-27-005485-a
СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 № 922-VІІI з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року, ТзОВ «Енергооснова Лтд», звертається зі скаргою щодо дискримінаційних та незаконних вимог тендерної документації.
ВІДОМОСТІ ПРО ПРОЦЕДУРУ ЗАКУПІВЛІ.
Відкриті торги з особливостями. Предмет закупівлі: Брикети (напівбрикети) торф’яні (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо).
Оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-27-005485-a
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-27-005485-a
ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ.
Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи № 46 від 27.09. 2023 року, дискримінаційні та незаконні вимоги, які позбавляють нас можливості участі у закупівлі.
ОБҐРУНТУВАННЯ.
Старовижівська селищна рада (далі – Замовник торгів) проводиться процедури закупівлі товару «Брикети (напівбрикети) торф’яні (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)».
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості)
Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи, встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі товару «Брикети торфові (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)».
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
СУТЬ СКАРГИ:
І. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі для підтвердження відповідності пропозиції учасника процедури закупівлі технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі учасник повинен обов’язково надати: «Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробниками брикетів (напівбрикетів) торф’яних або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження брикетів (напівбрикетів) торф’яних, шляхом подання у складі тендерної пропозиції оригіналу або нотаріально посвідченої копії договору (договорів), що підтверджує(ють) можливість відвантаження брикетів (напівбрикетів) торф’яних на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі брикетів (напівбрикетів) торф’яних, дійсного на дату оголошення процедури закупівлі. Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників брикетів (напівбрикетів) торф’яних (за умови надання у складі тендерної пропозиції документального підтвердження такого статусу). У разі надання копії договору не з виробником, а з його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між офіційним представником, дилером, дистриб’ютором, покупцем та виробником шляхом надання оригіналу або нотаріально посвідченої копії договору».
Такі умови вважаємо дискримінаційними та незаконними з огляду на наступне.
Замовник при оголошенні закупівлі встановив вимогу до учасників, що товар брикет торфовий, має відповідати стандарту ДСТУ 2042-92 "Брикети торф’яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови",(додається до скарги).
Умовами ДСТУ 2042-92 "Брикети торф’яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови" не передбачено таких документів як :
• оригіналу або нотаріально посвідчена копії договору (договорів), що підтверджує(ють) можливість відвантаження брикетів (напівбрикетів) торф’яних на договірних засадах на користь учасника, в тому числі брикетів (напівбрикетів) торф’яних, дійсного на дату оголошення процедури закупівлі.
• оригіналу або нотаріально посвідченої копії договору «У разі надання копії договору не з виробником, а з його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між офіційним представником, дилером, дистриб’ютором, покупцем та виробником шляхом надання оригіналу або нотаріально посвідченої копії договору»
Тож замовник встановив вимоги щодо надання зазначених вище документів, всупереч положенням національного стандарту, а як наслідок і всупереч положенням п. 29 Постанови КМУ від 12.10.22 року №1178.
Крім того, звернувшись до нашого постачальника, який не є виробником брикетів, а здійснює лише їх перепродаж, отримали лист-відповідь про відсутність у нього таких документів.
Встановлення вказаних вимоги у тендерній документації є нічим іншим, як прямою дискримінацією по відношенню до Скаржника та прямо суперечить положенням пункту 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178
Участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише ті Учасники, які мають вказані документи і відповідно мають правовідносини безпосередньо з виробником вказаної продукції.
Окремо слід наголосити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує наступне:
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Наявність вищенаведеної дискримінаційних умов не дає можливість Скаржнику, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі.
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБІ порушення норм чинного законодавства, а також виключити дискримінаційні вимоги, які УНЕМОЖЛИВЛЮЮТЬ участь у процедурі закупівлі Скаржника та інших потенційних Учасників, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ ЗГІДНО ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА, яка наведена у Додатку 3 до тендерної документації: «Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробниками брикетів (напівбрикетів) торф’яних або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження брикетів (напівбрикетів) торф’яних, шляхом подання у складі тендерної пропозиції оригіналу або нотаріально посвідченої копії договору (договорів), що підтверджує(ють) можливість відвантаження брикетів (напівбрикетів) торф’яних на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі брикетів (напівбрикетів) торф’яних, дійсного на дату оголошення процедури закупівлі. Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників брикетів (напівбрикетів) торф’яних (за умови надання у складі тендерної пропозиції документального підтвердження такого статусу). У разі надання копії договору не з виробником, а з його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між офіційним представником, дилером, дистриб’ютором, покупцем та виробником шляхом надання оригіналу або нотаріально посвідченої копії договору».
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці
Звертаю увагу, що оскарження вищевказаних дискримінаційних умов тендерної документації вже неодноразово було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду вказаних скарг Колегію сформовано однозначну та сталу практику, згідно якої винесені рішення про визнання таких умов тендерної документації дискримінаційними і зобов’язано усунути вказані вимоги. Прикладами таких рішень є наприклад: № 604-р/пк-пз від 18.01.2023 року та безліч інших.
ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі.
Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, містяться у додатках до Скарги.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 52 – 64 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Старовижівську селищну раду, внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.
Додатки:
1. Копія ДСТУ 2042-92 "Брикети торф’яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови".
3. Лист від постачальника
Директор Фурс С.П.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга 29.09.2023 14:03
- Рішення від 03.10.2023 № 15681.pdf 03.10.2023 18:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.10.2023 № 16185.pdf 11.10.2023 20:23
- Рішення від 10.10.2023 № 16185.pdf 13.10.2023 12:10
- Заперечення на скаргу ворд _жовтень.docx 05.10.2023 11:37
- Відповідь на скаргу торф жовтень.pdf 05.10.2023 11:37
- Протокол_54.pdf 16.10.2023 16:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.09.2023 19:05
Дата розгляду скарги:
10.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.10.2023 18:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.10.2023 12:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 16185-р/пк-пз від 10.10.2023 та з метою усунення порушень Старовижівською селищною радою внесено зміни до тендерної документації Протокол№54 від16.10.2023