-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хлорит натрію 25% розчин, Соляна кислота 9% розчин
Завершена
950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
Період оскарження:
25.09.2023 13:29 - 19.10.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження переможця
Номер:
27ab487cdc6f4129912969e41c7907b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-007019-a.c2
Назва:
Оскарження переможця
Скарга:
Оскарження переможця
Пов'язані документи:
Учасник
- Запит.pdf.asice 30.10.2023 16:42
- Запит.pdf 30.10.2023 16:42
- Скарга про визначення переможцем Капіта-Рост.docx 30.10.2023 16:42
- Лист від 27.10.2023.pdf 30.10.2023 16:42
- Скарга про визначення переможцем Капіта-Рост.pdf 30.10.2023 16:42
- Скарга про визначення переможцем Капіта-Рост.pdf.asice 30.10.2023 16:42
- Скарга про визначення переможцем Капіта-Рост_Validation_Report.pdf 30.10.2023 16:42
- Скрін.jpg 30.10.2023 16:42
- Авторизаційний лист Єврохлор соляна.pdf 30.10.2023 16:42
- Відповідь на скаргу word 31.10.2023 17:56
- Відповідь на скаргу ТОВ Поліксен 31.10.2023 17:56
- Лист до ТОВ Єврохлор word 31.10.2023 17:56
- Лист відповідь від ТОВ Єврохлор 31.10.2023 17:56
- Лист до ТОВ Єврохлор 31.10.2023 17:56
- Відповідь на скаргу ТОВ Поліксен 02.11.2023 09:25
- Відповідь на скаргу ТОВ Поліксен.docx 02.11.2023 09:25
- Запит КП Южводоканал_ТОВ Єврохлор.pdf 02.11.2023 09:25
- Запит ТОВ Єврохлор.doc 02.11.2023 09:25
- Відповідь для КП ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА КАНАЛІЗАЦІЯ 31.10.2023 рік.pdf 02.11.2023 09:25
- рішення від 01.11.2023 № 17471.pdf 01.11.2023 16:51
- інформація про перенесення розгляду скарги від 07.11.2023 № 1633.pdf 08.11.2023 13:54
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.11.2023 № 18441.pdf 17.11.2023 17:06
- рішення від 16.11.2023 № 18441.pdf 21.11.2023 10:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.10.2023 17:01
Дата розгляду скарги:
07.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.11.2023 16:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.11.2023 10:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Прийняти до уваги рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18441 -р/пк-пз від 16.10.2023року та скасувати рішення про визначенняння ТОВ «Капітал-Рост» переможцем процедури закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-09-25-007019-a.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення інформацію про скасування рішення про визначення ТОВ «Капітал-Рост» переможцем процедури закупівлі.
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Номер:
a8b90652f79e43ceae898e8ae0ef7035
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-007019-a.c1
Назва:
СКАРГА
на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з особливостями від 25.09.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-09-25-007019-a (далі – Закупівля), Комунальне підприємство «Южводоканал» (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015: 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що тендерна документація Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі та фактичні обставини, що це підтверджують
1. У додатку 2 до тендерної документації міститься вимога, відповідно до якої для підтвердження якості запропонованого товару учасник в складі тендерної пропозиції, в тому числі, повинен надати:
- Паспорт на Товар з посиланням на ТУ та його фізико-хімічні показники;
- Копія сторінок ТУ України, у відповідності з якими виготовлений запропонований Товар.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про стандартизацію» Підприємства, установи та організації мають право розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати стандарти, кодекси усталеної практики, технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування.
Тобто відповідно до вищенаведених норм чинного законодавства, прийняття та застосування підприємством, в даному випадку виробником предмету закупівлі, технічних умов не є обов’язковою.
Також, окрім технічних умов при виготовленні продукції підприємства можуть керуватись вимогами ДСТУ, ГОСТ, тощо, виробники що виробляють продукцію за межами України керуються своїми національними або регіональними стандартами, наприклад для країн Європейського Союзу це стандарти EN.
При цьому, незалежно від того який стандарт використовується виробником Товару, його якість буде відповідати умовам, наведеним у тендерній документації, якщо процес виготовлення продукції, тобто відповідний стандарт, містить вимоги до технічних, якісних та кількісних показників продукції, що задовольняють вимогам тендерної документації до предмету закупівлі.
Наше підприємство має намір взяти участь у закупівлі з товаром іноземного виробництва, який виготовляється за європейським стандартом, а тому не може надати у складі тендерної пропозиції копію Технічних умов виробника, а також документи, в яких зазначено, що пропонований Товар відповідає саме Технічним умовам виробника.
Разом з тим, ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" має змогу запропонувати до закупівлі товар, який повністю відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації до предмету закупівлі, що підтверджується наступними документами на товар (копії додаються до скарги):
1. Європейський стандарт EN 398;
2. Сертифікат якості № 20445028-F130.
Тому ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» вважає, що зазначені умови ТД є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників-нерезидентів, а також до вітчизняних учасників, в тому числі до ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», які можуть запропонувати товар іноземного виробництва, що виробляється згідно стандартів Євросоюзу або національних стандартів країни виробника товару.
Такі потенційні учасники, в тому числі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», не будуть мати змоги надати у складі своїх тендерних пропозицій копії Технічних умов та документи про відповідність продукції Технічним умовам виробника, оскільки технічні умови на продукцію в даному випадку будуть просто відсутні.
Отже, вимога Замовника про надання копії Технічних умов виробника та про те, що предмет закупівлі має відповідати саме вимогам Технічних умов виробника, є дискримінаційною по відношенню до учасників, в тому числі до ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», які можуть запропонувати лише товар іноземного виробництва або товар вітчизняного виробника, виготовлений відповідно до EN, ГОСТ, інших національних стандартів країни виробника.
2. У додатку 2 до тендерної документації міститься вимога, відповідно до якої Маркування, протоколи випробувань, сертифікати мають видавати органи з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, що визначає законодавство.
Наше підприємство має намір взяти участь у закупівлі з товаром іноземного виробництва, який виготовляється за європейським стандартом, а тому не може надати документи, що відповідають зазначеній вимозі, оскільки вона розповсюджується виключно на товари виробниками яких є юридичні особи, що зареєстровані та мають виробництво в Україні.
Іноземні виробники маркують товар, складають протоколи випробувань на сертифікати у відповідності з національними, або іншими стандартами, які діють у країні походження товару.
Отже зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, в тому числі до ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», які можуть запропонувати лише товар іноземного виробництва.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів скаржника
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, зазначені вище вимоги ТД є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, яке не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», пов’язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації, перелік яких наведений нижче в прохальній частині даної Скарги
Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури Закупівлі № UA-2023-09-25-007019-a
3. Зобов’язати Комунальне підприємство «Южводоканал» усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом виключення з тендерної документації зазначених в даній Скарзі вимог.
ТОВ " КАПІТАЛ-РОСТ " заявляє про бажання взяти участь у розгляді даної скарги шляхом присутності свого представника на засіданні Органу оскарження та надання додаткових пояснень.
Реквізити рахунка, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292):
Банківські реквізити Рахунок IBAN – UA503052990000026005036213405; Банк – АТ КБ «Приватбанк» МФО – 305299
Додатки:
1. Європейський стандарт EN 398.
2. Сертифікат якості.
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат хлорит копія.pdf 29.09.2023 21:03
- Скарга Южводоканал ТД.docx 29.09.2023 21:03
- Скарга Южводоканал ТД.pdf 29.09.2023 21:03
- Сертифікат якості хлорит нот переклад.pdf 29.09.2023 21:03
- EN 938 переклад завірений КР.pdf 29.09.2023 21:03
- EN 938 англ завірений КР.pdf 29.09.2023 21:03
- Відповідь на скаргу 02.10.2023 11:35
- Відповідь на скаргу 02.10.2023 11:36
- Додаток 2 02.10.2023 11:37
- Тендерна документація 02.10.2023 11:37
- Відповідь на скаргу 04.10.2023 10:12
- Відповідь на скаргу_скан 04.10.2023 10:12
- Тендерна документація 04.10.2023 10:12
- Додаток 2 до Тендерної документації 04.10.2023 10:12
- Зміни до ТД 17.10.2023 16:49
- Тендерна документація_Нова редакція 17.10.2023 16:49
- рішення від 03.10.2023 № 15707.pdf 03.10.2023 16:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.10.2023 № 16346.pdf 13.10.2023 13:26
- рішення від 12.10.2023 № 16346.pdf 17.10.2023 16:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.09.2023 21:08
Дата розгляду скарги:
12.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.10.2023 16:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.10.2023 16:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Антимонопольного комітету № 16346-р/пк-пз від 12.10.2023, Замовником було внесено зміни до Тендерної документації, які були оприлюднені шляхом завантаження файлів: Тендерна документація_нова редакція та Зміни до ТД. Подовжено термін надання тендерних пропозицій до 22.10.2023 року 00:00.