-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Контейнер для зберігання медичних відходів категорії «В» (ДК 021:2015 "44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску")
Торги не відбулися
528 480.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 284.80 UAH
мін. крок: 1% або 5 284.80 UAH
Період оскарження:
25.09.2023 13:36 - 30.09.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на незаконне рішення Замовника щодо неправомірного відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника, чим порушено принципи здійснення закупівель, а саме: принцип об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру.
Номер:
80f6eb20198d4fc4af717883c6ca5f5c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-007158-a.c2
Назва:
Скарга на незаконне рішення Замовника щодо неправомірного відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника, чим порушено принципи здійснення закупівель, а саме: принцип об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру.
Скарга:
СКАРГА
на неправомірне прийняте рішення Замовника
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ в електронній системі публічних закупівель відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, оголошено проведення процедури відкритих торгів з особливостями, за предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015 "44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску", очікувана вартість закупівлі: 528 480,00 грн.
В процедурі відкритих торгів з особливостями, взяли участь наступні учасники:
- ТОВ "Дезцентр плюс", остаточна пропозиція - 352 640 грн з ПДВ.
- ФОП "ШРАМКО ОЛЕКСАНДР ІГОРОВИЧ", остаточна пропозиція - 496 700 грн.
- ТОВ "БЛАНІДАС", остаточна пропозиція - 497 448 грн з ПДВ
Електронною системою закупівель автоматично з переліку учасників, визначено нашу пропозицію найбільш економічно вигідною.
Замовником відповідно до пункту 41 Особливостей з урахуванням положень пункту 43 Особливостей здійснено розгляд та оцінку тендерних пропозицій.
Протоколом уповноваженої особи Замовника від 06 жовтня 2023 року №608 за результатами розгляду пропозиції учасника прийнято неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Дезцентр плюс".
За результатами вивчення Протоколу від 06 жовтня 2023 року №608 встановлено порушення Уповноваженою особою встановлених принципів публічних закупівель визначених Законом України “Про публічні закупівлі”та Особливостей, а саме: недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру.
В протоколі зазначено незаконну підставу для відхилення пропозиції учасника
ТОВ "Дезцентр плюс», а саме:
«що Учасником не надано сертифікат відповідності або сертифікат якості, або декларації про відповідність, або паспорта якості (з додатками на предмет закупівлі) (є інформацією (та/або документами) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)».
В цоьму ж Протоколі зазначено, що:
«Замовником розглянуто лист про необов’язкову сертифікацію продукції Afacan Plastic (Туреччина), виданий ТОВ «Тестметрстандарт» від 28.07.2023, але Замовник не може прийняти його до уваги, оскільки лист видано товариству з обмеженою відповідальністю «Санпрейс», а учасником торгів є товариство з обмеженою відповідальністю «Дезцентр плюс»(код 36295719)».
Однак вищезазначена інформація незаконна з наступних підстав:
Звертаємо увагу, що згідно вимог п. .1. Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації передбачено наступне:
«Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Згідно Додатку 1 «Інші документи від Учасника» п. 9 вимагає надання:
Сертифікати відповідності або сертифікати якості, або декларації про відповідність, або паспорт якості (з додатками на предмет закупівлі) (є інформацією (та/або документами) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
У вказаному документі Замовник має побачити, що контейнер:
• призначений для утилізації відходів категорії «В»;
• 10 літрів корисного об’єму;
• пластиковий;
• має маркування символу біологічної небезпеки;
• одноразового використання;
• щільні стінки;
призначений для збору, зберігання та переробки гострих та колючих відходів, що утворюються в медичному процесі, використовується для збору використаного медичного інструменту (гострі предмети: голки, шприци, скальпелі та леза, предметні шибки, ампули, порожні пробірки, вазофікси, пір'я, піпетки та інше).
На виконання вимог цього пункту Додатку 1 тендерної документації ТОВ «Дезцентр плюс» надало:
1. Файл «Паспорт на Контейнери для утилізації мед відходів» від виробника
2. Файл «Переклад паспорта на Контейнери для утилізації мед відходів»
3. Лист про сертифікацію
4. Файл «Детальний опис товару»
Виходячі з інформації зазначеної в п. 9 Додатка 1 :
«У вказаному документі Замовник має побачити, що контейнер:
• призначений для утилізації відходів категорії «В»;
• 10 літрів корисного об’єму;
• пластиковий;
• має маркування символу біологічної небезпеки;
• одноразового використання;
• щільні стінки;»
ТОВ «Дезцентр плюс» надало всі необхідні документи для підтвердження вимог до Контейнер для зберігання медичних відходів категорії «В», який є предметом цієї закупівлі.
Але, Замовник не прийняв до розгляду лист від уповноваженої організації ТОВ «Тестметрстандарт» від 28.07.2023, який пояснює ненадання у складі пропозиції сертифіката на вищезазначену продукцію, на підставі того, що замовник листа – ТОВ «Санпрейс» не є учасником торгів.
Це ствердження є хибним, оскільки звернутися до Уповноваженого органу, яким є ТОВ «Тестметрстандарт» може лише офіційний представник виробника, імпортер продукції в Україну (в даному випадку ТОВ «Санпрейс»), який має повноваження від виробника та необхідний перелік документації виробника, після експертизи яких надається лист про обов’язковість проходження процедури сертифікації товару, або відсутність такої необхідності.
Учасник торгів ТОВ «Дезцентр плюс» отримав вищезазначені документи (лист про сертифікацію, паспорт на продукцію) безпосередньо від компанії ТОВ «Санпрейс», яка таким чином підтвердила згоду на участь ТОВ «Дезцентр плюс» в цих торгах з продукцією Afacan Plastic (Туреччина).
Звертаємо увагу, що згідно п. 9 Додатку 1 до Тендерної документації відсутня вимога, щоб надані документи були отримані у виробника, або уповноваженого органу безпосередньо учасником торгів.
Підтвердження всіх вимог до предмету закупівлі, які містяться у п.9 Додатку 1 є в наданих у складі пропозиції файлах. Таким чином, учасник торгів ТОВ «Дезцентр плюс» підтвердив відповідність своєї пропозиції вимогам Замовника.
Додаток 2 тендерної документації цих торгів містить таку інформацію:
«Фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації (у разі потреби – планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмету закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість поставки товару, у відповідності до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації.»
У складі пропозиції ТОВ «Дезцентр плюс» надало підписаний та звірений печаткою файл «Додаток 2», яким підтверджує вищезазначене.
Тобто, ТОВ «Дезцентр плюс» надало не тільки найнижчу цінову пропозицію в цих торгах, а в повному обсязі підтвердило відповідність запропонованої продукції вимогам Замовника.
На підставі викладеного, відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника з наведених в протоколі підстав зокрема, - що замовник не приймає до розгляду Лист про сертифікацію, адресований третій особі, суперечить діючому Законодавтсву та вимогам Особливостей та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Отже, враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Замовником під час проведення процедури закупівлі було прийнято незаконне рішення чим порушено принципи здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру.
Таким чином, Замовник в супереч діючого законодавства порушує права учасника ТОВ «Дезцентр плюс» та його законні інтереси як потенційного претендента на укладення договору з Замовником.
Керуючись Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами, Ми звертаємось до Органу Оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу неправомірного рішення, щодо відхилення нашої пропозиції в порушенні вимог діючого законодавства у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси.
Враховуючи викладене, керуючись пунктами 55-67 Особливостей, з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Дезцентр плюс».
Додаток:
- Тендерна документація;
- Додаток № 1 до ТД;
- Протокол уповноваженої особи;
- Файл «Паспорт на Контейнери для утилізації мед відходів» від виробника
- Файл «Переклад паспорта на Контейнери для утилізації мед відходів»
- Лист про сертифікацію
- Файл «Детальний опис товару»
Директор ТОВ «Дезцентр плюс» Дмитро ПЛАХУТІН
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ щодо неправіморіного відхилення.pdf 11.10.2023 10:51
- Протокол розгляду ДЕЗЦЕНТР ПЛЮС.pdf 11.10.2023 10:51
- Додаток 1 Кваліфікаційні документи-Контейнер для медвідходів 2023 рік.docx 11.10.2023 10:51
- Паспорт на Конетйнери для утилізації мед відходів.pdf 11.10.2023 10:51
- Скарга в АМКУ щодо неправіморіного відхилення.docx 11.10.2023 10:51
- Детальний опис товару.pdf 11.10.2023 10:51
- Переклад паспорта на Контейнери для утилізації мед відходів.pdf 11.10.2023 10:51
- Тендерна документація-Контейнер для медвідходів 2023 рік.docx 11.10.2023 10:51
- Лист про сертифікацію.jpg 11.10.2023 10:51
- рішення від 13.10.2023 № 16380.pdf 13.10.2023 16:47
- інформація про резолютивну частину рішення від 19.10.2023 № 16788.pdf 20.10.2023 11:34
- рішення від 19.10.2023 № 16788.pdf 24.10.2023 17:23
- протокол випробовувань.pdf 17.10.2023 16:20
- Лист про сертифікацію.jpg 17.10.2023 16:20
- Відповідь АМКУ контейнер для утилізації біовідходів.docx 17.10.2023 16:20
- Відповідь АМКУ.pdf 17.10.2023 16:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.10.2023 11:15
Дата розгляду скарги:
19.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.10.2023 16:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.10.2023 17:24
Вимога
Є відповідь
Оскарження рішення Замовника про дискваліфікацію
Номер:
6037235089f84f30a81e0b4fb9fa40b2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-007158-a.a1
Назва:
Оскарження рішення Замовника про дискваліфікацію
Вимога:
Згідно з пп.2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Згідно з вимогами Додатку 1 учасник повинен надати –
Сертифікати відповідності або сертифікати якості, або декларації про відповідність, або паспорт якості (з додатками на предмет закупівлі) (є інформацією (та/або документами) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
У вказаному документі Замовник має побачити, що контейнер:
• призначений для утилізації відходів категорії «В»;
• 10 літрів корисного об’єму;
• пластиковий;
• має маркування символу біологічної небезпеки;
• одноразового використання;
• щільні стінки;
• призначений для збору, зберігання та переробки гострих та колючих відходів, що утворюються в медичному процесі, використовується для збору використаного медичного інструменту (гострі предмети: голки, шприци, скальпелі та леза, предметні шибки, ампули, порожні пробірки, вазофікси, пір'я, піпетки та інше).
Замовник відхилив пропозицію ФОП Шрамко Олександр Ігорович, вказавши наступні підстави:
«У наданих учасником декларації постачальника про відповідність, сертифікаті якості на контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання (10 л) пластиковий відсутня характеристика:
• має маркування символу біологічної небезпеки;
• щільні стінки;
• призначений для збору, зберігання та переробки гострих та колючих відходів, що утворюються в медичному процесі, використовується для збору використаного медичного інструменту (гострі предмети: голки, шприци, скальпелі та леза, предметні шибки, ампули, порожні пробірки, вазофікси, пір'я, піпетки та інше).»
Ці підстави є надуманими та необґрунтованими замовником з огляду на наступне.
ФОП Шрамко Олександр Ігорович надано в складі пропозиції Інструкцію з використання на товар (яка є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що вимагається відповідно до п.9 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації), що містить всі вищенаведені характеристики, а саме:
Призначення: призначений для збору, зберігання та переробки гострих та колючих відходів, що утворюються в медичному процесі, використовується для збору використаного медичного інструменту (гострі предмети: голки, шприци, скальпелі та леза, предметні шибки, ампули, порожні пробірки, вазофікси, пір'я, піпетки та інше).
Особливості: має щільні стінки, маркування символу біологічної небезпеки.
Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави для відхилення пропозиції ФОП Шрамко О.І., а тому вимагаємо визнати ФОП Шрамко О.І. переможцем.
Повідомляємо, що у разі ігнорування наших законних вимог ми змушені будемо повідомити про цей випадок Державну аудиторську службу України, МОЗ України, Державну установу «Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України» та представників Громадського контролю з метою перевірки дотримання лікарнею положень чинного законодавства під час проведення закупівлі та вимогою дотримуватися замовником вимог чинного законодавства!
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження відхилення.docx 10.10.2023 16:17
- Протокол витяг.pdf 11.10.2023 15:13
Дата подачі:
10.10.2023 16:17
Вирішення:
Розглянувши вимогу по предмету закупівлі - Контейнер для зберігання медичних відходів категорії «В» (ДК 021:2015 "44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску") (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-25-007158-a) повідомляємо наступне.
Замовником встановлено технічні вимоги до продукції, яку планує закуповувати, та вказано, що підтвердити ці вимоги учасники повинні шляхом надання сертифікатів відповідності або сертифікатів якості, або декларації про відповідність, або паспорту якості (з додатками на предмет закупівлі) (вимога: пункт 9 розділу 4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) Додатку 1 до тендерної документації).
Також замовником в пункті 9 розділу 4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) Додатку 1 до тендерної документації чітко відзначено, що Замовник має побачити, а саме те, що контейнер:
• призначений для утилізації відходів категорії «В»;
• 10 літрів корисного об’єму;
• пластиковий;
• має маркування символу біологічної небезпеки;
• одноразового використання;
• щільні стінки;
• призначений для збору, зберігання та переробки гострих та колючих відходів, що утворюються в медичному процесі, використовується для збору використаного медичного інструменту (гострі предмети: голки, шприци, скальпелі та леза, предметні шибки, ампули, порожні пробірки, вазофікси, пір'я, піпетки та інше).
Таким чином, Замовником було чітко зазначено, що Учасник має надати сертифікати відповідності або сертифікати якості, або декларації про відповідність, або паспорт якості (з додатками на предмет закупівлі). В дужках Замовник надав Учасникам пояснення, що всі перелічені документи є інформацією (та/або документами) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, тобто щоб Учасник розумів, що ці документи не підпадають під норму 24 години на виправлення, оскільки можуть призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В ході розгляду тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Шрамка Олександра Ігоровича (код 3061315456) (далі - Учасник) з’ясовано, що Учасником надана декларація постачальника про відповідність №1 від 24.03.2023 р., сертифікат якості №14 на контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання (10 л) пластиковий, але у вказаних документах відсутня інформація про те, що контейнер:
• має маркування символу біологічної небезпеки;
• щільні стінки;
• призначений для збору, зберігання та переробки гострих та колючих відходів, що утворюються в медичному процесі, використовується для збору використаного медичного інструменту (гострі предмети: голки, шприци, скальпелі та леза, предметні шибки, ампули, порожні пробірки, вазофікси, пір'я, піпетки та інше).
Дана невідповідність не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, оскільки є інформацією (та/або документами) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Враховуючи, що декларація постачальника про відповідність №1 від 24.03.2023 р., сертифікаті якості №14 на контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання (10 л) пластиковий відповідає не всім вимогам замовника, зокрема не містить певних параметрів, які вимагалися, тому наявні підстави для відхилення пропозиції Учасника на підставі:
абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Додатково повідомляємо, що тендерною документацією передбачено, що Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. Інструкція на товар замовником не вимагалась, тому замовник не може її розглядати і приймати до уваги.
В листі Мінекономрозвитку від 01.04.2019 № 3304-04/13647-06 «Щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель» містяться настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях, зокрема «Дотримання загально визначених етичних норм поведінки, виявлення ввічливості та поваги між всіма суб’єктами сфери закупівель, недопущення словесних образ, погроз та залякувань».
Автором вимоги публічно оприлюднені безпідставні, без обґрунтованих доказів, звинувачення у сторону Замовника в протизаконних діях, погрози та залякування з метою здійснити тиск на Замовника для задоволення своїх власних комерційних інтересів з реалізації товару будь-яким способом. Цим учасник грубо порушує права Замовника, принижує честь, гідність, репутацію нашого закладу та посадових осіб, що є неприпустимим.
При здійсненні закупівель Уповноважена особа комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Сумської міської ради дотримується всіх принципів передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Статус вимоги:
Відхилено