• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Промивка каналізації ,послуги з викачки вигрібної ями

Завершена

86 748.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 867.48 UAH
Період оскарження: 26.09.2023 11:52 - 01.10.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження рішення Замовника про визначення переможця.

Номер: 766bfac27782408f83617d21079f646f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-26-003895-a.a4
Назва: Оскарження рішення Замовника про визначення переможця.
Скарга:
1) Щодо неналежного обґрунтування ФОП Забелін Дмитро Сергійович аномально низької ціни. 2) Щодо невідповідності тендерної пропозиції ФОП Забелін Д.С. вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.10.2023 16:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.10.2023 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Визначення переможцем ФОП Забєліна Дмитра Сергійовича,закупівлі UA-2023-09-26-003895-а скасовано,на підставі рішення Антимонопольного комітету,та визнано переможцем ТОВ"ГІДРА СЕРВІС"
Автор: ТОВ "ГІДРА-СЕРВІС", Ілона Пільєва +380676533802 gidraservice5.dp@gmail.com http://gidraservice.com.ua
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА про визнання переможця

Номер: 06529113f7e548349c10b9e0855e89a7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-26-003895-a.c3
Назва: ВИМОГА про визнання переможця
Вимога:
Комунальний заклад «Пʼятихатський геріатричний пансіонат» Дніпропетровської обласної ради» код ЄДРПОУ 20263799, місцезнаходження: Україна, 52170, Дніпропетровська обл., П'ятихатський р-н, село Саксагань, ВУЛИЦЯ ЛІСОВА, будинок 1 електронна пошта: saksagaypansiomat@ukr.net ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГІДРА-СЕРВІС» вул. Нагорна, буд. 16, м. Підгородне, Дніпропетровський р-н, Дніпропетровська обл., 52001 Тел.: +38 063 124 92 52 E-mail: Gidraservice2.dp@gmail.com код ЄДРПОУ 39279548 п/р UA 1338080500 0000 0026008547734 в АТ "Райффайзен Банк" МФО 380805 ІПН 392795404179 ВИМОГА про визнання переможця 26.09.2023 року Комунальний заклад «Пʼятихатський геріатричний пансіонат» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення №UA-2023-09-26-003895-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями» за ДК 021:2015 - 90470000-2 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів». Тендерна пропозиція учасника ФОП Забелін Дмитро Сергійович, яка була подана під час проведення процедури закупівлі Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями за ДК 021:2015: 90470000-2 Послуги з чищення каналізаційних колекторів, була визначена найбільш економічно вигідною та такою, що має аномальну низьку ціну. За результатами проведеного аукціону, ФОП Забелін Дмитро Сергійович був визнаний переможцем аукціону. Натомість, пропозиція ТОВ «ГІДРА-СЕРВІС» навіть не розглядалась Замовником. Із вказаним результатом аукціону про визнання ФОП Забелін Д.С. переможцем не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що переможцем має бути визнане ТОВ «ГІДРА-СЕРВІС» з огляду на наступне. По суті вимоги: 1. Щодо неналежного обґрунтування ФОП Забелін Дмитро Сергійович аномально низької ціни. Тендерна пропозиція учасника ФОП Забелін Дмитро Сергійович була визначена такою, що має аномальну низьку ціну. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до пунктів 37 і 38 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Відповідно до п. 2 Особливостей, під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Згідно з абз. 9 п. 37 Особливостей учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції Тендерна пропозиція ФОП Забелін Д.С., будучи найбільш економічно вигідною, є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону, а тому була визначена аномально низькою ціною. У звʼязку з чим, 05.10.2023 р. ФОП Забелін Д.С. надав обґрунтування аномально низької ціни. Відповідно до ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі– Закон) Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини Закону. Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: 1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; 2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; 3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. Обґрунтування аномальної ціни, надане ФОП Забелін Д.С., не містить інформації про п.1, п.2, п.3 абз.3 ч.14 ст. 29 Закону, фактично містять загальні фрази, зокрема щодо змоги якісно організовувати поточну роботи та досягти значної економії застосуванням інноваційного підходу до діяльності, використання стратегічного, тактичного, оперативного планування роботи та високій ефективності роботи кваліфікованих працівників, які мають необхідні знання та досвід роботи в розрізі «Промивка каналізації, послуги з викачки вигрібної ями» (відсутні будь-які докази таких доводів), не надає конструктивного пояснення, аргументів та коментарів щодо аномально низької ціни та інших підтверджень ціни всього обсягу послуг, передбачених технічною специфікацією. Враховуючи викладене вище, ФОП Забелін Д.С. надав неналежне обґрунтування вказаної у тендерній пропозиції аномально низької ціни, що є підставою для відхилення його пропозиції відповідно до п.п.1 п. 45 Особливостей - учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою. 2. Щодо невідповідності тендерної пропозиції ФОП Забелін вимогам тендерної документації. На виконання вимог тендерної документації ФОП Забелін Дмитро Сергійович не виконано вимоги тендерної документації, а саме: 1) На виконання вимог Додаток №2 ТД не надано документи згідно вимог п.п. 1.2. — копію документа (виписка або витяг), наданий органами Державної служби статистики України щодо надання відомостей про включення учасника до ЄДРПОУ, або іншого аналогічного документу в залежності від законодавства країни, де зареєстрований учасник; 2) На виконання вимог Додаток №2 ТД не надано документи згідно вимог п.п. 3.2.1. —допуск до виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, тунелях, камерах, колекторах, замкненому просторі (ємностях, резервуарах, трубопроводах) згідно НПАОП 0.00-1.76-15, НПАОП 0.00-5.11-85; а також дозвіл на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, колекторах, замкнутому просторі. Щодо дозволу на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, колекторах, замкнутому просторі, ФОП Забелін Д.С. у складі своєї пропозиції надав файл за назвою «Лист пояснення Дозвіл.pdf», за змістом якого зазначив: «Що до вимоги надання дозволу (ів) на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, колекторах, замкнутому просторі: Повідомляємо, що 03.10.2023р. було проведено детальне обстеження обʼєкта КТ "Комунальний заклад Пʼятихатський геріатричний пансіонат ДОР", за адресою Дніпропетровська область, Саксагань, Лісна, 1 на предмет Промивки каналізації ,послуги з викачки вигрібної ями , та підписано акт огляду замовником. Було оглянуто всі вигрібні ями , колодязі та каналізаційну мережу. Як висновок обстеження проведення робіт , відповідно Додатку №1, технічного завданняя, для якісного надання послуг викачки вигрібної ями, та промивки каналізації не передбачено спускання працівників до колодязів, шурфов, траншей, котлованів, колекторів, оскільки ці роботи проводяться спеціалізованою технікою, а саме мулососом та каналопромивчою машиною.» Проте, даний лист не є належним виконанням вимоги вимог п.п. 3.2.1. Додаток №2 ТД, оскільки у тендерній документації не передбачено, що у разі відсутності дозволу на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, колекторах, замкнутому просторі, можна надати лист пояснення щодо відсутності дозволу з обґрунтуванням. Більше того, до закупівлі за ДК 021:2015 - 90470000-2 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів» (Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-26-003895-a була сформована вимога про внесення змін до ТД з приводу зазначеного пункту 3.2.1. Додатку №2 ТД, яка була відхилена замовником. Вважаємо, що для належного виконання вимог тендерної документації, ФОП Забелін Д.С. мав би надати такі документи щодо закупівлі за ДК 021:2015 - 90470000-2 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів» (Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-26-003895-a, а саме: 1) копію документа (виписка або витяг), наданий органами Державної служби статистики України щодо надання відомостей про включення учасника до ЄДРПОУ, або іншого аналогічного документу в залежності від законодавства країни, де зареєстрований учасник; 2) допуск до виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, тунелях, камерах, колекторах, замкненому просторі (ємностях, резервуарах, трубопроводах) згідно НПАОП 0.00-1.76-15, НПАОП 0.00-5.11-85 та 3) дозвіл на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, колекторах, замкнутому просторі. Додатково зазначаємо, що ТОВ «ГІДРА-СЕРВІС» були виконані всі вимоги ТД, та надано всі необхідні документи, натомість пропозиція ТОВ «ГІДРА-СЕРВІС» навіть не розглядалась. З урахуванням вищевикладеного, відсутні підстави для визначення ФОП Забелін Д.С. переможцем з підстав неналежного обґрунтування аномально низької ціни та невідповідності тендерної пропозиції ФОП Забелін Д.С. тендерній документації, так як учасник не надав всіх документів, які вимагалися тендерною документацією. Неправомірним визначенням ФОП Забелін Д.С. як переможця Ви як замовник повністю знехтували процедурою відкритих торгів з особливостями, принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, порушили вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, обравши упереджене ставлення до ФОП Забелін Д.С. Матеріальна частина Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників. Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ФОП Забелін Д.С. та дійшов не правильних висновків про відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до протиправного визначення ФОП Забелін Д.С. як переможця. Неправомірно визначивши ФОП Забелін Д.С. як переможця, замовник порушив право ТОВ «ГІДРА-СЕРВІС» (яким були виконані всі вимоги ТД, та надано всі необхідні документи) на об’єктивне та неупереджене визначення переможця по закупівлі №UA-2023-09-26-003895-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями» за ДК 021:2015 - 90470000-2 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів». У разі відмови у задоволенні вимоги, вимушені будемо звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів. На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 - ПРОШУ: 1. Скасувати рішення замовника, яким визначено ФОП Забелін Дмитро Сергійович переможцем по закупівлі №UA-2023-09-26-003895-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями» за ДК 021:2015 - 90470000-2 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів». 2. Визнати ТОВ «ГІДРА-СЕРВІС» переможцем по закупівлі №UA-2023-09-26-003895-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями» за ДК 021:2015 - 90470000-2 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів». З повагою, директор ТОВ «ГІДРА-СЕРВІС» Людмила ТРЕЩОВА
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: відповідь до вимоги №3
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Прошу внести зміни до технічного завдання Додаток №2 п3 пп3.2.1.

Номер: 4fcce650fa094df682acf81fc8de358c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-26-003895-a.c2
Назва: Прошу внести зміни до технічного завдання Додаток №2 п3 пп3.2.1.
Вимога:
Відповідно до технічного завдання Додаток №2 п3 пп3.2.1- наявністю дозволу на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, колекторах, замкнутому просторі; Відповідно до умов Технічного завдання на закупівлю ДК 021:2015 - 90470000-2 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів», а саме Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями, не відносяться до Видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 Додаток2 п7. Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо). Прошу внести зміни до технічного завдання Додаток №2 п3 пп3.2.1.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ВІДПОВІДЬ ЩОДО ВИМОГИ №2: Шановний учасник! За результатами ретельного розгляду Вашої вимоги повідомляємо, що для виконання робіт з очищення каналізаційних колодязів (колекторів) необхідна наявність у всіх працівників, зазначених у довідці, посвідчення перевірки знань з НПАОП 0.00-1.76-15, оскільки під час їх проведення можливе або не виключне виділення вибухонебезпечних або шкідливих парів, газів та інших речовин, що можуть викликати вибух, загорання, шкідливу дію на організм людини, а також понижений вміст кисню. При нестачі кисню або за наявності токсичних або горючих газів може утворитися небезпечне повітряне середовище. Таке середовище може виникнути через вихлопні гази, через утворення вуглекислого газу в ґрунті, розкладання осаду в каналізаційному колекторі, витоку газу з газопроводу, корозії металоконструкцій, присутності бензину та різноманітних відходів виробничих і торгівельних підприємств. Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах і колекторах; у замкнених просторах (ємкостях, боксах, трубопроводах) визначені у пунктах 88, 91 Переліку робіт з підвищеною небезпекою (затверджений наказом Держнаглядохоронпраці від 26.01.2005 № 15; далі — Наказ № 15). Робота в замкнених просторах входить до Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі (п. 2 табл. Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженого наказом МОЗ та Держнаглядохоронпраці від 23.09.1994 № 263/121). Крім того, роботи у замкнених просторах належать до газонебезпечних робіт. Під час таких робіт можлива або не виключена можливість виділення у робочу зону вибухонебезпечних або шкідливих парів, газів та інших речовин, які можуть спричинити вибух, загоряння, шкідливо вплинути на організм людини. У замкненому просторі може бути недостатній вміст у робочому середовищі кисню (нижче ніж 20% об’ємних норм), що шкідливо діє на організм людини (п. 1.5 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт, затвердженої Держгіртехнаглядом СРСР від 20.02.1985; НПАОП 0.00-5.11-85). Враховуючи вищевикладене та з урахуванням права замовника встановлювати заходи безпеки при виконанні робіт з підвищеною небезпекою з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоровʼю людей, вважаємо, що вимога тендерної документації щодо наявність у всіх працівників, зазначених у довідці, посвідчення перевірки знань з НПАОП 0.00-1.76-15 є такою, що відповідає нормам чинного законодавства України.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

внести зміни до додатку №2

Номер: cba291f5a1d349b58a1bca88813aace7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-26-003895-a.a1
Назва: внести зміни до додатку №2
Вимога:
Відповідно до технічного завдання Додаток №2 п3 пп3.2-Наявністю у всіх працівників, зазначених у довідці, посвідчення перевірки знань з НПАОП 0.00-1.76-15. Відповідно Наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 № 285, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 08.06.2015 за № 674/27119, затверджені Правила безпеки систем газопостачання (далі – НПАОП 0.00-1.76-15), у п.1п.п 1.1. Ці Правила поширюються на всіх суб'єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правової форми, діяльність яких пов'язана з будівництвом, ремонтом, розширенням, реконструкцією, технічним переоснащенням (далі - будівництво), експлуатацією систем газопостачання (далі - експлуатація), а також роздрібною торгівлею зрідженим вуглеводним газом у балонах. п.п1.2. Ці Правила встановлюють вимоги безпеки до систем газопостачання для забезпечення споживачів природним газом з надлишковим тиском не більше 1,2 МПа, а також зрідженим вуглеводневим газом з надлишковим тиском не більше 1,6 МПа, а саме: розподільні зовнішні газопроводи, що забезпечують подачу природного газу від газорозподільних станцій до газорегуляторних пунктів міських і сільських поселень, територій дачних та садових поселень, газопроводи-вводи, газопроводи до підприємств, теплових електростанцій, котелень; газопроводи та газове обладнання промислових і сільськогосподарських підприємств, теплових електростанцій, котелень, підприємств комунального і побутового обслуговування населення, житлових і громадських будинків; газорегуляторні пункти, газорегуляторні пункти блокові, шафові газорегуляторні пункти, газорегуляторні установки, комбіновані будинкові регулятори тиску, установки для отримання газоповітряних сумішей; газонаповнювальні станції і газонаповнювальні пункти зрідженого вуглеводневого газу, проміжні склади балонів, стаціонарні автомобільні газозаправні станції і пункти, резервуарні установки, групові газобалонні установки та індивідуальні газобалонні установки, випарні та змішувальні установки. На підставі вищевикладеного ПРОШУ: Внести зміни до додатку №2 , ця вимога не стосується послуг за кодом ДК 021:2015: 90470000-2 Послуги з чищення каналізаційних колекторів (Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями)
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ВІДПОВІДЬ ЩОДО ВИМОГИ №1: Шановний учасник! За результатами ретельного розгляду Вашої вимоги повідомляємо, що для виконання робіт з очищення каналізаційних колодязів (колекторів) необхідна наявність дозволу на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, колекторах, замкнутому просторі, оскільки під час їх проведення можливе або не виключне виділення вибухонебезпечних або шкідливих парів, газів та інших речовин, що можуть викликати вибух, загорання, шкідливу дію на організм людини, а також понижений вміст кисню. При нестачі кисню або за наявності токсичних або горючих газів може утворитися небезпечне повітряне середовище. Таке середовище може виникнути через вихлопні гази, через утворення вуглекислого газу в ґрунті, розкладання осаду в каналізаційному колекторі, витоку газу з газопроводу, корозії металоконструкцій, присутності бензину та різноманітних відходів виробничих і торгівельних підприємств. Задля виконання завдання закупівлі за ДК 021:2015 - 90470000-2 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів», а саме Послуги з чищення та промивки каналізаційних труб та викачка вигрібної ями, робітники мають здійснювати відкриття каналізаційного люка, огляд каналізаційного колодязя, збирання шлангу, тощо. Відповідно до п. 1.1. Державних санітарних норм та правил утримання територій, населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України 17.03. 2011 № 145, вигрібна яма (вигріб) - це інженерна споруда у вигляді поглиблення в землі, виконана з водотривкого матеріалу, призначена для збирання та зберігання рідких відходів, назв частина якої обладнана щільно прилягаючою кришкою та решіткою для відокремлення твердих відходів. Розкладання органіки в ямі призводить до утворення каналізаційного або аераційного газу. Каналізаційний газ - це продукт бродіння рідких стоків у каналізаційній мережі населеного пункту, складна суміш токсичних та нетоксичних газів, що утворюються збираються в каналізаційних системах шляхом розкладання органічних побутових чи промислових відходів, типових компонентів стічних вод. I утворювані в каналізації гази можуть бути токсичними або вибухонебезпечними. До складу каналізаційних газів входить 60-68 % метану, 30-75 І диоксиду вуглецю, до 2 % водню, сірководень, легкозаймисті та потенційно вибухонебезпечні речовини та деякі інші складові (аміак, меркаплатни). Каналізаційні гази викликають занепокоєння у в звʼязку з їх запахом, наслідків для здоров`я, а також потенціалу для створення вогню або вибуху. Вибух газу можливий з полум`ям або іскрами. Враховуючи вищевикладене та з урахуванням права замовника встановлювати заходи безпеки при виконанні робіт з підвищеною небезпекою з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоровʼю людей, вважаємо, що вимога тендерної документації щодо наявності дозволу на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, колекторах, замкнутому просторі є такою, що відповідає нормам чинного законодавства України.
Статус вимоги: Відхилено