• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

66510000-8 Страхові послуги Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» станом на 31.12.2023 та 31.12.2024

Інформація, що вимагається част.2 ст.21 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не вказана у оголошенні про проведення відкритих торгів, вказана у тендерній документації. Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі 66500000-5 Страхові та пенсійні послуги

Завершена

382 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 820.00 UAH
Період оскарження: 25.09.2023 16:47 - 01.10.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Роз'яснення Національного банку України щодо свідоцтв осіб, які мають право займатись актуарними розрунками замй

Номер: 17a6abc486a14793b8ee0b7cdda6f2b7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-25-013031-a.c5
Назва: Роз'яснення Національного банку України щодо свідоцтв осіб, які мають право займатись актуарними розрунками замй
Вимога:
Актуарними розрахунками можуть займатися особи, які мають відповідну кваліфікацію згідно з вимогами, встановленими Національним банком України, яка підтверджується відповідним свідоцтвом. Згідно з п.п.15) пункту 1 розділу І Положення (Постанова НБУ №103 від 23.05.2022) визначено, що «свідоцтво – запис у Переліку, який підтверджує право особи займатися актуарними розрахунками». Учасником надано ТРИ витяги з Переліку, отриманих його працівниками 07.10.2022 р. Лист з роз'ясненням НБУ додається.
Вирішення: Доброго дня, шановний учаснику. Якщо в учасника на етапі подання не було документів, які чітко відповідали вимогам ТД, а саме достатньої кількості свідоцтв про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, то учасник мав змогу, у відповідності до п. 54 Особливостей, звернутися до Замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням, та уточнити інформацію з приводу документів, що вимагаються для підтвердження кваліфікації учасника в цій частині. Як результат, на етапі подачі пропозиції у кваліфікаційні вимоги могли б бути змінені і не виникло б даної ситуації. На етапі розгляду пропозиції, замовник перевіряє документи учасника на відповідність його кваліфікаційним критеріям, що зазначені в тендерній документації, яка розміщена в електронній системі закупівель по цій закупівлі. У Вашому випадку документи, що вимагалися замовником, серед документів тендерної пропозиції - відсутні.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

Про недостатню аргументацію замовника та вимогу надати додаткову інформацію

Номер: 656dbb9ef93145d983bd63f69a7d7e0e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-25-013031-a.c4
Назва: Про недостатню аргументацію замовника та вимогу надати додаткову інформацію
Вимога:
09.10.2023 Учасник усунув всі невідповідності, які вимагав замовник. Учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні замовнока від 11.10.2023, та звертається до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям , та вимагає від замовника надати йому відповідь з такою інформацією через електронну систему закупівель,
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня. На Вашу вимогу в чергове повідомляємо, що ви, як учасник, не виправили виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності. а саме: у Довідці, що надавалась на виконання вимог пп.1.1 Розділу І Додатку 2 до ТД не було вказано не менше двох працівників, які мають Свідоцтва про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України. У Довідці, що була надана, зазначено лише одного працівника Кудра Д.Ю., що має Свідоцтво на право займатися актуарними розрахунками та посвідчувати їх, що не відповідає вимогам п.1.1. Розділу І Додатку 2 до ТД. Крім того, на виконання вимог пп.1.4 Розділу І Додатку 2 до ТД ви, як Учасник, повинні були надати Скан-копії документів … Свідоцтв про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України працівників, вказаних у довідці, що вимагається п.1.1. Розділу І Додатку 2 до ТД. Свідоцтво на право займатися актуарними розрахунками, на виконання пп. 1.4, також надано лише на 1 особу, що також не відповідає вимогам пп.1.4 Розділу І Додатку 2 до ТД. Враховуючи вищевикладене, Замовником прийнято рішення щодо відхилення вашої тендерної пропозиції ч. 1 п.41 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р - учасник процедури закупівель не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Вказана інформація була зазначена у протокольному рішенні від 11.10.2023 № 368-23-ОН, яке було опубліковано 11 жовтня 2023 о 11:22, а також була вказана у відповіді на вимогу UA-2023-09-25-013031-a.c1 від 12.10.2023
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

Вимога про скасування неправомірного рішення та припинення порушення законодавства

Номер: c19089d1e3d0448f963c6965477fc2b7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-25-013031-a.c3
Назва: Вимога про скасування неправомірного рішення та припинення порушення законодавства
Вимога:
Вимога про скасування неправомірного рішення та припинення порушення законодавства Шановний Замовнику! НЕК «Укренерго», як Замовник по закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-013031-a вимагає від Товариства з обмеженою відповідальністю «Пенсійно-актуарний консультант» (далі – Учасник) «на виконання вимог пп.1.1 Розділу І Додатку 2 до ТД надати Довідку (складену за формою №1), в якій зазначається інформація про наявність в учасника не менше ніж трьох працівників, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг з актуарних розрахунків і працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими укладений трудовий договір, у ній (в тому числі) повинно бути зазначено: не менше двох працівників, які мають Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України, чинне на момент розкриття пропозицій» Повідомляємо, що Учасник надавав таку Довідку, зокрема 09.10.2023 р. зазначив у Довідці від 09.10.2023 р. № 9/10-2023-1-1 та в Додатку до цієї Довідки, інформацію про ЧОТИРЬОХ працівників, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг з актуарних розрахунків і працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими укладений трудовий договір, у ній (в тому числі) зазначено: не менше ЧОТИРЬОХ працівників, які мають Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України, чинне на момент розкриття пропозицій та додав відповідні документи. Учасник додатково нагадує та пояснює Замовнику вимоги чинного законодавства щодо свідоцтв про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками. До 2020 року свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками видавалось Національною комісією, що здійснює державне регулювання в сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг) відповідно до Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 08 лютого 2005 року № 3519 “Про затвердження Кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками”https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_23052022_103 Дане Розпорядження втратило чинність 23.05.2022 р. на підставі Постанови Правління Національного банку України від 23.05.2022 р.№103 «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками» https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_23052022_103 (далі - Положення). Відтак свідоцтва, що видавались згідно цього розпорядження, більше не видаються особам, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України. Замовник, з незрозумілих причин, не бере до уваги зміни в законодавстві, що відбулися після 26.05.2022 р. згідно Постанови Правління Національного банку України від 23.05.2022 р.№103 «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками» https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_23052022_103 (далі - Положення) , та щоразу вимагає від Учасника підтвердити наявність у двох працівників свідоцтва про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України (далі – свідоцтво), яке більше не видається Нацкомфінпослуг у зв’язку з припиненням Нацкомфінпослуг ще у 2020 році відповідно до Указу Президента України від 30.06.2020 р. №259/2020 "Про припинення Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері ринків фінансових послуг" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/259/2020#Text. Згідно Постанови Правління Національного банку України від 23.05.2022 р.№103 «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками» https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_23052022_103 (далі - Положення). Національний банк України оновив вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками, та затвердив нову форму свідоцтв (запис в Переліку та витяг з Переліку), видачу яких розпочато Національним банком України з 26.05. 2022 р. згідно зазначеної вище Постанови, та які отримали ТРИ працівники Учасника у 2022 році. Відповідно до пп.1) п.2 Положення «актуарій – особа, яка відповідає вимогам, установленим цим Положенням, та включена до переліку актуаріїв у сфері страхування». А згідно з п.п.15) пункту 1 розділу І Положення визначено, що «свідоцтво – запис у Переліку, який підтверджує право особи займатися актуарними розрахунками». Таким чином, після набрання чинності Постановою, а саме після 26.05.2022 р. під свідоцтвом про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які мають право займатися актуарними розрахунками, законодавець розуміє «запис у Переліку, який підтверджує право особи займатися актуарними розрахунками» . Постановою також прийняті обов’язкові до виконання рішення, зокрема: «4. Особи, які станом на день набрання чинності цією постановою займаються актуарними розрахунками без їх посвідчення [у осіб немає свідоцтв про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які мають право займатися актуарними розрахунками (далі – свідоцтво)], з дня набрання чинності цією постановою, але не пізніше трьох місяців із дня припинення (скасування) воєнного стану в Україні зобов’язані подати до Національного банку України документи для включення до Переліку в порядку, передбаченому пунктом 69 розділу VI Положення.» «5. Особи, які станом на день набрання чинності цією постановою мають чинне свідоцтво, з дня набрання чинності цією постановою, але не пізніше трьох 2 місяців із дня припинення (скасування) воєнного стану в Україні зобов’язані подати до Національного банку України опитувальник (за формою згідно з додатком 4 до Положення). 6. Особи, які подали опитувальник відповідно до пункту 5 цієї постанови, вважаються включеними до Переліку. Національний банк України протягом 30 календарних днів з дня отримання від особи заповненого опитувальника згідно з пунктом 5 цієї постанови направляє такій особі витяг з Переліку (за формою згідно з додатком 5 до Положення). Свідоцтво такої особи вважається анульованим з дати включення до Переліку. 7. Свідоцтво особи, яка не подала до Національного банку України заповнений опитувальник у строк, встановлений у пункті 5 цієї постанови, вважається анульованим після спливу цього строку. Таким особам заборонено здійснювати актуарну діяльність у сфері страхування.» Відповідно до п.74. Положення «Національний банк після прийняття рішення Комітетом з нагляду про включення заявника до Переліку включає заявника до Переліку та повідомляє про це заявника протягом п’яти робочих днів із дня прийняття рішення Комітетом з нагляду шляхом направлення заявнику витягу з переліку актуаріїв у сфері страхування у формі електронного документа (за формою згідно з додатком 5 до цього Положення). Датою включення заявника до Переліку є дата прийняття рішення Комітетом з нагляду.» Таким чином, після набрання чинності Постановою, а саме після 26.05.2022 р. та не пізніше не пізніше трьох 2 місяців із дня припинення (скасування) воєнного стану в Україні, під свідоцтвом про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які мають право займатися актуарними розрахунками, законодавець і регулятор розуміє «запис у Переліку, який підтверджує право особи займатися актуарними розрахунками» Згідно зазначених вище Постанови та Положення ТРИ працівники Учасника (Ткач О.Й., Голуб В.А., Горенко В.В.) у 2022 році подали документи та отримали записи в Переліку з витягами з Переліку, які є чинними СВІДОЦТВАМИ на дату розкриття пропозицій, так само, як і Кудра Д.Ю. має СВІДОЦТВО, що є чинним на дату розкриття пропозицій. Пунктом 4 Положення встановлено, що «Здійснення актуарних розрахунків у сфері страхування забороняється особам: 1) які не включені до Переліку; 2) які виключені з Переліку; 3) щодо яких діє тимчасова заборона займатися актуарними розрахунками на підставі рішення Національного банку.» Таким чином, Національний банк України, як орган, що здійснює державне регулювання актуарної діяльності, 26.05.2022 року надав особам право займатися актуарними розрахунками, незалежно від наявності в них свідоцтва, що видавалося до ліквідації Нацкомфінпослуг, але за умови включення особи до Переліку, що підтверджується чинним витягом з Переліку. Відтак, особи, які отримали свідоцтва до ліквідації Нацкомфінпослуг у 2020 році, не мають (і не можуть мати) переваг або обмежень в питаннях допуску до виконання актуарних розрахунків перед особами, які включені до Переліку актуаріїв НБУ, але з об’єктивних причин не могли з 2020 року, а нині, коли в Україні ліквідовано Нацкомфінпослуг – і не можуть отримати саме такі Свідоцтва, видача яких не передбачена законодавством після 26.05.2022 р. Звертаємо увагу Замовника на зміни в законодавстві, що набули чинності з 26.05.2022 р. Період Акт законодавства, що передбачає видачу особі документа (свідоцтва), що підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України та його чинність Орган, що видає (видавав) документ Форма документа та його підтвердження його видачі (чинності) Чи видається документ особам і після 30.06.2020 До 30.06.2020 Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 08 лютого 2005 року № 3519 “Про затвердження Кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками” – втратило чинність 26.05.2022 р. (Нацкомфінпослуг) Свідоцтво Нацкомфінпослуг (в паперовій формі) та запис в Реєстрі (в електронній формі) Ні. (Нацкомфінпослуг ліквідовано Указом Президента України від 30.06.2020 р., а Розпорядження №3519 втратило чинність згідно постанови НБУ №103 від 23.05.2022) З 26.05.2022 по даний час Постанова Правління Національного банку України від 23.05.2022 р.№103 «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками» Національний банк України Свідоцтво – запис у Переліку, який підтверджує право особи займатися актуарними розрахунками, та Витяг з Переліку (в електронній формі) Так. Згідно Постанови №103 НБУ видає особам витяги з Переліку Нагадуємо, що відповідно до частини одинадцятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Вимагати замість витягів з Переліку, які після 26.05.2022 р. є визначеними НБУ свідоцтвами про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України, будь-які інші свідоцтва та документи, видача яких не передбачена законодавством України після 26.05.2022 р., є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі». Про відсутність таких документів, не передбачених чинним законодавством, Учасник також надавав Замовнику Довідку від 09.10.2023 р. № 9/10-2023-2-1, в якій повідомив Замовнику про відсутність в Учасника документів, що не передбачені чинним законодавством України для його працівників у зв’язку з ліквідацією Нацкомфіноспуг та оновленням вимог до актуаріїв Національним банком України. З огляду на вищевикладене та вимоги законодавства України, ВИМАГАЄМО: 1. Скасувати рішення Замовника про дискваліфікацію Учасника та відхилення його пропозиції. 2. Продовжити розгляд пропозиції Учасника, як найбільш економічно вигідної та такої, що відповідає вимогам ТД. Директор ТОВ "ПАК" Галина Ткач
Вирішення: Доброго дня, шановний Учасник. На Вашу вимогу повідомляємо, що у відповідності до 41. Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. (далі - Особливості) розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Відповідно до п. 9. статті 29 Закону «Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.» Пунктами пп.1.1 та п.1.4 Розділу І Додатку 2 до тендерної документації Замовником були встановлені певні вимоги, а саме: На виконання вимог пп.1.1 Розділу І Додатку 2 до ТД Учасником повинна бути надана Довідка (складена за формою №1), в якій зазначається інформація про наявність в учасника не менше ніж трьох працівників, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг з актуарних розрахунків і працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими укладений трудовий договір, у ній (в тому числі) повинно бути зазначено: не менше двох працівників, які мають Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України, чинне на момент розкриття пропозицій. А на виконання вимог пп.1.4 Розділу І Додатку 2 до ТД Учасник повинен був надати Скан-копії документів (диплом, свідоцтво тощо) про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською та/або британською екзаменаційними системами (або посилання на офіційний реєстр) чинних, на момент розкриття пропозицій, Свідоцтв про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України працівників, вказаних у довідці, що вимагається п.1.1. Розділу І Додатку 2 до ТД. При розгляді пропозиції учасника було виявлені невідповідності, а саме: у Довідці, що надана Учасником, зазначено лише одного працівника Кудра Д.Ю., що має Свідоцтво на право займатися актуарними розрахунками та посвідчувати їх, що не відповідає вимогам п.1.1. Розділу І Додатку 2 до ТД, Свідоцтво на право займатися актуарними розрахунками, на виконання пп. 1.4, також надано лише на 1 особу, що не відповідає вимогам пп.1.4 Розділу І Додатку 2 до ТД. Учасник, вказані невідповідності не усунув у зв’язку з чим і був відхилений відповідно до вимог ч. 1 п.41 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо результатів кваліфікації та порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: aac0400127184e4cbad9d9b873e6bc54
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-25-013031-a.c2
Назва: Скарга щодо результатів кваліфікації та порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Скарга з додатками додається
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2023 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.10.2023 17:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання вимог Рішення від 25.10.2023р. № 17082-р/пк-пз Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та враховуючи вищевикладене, я, Охріменко Н.В., уповноважена особа, відповідальна за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель послуг в апараті управління НЕК «Укренерго». Вирішила: 1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ" (код ЄДРПОУ 33405872 за процедурою закупівлі — "66510000-8 Страхові послуги Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 "Виплати працівникам" станом на 31.12.2023 та 31.12.2024".
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ", OLEKSANDR TKACH +380503876413 oytkach@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Скасувати неправомірне рішення про дискваліфікацію

Номер: ccdfba9ae2d44024988c2f73d8cf88b8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-25-013031-a.c1
Назва: Скасувати неправомірне рішення про дискваліфікацію
Вимога:
Скарга на неправомірні дії та Вимога скасувати неправомірне рішення про дискваліфікацію
Вирішення: Доброго дня. На Вашу вимогу повідомляємо, що учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ" (код ЄДРПОУ 33405872 ) не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. а саме: На виконання вимог пп.1.1 Розділу І Додатку 2 до ТД Учасником повинна бути надана Довідка (складена за формою №1), в якій зазначається інформація про наявність в учасника не менше ніж трьох працівників, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг з актуарних розрахунків і працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими укладений трудовий договір, у ній (в тому числі) повинно бути зазначено: не менше двох працівників, які мають Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України, чинне на момент розкриття пропозицій. А на виконання вимог пп.1.4 Розділу І Додатку 2 до ТД Учасник повинен був надати Скан-копії документів (диплом, свідоцтво тощо) про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською та/або британською екзаменаційними системами (або посилання на офіційний реєстр) чинних, на момент розкриття пропозицій, Свідоцтв про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками на території України працівників, вказаних у довідці, що вимагається п.1.1. Розділу І Додатку 2 до ТД. У Довідці, що надана Учасником, зазначено лише одного працівника Кудра Д.Ю., що має Свідоцтво на право займатися актуарними розрахунками та посвідчувати їх, що не відповідає вимогам п.1.1. Розділу І Додатку 2 до ТД. Свідоцтво на право займатися актуарними розрахунками, на виконання пп. 1.4, також надано лише на 1 особу, що також не відповідає вимогам пп.1.4 Розділу І Додатку 2 до ТД. Відповідно до вимог частини 1 п.41 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівель не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, Замовником прийнято рішення щодо Відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ" (код ЄДРПОУ 33405872) подану на закупівлю послуг 66510000-8 Страхові послуги Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» станом на 31.12.2023 та 31.12.2024 відповідно до вимог п.1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч. 1 п.41 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р - учасник процедури закупівель не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Задовільнена: Ні
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо відміни процедури закупівлі та порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 26368fea24b94b028fd979c51f1e80ec
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-25-013031-a.b6
Назва: СКАРГА щодо відміни процедури закупівлі та порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель СКАРГА щодо відміни процедури закупівлі та порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) своїм рішенням від 25.10.2023 року № 17082-р/пк-пз постановила зобов’язати Приватне акціонерне товариство «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» (далі – Замовник) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ" (далі – Учасник) за процедурою закупівлі "66510000-8 Страхові послуги Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 "Виплати працівникам" станом на 31.12.2023 та 31.12.2024", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-09-25-013031-a. Після невиправданого затягування Замовником дорогоцінного часу, рішення Комісії було ним виконане (Протокольне рішення №430/23-ОН від 13.11.2023). Відтак, пропозицію Учасника, яка була визначена системою та протоколом розкриття пропозицій найбільш економічно вигідною, Замовник мав розглянути повторно та прийняти рішення щодо визначення переможця відповідно до законодавства. Натомість, уповноважена особа, відповідальна за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель послуг в апараті управління НЕК «Укренерго», вирішила відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг: 66510000-8 Страхові послуги Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» станом на 31.12.2023 та 31.12.2024 відповідно частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а саме: у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Товариство з обмеженою відповідальністю «Пенсійно-актуарний консультант» (далі – Учасник та Скаржник) не погоджується з рішенням ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ "УКРЕНЕРГО" (далі – Замовник) щодо відміни процедури закупівлі 66510000-8 Страхові послуги Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» станом на 31.12.2023 та 31.12.2024 (далі – Послуги) , номер тендеру в ЦБД ID: UA-2023-09-25-013031-a, згідно ПРОТОКОЛЬНОГО РІШЕННЯ № 433/23-ОН від 14.11.2023 (далі – рішення), виходячи з «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.» Учасник оскаржує рішення Замовника, як неправомірне, необґрунтоване та дискримінаційне, з таких міркувань та доказів. 1. Після того, як Комісія своїм рішенням від 25.10.2023р. № 17082-р/пк-пз зобов’язала Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Учасника, Замовник після виконанням цього рішення 13.11.2023 р. (яке відбувалось із значним запізненням та нагадувало свідоме затягування часу) мав продовжити процедуру розгляду пропозиції Учасника, як найбільш економічно вигідної, та визначити його переможцем згідно закону. Натомість, Замовник 14.11.2023 р. при першій нагоді відмінив процедуру закупівлі Послуги на підставі повідомлення посадової особи Відділу підготовки фінансової звітності за МСФЗ НЕК «УКРЕНЕРГО» ПВнз-321744 від 13.11.2023 р. «про відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг», чим порушив права Учасника стати переможцем процедури закупівлі. Своїми діями Замовник порушив принципи публічних закупівель, встановлені п.4) та п. 5) частини першої ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text , а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. 2. У разі, якщо Замовник встановив наявність підстав для відміни тендеру, виходячи з «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг», він повинен їх детально описати та навести правомірне обґрунтування відповідно до чинних норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text (зокрема, статті 31 Закону) та вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text (на виконання якого він проводить закупівлю Послуги). Замовник не обґрунтував та не довів відсутність подальшої потреби у закупівлі Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» станом на 31.12.2023 та 31.12.2024. Твердження Замовника щодо «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг» не відповідає дійсності, вводить в оману Учасника, громадськість та контролюючі органи, в тому числі і Орган оскарження, оскільки потреба в закупівлі насправді залишається актуальною з таких міркувань та доказів. 1. Замовник не вносив змін до обґрунтування та річного плану закупівлі Послуги на веб-порталі Прозорро за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-08-30-002505-b (очікувана вартість закупівлі 458 400 грн. з ПДВ) та за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-09-25-006960-a (очікувана вартість закупівлі 382 000 грн. без ПДВ). Відтак, Послуга на дату прийняття рішення про відміну закупівлі ( в тому числі й наступного дня після оприлюднення рішення) залишається актуальною, потреба в ній існує, а кошти на її закупівлю й надалі передбачені планом Замовника. Ба більше, цінова пропозиція Учасника становить 206 000 грн., що забезпечує Замовнику економію запланованих коштів у розмірі, як мінімум, 176 000 грн. 2. Як випливає з тексту п.4 та п.5 Додатку 3 до Тендерної документації Замовника, Замовник потребує виконання наступних робіт: «4.Проведення актуарної оцінки зобов’язань згідно МСБО 19». «5.Розрахунок величин, що мають відображатися у фінансовій звітності НЕК «Укренерго» за 2023 та 2024 роки згідно МСБО 19.» Примітка. Під скороченням «МСБО 19» слід розуміти визначений законодавством України як обов’язковий до застосування Замовником Міжнародний стандарт бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам» https://mof.gov.ua/storage/files/%D0%9C%D0%A1%D0%91%D0%9E%2019_ukr_2022.pdf , який належить до Міжнародних стандартів фінансової звітності (далі – міжнародні стандарти). Відповідно до частини другої ст.12-1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text «Підприємства, що становлять суспільний інтерес, публічні акціонерні товариства, суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, материнські підприємства груп, у складі яких є підприємства, що становлять суспільний інтерес, материнські підприємства великої групи, які не належать до категорії великих підприємств, а також підприємства, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами.» Замовник (НЕК «Укренерго») є підприємством, що становить суспільний інтерес, яке складає фінансову звітність за міжнародними стандартами з 2012 року та, відповідно до закону зобов’язане складати її за цими стандартами, в тому числі, за МСБО19, в 2023 р. та 2024 р. Тому потреба у Послузі актуарія для цілей фінансової звітності за МСБО 19 визначена законом і не залежить від рішення уповноваженої особи або посадової особи Відділу МСФЗ. З огляду на вищевикладене, Замовник потребував і потребує «проведення актуарної оцінки зобов’язань згідно МСБО 19 та розрахунку величин, що мають відображатися у фінансовій звітності НЕК «Укренерго» за 2023 та 2024 роки згідно МСБО 19», які виконувались у 2012-2022 р. р. кваліфікованими актуаріями. Потреба у таких оцінках і розрахунках, що входять до складу Послуги, яка закуповується для цілей фінансової звітності, визначена законом (МСБО 19) і не залежить від рішення уповноваженої особи або посадової особи Відділу МСФЗ. Це також підтверджується тим, що участь у закупівлях Послуги, що відбулися у вересні 2023 та, після дискваліфікації Замовником двох учасників, у жовтні 2023, взяли три учасники, у тому числі - Учасник, пропозиція якого визначена системою як найбільш економічно вигідна й повністю відповідає умовам тендерної документації. 3. Оскільки серед працівників Замовника відсутні незалежні кваліфіковані актуарії, Замовник не в змозі виконати роботи, з «проведення актуарної оцінки зобов’язань згідно МСБО 19 та розрахунку величин, що мають відображатися у фінансовій звітності НЕК «Укренерго» за 2023 та 2024 роки згідно МСБО 19», а тому двічі оголошував процедуру відкритих торгів із закупівлі Послуги, аукціони по яких відбувались 11.09.2023 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-30-010081-a та 04.10.2023 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-013031-a 4. Відповідно до частини третьої ст.14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text піідприємства, що становлять суспільний інтерес (а саме таким підприємтсовм є Замовник), «зобов’язані не пізніше ніж до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з відповідними аудиторськими звітами, звітом про управління, консолідованим звітом про управління, звітом про платежі на користь держави, консолідованим звітом про платежі на користь держави на своїй веб-сторінці або своєму веб-сайті (у повному обсязі)». 5. Жоден аудитор не матиме права погодити фінансову звітність в частині зобов’язань та витрат, якщо підприємство (тобто, Замовник) не надасть підтвердження актуарної оцінки вартості пенсійних та інших довгострокових зобов’язань з виплат працівникам кваліфікованим актуарієм. Таким чином, Замовник не довів відсутність підстав для подальшої потреби у закупівлі, необґрунтовано та безпідставно відмінив процедуру закупівлі Послуги, без отримання якої, він не буде відповідати вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text (на виконання вимог якого Замовник проводив закупівлі в 2016, 2018, 2020 р. р. та двічі в 2023 р.), та не виключив закупівлю Послуги з Річного плану закупівель. Згідно зі статтею 16414 КУпАП за безпідставну відміну процедури передбачено накладення штрафу на посадових (службових) осіб замовника в розмірі 25 500–51 000 грн (за ті самі дії протягом року —51 000–85 000 грн), а за невиконання рішень АМКУ, яке по суті відбулося (пропозицію Учасника де-факто не розглядали) — штраф у таких самих розмірах. Аналіз дій Замовника впродовж процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-013031-a також свідчить про намагання будь-що дискваліфікувати Учасника та безпідставно відхилити його пропозицію, яка є найбільш економічно вигідною та забезпечує Замовнику економію запланованих коштів у розмірі, як мінімум, 176 000 грн. Це вказує на ймовірну зацікавленість посадових осіб Замовника (з певних, не виключено, що й корупційних мотивів) у продовженні співпраці з іншим учасником (ТОВ Актуарна консалтингова компанія «Профіт»), який надавав йому Послуги у 2020-2022 р. р. Учасник витратив чимало дорогоцінного часу та коштів на підготовку якісної і вигідної для Замовника тендерної пропозиції. Проте, Замовник продовжує дії, спрямовані на фінансове та моральне виснаження Учасника, сподіваючись, що рано чи пізно у скаржника зникне бажання витрачати кошти і час, а процедура закупівлі стане для нього неактуальною. Такі дії Замовника можуть призвести до судового врегулювання спору та сплати ним компенсацій Учаснику. З огляду на вищевикладене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»., просимо Комісію як Орган оскарження: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Взяти до відома надані Скаржником докази неправомірного рішення Замовника 3. Встановити порушення, допущені Замовником в ході процедури закупівлі UA-2023-09-25-013031-a та прийняття Замовником безпідставного рішення про відміну Закупівлі за номером ID: UA-2023-09-25-013031-a 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі та продовжити процедуру визначення переможця Закупівлі 66510000-8 Страхові послуги Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» станом на 31.12.2023 та 31.12.2024», визначеної в ЦБД за номером ID: UA-2023-09-25-013031-a 5. Вжити до посадових осіб Замовника, які вчинили порушення у сфері публічних закупівель, заходи впливу, передбачені статтею 16414 КУпАП. Про рішення повідомити Скаржнику через портал системи публічних закупівель та на електронну пошту: otkach.mail@gmail.com Директор ТОВ "ПАК" Галина ТКАЧ
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 27.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.11.2023 18:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.11.2023 18:22
Дата виконання рішення Замовником: 11.12.2023 13:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відміну процедури закупівлі 66510000-8 Страхові послуги Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» станом на 31.12.2023 та 31.12.2024 скасувано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ", OLEKSANDR TKACH +380503876413 oytkach@ukr.net