-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Деревообробні верстати» (код за ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 43810000-4-Деревообробне обладнання)
Торги не відбулися
309 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 545.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 545.00 UAH
Період оскарження:
25.09.2023 16:12 - 30.09.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дата виробництва
Номер:
07ddb6ef093941d5bff5270c6707307c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-012014-a.a1
Назва:
Дата виробництва
Вимога:
Вимагаємо видалити із додатку 2 до тендерної документації вимогу: «Рік/дата виготовлення товару: не раніше 2022-2023р .». Верстати та ручний електроінструмент не є товарами швидкого псування, гарантійний строк яких відраховується від дати постачання товару, а не від дати виготовлення. Строк зберігання даного товару в належних умовах складає понад 10 років. Це - дискримінаційна вимога , яка обмежує коло учасників, в яких інструмент був закуплений завчасно великими партіями та зберіається на складі . У випадку, коли дата виготовлення товару є невід’ємною частиною на думку замовника, вимагаємо розширити діапазон терміну виготовлення товару з 2020 по 2023року.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.09.2023 11:14
Вирішення:
Відповідь на вимогу (скаргу)
З метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитку добросовісної конкуренції, Верховною радою України прийнято ЗУ “Про публічні закупівлі” (надалі - Закон №922-VIII), який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Основні принципи законодавства про публічні закупівлі є - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Закон №922-VIII визначено, що тендерна документація оприлюднюється замовником закупівлі та повинна містити умови проведення тендеру. Замовникам заборонено обмежувати конкуренцію. Не можна також висувати вимоги, які є по суті дискримінаційними.
Як вбачається ч.4 ст.22 Закону №922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних.
Проте, чіткого переліку дискримінаційних умов закон не встановлює.
Постійно вивчаючи та аналізуючи безліч скарг та прийнятих за результатами їх розгляду рішень, є основні умови, які можна вважати дискримінаційними, найчастіше скаржаться на умови, які встановлюють, а саме: - технічні вимоги до певного товару; - досвід виконання подібних договорів; - відгуки про роботу учасника (позитивні); - наявність працівників певної кваліфікації; - подання документів, які не передбачені законодавством; - наявність матеріально-технічної бази або конкретного обладнання.
Однак, Законом №922-VIII дані визначення не наведено. Фактично його сформульовано і деталізовано Верховним Судом (далі – ВС) у постанові від 29.01.2021р. у справі № 640/1042/19, де вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У цій справі ВС зазначив, що незгода суб`єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб`єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними.
Отже, дискримінаційними є вимоги тендерної документації, які обмежують право учасників взяти участь у тендері та звужують коло учасників до одного чи декількох.
Частина 1 статті 23 Закону №922-VIII передбачає, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. У ч. 4 вказаної норми зауважено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Посилання скаржника, що вимога Замовника про надання гарантійного листа в довільній формі, яким учасник гарантує, що Товар є новим (не використовувався та таким що не був у вжитку) 2022 або 2023 року виготовлення, яка вказана в додатку 2 до тендерної документації, передбачає дискримінаційні умови щодо потенційних учасників - є безпідставною.
Моральний знос — це знос основних засобів внаслідок створення нових, прогресивніших і економічно ефективніших машин та устаткування. Поява досконаліших видів устаткування з підвищеною продуктивністю робить економічно доцільною заміну діючих основних засобів ще до їхнього фізичного зносу.
Відповідно до складових елементів товару, товар складається із пластикових та резинових елементів, також рухомі частини товару (підшипники і т.д.) змазуються відповідною змазкою, згідно технічних характеристик змазок, термін служби їх становить 3, 2, 1 рік в залежності виробника у закритій упаковці від дати виготовлення та температурі зберігання (від -35 до +50), у відкритій (при змазуванні) гарантійний термін зменшується, також важливим чинником є умови зберігання товару: зовні чи в середині приміщення, чи піддавався зовнішнім чинникам (дощ, волога, мороз -45, спека +50), внаслідок чого змазка могла зіпсуватись, елементи із резини та пластика деформуватись, і так із року в рік від дати виготовлення. Тому чим раніше буде виготовлений товар, тим вірогідніше, що він буде морально застарілим та буде непридатним для повноцінної експлуатації відразу після придбання, так як необхідно буде провести перезмазування всіх підшипників, огляд резинових та пластикових елементів товару або гарантійне обслуговування, що відповідно займає час та витрати, що у свою чергу відтермінує виконання поставлених завдань перед замовником.
Тому і замовником було встановлено вимогу поставку товару 2022 або 2023 року виготовлення.
Скаржник не довів, що вимога замовника у поставці товару 2022-2023 років виготовлення є дискримінаційною, яка передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших.
На нашу думку у оскаржуваних діях (вимозі (скарзі) скаржника вбачається виключно власний інтерес у отриманні прибутку, а не поставці якісного товару.
Окрім того слід зазначити, що замовник гарантує дотримуватись основних принципів законодавства про публічні закупівлі при розгляді пропозицій учасників і візьме до відома інформацію вказану у вимозі (скарзі).
На підставі вищевикладеного, вимогу (скаргу) 26.09.2023, 11:14. ID: UA-2023-09-25-012014-A.A1, залишити без задоволення.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.10.2023 00:00