• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з прання і сухого чищення

Завершена

75 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 378.50 UAH
Період оскарження: 25.09.2023 17:35 - 01.10.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, які містяться в тендерній документації Замовника, щодо процедури закупівлі послуг на закупівлю Послуг з прання і сухого чищення код 98310000-9 «Послуги з прання і сухого чищення» за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»

Номер: 15df40bc805b44648a41bb0d12fbe975
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-25-013689-a.b2
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, які містяться в тендерній документації Замовника, щодо процедури закупівлі послуг на закупівлю Послуг з прання і сухого чищення код 98310000-9 «Послуги з прання і сухого чищення» за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Скарга:
№102/09-23 від 29.09.2023 Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Фізична особа-підприємець Григорчак Константин Валентинович Місце знаходження та місце реєстрації: 78410, Івано-Франківська обл., Івано-Франківський р-н, с. Тисменичани, вул. Буковина, 19. Тел. +380966966795 Код ЄДРФО 2533502416 e-mail: grygorchak.k@gmail.com Замовник (найменування замовника): Комунальне некомерційне підприємство Великобірківської селищної ради «Тернопільська центральна районна лікарня» Код ЄДРПОУ: 42588170 Юридична адреса: 47740, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, смт. Великі Бірки, вул. Грушевського, 51. Адреса проведення діяльності: 46000, м. Тернопіль, вул. Князя Острозького, 9 Контактна особа: Бобко Жанна Богданівна – фахівець з публічних закупівель, тел./факс (0352) 25-18-72 e-mail: Finansu_TRTMO@ukr.net Інформація про закупівлю: Ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-25-013689-a СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, які містяться в тендерній документації Замовника, щодо процедури закупівлі послуг на закупівлю Послуг з прання і сухого чищення код 98310000-9 «Послуги з прання і сухого чищення» за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами та недискримінації Учасників: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником – Комунальним некомерційним підприємством Великобірківської селищної ради «Тернопільська центральна районна лікарня» 25 вересня 2023 року о 17:34 було оголошено проведення закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ідентифікатором UA-2023-09-25-013689-a на закупівлю Послуг з прання і сухого чищення, код 98310000-9 «Послуги з прання і сухого чищення» за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», очікувана вартість закупівлі – 75`700,00 грн. з ПДВ, кінцевий термін подання тендерних пропозицій – до 04 жовтня 2023 року до 00:00 (далі – Закупівля). Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Керуючись частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації. Відповідно до пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі за текстом Особливості) встановлено, що скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. У тендерній документації Замовник допустився численних порушень чинного законодавства, у тому числі грубих порушень Закону України «Про публічні закупівлі», які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення процедури Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси, щодо участі в закупівлі, керуючись положеннями статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», звертаємося до Вас з наступним: 1.Відповідно до пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації Замовником визначено, що технологічний процес повинен передбачати можливість прання білизни в розчинних мішках типу Біоблок білизни інфекційних хворих, забруднену кров’ю та іншими біологічними виділеннями. (Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції Замовнику опис технологічної можливості прання білизни в розчинних мішках, а також гарантійний лист від виробника мішків про їх постачання в необхідній кількості, якості відповідно до умов тендерної документації з зазначенням ідентифікатора закупівлі та декларацію про відповідність або інший документ, що підтверджує відповідність запропонованих мішків ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції» ). ФОП Григорчак К.В. вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним. Відповідно до п . 2, п. 4, п. 6 Розділу V Інструкції зі збору зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затверджену Наказом Міністерства охорони здоров’я України 30.04.2014 № 293, регламентовано: - п. 2 - Персонал, який працює з брудною білизною, повинен бути забезпечений спеціальним одягом і засобами індивідуального захисту. Після завершення роботи з брудною білизною спеціальний одяг і засоби індивідуального захисту віддають на прання. Рукавички і респіратори знезаражують у дезінфікуючому розчині, спеціальне взуття обробляють дезінфікуючим засобом. - п. 4 - Усі операції, пов’язані з брудною білизною (такі як збирання після використання, складання в спеціальну тару), необхідно виконувати обережно, без енергійних рухів, для уникнення розсіювання мікроорганізмів у навколишньому середовищі. Збирати білизну і укладати її у відповідну тару необхідно біля ліжка хворого. Забороняється струшувати білизну, класти її на підлогу, стільці, інші ліжка, матраци, поручні тощо. - п. 6 - Для уникнення перенесення інфекції та вдосконалення організації подальшого прання білизни вся тара для збору білизни повинна маркуватися із зазначенням підрозділу закладу та ступеня забруднення білизни. Для маркування тари слід використовувати відповідне кольорове позначення або написи. Такі кольорові маркування повинна мати тара для брудної білизни (мішки або герметичні баки): Класифікація білизни Маркування тари для білизни Білизна II ступеня забруднення Зелений колір Білизна, яку не можна прати одночасно з постільною білизною (наприклад фартухи, спецодяг, серветки тощо) Білий колір Білизна III ступеня забруднення Жовтий колір Білизна IV ступеня забруднення Червоний колір з додатковим нанесенням напису «УВАГА! Інфікована білизна». - п. 7 - Спеціальний одяг персоналу та лікарняну білизну, у першу чергу IV ступеня забруднення, укладають у водорозчинні мішки, які потім перуться разом із білизною. - п. 9 - Для транспортування закритих мішків з брудною білизною необхідно використовувати спеціальні закриті промарковані належним чином транспортні візки із вказівкою про належність їх відповідному відділенню закладу. У такому вигляді білизну доставляють у санітарну кімнату відділення або центральну білизняну. Тара не повинна мати дефектів, які можуть бути причиною розповсюдження інфекції при транспортуванні забрудненої білизни. Забороняється розбирання брудної білизни у відділеннях, а також перекладання мішків з одного транспортного візка в інші візки, мішки тощо. Виходячи з наведених законодавчо врегульованих норм та вимог, збір інфікованої білизни IV ступеня здійснюється медичним персоналом лікувального закладу, зокрема у закриті поліетиленові мішки (типу Біоблок), та у бавовняні та/або інші тканинні мішки червоного кольору з додатковим нанесенням напису «УВАГА! Інфікована білизна», транспортується спеціальними закритими транспортними та передається до пральні, і аж ніяк не здійснюється Виконавцем послуг з прання білизни. Вимога про обов’язок надання гарантійного листа від виробника мішків є незаконною, оскільки зібрання забрудненої білизни ІV ступеня від лікарняних ліжок, а також післяопераційної білизни покладається саме на персонал медичного закладу, а не на Виконавця послуг з прання медичної білизни, а не на Виконавця послуг з прання білизни. Відтак, така дискримінаційна вимога створює фактичні та юридичні перепони для потенційного Учасника відшукати компанію-виробника, який виготовляє водорозчинні мішки типу Біоблок, домовитися з таким виробником (не постачальником, не дистриб'ютором, не офіційним імпортером, etc.) про отримання від нього гарантійного листа про їх постачання в необхідній кількості, якості відповідно до умов тендерної документації з зазначенням ідентифікатора закупівлі та декларацію про відповідність або інший документ, що підтверджує відповідність запропонованих мішків ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції» ). При цьому, в Україні єдиним виробником водорозчинних мішків типу Біоблок є ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІЗОФОРМ МЕДІКАЛ»( код ЄДР 36257034), а відтак, певні прохання потенційними учасниками-підприємцями організації співпраці (щодо отримання товару у необхідній кількості та якості – мішків типу Біоблок) та відповідного гарантійного листа у даній компанії складає певну корупційну складову, яку лобіює Замовник. Таким чином, у Учасника, та потенційного Виконавця (надавача послуг) вимагається наявність водорозчинних мішків типу Біоблок конкретного виробника (порушення принципу недискримінації та рівного ставлення до них), які потенційно мають передаватися Замовнику для подальшого збору медичним персоналом Замовника?! (порушення принципу запобігання корупційним діям і зловживанням). Відтак, вимога Замовника щодо зобов’язання Учасника надати гарантійний лист від виробника мішків про їх постачання в необхідній кількості, якості відповідно до умов тендерної документації з зазначенням ідентифікатора закупівлі є надмірною та незаконною, так як Замовником не обґрунтовано необхідності встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги. Крім того, наведена вище спірна вимога відкритих торгів з особливостями Тендерної Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними взаємовідносинами з виробником. Крім наведеного, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалила ряд рішень про визнання аналогічних вимог Замовника щодо надання гарантійного листа від виробника мішків про їх постачання в необхідній кількості, якості відповідно до умов тендерної документації з зазначенням ідентифікатора закупівлі дискримінаційними та зобов’язувала внести зміни до тендерної документації, зокрема: - Рішення АМКУ №5903-р/пк-пз від 20.09.2022; - Рішення АМКУ №5431-р/пк-пз від 16.08.2022. На підставі вищезазначеного, просимо зобов’язати Замовника закупівлі внести зміни до тендерної документації та викласти дану вимогу відповідно до діючого законодавства України, а саме: видалити вимогу згідно з пунктом 2 Додатку 3 до тендерної документації Замовника, якою вимагається від потенційних Учасників гарантійний лист від виробника мішків про їх постачання в необхідній кількості, якості відповідно до умов тендерної документації з зазначенням ідентифікатора закупівлі та декларацію про відповідність або інший документ, що підтверджує відповідність запропонованих мішків ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції». На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови (вимоги) зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України. Фізична особа-підприємець Григорчак Константин Валентинович _____________________ (підпис)
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.10.2023 17:49
Автор: ФОП Григорчак Константин Валентинович, Григорчак Константин Валентинович +380966966795 strumok@mail.ru
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення порушень п. 2 Додатку 3 до ТД

Номер: 5978cadaa67c4e9e8e833ee87040f608
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-25-013689-a.b1
Назва: Вимога про усунення порушень п. 2 Додатку 3 до ТД
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації визначено, що технологічний процес повинен передбачати можливість прання білизни в розчинних мішках типу Біоблок білизни інфекційних хворих, забруднену кров’ю та іншими біологічними виділеннями. З вимог, які Вами встановлено Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції Замовнику опис технологічної можливості прання білизни в розчинних мішках, а також гарантійний лист від виробника мішків про їх постачання в необхідній кількості, якості відповідно до умов тендерної документації з зазначенням ідентифікатора закупівлі та декларацію про відповідність або інший документ, що підтверджує відповідність запропонованих мішків ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції» ). Вимога про обов’язок надання гарантійного листа від виробника мішків є незаконною, оскільки зібрання забрудненої білизни ІV ступеня від лікарняних ліжок, а також післяопераційної білизни покладається саме на персонал медичного закладу, а не на Виконавця послуг з прання медичної білизни. Відповідно до п . 2, п. 4, п. 6 Розділу V Інструкції зі збору зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затверджену Наказом Міністерства охорони здоров’я України 30.04.2014 № 293, регламентовано: - п. 2 - Персонал, який працює з брудною білизною, повинен бути забезпечений спеціальним одягом і засобами індивідуального захисту. Після завершення роботи з брудною білизною спеціальний одяг і засоби індивідуального захисту віддають на прання. Рукавички і респіратори знезаражують у дезінфікуючому розчині, спеціальне взуття обробляють дезінфікуючим засобом. - п. 4 - Усі операції, пов’язані з брудною білизною (такі як збирання після використання, складання в спеціальну тару), необхідно виконувати обережно, без енергійних рухів, для уникнення розсіювання мікроорганізмів у навколишньому середовищі. Збирати білизну і укладати її у відповідну тару необхідно біля ліжка хворого. Забороняється струшувати білизну, класти її на підлогу, стільці, інші ліжка, матраци, поручні тощо. - п. 6 - Для уникнення перенесення інфекції та вдосконалення організації подальшого прання білизни вся тара для збору білизни повинна маркуватися із зазначенням підрозділу закладу та ступеня забруднення білизни. Для маркування тари слід використовувати відповідне кольорове позначення або написи. Такі кольорові маркування повинна мати тара для брудної білизни (мішки або герметичні баки): Класифікація білизни Маркування тари для білизни Білизна II ступеня забруднення Зелений колір Білизна, яку не можна прати одночасно з постільною білизною (наприклад фартухи, спецодяг, серветки тощо) Білий колір Білизна III ступеня забруднення Жовтий колір Білизна IV ступеня забруднення Червоний колір з додатковим нанесенням напису «УВАГА! Інфікована білизна» - п. 7 - Спеціальний одяг персоналу та лікарняну білизну, у першу чергу IV ступеня забруднення, укладають у водорозчинні мішки, які потім перуться разом із білизною. - п. 9 - Для транспортування закритих мішків з брудною білизною необхідно використовувати спеціальні закриті промарковані належним чином транспортні візки із вказівкою про належність їх відповідному відділенню закладу. У такому вигляді білизну доставляють у санітарну кімнату відділення або центральну білизняну. Тара не повинна мати дефектів, які можуть бути причиною розповсюдження інфекції при транспортуванні забрудненої білизни. Забороняється розбирання брудної білизни у відділеннях, а також перекладання мішків з одного транспортного візка в інші візки, мішки тощо. Виходячи з наведених законодавчо врегульованих норм та вимог, збір інфікованої білизни IV ступеня здійснюється медичним персоналом лікувального закладу, зокрема у закриті поліетиленові мішки (типу Біоблок), та у бавовняні та/або інші тканинні мішки червоного кольору з додатковим нанесенням напису «УВАГА! Інфікована білизна», та передається до пральні, і аж ніяк не здійснюється Виконавцем послуг з прання білизни. Відтак, вимога Замовника щодо зобов’язання Учасника надати гарантійний лист від виробника мішків про їх постачання в необхідній кількості, якості відповідно до умов тендерної документації з зазначенням ідентифікатора закупівлі є надмірною та незаконною, так як Замовником не обґрунтовано необхідності встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги. Крім того, наведена вище спірна вимога відкритих торгів з особливостями Вашої Тендерної Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними взаємовідносинами з виробниками. В Україні фактично тільки один виробник водорозчинних мішків Біоблок, це Лізоформ Медікал, а відтак, прохання потенційними учасниками-підприємцями відповідного гарантійного листа у компанії Лізоформ Медікал складає певну корупційну складову, яку лобіює Замовник. Практика АМКУ у подібних випадках є одностайною, та зобов’язує Замовників внести зміни до ТД про вилучення вказаної дискримінаційної та незаконної вимоги про надання спірного гарантійного листа виробника мішків. Таким чином, така вимога є дискримінаційними по відношенню до учасників Процедури закупівлі. Просимо розглянути дану вимогу, внести зміни до Тендерної документації у відповідності до вимог чинного законодавства, та у встановлений Законом термін надати відповідь.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до проекту Договору, що наведений у Додатку 4 до Тендерної документації на Виконавця не покладено обов'язок здійснювати збір лікарняної білизни безпосередньо із відділів закладу. Виконавець відповідно до Заявки повинен забрати лікарняну білизну із приміщення лікарні і транспортувати її до своїх виробничих приміщень для подальшого прання. Звертаю вашу увагу, що Замовник сам встановлює вимоги до закупівлі, в тому числі щодо технічних характеристик. Замовник не вважає, що вимога гарантійного листа від виробника мішків якось дискримінує учасника. Учасник не довів, чому він не може отримати гарантійного листа від виробника. Виробників мішків є безліч.
Статус вимоги: Відхилено